Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Smothie profilbild

Smothie

Kvinna ·

23 jan, 2013

Op avklarad 23/1

Bröstförstoring

Sen ett bra tag sitter jag hemma i min soffa efter avklarad operation idag och mår oförskämt bra! Har inte jätte mycket kunskap om olika val då jag själv innan var helt förvirrad så har litat mycket på min kirurg. Men är det någon som undrar något är det bara att höra av sig man vet ju lite mer nu iaf :) Hur har det gått för alla andra som gjort op idag?

57

Sortera efter

Smothie

Kvinna ·

25 jan, 2013

Säger detsamma op om? Lät inte alls kul! Ja tålamodet kommer nog vara våran värsta fiende ett tag framöver.
Gilla

starshine

Kvinna ·

25 jan, 2013

Smothie hur mår du idag? Reser du dig själv från sängen? Har du ont idag?
Gilla

Smothie

Kvinna ·

25 jan, 2013

Starshine: Jag mår bra idag också, självklart att det känns men kan behärska det på ett bra sätt. Jag kan resa mig själv om det behövs, vet dock inte om det är bra eller inte.? Hur mår du och hur går allt för dig? Mary007: Nej jag fick inte sänka, egentligen förstår jag inte hur det gick till :) Nu börjar kl närma sig sex då är det dags för mig att ta spruta i magen för är APC resistent men fungerar utmärkt. Igår tog min syster kille den på mig kändes lite otäckt men han hade övat på min syster innan när hon va gravid som tur va :)
Gilla

starshine

Kvinna ·

25 jan, 2013

Okej, ja jag kan också resa mig själv men tänker på samma sak som dig..typ om det är ok att man gör det? Idag har jag varit stel som fan men det är nog för att jag knappt rört mig från soffan. Längtar tills dagarna går, sägs att det blir bättre och lättare för var dag..
Gilla

jennuttan

Kvinna ·

26 jan, 2013

Jag gick opa lm två timmar efter att jag vaknat, hade fått en blödning i vänster tutte pga blodtrycksfall så blodkärlen sprack. :/ Inte kul! De fick söva igen, sprätta upp vänster, ta ut implantst och suga ut blod sen in och dy ihop igen. har blåmärken som heter dugs ner övrr magen men detta hade dom aldrig märkt om jag inte stannat över natten så var ju bars tur:) i oturen.
Gilla

Smothie

Kvinna ·

27 jan, 2013

Starshine: Hur mår du idag? Va aldrig inne här igår har varit fullt upp över helgen. Jennuttan: vilken tur att som du skrev att de upptäckte det!! Hur känner du dig nu?
Gilla

starshine

Kvinna ·

27 jan, 2013

Smothie, det är ok.. kan fortfaranade inte klä av/på mig själv. Har ont i ryggen och är stel som in i.. Annars är det rätt ok. Hur mår du?
Gilla

Smothie

Kvinna ·

27 jan, 2013

Hoppas du får all den hjälp du behöver! Ja ryggen har det satt sig lite här med på men har försökt röra på mig mycket! Annars går det bra tycker jag, är så skönt och kunna skriva här :))
Gilla

starshine

Kvinna ·

27 jan, 2013

Okej skönt..tror du det blir bättre för var dag? Det måste det väl? Haha vill bara att dagarna ska gå!
Gilla

Smothie

Kvinna ·

27 jan, 2013

Ja det kommer absolut bli bättre!! Ja man längtar tills man är fullt igång igen! Hur går det att sova?
Gilla

jennuttan

Kvinna ·

27 jan, 2013

Smothie: jag mår bra! men som du ser på mina bilder så är det ju blått ända ner på magen efter det andra imgreppet:O inte ätit tabletter på typ två dagar och har eg mått bra från första dagen, både diskat, städat och promenerat:))
Gilla

starshine

Kvinna ·

28 jan, 2013

När jag väl somnar så sover jag bra, det värsta är när man vaknar..ont som fan i ryggen då.. Har precis tagit 2 alvedon och tänkte dra till jobbet snart. Hoppas det går bra haha. Hur sover du? Hur mår du idag?
Gilla

Smothie

Kvinna ·

28 jan, 2013

Jennuttan: Fy jag såg det nu, att du kan må så bra med är hur skönt som helst med det blåmärket. Starshine: Hoppas det går bra på jobbet idag och att du orkar. Ska börja jobba på ons känna lite nervöst då ingen vet vad jag har gjort. Jag sover på rygg trodde aldrig det skulle gå men det gjorde det som tur är :))
Gilla

starshine

Kvinna ·

28 jan, 2013

Äntligen hemma! Gick ändå bra, men är så trött.. nu ska jag sova middag haha :) hur mår du idag?
Gilla

Smothie

Kvinna ·

28 jan, 2013

Härligt att det gick bra :)) Ja det tycker jag du gör rätt i vila ordentlig nu när när du jobbat! Jag mår bra ska åka ner till gymmet en sväng nu fast bara gå såklart haha! Känns lite säkrare att gå på bandet inomhus än ute. Ska du med snart på återbesök? Jag ska på ons lite nervös över ärren faktiskt :/
Gilla

starshine

Kvinna ·

28 jan, 2013

Okej, jag sov tills nu haha.. hur gick det på löpbandet? Jag ska på återbesök på onsdag, första gången jag får se mina nya bröst då. Är också nervös över ärren. Hopppas dock allt ser bra ut. Tar du nån medicin nu?
Gilla

Smothie

Kvinna ·

28 jan, 2013

Så härligt då är du utvilad nu :)) Jag fick kliva av för började bli för varm. Har fått rekommendationer att jag inte får svettas men det va skönt att få röra sig. Aha då ska vi på exakt samma dag på återbesök. Har du inte sett dina alls!? Vad nervöst jag har tittat på mina nya "kompisar" haha! Nej jag tar inget mot smärtan tog bara över en natt. Jag blev tillsagd att inte ta något om jag inte behövde då jag har så hög smärttröskel. De menade på att jag skulle bli för rörlig om jag tog tabletter.
Gilla

starshine

Kvinna ·

28 jan, 2013

Haha okej, neej jag har inte sett mina alls än haha har ställt in mig på att de är fula i början :P längtar tills jag får duscha.. herregud ser hemsk ut 💋 tog alvedon tidigare idag men ska sluta med det nu.. nu längtar jag bara tills dagarna går så jag slipper bröstbandet :(
Gilla

Smothie

Kvinna ·

28 jan, 2013

Ja första duschen va så underbar, även om jag knappt vågar röra dem =) Det är så konstigt att alla får så olika råd under första tiden. Jag fick en vanlig sport bh som jag ska sova i och använda på dagarna i fyra veckor. Som tur är får man ta av sig den för tvätt och dusch :) Sen ska jag enbart ha den på dagen. Hur har de sagt till dig?
Gilla

starshine

Kvinna ·

28 jan, 2013

Vilken lyx! Har en vit sport bh jag fick samma dag som op sen ett bröstband över brösten som bokstavligen pressar i sönder min bröstkorg. Detta för att få "skidbacke", ska ha bröstbandet i 3 veckor totalt.. 16 dagar kvar nu haha hatar den!!! Får inte duscha kroppen helt förrens 1 vecka efter op, alltså på onsdag - LÄNGTAR. Hur sover du nu?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem