Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Smothie profilbild

Smothie

Kvinna ·

23 jan, 2013

Op avklarad 23/1

Bröstförstoring

Sen ett bra tag sitter jag hemma i min soffa efter avklarad operation idag och mår oförskämt bra! Har inte jätte mycket kunskap om olika val då jag själv innan var helt förvirrad så har litat mycket på min kirurg. Men är det någon som undrar något är det bara att höra av sig man vet ju lite mer nu iaf :) Hur har det gått för alla andra som gjort op idag?

57

Sortera efter

Smothie

Kvinna ·

28 jan, 2013

Då förstår jag att du längtar, jag fick duscha tredje dagen och tyckte det va så underbart. Fy vad tiden måste gå sakta när man vill bli av med något! Ja har hört fler som säger att det är hemskt! Jag sover på rygg vågar inte sova på sidan tror de är porslin och ska gå sönder haha!
Gilla

starshine

Kvinna ·

28 jan, 2013

Ja, längtar som fan :) ah okej, tycker det är så konstigt att alla säger olika..menmen. Jag sover också på rygg, helt ok när man somnat, mindre kul när man vaknar :( när ska du börja jobba?
Gilla

Smothie

Kvinna ·

28 jan, 2013

Håller med man sover ganska gott men ryggen gillar verkligen inte det. Nu på ons börjar jag hoppas verkligen det kommer gå bra lite nervös faktiskt :)
Gilla

Smothie

Kvinna ·

03 feb, 2013

Härligt att höra ifrån dig :) Hur har allt gått? Kan förstå det hjälpen första tiden är väldigt tacksam!
Gilla

justme

Kvinna ·

04 feb, 2013

åh härligt!! Hoppas det forsätter gå bra. Har planerat att göra operation detta året menn är så nervös för narkos. Men många verkar må bra trots det
Gilla

Smothie

Kvinna ·

04 feb, 2013

Marry007 Visst är det underbart att känna sig så haha. Skönt att du verkar må lika bra som jag gjorde :) Ja mår bra men man tänker lite på om man ska drabbas av något när allt gått så bra. Känns som de gör framsteg har fått upp en bild du kan kika på och jämföra. Känns de små? När man får använda bh tänker jag att de kommer se större ut :) Justme: Inget att oroa sig för jag märkte inte ens av att jag varit sövd.
Gilla

Semlan83

Kvinna ·

04 feb, 2013

Intressant att läsa hur ni mår. Ska operera mig nu på onsdag så nu har jag lite hum :) Jag har föreställt mig det värsta, då blir jag iallafall inte besviken :)
Trevlig läkning! :)
Gilla

Smothie

Kvinna ·

04 feb, 2013

Ja tålamodet kommer va våran värsta fiende nu och framåt :) Tack så mycket dina är säkert lila bra man hittar bara felen på sig själv och inte andra. Säg till när du får upp bilder :) Ja med sover aldrig på rygg annars men det fungerar. Jag är så sugen på att träna så du anar inte ;) Ska börja med lättare benträning på ons som tur är!
Gilla

Smothie

Kvinna ·

04 feb, 2013

Semlan83: Samma för mig var inställd på värsta smärtan men blev åt andra hållet för mig! Lycka till på ons, hör av dig hur det går :)
Gilla

Smothie

Kvinna ·

05 feb, 2013

Blev det någon promenad? Såg bilderna nu de ser ju jätte bra ut, passar dig perfekt :))
Gilla

Smothie

Kvinna ·

07 feb, 2013

Härligt att du känner att du är nöjd :) haha håller med nu har man fått vad man borde haft! De känningar jag har är som du skriver brösten i kallt väder brrrr. Bröstvårtorna ligger liksom och skaver känns det som. Hur länge ska du vara hemma?
Gilla

Smothie

Kvinna ·

12 feb, 2013

Fy! Vad skönt att det gick bra! Har tänkt flera gånger på vad som kan hända om man landar på dem. Jag va bara hemma en vecka dels jobbar jag på kontor och sen framför placering gjorde nog mycket med att jag kunde gå tillbaka så tidigt. Kan man "ta sönder dem" om man landar fel? Jag som älskar skidor snowboard och sånt!
Gilla

IIkaliII

Kvinna ·

12 feb, 2013

Hejsan tjejer :) Hur har det gått för er, hur mår ni nu? Har era bröst ändrats mycket till utseendet? Jag opererades igår, 500 & 550 högimplantat, gissar att jag gått från 85a+b (olika storlek på brösten) till 85dd (85e). Mår superbra, i princip inte ont alls (spänner lite när jag lägger mig ner och ska sätta mig upp sen, men thats it, behöver ej ta morfinet). Men brösten ser små ut!? Antar att det gör det på alla - att brösten och området runtomkring är så svullet att det inte ser snyggt ut än - ser ut som de inte har nåt riktig bröstform än?? Samma för er? Ser ni nån skillnad nu på ert bröstutseende nu när det gått lite tid? Kram från mig :)
Gilla

Smothie

Kvinna ·

13 feb, 2013

Jag har också mått oförskämt bra! Härligt att ni båda också mår så bra :) Jag har faktiskt inte sett jätte stor utveckling på mina bröst men kanske är "hemma" blind! Tränar ni? Har även kommit igång försiktigt med träning vilket känns bra. Vad har ni fått för rekommendationer om träning?
Gilla

Smothie

Kvinna ·

17 feb, 2013

Lycka inte va inne här lika ofta som innan men nu äntligen :) Kan förstå att du är avis på din kille fy vad kul jag älskar sånna saker! Jag tränar mycket på gym med fria vikter dock är jag väldigt "ny" på detta men har verkligen hittat hem. Jag går innan frukost varje morgon sex dagar i veckan sen gym på kvällen men cardioträning 20-30 min efter det. Jag har fått rekomneadtioner att vila helt från allt i två veckor, efter vilan kunde lättare benträning tas upp vilket jag gjorde. På tis är det fyra veckor sen men op och då kan man börja med enklare överkroppströning, tänkte jag ska köra biceps och triceps men låta bröstmusklerna vila mer. Nej som du skriver ska man nog undvika skumpande träning. Haha tror med man blir knäpp :) Jag skulle vilja se hur mina ser ut med bh i kläder för just nu kan ingen märka något vilket jag tycker är skönt. När jag går på gymmet kan jag tänka OJ vad små sen när jag hoppar in i duschen blir oj de va visst inte så små haha :) Jag har mjuk sportbh, vad har du? Ska ha den dygnet runt i fyra veckor sen tre veckor enbart på natten. Så ska ta av den på natten på tis känns jätte konstigt är så van att ha den på nu hela tiden :)
Gilla

Smothie

Kvinna ·

23 feb, 2013

Ja nästan så man kan bli lite orolig när det skiljer sig så mellan klinikerna. Tycket att det borde finnas så mycket forskning att man borde kommit fram till vad som verkligen är bäst. Nu sover jag också utan, först va det lite otäckt men nu ganska skönt :) Jag är lite orolig för mina ärr hur ser dina ut?
Gilla

Smothie

Kvinna ·

23 feb, 2013

Jag har tidigare tagit bort en leverfläck där ärret inte blev så fint :/. Jag har bytt tejp redan men svårt och se faktiskt. Nej inte mina och det är skönt. Har du börjat jobba än? Är lite veckoblind känner jag :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem