Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Josefingr profilbild

Josefingr

Kvinna ·

18 mar, 2019

OP i mars 2019, hur mår ni?

Bröstförstoring

Hade OP på proforma i mars 13/3 hos Örjan Gribbe. La in 375cc vänster & 400cc höger. Känns som jag mår oförskämt bra. Hade dag 3 lite ondare att ta mig upp. Annars har det spänt & stramat lite. Klarat mig på 2-4 alvedon per dygn. bröstgympan går bra! Tycker nu det börjar göra lite ondare i såren/ärren där dem bökat. Hur mår ni andra? Snart fyller dem 1 vecka! Hurra! :-)

73

Sortera efter

Blinka

Kvinna ·

22 mar, 2019

Minilelle. Jag har CPG 321. Idag har jag äntligen duschat! Det var både den bästa och västra på länge. Kändes väldigt konstigt, tungt och spänt. Klarade av allt förutom schamponeringen ? även om att var ”tråkigt” att ta oå sig bh;n igen så känns den ändå som en trygghet just nu trots att det sitter hårt på. Ja!, det är den men knäppe på axlarna och framtill. Jag tycker att dagen idag har varit en otrolig skillnad från igår. Mått mycket bättre, inte haft alls lika ont, det kanske börjar vända nu ? men klart att det spänner mycket fortfarande. Och jag tycker fortfarande att det är svårt att hitta en bra sovställning. Halvsuttit nu i tre nätter.. Har du/ni några tips?
Gilla

Snöflinga123

Kvinna ·

22 mar, 2019

Någon mer som får spända bröst när man är ute och går? Jag tycker mina bröst kan kännas så otroligt hårda då, det kommer och går under hela promenaden. Det känns typ som när man ammade och brösten var mjölkstinna. Jag är idag på dag 10 PO, har ingen smärta alls faktisk, mer än om jag råkar spänna till fel. I slutet av dagen när barnen lagt sig känns brösten ”trötta” och att jag typ bara vill sitta still med armarna. Jag sover fortfarande halvsittande uppallad mot kuddar men det funkar bra, har en riktigt stor typ ”hotellkudde” och sen två vanliga dunkuddar under huvudet :)
Gilla

Minilelle

Kvinna ·

22 mar, 2019

Blinka Kul att någon mer tillhör cpg familjen ;) Härligt att du kom in i duschen, är dock som du skriver... en trygghet å få på den igen ;) Jag köpte ju en extra på återbesöket, å när ja bytte till den en vecka efter att enbart haft den andra, fick jag väldigt ont igen, den va ju inte uttöjd som den andra :( haha.. massa å tänka på, så fick börja om igen lite. Jag hade blåmärken under båda brösten då vet jag å de ä klart att dem kändes ju med när de klämde. Sover endast på rygg ja med ännu, börjar kunna inta lite mer sidoläge ;) men brösten blir väldigt ”stela” efter en natt, man måste komma igång lite på morgonen innan dom hamnar på ”plats” igen ;) Inga bra tips mer än å ha massa kuddar där man tycker dem passar,.. skönt å lägga upp armarna på några kuddar med :) Nu ligger ja bar lite upphöjt å hoppas verkligen kunna int helt Sidoläge snart :) Hoppas du kan få sova lite iaf, jag sov ju ganska hårt i början mellan varven då jag åt oxyn, men nu äre sämre tyvärr..
Gilla

Lolitamin

Kvinna ·

22 mar, 2019

Hej tjejer, Mina blir också hårda när jag promenerar, kopplat det till antingen om det väldigt kallt eller när pulsen går upp lite. Exakt samma känsla som när man ammade, kommer på mig själv att kolla så de inte har läckt så då hehe.. Jag sov på sidan inatt för första gången, klart det inte är helt bekvämt än, men jag tror jag sover ganska djupt ändå. Ska på återbesök på måndag, är det någon som har gjort via armhålan som vet hur den bh-n ser ut som man får när man kan byta? Den här rackaren skaver in lite överallt just nu, tur att man fick skavsårsploster preventivt. Skönt att ha er här, så man får bolla sina tankar med er. Kram
Gilla

Apelsin

Kvinna ·

23 mar, 2019

Lolitamin skrev:

Hej tjejer,

Mina blir också hårda när jag promenerar, kopplat det till antingen om det väldigt kallt eller när pulsen går upp lite. Exakt samma känsla som när man ammade, kommer på mig själv att kolla så de inte har läckt så då hehe..
Jag sov på sidan inatt för första gången, klart det inte är helt bekvämt än, men jag tror jag sover ganska djupt ändå.
Ska på återbesök på måndag, är det någon som har gjort via armhålan som vet hur den bh-n ser ut som man får när man kan byta? Den här rackaren skaver in lite ?/A

Gilla

Lolitamin

Kvinna ·

23 mar, 2019

Apelsin skrev:

Lolitamin skrev:

Hej tjejer,

Mina blir också hårda när jag promenerar, kopplat det till antingen om det väldigt kallt eller när pulsen går upp lite. Exakt samma känsla som när man ammade, kommer på mig själv att kolla så de inte har läckt så då hehe..
Jag sov på sidan inatt för första gången, klart det inte är helt bekvämt än, men jag tror jag sover ganska djupt ändå.
Ska på återbesök på måndag, är det någon som har gjort via armhålan som vet hur den bh-n ser ut som man får när man kan byta? Den här rackaren skaver in lite ?/A

Förstår inte riktigt A?
Gilla

Snöflinga123

Kvinna ·

23 mar, 2019

Jag har lagt upp en förebild samt efterbild nu 12 dagar efter operation. Är fortsatt väldigt nöjd med hur brösten utvecklas även om de såklart fortfarande är rätt spända. Hoppas ni andra också är nöjda och glada :) Har någon vågat sig på att köpa någon ny BH ännu eller väntar ni? Jag är så sugen på allt fint jag hittar men det är ju svårt när man inte vet vilken storlek det hamnar på tillslut.
Gilla

Minilelle

Kvinna ·

23 mar, 2019

Snöflinga Hade velat köpa mej en bikini så man har de klart inför sommaren samt badhuset men osäker på vad man ska ha å vad som sitter bäst för mina nya bröst.. Har du måttat med måttband över byst å under så finns de ju tabeller, men vet inte om man vågar lita på dem, känns bäst å prova i affär nu såhär i början.. hmmm
Gilla

Blinka

Kvinna ·

25 mar, 2019

Mina bröst blir och väldigt hårda utomhus, det räcker med att öppna ytterdörren ? har hittills bara gårt korta promenader (vilket som har känts som ett gympass) ? Har inte vågat köpa Bh/bikini än. Väntar ett par veckor till. Men jag längtar, avkyr denna tortyr bh;n ? och Mina är ju inte mer än 1 vecka imorgon. Ska på återbesök imorgon. Vad gör man där? Mer än kollar läget..
Gilla

Minilelle

Kvinna ·

25 mar, 2019

Blinka Dom frågar lite hur man mår å kollar läget så man inte har några funderingar å så, tar bort tejpen å kollar stygn, klipper ev bort om något letat sej ut, klämmer lite å sen tvättar å sätter på ny tejp :) Jag köpte tejp hos dem i receptionen inna. Ja åkte hem, samt en bh till å ha att byta med :)
Gilla

Lina80

Kvinna ·

25 mar, 2019

Är du nöjd med Örjan Gribbe? Har op bokad i juli. :)
Gilla

Blinka

Kvinna ·

25 mar, 2019

Minilelle Okej, tack ? den där tejpen lär ju kännas att dra bort, knappt så att den lossar minsta lilla när jag försöker få grepp om den ?? Ja, en till Bh hade nog behövts, det finns ingen annan modell tro? Kanske ska satsa på en större storlek, ja har en S just nu och den trycker på rätt bra alltså ? men det ska den väl göra antar jag..
Gilla

Minilelle

Kvinna ·

25 mar, 2019

Blinka Haha ja den satt rätt rejält, så skönt när den ä borta, ja va rätt irriterad i huden efter den.. Jag har också en storlek S och hon sa att min satt bra å då klämmer den ganska bra runt kroppen å upp mot brösten/ärren.. men jag frågade aldrig om annan. Du kan ju alltid fråga, eller om en storlek större å se vad dem säger :) Lycka till :)
Gilla

Josefingr

Kvinna ·

27 mar, 2019

Lina80. Jag är väldigt nöjd med Örjan. Jag har 5 vänner till som haft op senaste åren och alla är fort lika nöjda. Du kommer inte ångra dig!
Gilla

Allekarro

Kvinna ·

28 mar, 2019

Är på kliniken med dropp i armen och väntar på operation. Nervös och saknar min hund men är mest taggad! Önskar att jag skulle opereras tidigare så jag får det överstökat, är såå törstig och hungrig.
Gilla

Izie

Kvinna ·

28 mar, 2019

Allekarro, gud så spännande för dig, lycka till! Jag har en liten fundering, gjorde min op 11/3, förstoring och ankarlyft. Är det någon av er som upplever smärta i ryggen? Känns som att jag har en kniv som sitter o vrids runt mellan skulderblad och ryggrad på vänstersidan, ganska högt upp. Den ger lixom inte med sig, va där från dag 1 och de fantastiska sköterskorna fick lossa på lindorna på på operations dagen eftersom jag knappt kunde röra mig. Har en känsla av att det är muskeln som knölar eftersom det blir värre när man varit stilla en stund, att komma upp ur sängen kan vara ett projekt i sig om morgonen, och då smärtar det även som runt hela vägen fram i vänstra bröstet, brukar ge med sig om man släpper på bröstbandet en stund.... Sen, en fundering till.. Sex, skulle ni våga hoppa ur tortyren och bröstband ett par timmar och kanske ha någon annan bh? man känner sig ju inte så attraktiv ihop klämd, ner pressad med bröstvårtor som står rakt ut i en vit välanvänd bh som dessutom är en stl för liten... Ha en fantastisk dag och passa på att njut av solen :D
Gilla

Allekarro

Kvinna ·

28 mar, 2019

Asså gud vilken smärta 10/10 för mig. Brukar aldrig gråta när jag har ont men just nu har jag tårar hela tiden och vill bara bli nersövd igen. Och glömde hörlurarna hemma :(
Gilla

Lolitamin

Kvinna ·

28 mar, 2019

Allekarro skrev:

Asså gud vilken smärta 10/10 för mig. Brukar aldrig gråta när jag har ont men just nu har jag tårar hela tiden och vill bara bli nersövd igen. Och glömde hörlurarna hemma :(

Kämpa på! Det är så olika för alla, du har stora implantat och via armhålan. Tufft, men så värt! Om några dagar släpper det värsta och sen blir det bättre och bättre. Jag upplevde det som ett steg fram och två steg tillbaka i början, hann bli riktigt trött på att ha ont. Idag är det två veckor sedan och mitt ena bröst känns redan som mitt eget. Det andra läker lite långsammare men går åt rätt håll iaf. Ta smärtlindring och ta det lugnt! Lycka till!
Gilla

Pilllis

Kvinna ·

28 mar, 2019

Opererades den 12/3 på proforma av örjan. Hade min op bh tills jag tog bort stygnen i måndags. Sköterskan sa att den va för lös att jag måste ha en stadigare sportbh på dagarna någrs veckor till och så kunde jag sova med den vi fick från kliniken. Verkar va så olika för alla men jag vågade inte va utan innan jag tagit bort stygnen. Är min andra op bytte ut implantaten till större och korrade en kapselbildning. Mådde förv9nansvärt bra jämfört med första op .. men har haft ont i dom inre stygnen som kunde ta lite tid att läka tydligen. Nu är det nöstan helt borta, glömmer bort att jag inte får lyfta tugnt osv
Gilla

Allekarro

Kvinna ·

29 mar, 2019

Känns bättre dag två! Och har fått se dem nu och de var mycket finare än jag trott de skulle va så här tidigt! :O Har nog mer ont i ryggen efter natten. Har ryggproblem sedan innan och det gör så ont att ligga på rygg :( Har någon tips på hur man kan sova?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem