Trainwreck
Kvinna ·
17 jul, 2023
Operation augusti 2023
BröstförstoringHej! Jag ska operera mig för först gången nu i augusti, brösten, och tänkte kolla om det är fler som har operationstid då? Börjar närma sig nu, och jag börjar bli lite nervös
Sortera efter
MT1989
Kvinna ·
03 aug, 2023
Trainwreck
Kvinna ·
03 aug, 2023
Jag ska operera mig i september på nordiska. Hur gör ni som har lång väg att åka?:)
TRex
Kvinna ·
03 aug, 2023
Ja men verkligen. Har kikat på massa bilder här på sidan med demi profil som jag tycker sett helt fantastiskt ut, lagom tydligt och ändå fylligt, men upplevde som sagt inte själv känslan med implantatet på utsidan att det skulle bli så i mitt fall hehe. Jag vill också ha bröstvårtan piggt upp och då jag ammat 3 barn så har ett litet häng, känns det som att just HP gör att bröstet kommer se piggare ut :)
Jag tror absolut att Patrik kommer ta mått och sen utefter det och dina önskemål kommer få till det hur bra som helst! Har du kikat på bilder på denna sida med implantat som påminner om dina som du ska sätta in? Kan ju ge en fingervisning visuellt för dig iallafall :)
Jag förstår dig! Jag har varit nervös innan inför narkos och op men nu vill jag bara att det ska hända och bli av haha är bara exalterad och förväntansfull!
Changes
Kvinna ·
03 aug, 2023
Jag ska operera mig i september på nordiska. Hur gör ni som har lång väg att åka?:)
Va spännande! Blir det första operationen? :)
Jag ska åka ca 50 mil, åker ner dagen innan och bor på hotell, och kommer åka hem direkt efter operationen. Min man följer med ner. Jag resonerar så att jag kommer ha minst ont direkt efter operationen än dagen efter så vill åka hem när jag mår som bäst haha sen om det stämmer eller inte vette tusan :P
Trainwreck
Kvinna ·
04 aug, 2023
Changes
Kvinna ·
04 aug, 2023
Hej! Ja jag bytte, kom fram till att jag inte ville ha anatomiska, så då blev det Örjan :) jag vet inte vilken tid, har inte fått info om det än. Men vi kommer upp till sthlm på söndag den 13e iallafall. Han skulle ta hem ergonomix, 425cc, men jag har läst runt lite om dem hör på pof och beslutat att gå för round istället så blir round HP 400 eller 375, får se när jag är där :)
Trainwreck
Kvinna ·
04 aug, 2023
Hej! Ja jag bytte, kom fram till att jag inte ville ha anatomiska, så då blev det Örjan :) jag vet inte vilken tid, har inte fått info om det än. Men vi kommer upp till sthlm på söndag den 13e iallafall. Han skulle ta hem ergonomix, 425cc, men jag har läst runt lite om dem hör på pof och beslutat att gå för round istället så blir round HP 400 eller 375, får se när jag är där :)
Ja okej, få se vilken tid du får då :) hmm jag har velat mellan round och ergonomix hela tiden... said på nordiska som jag också hade konsultation hos sa round. Vad är det som gör att du väljer round? Tänker om jag ska fråga om de kan ha båda alternativen hemma eftersom man har en sista konsultation med örjan på plats strax före.
girlypie01
Kvinna ·
04 aug, 2023
Trainwreck
Kvinna ·
07 aug, 2023
Fräken
Kvinna ·
07 aug, 2023
Trainwreck
Kvinna ·
07 aug, 2023
Jag är sjukt nervös nu jag med. Tänker att jag ska byta sängkläder innan jag åker in. Tvätta och städa hemma innan. Matlådor klarar jag mig nog utan, har nära till både Ica och restauranger.
I övrigt försöker jag vara noga med vad jag äter nu. Inga halvfabrikat, mindre portioner, undviker socker, röra på mig mer. Jag är inte så hälsosam vanligtvis men vill boosta vad jag kan inför operation.
girlypie01
Kvinna ·
08 aug, 2023
Trainwreck
Kvinna ·
08 aug, 2023
Jag har börjat oroa mig för att jag ska få för stort mellanrum mellan brösten, har 20 cm mellan mina bröstvårtor idag och hoppas att det inte blir bredare av implantaten.. :(
Förövrigt ang. planering ska jag också städa, renbädda kvällen innan och göra matlådor för kommande veckan efter. Men matlådor gör jag ändå alltid varje vecka så är inget annorlunda. :) samma med kost och träning, äter och tränar hårt precis som vanligt men slutat helt med chips/godis. Vill precis som er ge kroppen alla förutsättningar för att klara detta så bra som möjligt!
En annan sak angående kost är att jag tänkte äta Pajalagröt kommande dagar efter operationen, för att på ett naturligt sätt få igång magen efter operationen och all smärtstillande, vill inte få problem med magen! Så ett tips om ni inte själva tänkt på detta :)
girlypie01
Kvinna ·
10 aug, 2023
Jag har börjat oroa mig för att jag ska få för stort mellanrum mellan brösten, har 20 cm mellan mina bröstvårtor idag och hoppas att det inte blir bredare av implantaten.. :(
Förövrigt ang. planering ska jag också städa, renbädda kvällen innan och göra matlådor för kommande veckan efter. Men matlådor gör jag ändå alltid varje vecka så är inget annorlunda. :) samma med kost och träning, äter och tränar hårt precis som vanligt men slutat helt med chips/godis. Vill precis som er ge kroppen alla förutsättningar för att klara detta så bra som möjligt!
En annan sak angående kost är att jag tänkte äta Pajalagröt kommande dagar efter operationen, för att på ett naturligt sätt få igång magen efter operationen och all smärtstillande, vill inte få problem med magen! Så ett tips om ni inte själva tänkt på detta :)
Det där med mellanrum på brösten blir jag inte klok på. Enligt örjan så beror mellanrummet på brösten på hur anatomin ser ut, alltså hur bröstmuskeln är fäst. Om det är brett eller inte så att säga, och det kan inte kirurgen eller implantaten ändra på. Om jag skulle välja ett bredare, ex 400 istället för 375 så skulle jag få mer sideboob bara.
Men sen är det väl att ju större implantat man tar, ju bredare, så trycks väl ens egna hud/vävnad ut? Kanske är det som gör att klyftan kanske upplevs tightare? Mest en tanke/teori jag har :)
Trainwreck
Kvinna ·
10 aug, 2023
Lorelai
Kvinna ·
12 aug, 2023
Trainwreck
Kvinna ·
12 aug, 2023
Någon som har opererats redan? Jag hade op i måndags och är nu inne på dag fem. Mår bättre, tar kortare promenader osv men är fortfarande väldigt trött och sover dåligt. Spänner i brösten. Vill knappt titta på dem är rätt så ”strutiga”. Hur går det för er andra?
Lorelai
Kvinna ·
13 aug, 2023
Trainwreck
Kvinna ·
13 aug, 2023
Det har varit lite varierande. Första dygnet var som en dimma. Nu känner jag mig rätt så pigg och har kunnat trappa ner på smärtlindring (dag 6). Men jag märker att energin tar slut väldigt snabbt och jag måste vila mig mycket. Försöker ta promenader och lyssna på kroppen.
Jag pallade upp med ordentliga kuddar och det gick okej att sova på rygg, pallade upp på olika sidor för att avlasta. Men nu har jag börjat ligga lite på sidan, så länge det känns bra sa min läkare att det är okej.
Jag har mentor Cpg 322 255 cc. Känns som att brösten ändrar sig lite för varje dag som går, så det är svårt att göra någon bedömning om ”hur det blev”. Kändes rätt strutiga första dygnen, men jag hoppas de får en finare form allt eftersom.. (har läst en den här i forumet och det verkar vara rätt vanligt). Ska på återbesök imorgon och får väl fråga då.
Spännande med din operation imorgon, vad ska du sätta in? Och lycka till!
Lorelai
Kvinna ·
13 aug, 2023