Lovina
Kvinna ·
22 okt, 2023
Operation december 2023
BröstförstoringHej, Tänkte att jag startar en tråd för oss som har planerad operation i december 2023 :) Hade varit kul att följas åt! Jag har planerad operation den 19/12 hos dr Richard Lewin på Elite Clinic i Göteborg. Ska lägga in Motiva Ergonomix 2 demi, 280cc.
Sortera efter
Lovina
Kvinna ·
14 dec, 2023
Emma Emma
Kvinna ·
14 dec, 2023
Emma Emma
Kvinna ·
14 dec, 2023
Nervöös
Kvinna ·
14 dec, 2023
Emma Emma
Kvinna ·
14 dec, 2023
Blandiloquent
Kvinna ·
14 dec, 2023
Nervöös
Kvinna ·
14 dec, 2023
Hej!
Hoppar in här också om det är ok. Opererade mig i tisdags 12/12 på aps-kliniken.
Har haft rätt rejält ont direkt men nu ikväll redan börjar det kännas riktigt skapligt. ? kul att följa andra både före och efter era operationer!!
Jag har mentor 375cc bakom muskeln. ? inte sett mina bröst än. Ska duscha imorgon och då kommer jag också få se dem för första gången. Hur ska man reagera. Vågar man ?
Vad gäller kläder har jag haft stora och väldigt stretchiga stickade koftor. Har funkat kanon att ta på sig med hjälp av min man?
Lovina
Kvinna ·
14 dec, 2023
Hej!
Hoppar in här också om det är ok. Opererade mig i tisdags 12/12 på aps-kliniken.
Har haft rätt rejält ont direkt men nu ikväll redan börjar det kännas riktigt skapligt. ? kul att följa andra både före och efter era operationer!!
Jag har mentor 375cc bakom muskeln. ? inte sett mina bröst än. Ska duscha imorgon och då kommer jag också få se dem för första gången. Hur ska man reagera. Vågar man ?
Vad gäller kläder har jag haft stora och väldigt stretchiga stickade koftor. Har funkat kanon att ta på sig med hjälp av min man?
Blandiloquent
Kvinna ·
14 dec, 2023
Decida
Kvinna ·
15 dec, 2023
Ni som opererats, hur går det för er?
Lovina
Kvinna ·
16 dec, 2023
Ni som opererats, hur går det för er?
Jag opererades för 2 veckor sen och allt har gått väldigt bra MEN det var en stor chock att det gör så ont och att man behöver hjälp hemma iaf i två dagar. Jag sa till min familj att jag skulle klara mig själv första natten men var otroligt glad att jag fick hjälp och hade någon hos mig.
Smärtan är absolut hanterbar men var beredd på att det kommer svida/bränna väldigt mycket. Det gjorde det på mig och jag blev typ rädd för att jag inte hade läst om det och ingen sa nåt om det på kliniken, bara känslan av tryck på bröstet. Så var inte orolig för om det svider och bränner väldigt mycket.
Första veckan är jobbig smärtmässigt, plus att man kan bli nedstämd. Jag ifrågasatte mitt val jättemycket. Brösten är hårda, stora och ömma. Nu två veckor senare är det bättre men jag tycker de känns för stora så jag hoppas verkligen att det lägger sig snart.
Maggieyo
Kvinna ·
16 dec, 2023
Therese_S
Kvinna ·
16 dec, 2023
Hej igen☺️ nu har jag varit på återbesök, allt såg jättebra ut, så himla skönt att få en check av kirurgen som vet hur brösten ska bete sig?
Höger bröstveck har skavts lite från läkbhn så ska ha kompress i en vecka för att avlasta
Delar fortsättningen på min storleksoro som jag tänker kan vara givande? sade till Marie att jag tycker de är alldeles för stora naken, och hennes svar var att det gör henne glad att höra. Den patient som är nöjd med storleken efter en vecka kommer att bli besviken i längden för de är såå svullna. Mina är extra svullna iom fettranslantationen, så de kommer att omformas att se betydligt nättare ut om 3-6 månader. Efter ca 3 veckor börjar svullnaden gå ner enligt henne.
Pjuu såå skönt att höra! Känner mig lugn och glad nu
Så kom-ihåg det ni alla som har op framför er, de ”ska” kännas lite stora första veckorna?
Therese_S
Kvinna ·
16 dec, 2023
Hej igen☺️ nu har jag varit på återbesök, allt såg jättebra ut, så himla skönt att få en check av kirurgen som vet hur brösten ska bete sig?
Höger bröstveck har skavts lite från läkbhn så ska ha kompress i en vecka för att avlastaDelar fortsättningen på min storleksoro som jag tänker kan vara givande? sade till Marie att jag tycker de är alldeles för stora naken, och hennes svar var att det gör henne glad att höra. Den patient som är nöjd med storleken efter en vecka kommer att bli besviken i längden för de är såå svullna. Mina är extra svullna iom fettranslantationen, så de kommer att omformas att se betydligt nättare ut om 3-6 månader. Efter ca 3 veckor börjar svullnaden gå ner enligt henne.
Så kom-ihåg det ni alla som har op framför er, de ”ska” kännas lite stora första veckorna?
Men gud vad skönt att läsa detta, tack för du lugnar mig ? Så konstigt dock att en del säger att de blir större när de ”sätter sig”/sjunker på plats ordentligt. Men kan tänka mig att dina är extra svullna pga fettransplantationen med ja, är säker på att du kommer va supernöjd om ett par veckor. Sa hon förresten något om att just Ergonomix kan se lite lustiga ut första veckorna i jämförelse med andra implantat? Hur mår du nu? Kan du vara mer aktiv osv? Nu är det 11 dagar kvar för mig och jag känner att jag lägger mina boobs i Patriks händer (hehe) och så får han göra sin magi och förhoppningvis har vi förstått varandra rätt. Ska ändå visa några bilder igen på operationsdagen så han ser vad det är jag är ute efter.
Alltså lyckost er som bara har 2 dagar kvar!!! Så avis! Jag längtar verkligen ihjäl mig nu ?
Lovina
Kvinna ·
16 dec, 2023
@Lovina hur känns det för dig nu? Bara två dagar kvar för oss nu ju.. ? Lite skräckblandad förtjusning här.. ?
Nervöös
Kvinna ·
16 dec, 2023
Emma Emma
Kvinna ·
16 dec, 2023
Höger bröstveck har skavts lite från läkbhn så ska ha kompress i en vecka för att avlastaDelar fortsättningen på min storleksoro som jag tänker kan vara givande? sade till Marie att jag tycker de är alldeles för stora naken, och hennes svar var att det gör henne glad att höra. Den patient som är nöjd med storleken efter en vecka kommer att bli besviken i längden för de är såå svullna. Mina är extra svullna iom fettranslantationen, så de kommer att omformas att se betydligt nättare ut om 3-6 månader. Efter ca 3 veckor börjar svullnaden gå ner enligt henne.
Men gud vad skönt att läsa detta, tack för du lugnar mig ? nu är det 11 dagar kvar och jag känner att jag lägger mina boobs i Patriks händer (hehe) och så får han göra sin magi och förhoppningvis har vi förstår varandra rätt. Ska ändå visa några bilder igen på operationsdagen så han ser vad det är jag är ute efter.
Alltså lyckost er som bara har 2 dagar kvar!!! Så avis! Jag längtar verkligen ihjäl mig nu ?
Maggieyo
Kvinna ·
17 dec, 2023
@Lovina hur känns det för dig nu? Bara två dagar kvar för oss nu ju.. ? Lite skräckblandad förtjusning här.. ?
Just nu är jag bara taggad, har inte haft tid att bli nervös än ? kommer väl måndag kväll ?
Hämtade ut mina recept idag, glömde dock köpa descutan ? så måste till apoteket imorgon igen ?
Vid vilken tvätt tvättade ni håret med det? Har förstått det som att det räcker att jag tar håret en gång bara ?
Hur känns det för dig? Har du allt klart inför tisdag? ?
Lovina
Kvinna ·
17 dec, 2023
Just nu är jag bara taggad, har inte haft tid att bli nervös än ? kommer väl måndag kväll ?
Hämtade ut mina recept idag, glömde dock köpa descutan ? så måste till apoteket imorgon igen ?
Vid vilken tvätt tvättade ni håret med det? Har förstått det som att det räcker att jag tar håret en gång bara ?
Hur känns det för dig? Har du allt klart inför tisdag? ?
Exakt samma för mig, glömde också descutan.. ? Hoppas du klarar dig från nervositet. Jag brukar inte bli det men nu helt plötsligt. ? Pjuh, det blir bra..
Det mesta är på banan inför tisdag, tror jag.. ? för dig med?
Jag har börjat vela fram och tillbaka ang. Storlek och om jag ska ha mini eller demi. Orkar ej med en beslutsångest nu.. ? Men jag tänker att jag ska vara fokuserad och ta alla frågorna innan op så jag känner mig lugn. Tror ändå det kommer sluta med mini, som tänkt från början. ? Någon här som vet hur lång tid man har med sin läkare innan op på nordiska kliniken?
Linosaur
Kvinna ·
17 dec, 2023
Vad skönt att ni har förberett med hjälp hemma! Det är klokt och ger en alla möjligheter till att läka på bästa sätt❤️
Jag har också all hjälp jag önskar, från mannen mina föräldrar och inte minst dottern på snart 15 år som jag har passat upp i alla år? min största fiende är jag själv som tycker det är så tråkigt att inte kunna göra saker?
Nästa torsdag är det dags att ta alla stygn. Dag 15
Nu blir det en av de 3 dagskurs promenaderna runt husen? sen kommer mamma så jag kan duscha!
Och bara 10 dagar till jul! Hur har ni alla valt att fira mitt i operationstid/ läkningstider?