Lovina
Kvinna ·
22 okt, 2023
Operation december 2023
BröstförstoringHej, Tänkte att jag startar en tråd för oss som har planerad operation i december 2023 :) Hade varit kul att följas åt! Jag har planerad operation den 19/12 hos dr Richard Lewin på Elite Clinic i Göteborg. Ska lägga in Motiva Ergonomix 2 demi, 280cc.
Sortera efter
Nervöös
Kvinna ·
13 dec, 2023
Lovina
Kvinna ·
13 dec, 2023
Väntar på samtalet från kliniken med spänning! Dem skulle ringa igår eller idag så hoppas dem hör av sig snart ?
Var där förra veckan och då verkade det som att jag var först ut på morgonen, så hoppas det fortfarande är så ☺️
Tänk bara en vecka kvar med obefintliga bröst ?
Skönt att få vara först ut ändå, jag tror att det säkert är i alla fall en före mig den dagen i all fall.
Ja alltså 1 vecka.. det är helt sjukt vad snabbt tiden går! Vi har julbord på jobbet på fredag också (alkoholfritt för min del haha) så vi laddar upp för fullt med det, så denna vecka bara springer förbi ?
Nervöös
Kvinna ·
13 dec, 2023
Väntar på samtalet från kliniken med spänning! Dem skulle ringa igår eller idag så hoppas dem hör av sig snart ?
Var där förra veckan och då verkade det som att jag var först ut på morgonen, så hoppas det fortfarande är så ☺️
Skönt att få vara först ut ändå, jag tror att det säkert är i alla fall en före mig den dagen i all fall.
Ja alltså 1 vecka.. det är helt sjukt vad snabbt tiden går! Vi har julbord på jobbet på fredag också (alkoholfritt för min del haha) så vi laddar upp för fullt med det, så denna vecka bara springer förbi ?
Sjukt snabbt! Vi har fullt upp hela helgen så lär ju springa förbi ?
Får man inte dricka såhär några dagar före? Ska iväg på fredag kväll och hade tänkt ett glas vin eller två ?
Emma Emma
Kvinna ·
13 dec, 2023
Hej!
Jag hoppas allt är bra med alla som än så länge är opererade i december och lycka till alla som förfarande väntar.
Idag är det en vecka sen jag blev opererad, jag måste fråga er som är opererqde. Har ni också en elephabt på bröstet? Satan vad det trycker.
Är ute och går små korta promenader runt husen hemma men spänner så myxket efter några minuter så det söker mig.
Belöningen får man när man tittar sig i spegeln och ser att det kommer bli precis som jag tänkt!
Therese_S
Kvinna ·
13 dec, 2023
Therese_S
Kvinna ·
13 dec, 2023
Skönt att du fick stanna en natt Annicka! Ja våtservetter får införskaffas ? o så får mannen duscha håret på mig. Den duschen efter 10 dagar kommer ju kännas såå lyxig! Haha!
Vad skönt att du kan hämta ut medicinerna så pass långt innan. Jag får inte hämta ut dem förrän dagen innan. Hade gärna haft det förberett och klart. Vill inte springa ute bland folk på stan i Stockholm och dra på mig nån smitta ?
En vecka ja, helt galet ju!! Är du laddad? ? Jag håller redan på att skriva packlista, ska åka till Stockholm med en kompis och hon måste ju bära min väska till bussen efteråt så ska försöka packa lätt för en gångs skull ?
Tror han sa att receptet skulle skrivas tills på fredag, och jag opereras på tisdag så blir ju tätt inpå om man tänker vardag ☺️
Jag är superladdad! Känner mig så redo och vill bara få det gjort nu!
Bra att förbereda sig med packlista! Bor ni över i Stockholm eller åker du hem samma dag?
Therese_S
Kvinna ·
13 dec, 2023
Jag fick duscha redan dagen efter OP. Men valde att vänta till dag 2 mest pga av smärtorna.
Ja det verkar vara väldigt olika överallt.. med mycket.
Håller alla tummar för att du är frisk!
Jag har laddat för operationen i snart 6 månader, tränat stenhårt med några vänner hela hösten hållt mig frisk genom alls förkylningar till en vecka innan OP? var ett jäkla meck att bli av med den och vaknade upp på OP dagen med ont i kroppen.
Dock tror jag att det var till viss del nervositet som kroppen reagerade på. Trodde jag skulle vara så nervös men all energi gick åt sista veckan att bli frisk.
Ska du stanna kvar på kliniken eller man måste åka hem samma dag?
Lovina
Kvinna ·
13 dec, 2023
Får man inte dricka såhär några dagar före? Ska iväg på fredag kväll och hade tänkt ett glas vin eller två ?
Alltså jag vet inte helt ärligt haha, försökte googla men då säger vissa 4 veckor, andra 2 veckor och något annat typ några dagar ? så jag tänkte att jag inte chansar, men kanske skålar med ett glas bubbel på kontoret. Men blir nog inte en helkväll om man säger så ?
Jag kom på nu att jag inte får äta eller dricka från 04.00 på morgonen nästa onsdag haha. Får typ ställa klockan på 04.00 för att dricka sista vattnet på några timmar haha ?
Therese_S
Kvinna ·
13 dec, 2023
Skönt att du fick stanna en natt Annicka! Ja våtservetter får införskaffas ? o så får mannen duscha håret på mig. Den duschen efter 10 dagar kommer ju kännas såå lyxig! Haha!
Vad skönt att du kan hämta ut medicinerna så pass långt innan. Jag får inte hämta ut dem förrän dagen innan. Hade gärna haft det förberett och klart. Vill inte springa ute bland folk på stan i Stockholm och dra på mig nån smitta ?
En vecka ja, helt galet ju!! Är du laddad? ? Jag håller redan på att skriva packlista, ska åka till Stockholm med en kompis och hon måste ju bära min väska till bussen efteråt så ska försöka packa lätt för en gångs skull ?
Hej hej,
ang att hämta ut mediciner dagen innan. Jag ska operera mig hos Patrik på torsdag och kunde se mina recept redan i söndags, så ha koll på apoteket :) införskaffade även absolut torr och hoppas det ska hjälpa till att hålla flugorna borta *fniss*
Therese_S
Kvinna ·
13 dec, 2023
Ni som ska opereras nästa vecka, har ni fått reda på vilken tid ni ska vara på plats?
Jag fick precis min kallelse till operationsdagen, nu känns det nästan mer verkligt och ännu närmare tills det är dags ? jag ska infinna mig 10.15 på kliniken!!!
Emma Emma
Kvinna ·
13 dec, 2023
Emma;
Skönt att du sluppit ”elefanten på bröstet”, har också hört många som upplever det så. Så är nog bara för mig att förbereda mig på det. Men känner att jag kan stå ut med nästan vad som så länge det är övergående och jag får ett par bröst ?
Vad nervös jag blir om du tycker de känns stora, jag ska ju ha Ergonomix 340 eller 360 demi och är mycket kortare än dig. Jag känner mig så ambivalent - ena dagen ”äsch jag litar på Patrik” nästa dag ”herregud tänk så blir det värsta bomberna” ? hade du kunnat tänka dig att lägga ut någon före och efter-bild?
Jag är i och för sig helt platt idag AA-kupa så kanske inte ska va så rädd även om det landar på 360.. men jag blir ändå lite nervös ?
Nervöös
Kvinna ·
13 dec, 2023
Får man inte dricka såhär några dagar före? Ska iväg på fredag kväll och hade tänkt ett glas vin eller två ?Alltså jag vet inte helt ärligt haha, försökte googla men då säger vissa 4 veckor, andra 2 veckor och något annat typ några dagar ? så jag tänkte att jag inte chansar, men kanske skålar med ett glas bubbel på kontoret. Men blir nog inte en helkväll om man säger så ?
Jag kom på nu att jag inte får äta eller dricka från 04.00 på morgonen nästa onsdag haha. Får typ ställa klockan på 04.00 för att dricka sista vattnet på några timmar haha ?
Har pratat med kliniken nu. 07.15 ska jag vara där på tisdag. Fastandes från midnatt och får ej dricka något vatten efter 05.15.
Frågade faktiskt gällande alkohol, inga problem att ta 1-2 glas vin nu i helgen sa hon. Men inte festa till det rejält ?
Får recept på det som behövs på fredag för att hämta ut ☺️
Nervöös
Kvinna ·
13 dec, 2023
Ni som ska opereras nästa vecka, har ni fått reda på vilken tid ni ska vara på plats?
Jag fick precis min kallelse till operationsdagen, nu känns det nästan mer verkligt och ännu närmare tills det är dags ? jag ska infinna mig 10.15 på kliniken!!!
Förstår att det känns ännu mer verkligt nu när du fått din tid! Jag var tvungen att dubbelkolla min igår, fick den redan i september nämligen, kl 10
ska jag vara på plats, så kanske är 2 st innan?! Ser inte fram emot att fasta så länge, jag är så dålig på att fasta haha! Men får göra som någon skrev, iaf dricka massor tidigt på morgonen ?
Lovina
Kvinna ·
13 dec, 2023
Får man inte dricka såhär några dagar före? Ska iväg på fredag kväll och hade tänkt ett glas vin eller två ?Alltså jag vet inte helt ärligt haha, försökte googla men då säger vissa 4 veckor, andra 2 veckor och något annat typ några dagar ? så jag tänkte att jag inte chansar, men kanske skålar med ett glas bubbel på kontoret. Men blir nog inte en helkväll om man säger så ?
Har pratat med kliniken nu. 07.15 ska jag vara där på tisdag. Fastandes från midnatt och får ej dricka något vatten efter 05.15.
Frågade faktiskt gällande alkohol, inga problem att ta 1-2 glas vin nu i helgen sa hon. Men inte festa till det rejält ?Får recept på det som behövs på fredag för att hämta ut ☺️
Gud vad tidigt! Men va skönt att ändå ha så tidigt, jag skulle vilja ha typ den tidigaste tiden. Få det gjort och sen kunna ta det lugnt hel dagen ?
Åh men vad bra! Så då kan man skåla på middagen och kanske på efterfesten då, men inget fest-fest haha ?
Jag hade helt glömt bort det här med recept, men vet att det finns ett apotek typ mittemot eller hur det var. Är ju skönt att du kan hämta ut innan, så man har allt hemma och redo! ?
Lovina
Kvinna ·
13 dec, 2023
Nervöös
Kvinna ·
13 dec, 2023
Frågade faktiskt gällande alkohol, inga problem att ta 1-2 glas vin nu i helgen sa hon. Men inte festa till det rejält ?Får recept på det som behövs på fredag för att hämta ut ☺️
Gud vad tidigt! Men va skönt att ändå ha så tidigt, jag skulle vilja ha typ den tidigaste tiden. Få det gjort och sen kunna ta det lugnt hel dagen ?
Åh men vad bra! Så då kan man skåla på middagen och kanske på efterfesten då, men inget fest-fest haha ?
Jag hade helt glömt bort det här med recept, men vet att det finns ett apotek typ mittemot eller hur det var. Är ju skönt att du kan hämta ut innan, så man har allt hemma och redo! ?
Så tacksam att jag fick så tidigt, dem frågade på senaste konsultationen hur långt jag hade dit och om jag kunde vara där vid 07 och jag bara JA! Bor 45min bort men kommer säkert vakna svintidigt ändå ?
Jag är så sjukt taggad nu! Kan det inte bara bli tisdag ?
Annicka
Kvinna ·
13 dec, 2023
Lovina
Kvinna ·
13 dec, 2023
Så tacksam att jag fick så tidigt, dem frågade på senaste konsultationen hur långt jag hade dit och om jag kunde vara där vid 07 och jag bara JA! Bor 45min bort men kommer säkert vakna svintidigt ändå ?
Jag är så sjukt taggad nu! Kan det inte bara bli tisdag ?
Haha åh helt rätt! Du får ju en extra sovstund sen under operationen iaf, så kanske man kan hämta igen lite sömn haha ?
Men verkligen! Man vill spola fram tiden ännu snabbare nu haha, har typ redan packat en väska även fast man inte sover över där jag ska göra operationen ? känner mig så redo, taggad och sjukt spänd på det ?
Lovina
Kvinna ·
13 dec, 2023
En vecka sen OP idag!
Jag mår helt okej, det har varit en minst sagt jobbig vecka! Skulle aldrig kunna föreställa mig vilket tryck man kan ha på brösten dygnet runt. Har varit lite övermäktigt för min del, till den gräns att jag känns mig lite deppig .
Men… idag / nu ikväll är första stunden jag kan ligga ner och andas utan att må illa ? känns magiskt!
Det spänner och drar i alla stygn och det gäller verkligen att tänka sig för i rörelser och vad man lyfter. Lätt att gå på rutin ?
Hade en rolig incident för ngn timme sen, eftersom jag suttit upp och sovit i en vecka och som mest fått 3 timmar en natt och då har jag varit vaken en gång i kvarten så är jag jätte trött!!
Satt i soffan med min dotter innan och kände mig trött, helt plötsligt vaknar jag i panik för hon halv skriker på mig. Då har jag i princip somnat i en mening och hon var livrädd att jag svimmat av? så blev en extremt kort powernap med ett annorlunda uppvaknade och puls utanpå kroppen!
Själva operationen och allt jag var nervös över var ingenting så, alla var så snälla och super vänliga .
Där är dock 2 saker som jag tänker dela med mig.
• jag hade bett om lugnande direkt jag kom in för jag visste att jag skulle vara suoernervös. Detta tog 45 min. Jag hade önskat att de berättade det så jag grät oavbrutet på mitt rum innan jag fick detta. Så helt onödig stress
• se till så allt är klart med kirurgen, alla frågor är ställda mm. Jag skulle visa ngn bild hade jag fått för mig när kirurgen ritade på mig innan OP. Men jag blev så dålig/ illamående av alla mediciner jag hade fått innan så jag fick koncentrera mig för att inte spy ner honom. Så hör minns jag ingenting..
inte heller i OP salen.. mådde för illa för att kunna hälsa på alla och få den genomgång de vanligtvis gör.
I övrigt är allt bara bra!
Sjukt nöjd och exalterat för att äntligen kunna ha en riktigt snygg bikin!!
Kommer gå så bra för er!!
Ska bli roligt att höra när ni är klara❤️
Annicka
Kvinna ·
14 dec, 2023
Hej!
Jag hoppas allt är bra med alla som än så länge är opererade i december och lycka till alla som förfarande väntar.
Idag är det en vecka sen jag blev opererad, jag måste fråga er som är opererqde. Har ni också en elephabt på bröstet? Satan vad det trycker.
Är ute och går små korta promenader runt husen hemma men spänner så myxket efter några minuter så det söker mig.
Belöningen får man när man tittar sig i spegeln och ser att det kommer bli precis som jag tänkt!