Lovina
Kvinna ·
22 okt, 2023
Operation december 2023
BröstförstoringHej, Tänkte att jag startar en tråd för oss som har planerad operation i december 2023 :) Hade varit kul att följas åt! Jag har planerad operation den 19/12 hos dr Richard Lewin på Elite Clinic i Göteborg. Ska lägga in Motiva Ergonomix 2 demi, 280cc.
Sortera efter
Lovina
Kvinna ·
27 dec, 2023
Therese_S
Kvinna ·
27 dec, 2023
Framme på hotellet och om 17 timmar är 17 års väntan över haha ? sjukt taggad samtidigt som jag blev lite skraj när jag gick förbi utanför innan ?
Stort lycka till imorgon! Ska tänka på dig ☺️
Själv ska jag på återbesök imorgon och ta bort knutarna vid stygnen ?
LisaaB
Kvinna ·
27 dec, 2023
Så kul??Jag opererade mig 14/12 på nordiska kliniken hos Patrik. Konsultation och operation samma dag då jag bor 35 mil från Stockholm. Var inne på motiva round men gillar lite skidbacke blev då rekommenderad polyteck anatomisk extra high 480cc. Mjukaste implantatet som väger 30% mindre än de andra på marknaden. Plus sa Patrik är att dessa håller sig kvar medan erogonimix istället kan droppa mer på bara några få år.
Hade du en bra upplevelse när du opererades? Alltså är du nöjd med personal och omhändertagandet osv?
Så konstigt att en och samma kirurg säger så olika om de olika implantaten. Kan i efterhand önska att jag skulle gått på en till konsultation för att se vad någon annan skulle rekommendera mig men hoppas jag blir nöjd. Polytech nämnde Patrik inte ens för mig så tänker att det måste vara beroende på vad man har för utgångsläge? Men låter ju inte kul om Ergonomix droppar alldeles för mycket efter några år. Ska dubbelkolla med honom på torsdag när det är dags för mig. Han lät så säker i sin sak när jag visade bilder och förklarade vad jag ville ha.
Såg att du gjort bröstlyft med så kanske påverkar lite vad han rekommenderar för implantat?
Therese_S
Kvinna ·
27 dec, 2023
hej jag är mkt nöjd med min vistelse där dock kan jag tycka i efterhand att en konsultation innan hade varit bättre än allt samma dag. Ja precis polyteck var något som han tyckte passade mig men förstått att dessa inlägg inte är lika vanliga men är minst lika bra jag såg också dem som en fördel när han berättade att de väger 30% mindre än övriga inlägg med och jag känner knappt att jag lagt in 480cc min kompis la in 475 ergonomix samma dag och hon känner att de väger lite. Nu i efterhand ångrar jag att jag inte tog större?
Så kul??Jag opererade mig 14/12 på nordiska kliniken hos Patrik. Konsultation och operation samma dag då jag bor 35 mil från Stockholm. Var inne på motiva round men gillar lite skidbacke blev då rekommenderad polyteck anatomisk extra high 480cc. Mjukaste implantatet som väger 30% mindre än de andra på marknaden. Plus sa Patrik är att dessa håller sig kvar medan erogonimix istället kan droppa mer på bara några få år.
Hade du en bra upplevelse när du opererades? Alltså är du nöjd med personal och omhändertagandet osv?
Så konstigt att en och samma kirurg säger så olika om de olika implantaten. Kan i efterhand önska att jag skulle gått på en till konsultation för att se vad någon annan skulle rekommendera mig men hoppas jag blir nöjd. Polytech nämnde Patrik inte ens för mig så tänker att det måste vara beroende på vad man har för utgångsläge? Men låter ju inte kul om Ergonomix droppar alldeles för mycket efter några år. Ska dubbelkolla med honom på torsdag när det är dags för mig. Han lät så säker i sin sak när jag visade bilder och förklarade vad jag ville ha.
Såg att du gjort bröstlyft med så kanske påverkar lite vad han rekommenderar för implantat?
Lovina
Kvinna ·
27 dec, 2023
Framme på hotellet och om 17 timmar är 17 års väntan över haha ? sjukt taggad samtidigt som jag blev lite skraj när jag gick förbi utanför innan ?
Själv ska jag på återbesök imorgon och ta bort knutarna vid stygnen ?
Åh, tack snälla du! Va go du är ?
Fått lite storleksnoja nu igen när det närmar sig och ska föreslå 300 eller max 320 för Patrik imorgon (300 var det han först rekommenderade) ?
Får se om man kan somna sen, längtar så ?
Lycka till imorgon när du ska ta stygnen. Blir min bästis som får göra det på mig (hon är ssk och sjukt taggad på detta ?)
Therese_S
Kvinna ·
28 dec, 2023
Själv ska jag på återbesök imorgon och ta bort knutarna vid stygnen ?Åh, tack snälla du! Va go du är ?
Fått lite storleksnoja nu igen när det närmar sig och ska föreslå 300 eller max 320 för Patrik imorgon (300 var det han först rekommenderade) ?
Får se om man kan somna sen, längtar så ?
Lycka till imorgon när du ska ta stygnen. Blir min bästis som får göra det på mig (hon är ssk och sjukt taggad på detta ?)
Tack snälla! Skönt ändå att ha någon som kan fixa det, min syster (också ssk) hade nog gärna gjort det om jag frågat men jag är mer rädd för att ta bort stygnen än själva operationen ? att sy och ta bort stygn är typ min största farhåga ?? får ont i magen av tanken ? överkom den dock lite under min andra förlossning när jag syddes med lokalbedövning, första syddes jag under narkos ?
Therese_S
Kvinna ·
28 dec, 2023
Emma Emma
Kvinna ·
28 dec, 2023
Maggieyo
Kvinna ·
28 dec, 2023
4,5 timmars sömn lyckades jag skrapa ihop inatt.
Andra dubbelduschen gjord och nu ska vi röra oss mot kliniken om ca 30 min. Så taggad samtidigt börjar ju nervositeten smyga sig på…
Hoppas jag blir nöjd med storleken jag väljer, min största noja som ni märkt haha!
Vi hörs om ett par timmar ?
Therese_S
Kvinna ·
28 dec, 2023
Linda-Li
Kvinna ·
28 dec, 2023
jocelyn1987
Kvinna ·
28 dec, 2023
Therese_S
Kvinna ·
28 dec, 2023
Hoppas alltgått bra med operationen.!
Hur känns det så här långt för dig?
Vilken storlek blev det för dig?
Ser att vi har ganska lika förutsättningar gällande längd och vikt, och utgångsläge innan.
Jag velar lite mellan storlekar, så det vore spännande att höra vad du tycker om din.
Emma Emma
Kvinna ·
28 dec, 2023
Ser att vi har ganska lika förutsättningar gällande längd och vikt, och utgångsläge innan.
Jag velar lite mellan storlekar, så det vore spännande att höra vad du tycker om din.
Det har gått jättebra, tack snälla ❤️ har ju nojat så för att de skulle bli för stora. Vi pratade nämligen om först 300 sen 355. På mejl 340 eller 360. Känt senaste tiden när jag kollat bilder att 320 är perfekt större vågar jag nog inte. Innan jag ens hann säga eller visa Patrik bilder på 320 idag så förslog han det så då blev valet enkelt. Är ju nyvaken efter operation nu men känner redan att det känns helt perfekt ? o ”oj de blev inte gigantiska haha” sen kommer de ju droppa o fluffa till sig men känns ändå jättebra. när ska du opereras? Ska lägga ut bilder så fort jag orkar sen. ?
Emma Emma
Kvinna ·
28 dec, 2023
Vad finns det egentligen för risker med att börja träna tidigare än 3 månader?
Har inte fått någon information om vad som kan hända om man tränar innan detta. Har ni?
Linda-Li
Kvinna ·
28 dec, 2023
Nervöös
Kvinna ·
28 dec, 2023
Therese_S
Kvinna ·
28 dec, 2023
Jag velar lite mellan storlekar, så det vore spännande att höra vad du tycker om din.Det har gått jättebra, tack snälla ❤️ har ju nojat så för att de skulle bli för stora. Vi pratade nämligen om först 300 sen 355. På mejl 340 eller 360. Känt senaste tiden när jag kollat bilder att 320 är perfekt större vågar jag nog inte. Innan jag ens hann säga eller visa Patrik bilder på 320 idag så förslog han det så då blev valet enkelt. Är ju nyvaken efter operation nu men känner redan att det känns helt perfekt ? o ”oj de blev inte gigantiska haha” sen kommer de ju droppa o fluffa till sig men känns ändå jättebra. när ska du opereras? Ska lägga ut bilder så fort jag orkar sen. ?
Grattis!! Vad underbart att det löste sig så smidigt med storleken och att det känns så bra?
Therese_S
Kvinna ·
28 dec, 2023
Vad roligt att det känns bra såhär långt ?
Jag har velat mellan 295cc och 330 cc.
(Mentors anatomiska) Jag vet dock inte vilken fyllighet som är tänkt, och inte heller vad som blir bäst. Jag vill ha ett naturligt resultat, men inte helt platt upptill. Lite fyllighet vill jag ändå ha. Blir aningen kluven när jag ser bilder, och det skiljer så mycket i samma storlek, alt ser ungefär lika ut i väldigt olika storlekar.
Jag var på konsultation 19 december, och ska kallas till operation i februari, ev början av mars.
jocelyn1987
Kvinna ·
28 dec, 2023
Vad finns det egentligen för risker med att börja träna tidigare än 3 månader?
Har inte fått någon information om vad som kan hända om man tränar innan detta. Har ni?
Som jag förstår är risken töjda fickor vid för mycket hopp o studs innan 12 veckor (och rotation av implantatet om man har anatomiska).
Någon som vet om det finns någon risk med styrketräning och sånt ostudsigt?