Lovina
Kvinna ·
22 okt, 2023
Operation december 2023
BröstförstoringHej, Tänkte att jag startar en tråd för oss som har planerad operation i december 2023 :) Hade varit kul att följas åt! Jag har planerad operation den 19/12 hos dr Richard Lewin på Elite Clinic i Göteborg. Ska lägga in Motiva Ergonomix 2 demi, 280cc.
Sortera efter
Emma Emma
Kvinna ·
28 dec, 2023
Lovina
Kvinna ·
28 dec, 2023
Vad finns det egentligen för risker med att börja träna tidigare än 3 månader?
Har inte fått någon information om vad som kan hända om man tränar innan detta. Har ni?
Emma Emma
Kvinna ·
28 dec, 2023
Vad finns det egentligen för risker med att börja träna tidigare än 3 månader?
Har inte fått någon information om vad som kan hända om man tränar innan detta. Har ni?Som jag förstår är risken töjda fickor vid för mycket hopp o studs innan 12 veckor (och rotation av implantatet om man har anatomiska).
Någon som vet om det finns någon risk med styrketräning och sånt ostudsigt?
Okej jag förstår, tack för den informationen ? nu har det gått drygt 7v sen min operation så tänker att jag kan smyga igång med lätt styrketräning på överkroppen (dock inte bröstet). Håller på med Crossfit i vanliga fall så ska vänta med det ytterligare såklart. Men jag känner mig "läkt" så jag klättrar på väggarna hemma ?
Lovina
Kvinna ·
28 dec, 2023
Therese_S
Kvinna ·
28 dec, 2023
Hoppas alltgått bra med operationen.!
Hur känns det så här långt för dig?
Vilken storlek blev det för dig?
Ser att vi har ganska lika förutsättningar gällande längd och vikt, och utgångsläge innan.
Jag velar lite mellan storlekar, så det vore spännande att höra vad du tycker om din.Det har gått jättebra, tack snälla ❤️ har ju nojat så för att de skulle bli för stora. Vi pratade nämligen om först 300 sen 355. På mejl 340 eller 360. Känt senaste tiden när jag kollat bilder att 320 är perfekt större vågar jag nog inte. Innan jag ens hann säga eller visa Patrik bilder på 320 idag så förslog han det så då blev valet enkelt. Är ju nyvaken efter operation nu men känner redan att det känns helt perfekt ? o ”oj de blev inte gigantiska haha” sen kommer de ju droppa o fluffa till sig men känns ändå jättebra. när ska du opereras? Ska lägga ut bilder så fort jag orkar sen. ?
Grattis!! Vad underbart att det löste sig så smidigt med storleken och att det känns så bra?
Tack snälla ? ja de känns jättebra! De känns väldigt diskreta och Patrik sa att de kommer bli ett diskret resultat men jag hoppas såklart de kommer fluffa till sig lite för nu känns de väldigt intryckta ? var de så för dig med först?
Men så skönt att de kändes om han läste mina tankar när jag kom in i rummet, jag är annars expert på att vela men vi bestämde oss på nån minut ?
Så underbart att höra, blir plötsligt busenkelt o självklart när kirurgen läster ens tankar??
Tror dina är ”tilltryckta” iom bakom muskeln, eller hur? Mina är framför o var push-up-delux nyopererade? blir nättare o finare för varje vecka, kan det fungerar lite tvärtom med bakom kanske? ☺️
Therese_S
Kvinna ·
28 dec, 2023
Härligt att höra att allt har gått bra Therese ? och att det gick så smidigt med valet av storlek ☺️
Therese_S
Kvinna ·
28 dec, 2023
Maggieyo
Kvinna ·
29 dec, 2023
Håller med er andra angående träningen! Längtar ihjäl mig! Jag styrketränar flera gånger i veckan i vanliga fall så detta är en prövning.. men snart är vi tillbaka som vanligt igen, men med snyggare bröst ?
Men jag räknar ner till om 6 veckor är jag får börja träna ben ? längtar!!!!!
Maggieyo
Kvinna ·
29 dec, 2023
Lovina
Kvinna ·
29 dec, 2023
Hur tänker alla med trygghetsgaranti? NK har 1 år som ingår, sen kan man köpa till 3 eller 5 år. Hur tänker alla där? Har nån dag till på mig att teckna men jag vet inte hur jag ska tänka. De komplikationer man kan få, visar de sig redan under första året oftast? Nån som vet? ?
Therese_S
Kvinna ·
29 dec, 2023
Hur tänker alla med trygghetsgaranti? NK har 1 år som ingår, sen kan man köpa till 3 eller 5 år. Hur tänker alla där? Har nån dag till på mig att teckna men jag vet inte hur jag ska tänka. De komplikationer man kan få, visar de sig redan under första året oftast? Nån som vet? ?
Lovina
Kvinna ·
29 dec, 2023
LisaaB
Kvinna ·
30 dec, 2023
Therese_S
Kvinna ·
30 dec, 2023
Therese_S
Kvinna ·
30 dec, 2023
Nervöös
Kvinna ·
30 dec, 2023
Hur sitter eran läk-bh? Alltså den man får på sig direkt efter operationen. Min sitter bra om bröstet men banden är på högsta stället så när jag sitter ner blir de som en glipa, tror ni jag kan flytta bandet några steg ner så det sitter åt mer eller bör jag kanske rådfråga nk? Tänker om någon varit med om samma?
Nnil
Kvinna ·
30 dec, 2023
LisaaB
Kvinna ·
01 jan, 2024
Igår när jag pratade med ssk från NK sa hon att powerwalks kan jag börja med efter 2 veckor, är det de riktlinjerna ni fått också?
Försökte gå runt kvarteret idag men kom typ 50 m innan jag hyperventilerade av smärta och fick vända hem ? hur länge gick ni på morfin? Fy vad groggy man blir utav den och muntorr och förstoppad med.. tänkte försöka sluta med den snabbverkande idag och bara ta långtidsverkande på morgonen och kvällen men var tvungen ta en snabbverkande förut efter min lilla ”promenad” haha. Var ni också sjukt trötta första dagarna? Sover ju inte mer än 5-6 timmar på nätterna så är väl inte så konstigt heller. Men så fort jag varit uppe en stund känner jag att jag måste lägga mig ner.
Therese_S
Kvinna ·
01 jan, 2024
jag var sjukt trött och förstoppad av morfinet. Tog det 5 dagar efter ordinationen men ingen av de snabbverkande. Slutade sen var rätt förskonad av värk haft mer jobbigt nu efter med ont i stygnen efter mitt bröstlyft. Promenad sa de till mig att det var bra om man kunde ta korta redan från början men vanlig promenad efter 14 dagar. Var ute på min första långpromenad häromdagen så skönt.Igår när jag pratade med ssk från NK sa hon att powerwalks kan jag börja med efter 2 veckor, är det de riktlinjerna ni fått också?
Försökte gå runt kvarteret idag men kom typ 50 m innan jag hyperventilerade av smärta och fick vända hem ? hur länge gick ni på morfin? Fy vad groggy man blir utav den och muntorr och förstoppad med.. tänkte försöka sluta med den snabbverkande idag och bara ta långtidsverkande på morgonen och kvällen men var tvungen ta en snabbverkande förut efter min lilla ”promenad” haha. Var ni också sjukt trötta första dagarna? Sover ju inte mer än 5-6 timmar på nätterna så är väl inte så konstigt heller. Men så fort jag varit uppe en stund känner jag att jag måste lägga mig ner.
Therese_S
Kvinna ·
01 jan, 2024
Hej! Jag har också opererat mig nu i december, 7/12 så det är ca 3 veckor sedan nu. Har gjort bröstlyft + förstoring med Mentors 330cc, anatomiska.
Jag har börjat uppleva nu att ena bröstvårtan känns sne? Känns som den vänstra bröstvårtan hamnar mer och mer åt vänster medan den andra bröstvårtan pekar rakt fram (svårt att förklara?).
Är det någon fler som upplever att brösten inte ser helt lika ut? ?
Tack snälla ? ja de känns jättebra! De känns väldigt diskreta och Patrik sa att de kommer bli ett diskret resultat men jag hoppas såklart de kommer fluffa till sig lite för nu känns de väldigt intryckta ? var de så för dig med först?
Men så skönt att de kändes om han läste mina tankar när jag kom in i rummet, jag är annars expert på att vela men vi bestämde oss på nån minut ?