Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Lovina profilbild

Lovina

Kvinna ·

22 okt, 2023

Operation december 2023

Bröstförstoring

Hej, Tänkte att jag startar en tråd för oss som har planerad operation i december 2023 :) Hade varit kul att följas åt! Jag har planerad operation den 19/12 hos dr Richard Lewin på Elite Clinic i Göteborg. Ska lägga in Motiva Ergonomix 2 demi, 280cc.

424

Sortera efter

Emma Emma

Kvinna ·

19 nov, 2023

Ah förstår, ja ring och prata med kirurgen och kanske t o m värt att ta en extra konsultation så att du förstår skillnaden på just din kropp. Utifrån de konsultationer jag varit på har rekommenderad storlek/bredd skiljt sig lite beroende om man väljer framför eller bakom, kanske inte är så för dig, dubbelkolla med honom?
Gilla

Nervöös

Kvinna ·

22 nov, 2023

Lovina skrev:

Har ni andra valt att lägga framför eller bakom muskeln? Jag har börjat fundera kring om jag kanske ska be om att få det framför muskeln istället för bakom ?

Jag valde bakom första gången och jag har valt bakom nu andra gången också :)! Jag är ju inte den som tränar mycket dock, men för mig har bakom vart det enda valet när jag lyssnat på andra bekanta om vad dom valde. Jag vet inte om det har med placeringen att göra men att kunna flexa sina bröst i takt med musiken gav många gratis drinkar i baren när man var yngre och orkade med nattlivet ?
Gilla

Emma Emma

Kvinna ·

22 nov, 2023

Haha fantastiskt, bästa partytricket?
Gilla

Therese_S

Kvinna ·

22 nov, 2023

Hahaha! Det partytricket får man väl testa nån gång ?
Gilla

Therese_S

Kvinna ·

22 nov, 2023

Nu närmar det ju sig verkligen operation för vissa. Hur känns det? Jag räknar ner till mitt datum, 35 dagar kvar ? är redan livrädd att jag ska bli sjuk. Gör ni något extra för att undvika att bli sjuka? Jag jobbar på skola och möter väldigt många barn om dagen. Plus att jag har ju 3 egna barn som drar hem smitta lite titt som tätt. Patrik sa att lätt förkylning är ok så länge man inte har ont i halsen och feber. Så är väl bara att hoppas på det bästa.. o tänka på varierad kost, sömn och lite extra vitaminer kanske.
Gilla

Nervöös

Kvinna ·

22 nov, 2023

Emma Emma skrev:

Haha fantastiskt, bästa partytricket?

Du anar inte! Det är så sjukt random också, det var faktiskt en ljudtekniker från Nat Geo Wild kanalen som lärde mig hur jag skulle göra när jag var på semester i Sydafrika. Jag har den mannen att tacka för alla gratis drinkar jag fått i mina yngre dagar ??
Gilla

Emma Emma

Kvinna ·

24 nov, 2023

Therese_S skrev:

Nu närmar det ju sig verkligen operation för vissa. Hur känns det? Jag räknar ner till mitt datum, 35 dagar kvar ? är redan livrädd att jag ska bli sjuk. Gör ni något extra för att undvika att bli sjuka? Jag jobbar på skola och möter väldigt många barn om dagen. Plus att jag har ju 3 egna barn som drar hem smitta lite titt som tätt. Patrik sa att lätt förkylning är ok så länge man inte har ont i halsen och feber. Så är väl bara att hoppas på det bästa.. o tänka på varierad kost, sömn och lite extra vitaminer kanske.

Ja men gud! 10 dagar kvar här, alltså ni anar inte vad jag längtar? bokade den här tiden i juli (!), och precis som ni andra velat göra detta i många år, så känner mig såå redo☺️ Samma här, också förskolebarn i hemmet, bara att håller tummarna att man håller sig frisk. Jag äter järntabletter, o dricker grönsaksjuice o ”lugnande” örtteer för att boosta. Har ändrat min läggningsrutin, förut mycket mobilskroll, till att nu dricka varmt te någon timme innan och läsa några sidor i en bok innan jag somnar. Tycker att jag känner mig piggare på morgonen sedan den ändringen så tänker att det borde boosta immunförsvaret som en liten bonus. Hur går det för er, känns allt under kontroll? Har ni lagt till med några nya vanor nu när det närmar sig op? ?
Gilla

Emma Emma

Kvinna ·

24 nov, 2023

Och Lovina, hur går det med framför/bakom-funderingarna?
Gilla

Lovina

Kvinna ·

24 nov, 2023

Emma Emma skrev:

Och Lovina, hur går det med framför/bakom-funderingarna?

Vilka mysiga rutiner du infört, det ska jag med testa, lät ju hur nice som helst ? Jo men jag ringde kirurgen och pratade med honom. Ska på en extra konsultation 4/12 för att prova ut storlek igen osv. Har börjat vela med allt ? men det lutar nog åt bakom ändå.
Gilla

Emma Emma

Kvinna ·

24 nov, 2023

Åh förstår precis, oj vad det har velats om storleken åt alla håll? Vad skönt med en till konsultation, så bra!
Gilla

Lovina

Kvinna ·

24 nov, 2023

Ja ska bli så skönt med en till konsultation ? Richard känns så trygg på det sättet, han har uppmuntrat till att jag ska komma fler gånger för att allt ska bli bra. Jag är livrädd för att det ska bli för stort och se plastigt ut ?
Gilla

Therese_S

Kvinna ·

25 nov, 2023

Lovina skrev:

Ja ska bli så skönt med en till konsultation ? Richard känns så trygg på det sättet, han har uppmuntrat till att jag ska komma fler gånger för att allt ska bli bra.

Jag är livrädd för att det ska bli för stort och se plastigt ut ?

Du får gärna uppdatera när du varit på den konsultationen. Jag blir ju nervös när du som är 11 cm längre än mig och väger 10 kg mer blir nervös för att 285 är för stort och så ska jag ha 335 eller 355 ? vet att det även beror på mått osv men ändå. Jag är livrädd för att det ska bli för stort… men också för rädd att de blir för litet haha! Är verkligen helt platt nu, typ bara ett par bröstvårtor som sticker ut. Försöker intala mig själv att det kan iaf inte bli värre. Patrik kör som sagt på ca 50 cc extra vid bakomplacering men verkar som att det inte är så många andra kirurger som resonerar så? Så man blir ju lite nervös. ?
Gilla

Therese_S

Kvinna ·

25 nov, 2023

Har bestämt mig för att köra på Ergonomix och inte Ergonomix2, hoppas att jag inte ångrar det valet men jag (och mannen) tycker det var så lite skillnad på implantaten när man klämde på dem. Samtidigt som Patrik sa att Ergonomix är på väg att bli fda-godkända nu och jag tänker att de funnits i ett par år och eventuella komplikationer borde förhoppningvis börjat ha upptäckts på dem nu. Även om 2:an säkert är ännu bättre då de ju utvecklat den från den första, men jag går på min magkänsla ? På tal om att boosta immunförsvaret så läste jag precis att man ska sluta med alla kosttillskott osv 2 veckor innan operation, typiskt! Tänkte man skulle kunna boosta sig ändå fram till operationsdagen ?
Gilla

Emma Emma

Kvinna ·

25 nov, 2023

Therese_S skrev:

Lovina wrote:

Ja ska bli så skönt med en till konsultation ? Richard känns så trygg på det sättet, han har uppmuntrat till att jag ska komma fler gånger för att allt ska bli bra.

Jag är livrädd för att det ska bli för stort och se plastigt ut ?

Du får gärna uppdatera när du varit på den konsultationen. Jag blir ju nervös när du som är 11 cm längre än mig och väger 10 kg mer blir nervös för att 285 är för stort och så ska jag ha 335 eller 355 ? vet att det även beror på mått osv men ändå. Jag är livrädd för att det ska bli för stort… men också för rädd att de blir för litet haha! Är verkligen helt platt nu, typ bara ett par bröstvårtor som sticker ut. Försöker intala mig själv att det kan iaf inte bli värre. Patrik kör som sagt på ca 50 cc extra vid bakomplacering men verkar som att det inte är så många andra kirurger som resonerar så? Så man blir ju lite nervös. ?

Haha storleken är en djungel och ser så olika ut på olika kroppar när man tittar på bilder. Min kirurg lade också på om jag skulle välja bakom, men upplevelsen skulle bli den samma. Det hade fortfarande varit Ergo Demi, men om jag valt bakom tyckte hon full bröstbredd (vilket är 12,5cm på mig), och nu när jag väljer framför säger hon max 11,5cm i bredd för att jag inte ska riskera synliga kanter. Min kirurg tipsade att jag skulle välja profil och koppla bort det där med cc eftersom det har lika mycket med bredden att göra också. Enligt henne: Mini = fylla ut på ett helt naturligt sätt, den som inte vet kommer inte att kunna se förstoringen. Demi: lite fylligare men fortfarande naturligt. Full: mer åt en sexig look (kan även se ut som en Demi beroende på utgångsläget sade hon). Summa summarum, peppra kirurgen med alla frågor du kommer på utifrån just din kropp?
Gilla

Therese_S

Kvinna ·

25 nov, 2023

Haha storleken är en djungel och ser så olika ut på olika kroppar när man tittar på bilder. Min kirurg lade också på om jag skulle välja bakom, men upplevelsen skulle bli den samma. Det hade fortfarande varit Ergo Demi, men om jag valt bakom tyckte hon full bröstbredd (vilket är 12,5cm på mig), och nu när jag väljer framför säger hon max 11,5cm i bredd för att jag inte ska riskera synliga kanter.
Min kirurg tipsade att jag skulle välja profil och koppla bort det där med cc eftersom det har lika mycket med bredden att göra också. Enligt henne: Mini = fylla ut på ett helt naturligt sätt, den som inte vet kommer inte att kunna se förstoringen. Demi: lite fylligare men fortfarande naturligt. Full: mer åt en sexig look (kan även se ut som en Demi beroende på utgångsläget sade hon).

Summa summarum, peppra kirurgen med alla frågor du kommer på utifrån just din kropp?

Tack för din lugnande text! Man blir ju livrädd när man ser vissa bilder på kvinnor med samma storlek man själv tänkt, som ser ut att ha värsta bomberna till bröst. Vad skönt att din kirurg sagt till dig att det är profilen som är det ”viktigaste”. Då kan jag ändå känna mig lugn som är helt säker på val av implantat och profil (demi). Tänker att jag vill ha ett naturligt resultat men det behöver fyllas ut (helt platt ?) och tänker att med rätt bh kan man ändå få till lite sexigare look när man väl vill det ?. Patrik skrev ju såhär till mig ”Ett bredare implantat (360) kan se fint ut men om bröstvårtorna är centralt placerade innan ingreppet ser ett smalare implantat (335) finare ut. Men vi dubbelkollar på operationsdagen.” Så tänker att då kanske jag inte ska noja mig så mkt över om det blir 335 eller 360 för det gör väl varken till eller från om jag ändå är nöjd med profilen. Får helt enkelt tålmodigt vänta till operationsdagen och lita på Mr Patt-Patrik ?
Gilla

Lovina

Kvinna ·

25 nov, 2023

Therese, jag tror jag gjort misstaget att kolla för mycket på andras bilder ? ibland ser 285cc litet ut och ibland enormt! Även om personen är längre eller tyngre än jag.. tror väntat varit dålig för mig, ger mig tid att tvivla ? min man är så trött på mig och min beslutsångest ?
Gilla

Therese_S

Kvinna ·

25 nov, 2023

Lovina skrev:

Therese, jag tror jag gjort misstaget att kolla för mycket på andras bilder ? ibland ser 285cc litet ut och ibland enormt! Även om personen är längre eller tyngre än jag..
tror väntat varit dålig för mig, ger mig tid att tvivla ? min man är så trött på mig och min beslutsångest ?

Haha! Ja jag har också haft sådan enorm beslutsångest, på den nivån att jag mått dåligt över det och glömt bort det roliga, att jag snart ska få uppfylla en dröm. Min man är otroligt trött på mitt tjat, stackarna! Men snart får de lite goa boobs att klämma på och kanske känner att det var värt det ?
Gilla

Lovina

Kvinna ·

25 nov, 2023

Hahaha tänker exakt likadant ? idag är det nästintill platt så inte mycket att ta på, längtar så tills man kan bära en bikiniöverdel/BH och fylla ut kupan ?
Gilla

Emma Emma

Kvinna ·

26 nov, 2023

Haha känner igen mig i allt ni skriver, vi kanske haft för mycket tid på oss? i natt grubblade jag över om jag verkligen ska göra den där hybrid-delen eller inte, ”alltså nu får du ge dig!” sa jag till mig själv?
Gilla

Lovina

Kvinna ·

26 nov, 2023

Haha tur det börjar närma sig nu så allt grubbleri slutar ? 23 dagar kvar för mig ? Jag har åtminstone landat i att bakom muskeln blir rätt för mig. Både jag och min man har läst på (mest min man ?).
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem