Lovina
Kvinna ·
22 okt, 2023
Operation december 2023
BröstförstoringHej, Tänkte att jag startar en tråd för oss som har planerad operation i december 2023 :) Hade varit kul att följas åt! Jag har planerad operation den 19/12 hos dr Richard Lewin på Elite Clinic i Göteborg. Ska lägga in Motiva Ergonomix 2 demi, 280cc.
Sortera efter
Therese_S
Kvinna ·
26 nov, 2023
Lovina
Kvinna ·
26 nov, 2023
Therese_S
Kvinna ·
02 dec, 2023
Ja tiden flyger just nu och vi har planer fram till på-dagen inprincip så lär ju fortsätta gå snabbt ?
31 dagar kommer också försvinna snabbt! Tänk snart är det jul och sen får du denna julklapp ?
Jag vet knappt själv när jag köpte en bh heller. Har köpt amningsbhar och sköna vanliga typ bh-toppar som är extremt osexiga ? ska bli så kul att kunna köpa lite nytt och slänga allt gammalt!
Emma Emma
Kvinna ·
03 dec, 2023
Lovina
Kvinna ·
03 dec, 2023
Lovina
Kvinna ·
03 dec, 2023
Jag opererade mig (bröstimplantat + bröstlyft) hos Rickard Lewin på Elite Clinic. Jag REKOMMENDERAR ABSOLUT INTE honom/dem. Han gjorde en korrigering efteråt men uteblev resultat och bara MER ÄRRBILDNINGAR. NERVASKADA( detta har resulterat i att jag får receptbelagt smärtstillande) KONSTANT SMÄRTA. EXTRA HUD från både första och andra op. INÅTBUKTANDE bröst HÄNGANDE BRÖST ( betalade för bröstlyft) EJ LYHÖRD/OTREVLIG när jag framför min oro och åsikter FÖRSÄMRING av min livskvalité ( kan ej ligga ner, träna aktiv och påverkan på mitt förhållande med min sambo) IMPLANTATET placerades mer åt vänster sida o detta gör ont. Jag har blivit remitterad till psykolog pga Ångest och DEPRESSION sist men inte minst BILDER ur min patientjournal har försvunnit. Richard Lewin(plastik kirurgen) sa på Elite Clinic ” sånt händer ibland” . Detta fick jag reda på efter 2 år vid slutkontroll när jag var missnöjd med resultatet. Hur kan man känna sig trygg som patient hos Elite Clinic när de låter sånt hända pga deras inkompetens?
Emma Emma
Kvinna ·
03 dec, 2023
Therese_S ja bara två veckor kvar! Är så taggad ? känns inte så nervöst än, men lär komma några dagar innan på ? tiden flyger fram just nu.
Bor 45 min från kliniken så ingen jättesträcka vilket är skönt! Hur är det för dig? Bor du nära?
Emma Emma, oj redan imorgon?! Stort lycka till ? uppdatera oss gärna när du orkar! Ska bli spännande att höra hur det går för alla med återhämtning osv!
Zahra vad tråkigt att höra att du är missnöjd. Jag har läst på mycket om Rickard och har även flera vänner som varit hos honom och är nöjda. Jag känner mig väldigt trygg i mitt val ☺️
Therese_S
Kvinna ·
03 dec, 2023
Åh heja heja, hoppas vi alla håller oss friska nu framåt!
Ja så kul med nya bh:ar sen! Minns under amningen hur mycket lättare och roligare det var med bh:ar och badkläder, och enda gången jag känt mig snygg i baddräkt??
Imorgon är det dags för mig, känner mig lugn inför operationen och nervös inför återhämtningen, undrar hur jag kommer uppleva det, verkar så olika för alla, håller tummarna att det inte blir för tufft??
Hoppas att ni har en toppenhelg i fina snön!
Zahra Naseri
Kvinna ·
04 dec, 2023
Emma Emma
Kvinna ·
04 dec, 2023
Åh heja heja, hoppas vi alla håller oss friska nu framåt!
Ja så kul med nya bh:ar sen! Minns under amningen hur mycket lättare och roligare det var med bh:ar och badkläder, och enda gången jag känt mig snygg i baddräkt??Imorgon är det dags för mig, känner mig lugn inför operationen och nervös inför återhämtningen, undrar hur jag kommer uppleva det, verkar så olika för alla, håller tummarna att det inte blir för tufft??
Hoppas att ni har en toppenhelg i fina snön!
Wow! Tänk att det är dags för dig imorgon! Så spännande! Stort lycka till, det kommer gå superbra! Du får uppdatera så fort du orkar sen! ?
Emma Emma
Kvinna ·
04 dec, 2023
Therese_S
Kvinna ·
04 dec, 2023
Heej! Här kommer en hälsning från mig, nu är jag klar och bara så himla glad!? omhändertagandet här på Victoriakliniken har varit helt fantastiskt och jag har minimal smärta (6 timmar sedan op), så svävar lite på moln just nu.
Det blev Motiva Ergonomix2 Demi 325cc plus 50/55g fett i varje. Allt har bara gått så smidigt så vet inte riktigt vad jag ska skriva☺️ min rygg där fettet togs ifrån känns som vanligt, som lite sockerdricka när jag trycker med fingrarna på ryggen, och brösten är inga konstigheter (går lite kutryggig för känns som att det drar om jag försöker sträcka fullt ut).
Har hört så olika om hur påverkad man är efteråt så hade ställt in mig på det värsta. Än så länge verkar jag vara en av de lyckosamma som inte har så ont (peppar peppar). Har promenerat runt har inne på rummet och njuter av ett dygns egentid som man inte är bortskämd med som småbarnsförälder.
Om ni har några frågor eller funderingar, shoot! ?
Lovina
Kvinna ·
04 dec, 2023
Heej! Här kommer en hälsning från mig, nu är jag klar och bara så himla glad!? omhändertagandet här på Victoriakliniken har varit helt fantastiskt och jag har minimal smärta (6 timmar sedan op), så svävar lite på moln just nu.
Det blev Motiva Ergonomix2 Demi 325cc plus 50/55g fett i varje. Allt har bara gått så smidigt så vet inte riktigt vad jag ska skriva☺️ min rygg där fettet togs ifrån känns som vanligt, som lite sockerdricka när jag trycker med fingrarna på ryggen, och brösten är inga konstigheter (går lite kutryggig för känns som att det drar om jag försöker sträcka fullt ut).
Har hört så olika om hur påverkad man är efteråt så hade ställt in mig på det värsta. Än så länge verkar jag vara en av de lyckosamma som inte har så ont (peppar peppar). Har promenerat runt har inne på rummet och njuter av ett dygns egentid som man inte är bortskämd med som småbarnsförälder.
Om ni har några frågor eller funderingar, shoot! ?
Emma Emma
Kvinna ·
04 dec, 2023
Emma Emma
Kvinna ·
04 dec, 2023
Lovina
Kvinna ·
04 dec, 2023
Maggieyo
Kvinna ·
04 dec, 2023
Emma Emma
Kvinna ·
04 dec, 2023
Åh vad härligt att höra din historia Emma Emma ?
Blir så pepp på min tur nu ? hoppas du fortsätter må bra och att återhämtningen går toppen! Lyxigt med övernattning ändå ?
Jag var på en extra konsultation idag och det känns så skönt, fick prova ut storlek igen och det blir 285cc bakom muskeln. Vi ändrade dock från att gå via armhålan till under bröstet istället. Fick även 3D-bilder, så det var kul att se hur det förhoppningsvis kommer se ut.
Min kirurg sa att Ergonomix kan se konstiga ut första veckorna och upp till tre månader efter op.
14 dagar kvar och jag längtar så!!
Emma Emma
Kvinna ·
04 dec, 2023
Hej!
Så roligt att läsa denna tråd. Jag har op 19/12 på Nordiska kliniken. Bokade efter konsultation i lördags. Har tänkt på det länge men nu efter två barn och helt trötta, platta bröst kände jag att det var dags. Är livrädd att det ska bli för stort. Var först inne på MIA-femtech men under konsultationen kom vi fram till att det inte är det bästa för mig. Så nu blir det Motiva Ergonomix 2, inte helt bestämt men mellan 205-220cc framför muskeln. Ska bli sååå spännande. :)
Lovina
Kvinna ·
05 dec, 2023