Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
countess profilbild

countess

Kvinna ·

27 aug, 2017

Operation i oktober 2017, någon mer? :)

Bröstförstoring

Hej på er! Precis som rubriken lyder ska jag opereras i Oktober, på reformkliniken hos Tuve Mårtensson! Jag ska antagligen lägga i Motiva 650 cc corsé. Någon mer som har planerad operation i Oktober? Hade varit extra kul om det var någon som också ska till Tuve! Tänkte att vi kanske kunde bolla lite tankar, kanske bara få prata av sig om operationen och följa varann i resan till våra nya bröst! Tror att de runt omkring mig börjar tröttna på allt tuttprat nu haha :) Kram på er!

780

Sortera efter

Novastar

Kvinna ·

13 nov, 2017

Någon magaovare som vet när man får sova på magen igen? Jag ligger på sidan hela tiden vilket är det närmsta magen jag kommer :), men det väger inte upp. Ni som opas tidigare kanske kommer ihåg när det var OK?
Gilla

takeadeepbreath

Kvinna ·

14 nov, 2017

Hej tjejer! Jag har fått irritation i mina ärr, har en brännande känsla och det är rött och lite sårigt med skorpor. Inget var eller infektion, möjligtvis irriterat efter tejp. Jag har pratat med min kirurg och skulle ta bort tejpen under 4 dagar samt smörja med mjukgörande men det känns skrämmande att vara utan. Är orolig för att kanten på behån ska riva upp det och att det hamnar smuts i om det liksom är oskyddat. Vet inte heller vilken mjukgörande som passar i ett operationssår. Någon som har tips eller har samma bekymmer?
Gilla

Tuttlisaan

Kvinna ·

14 nov, 2017

Novastar: så länge du klarar av det så är det inga problem! Jag sover också på sidan i vanliga , mina tuttar är dock för hårda än så kan inte ligga på mage än för det är så obekvämt haha :D
Gilla

Tuttlisaan

Kvinna ·

14 nov, 2017

Förstår att du tycker det känns läskigt att vara utan tejp, men det är ingen fara! Jag hade samma bekymmer min första op. Fick också vara utan tejp och smörja med mjukgörande, och jag hade en nivea body lotion hemma som jag kunde ta sa min kirurg, och det funkade bra! :D
Gilla

takeadeepbreath

Kvinna ·

14 nov, 2017

Okej vad bra :) Tack för svar Tuttlisaan!
Gilla

Boobietrap

Kvinna ·

15 nov, 2017

Då fick man åka in på ett extra insatt återbesök idag. Hade skickat bilder till kirurgen då jag tyckte att mitt ena bröst satt så högt fortfarande och undrade om jag verkligen skulle sluta med läkbhn. Han sa att jag skulle åka in till kliniken för det han såg var att mina bröstveck satt olika högt, vilket gör att höjdskillnaden på mina vårtgårdar blev mer prominent. Så det han bestämde var att försöka höja det ena bröstet och sänka det andra genom att spänna och släppa på bhbanden, samt att jag ska trycka ner det vänstra bröstet med handen lite då och då. Så efter 3 veckor med läkbh så måste jag ha den i 3 veckor till. Inte riktigt vad jag hade tänkt men det var antingen denna justering eller lyft, och lyft ville varken han eller jag göra. Bara att hoppas att det blir bra! .___.
Gilla

takeadeepbreath

Kvinna ·

15 nov, 2017

Boobietrap - Mitt ena implantat sitter också högre upp än det andra men jag tycker inte man ser det när man tittar däremot känns det tydligt. Såg du skillnad på dina? Hoppas det löser sig för dig. Det är tråkigt att gå runt och oroa sig men de är ju fortfarande nya så förhoppningsvis blir det bättre!
Gilla

Novastar

Kvinna ·

15 nov, 2017

Tuttlisaan - åh tack! Ska prova det ikväll :)
Gilla

Novastar

Kvinna ·

15 nov, 2017

En fråga till er som har bytat till större implantat. När ni kännt av att ni gjort för små och velat göra om dom större. Har era män/sambo varit stöttande? Hur har ni övertalat om operationen? Det rör sig ju ändå om ca 45.000 (om ni har gemensam ekonomi)
Gilla

Bellie

Kvinna ·

15 nov, 2017

Ja, stöttande. Men har betalat det själv! Både första och andra operation. Så , ill do what i want o han likaså :p
Gilla

Banannie

Kvinna ·

15 nov, 2017

Jag bytte i samband med korrigering så jag betalade under 20 000 för det. Han har varit väldigt stöttande och aldrig ifrågasatt mitt beslut. Hur tänker din partner?
Gilla

Fiddelie

Kvinna ·

16 nov, 2017

Hej alla! Är nyfiken hur det går för alla såhär när det gått några veckor?? Är ni nöjda med var av implantat/klinik/storlek mm eller hade ni velat ha något annorlunda? Jag valde anatomiska och är nöjd med det idag, var rädd att det skulle se för naturligt och hängigt ut men det går inte missa att det är sillisar :) kanske för jag valde såpass stora för min kropp. Tycker storleken är bra i alla kläder förutom i riktigt tajta tröjor då känns de liiite stora, säkert en vanesak ;) hade nog inte valt mindre om jag gjort om det. Är så nöjd och positivt förvånad över hela upplevelsen! Idag är de 4 veckor :D Är så himla glad att jag gjorde detta!
Gilla

Caerr1234

Kvinna ·

16 nov, 2017

Tycker mina bröst känns som mina egna mer och mer. Högra är fortfarande lite högre upp och de är såklart hårda fortfarande.. tränade lite igår 2,5 vecka efter op. Fattar inte hur jag ska hålla mig 4-6 v till utan att träna överkropp!:) Tänker nu att jag kunde valt lite större bröst men samtidigt är jag supernöjd över att resultatet och att de ser ganska naturliga ut.. :) Är ni nöjda med storlek? Har lagt in nya bilder..
Gilla

Novastar

Kvinna ·

16 nov, 2017

Bellie - ok, men ni kanske inte gemensam ekonomi? Vi har ju det så han får ju vara med och betala mina operationer. Bananer - skulle det ske mig så skulle jag lätt betala 20.000 till utan tvekan! Han är inte riktigt intresserad av att lägga ut 45.000 för att gör en ”liten” förstoring. Vill ha 510-550 uhp, vilket jag provade ut när jag var på konsultation hos Tuve! Ångrar mig SÅ att jag inte tog det när jag var hos Jörg :( Han tycker att jag har fått stora bröst och att dom räcker gått och väl! Jag våg knappt gå ner i vikt för jag är rädd att dom ska bli mycket mindre :(
Gilla

Bellie

Kvinna ·

16 nov, 2017

Är du inte nöjd nu tror jag inte du skulle bli det med så pass liten ökning heller, 85/125cc, då tror jag du får brassa på mer :-) så en liten tröst är väl de kanske, hade du valt 510 ellrr 550 hade de nog ”ändå” varit för lite. Men de är min tanke
Gilla

Fiddelie

Kvinna ·

16 nov, 2017

Fint caer1234!! tycker dina bröst är ganska lika mina som dom blivit nu, ska med ta nya bilder nu när mina är 4 veckor:) känner mig fort helt svag i överkroppen även om det inte gör ont.. typ skrapa rutorna på bilen tar en evighet haha! känns inte som man någonsin kommer kunna ta i ordentligt igen XD
Gilla

Caerr1234

Kvinna ·

17 nov, 2017

Fiddelie skrev:

Fint caer1234!! tycker dina bröst är ganska lika mina som dom blivit nu, ska med ta nya bilder nu när mina är 4 veckor:) känner mig fort helt svag i överkroppen även om det inte gör ont.. typ skrapa rutorna på bilen tar en evighet haha! känns inte som man någonsin kommer kunna ta i ordentligt igen XD

Ja jag är nöjd..:) Haha ok! Jag känner mig inte svag i armarna, bara rädd för att använda de. Försökte köra lite situps idag men då drog det i vänstra bröstet och kändes konstigt så jag slutade. Börjat jobba än fiddelie?
Gilla

Novastar

Kvinna ·

18 nov, 2017

Bellie - ja du har nog så sant! Jag hade nog till 99% valt 510cc för innan tyckte jag att det lät mycket, så 550cc hade nog varit uteslutet haha. Men kan du hjälpa mig lite om du kan (eller om någon annan läser och kan svara) Har kollat runt lite på bilder här på POF samt Motivas lista. Tror att jag är ute efter 590 el 650cc uhp. Min bröstvidd är 12cm, hur snabbt kan man byta till implantat som har större vidd?
Gilla

Novastar

Kvinna ·

18 nov, 2017

Har lagt upp lite nya bilder för den som är intresserad :).
Gilla

countess

Kvinna ·

18 nov, 2017

Tuttlisaan, idag har jag mailat med Tuve och han vill att jag ska fortsätta med läkbh fram till januari ungefär, skittråkigt då jag verkligen är sååå trött på denna bhn nu haha, men men. Om detta inte funkar kommer han att korrigera genom att sy in fickan undertill så att implantatet stannar där det ska :) Bellie, nu har jag lyckats lägga upp lite nya bilder, dbn syns ganska tydligt där. Kollade på dina nyaste, så jäkla snygga!! Blir så avis haha!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem