Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Candle profilbild

Candle

Kvinna ·

16 aug, 2015

Operation imorgon 17/8!

Bröstförstoring

Hej! Är väldigt ny medlem här, har mest bara läst innan :) Opererar mig imorgon 12.30 och är så himla nervös! Kan inte fatta att det är så nära, att jag om ett dygn kommer sitta här med nya bröst. Helt sjukt, haha! Har gjort min första descutandusch och nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra, kommer inte kunna sova känns det som. Någon annan som opererat sig under denna vecka eller ska göra det nu kommande? :)

48

Sortera efter

Förstoring

Kvinna ·

18 aug, 2015

Tror jag fått en del smärtstillande också, har inte ont alls! Är väldigt trött, men otroligt glad :D
Gilla

Myran

Kvinna ·

18 aug, 2015

Jag hade med problem att hitta ngn läk-bh men tvättade och fönade den torr , hahaha och då var jag utan så länge för jag hittade inte någon. Nu har jag den bara på natten och vanlig på dagen men hittar ingen bra :( Jag hade inget bröstband, jag hade bara läk-bhn :D

Gilla

Candle

Kvinna ·

18 aug, 2015

Okej jag kanske också får göra så haha. Kollade på Nelly.com hittade så många fina bh:ar och toppar där. Jag vågar dock inte köpa någon ännu, men kolla där :D
Gilla

Candle

Kvinna ·

18 aug, 2015

Olej vad skönt! :D
Gilla

Förstoring

Kvinna ·

18 aug, 2015

Tar tillbaka det, har väldigt ont, lite svårt att andas och har mått otroligt illa och spenderat en del tid på toaletten ...
Gilla

Candle

Kvinna ·

18 aug, 2015

Känner igen mig! :(
Gilla

Rock666

Kvinna ·

18 aug, 2015

Usch här är en till som mår kasst som fan, vet inte om man ska utstå smärtan eller satsa på morfin till natten?! :s
Gilla

Candle

Kvinna ·

18 aug, 2015

Min läkare sa att jag absolut inte skulle snåla med smärtstillande de första dagarna utan hellre äta full dos. Han sa att jag absolut inte skulle ha onödigt ont eller riskera spänna mig osv. Så ta morfin till natten du!
Gilla

Förstoring

Kvinna ·

18 aug, 2015

Här i Oslo får man ju inga Goa morfin tabletter.. Fick starka smärtstillande, men jag får bara ta 1 tablett 3 gånger om dagen, det tar inte bort smärtan direkt men dem hjälper mig att ta bort den värsta smärtan som gör att jag får svårt att andas! Svårt att få i mig mat mm pga illamåendet, och det kliar massor under bandaget, såååå irriterande, haha :)
Gilla

Candle

Kvinna ·

18 aug, 2015

Jaha okej. Ja jobbigt, men jag tänker att det kommer att vara värt allt besvär sen iaf :D
Gilla

Rock666

Kvinna ·

19 aug, 2015

Sovit hela natten 22-06 Utan morfin underbart :) känner mig mer på topp idag :) hur mår ni/du?
Gilla

Candle

Kvinna ·

19 aug, 2015

Olej gud vad skönt! Själv har jag vaknat vid 4-tiden båda nätterna sedan operation av att jag haft så ont :(
Gilla

Myran

Kvinna ·

19 aug, 2015

Aaa ja men där kan man kika, lite orolig för att de ska sitta för hårt eller för löst. Man vill ju inte att ngn går fel :p

Gilla

Myran

Kvinna ·

19 aug, 2015

Gud vad jag lider med er som har jobbigt, har två av mina "ungdomar" som gjort brösten och dom hade jätte jobbigt :( <3

Gilla

Candle

Kvinna ·

19 aug, 2015

Haha ne jag vet, man blir nojig! Ja jag hoppas det blir bättre snart! Nu är mina boobies 2 dygn gamla :D
Gilla

Förstoring

Kvinna ·

19 aug, 2015

Mamma kom hit till Oslo igår för att hjälpa mig i tre dagar, hon har själv gjort brösten så hon vet hur ont det kan göra. Pojkvännen fick sova ensam i sängen (han är lite oförsiktig när han sover, så var nästan 100% säker att han skulle råka slänga armen över mig eller något annat) Så mamma sov i bäddsoffan och jag satt upp och sov vid hennes fötter! Har inte vart en underbar natt... Som tur är så har illamåendet försvunnit, kan inte äta mycket men iaf. Det är fortfarande sjukt overkligt, hann inte vara nervös igår ens när jg skulle operera mig, förstår det inte nu heller! Försöker känna efter bröstvårtorna för Att se vart dem sitter, känner lite av den högra, resten är borta :)
Gilla

Isaves

Kvinna ·

19 aug, 2015

Åh jag blir så avis på er som precis opererat er. Självklart är jag inte avundsjuk på den smärtan ni får gå igenom just nu, utan på känslan att sitta med nya bröst!! Hoppas ni nyopererade snart är smärtfria och kan njuta av era nya bröst till fullo :)
Gilla

Candle

Kvinna ·

19 aug, 2015

Vad skönt att du får hjälp och hoppas att det blir bättre! Kan inte heller fatta att det är sant, har inte förstårtt ännu haha
Gilla

Candle

Kvinna ·

19 aug, 2015

Ja känslan är ändå fantastisk trots smörta! Har du någon operation inplanerad Reblan?
Gilla

Förstoring

Kvinna ·

19 aug, 2015

Jag har vart och köpt tre olika sport-bhar och skulle prova en, blev som förtrollad, bara stod och höll på brösten, haha :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem