Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Silverstjärnan profilbild

Silverstjärnan

Kvinna ·

07 sep, 2016

Operation L&E 27/9

Bröstförstoring

Nu äntligen har jag lyckats spika operationsdatum :) Efter en del velande fram och tillbaka är det nu bokat 27/9 hos Patrik på L&E. Ser verkligen fram emot detta! Nån mer som ska operera sig där då? :)

58

Sortera efter

Demi

Kvinna ·

07 sep, 2016

Hej! Jag kommer också operera mig där, det var tänkt 27/9 men bytt för fick en tid så sent på dan (16:30) ska nu istället op:as 26/9 kl10. Är galet nervös hur det ska gå då jag fortfarande är osäker på storlek, ärren osv... Ska göra lyft+förstoring. Pga ankarlyftet fick jag ingen bra bild på 3D-bilden. Hur var din bild? Ser att du med ska göra ankarlyftet.
Gilla

Ingise

Kvinna ·

07 sep, 2016

Då fick nog jag din tänkta tid Demi, jag opererar mig 16.30 den 27e :-)
Gilla

fannah

Kvinna ·

07 sep, 2016

Åh jag hade egentligen planerad operation den dagen, vart tvungen att skjuta fram den till den 5/10 då det strulade med jobbet :/ hoppas det går bra för er tjejer!!
Gilla

Jojo83

Kvinna ·

07 sep, 2016

Jag ska också operera mig den dagen, vid 17,30. Så jag blir precis efter dig Ingise :-) Hade önskat tidigare tid, men det var den enda som fanns på hela veckan. Vad spännande det ska bli! Jag fick nya 3D bilder då jag efter konsultationen tyckte de såg lite små ut. Så funderar nu på 425/450 i storlek. Patrik sa att jag har en bröstkorg som det inte alls kommer att se stort ut på och det var min önskan. Sen vill jag ju inte ha för små heller så därför jag blev osäker i efterhand.
Gilla

Demi

Kvinna ·

07 sep, 2016

Ohh spännande, håller tummarna för oss allihop :)
Gilla

Hyacinth

Kvinna ·

07 sep, 2016

Åh vad spännande, ska dit på konsultation den 13/9 men känner mig ganska säker redan nu på att jag kommer boka in en operation där på konsultationen. Skulle vara jättekul att följa er och höra hur det går sen :)
Gilla

Memsan

Kvinna ·

08 sep, 2016

Demi skrev:

Hej! Jag kommer också operera mig där, det var tänkt 27/9 men bytt för fick en tid så sent på dan (16:30) ska nu istället op:as 26/9 kl10. Är galet nervös hur det ska gå då jag fortfarande är osäker på storlek, ärren osv... Ska göra lyft+förstoring. Pga ankarlyftet fick jag ingen bra bild på 3D-bilden. Hur var din bild? Ser att du med ska göra ankarlyftet.

Jag ska också dit den 26/9. Galet nervös, det känns som att dagarna fram till op dagen går skit långsamt vill ju så gärna var där och ha dom gjorda nu ;)
Gilla

Ingise

Kvinna ·

13 sep, 2016

2v kvar känns som en evighet att vänta ;-)
Gilla

Jojo83

Kvinna ·

13 sep, 2016

Ingise skrev:

2v kvar känns som en evighet att vänta ;-)

Ja nu räknar man verkligen ner! Har du helt klart för dig hur du vill ha dina bröst nu?
Gilla

Silverstjärnan

Kvinna ·

13 sep, 2016

Demi skrev:

Jag gjorde aldrig nå 3D.... Velar mellan storlekarna. Vet inte alls vad jag kommer hamna på. Vad ska du ha?
Gilla

Ingise

Kvinna ·

15 sep, 2016

Patrik och jag kom överrens om Motiva corse 440cc i båda, på 3D bilderna ser dom normalstora ut men kollar man runt på andras bröstbilder så ser det så olika ut storleksmässigt ut, men man får ju lite tid innan op, och litar på hans kunskap. Vill ju ha lite storlek medans man ändå gör men vill inte ha jättemeloner;-) Är du klar med storleken?
Gilla

Jojo83

Kvinna ·

15 sep, 2016

Ingise skrev:

Patrik och jag kom överrens om Motiva corse 440cc i båda, på 3D bilderna ser dom normalstora ut men kollar man runt på andras bröstbilder så ser det så olika ut storleksmässigt ut, men man får ju lite tid innan op, och litar på hans kunskap. Vill ju ha lite storlek medans man ändå gör men vill inte ha jättemeloner;-)
Är du klar med storleken?

Ja jag har nog i stort sett bestämt mig för 425/450. Men det var inte lätt, var från början inställd på mellan 250-350 däromkring. Precis som du vill jag inte heller ha några meloner, men inte för små heller. Sen har jag en bröstkorg som tydligen sväljer rätt mycket av cc så det kommer inte se så stort ut sa Patrik. Jag litar också på hans omdöme :-)
Gilla

Hyacinth

Kvinna ·

16 sep, 2016

Hej, får man hoppa in här? Jag velar också mellan storlekar, från början så velade jag mellan 440, 475 och 510 cc. Men nu har jag blivit osäker och funderade mer på om 440 kanske till och med är för stort. Jag vet inte, men det blir inte 510 cc iaf. Hur bestämde ni?
Gilla

Silverstjärnan

Kvinna ·

21 sep, 2016

Ingise skrev:

Patrik och jag kom överrens om Motiva corse 440cc i båda, på 3D bilderna ser dom normalstora ut men kollar man runt på andras bröstbilder så ser det så olika ut storleksmässigt ut, men man får ju lite tid innan op, och litar på hans kunskap. Vill ju ha lite storlek medans man ändå gör men vill inte ha jättemeloner;-)

Hur är Motiva Corse? Kan inte komma på att jag vet vilket implantat det är.
Gilla

tuttkalas

Kvinna ·

21 sep, 2016

Silverstjärnan skrev:

Ingise skrev:

Ingise, då ska vi få likadana implantat på samma dag men olika kliniker! :) Ska du ha round eller ergonomix? Silverstjärnan, corsé är Motivas ultra high profile.
Gilla

Ingise

Kvinna ·

22 sep, 2016

Tuttkalas. Vad kul:-) jag ska ha runda då jag är helt tom upptill efter 2 barn:-)
Gilla

Ingise

Kvinna ·

22 sep, 2016

Hyacinth skrev:

Hej, får man hoppa in här? Jag velar också mellan storlekar, från början så velade jag mellan 440, 475 och 510 cc. Men nu har jag blivit osäker och funderade mer på om 440 kanske till och med är för stort. Jag vet inte, men det blir inte 510 cc iaf.
Hur bestämde ni?

Jag är lång men smal och tunn bröstkorg, när jag kom på konsultationen och han mätt osv och frågade vad jag tänkt och jag sa runt 500, men pga min storlek så rekomenderade han först 375 men kom gemensamt fram till 440cc sen:-)
Gilla

Silverstjärnan

Kvinna ·

24 sep, 2016

tuttkalas skrev:

Silverstjärnan skrev:

Ingise skrev:

Ingise, då ska vi få likadana implantat på samma dag men olika kliniker! :) Ska du ha round eller ergonomix? Silverstjärnan, corsé är Motivas ultra high profile.

Aha det visste jag inte :-) Jag ska ha round, du?
Gilla

tuttkalas

Kvinna ·

24 sep, 2016

Silverstjärnan skrev:

tuttkalas skrev:

Silverstjärnan skrev:

Ingise skrev:

Aha det visste jag inte :-)
Jag ska ha round, du?

Nä, det är ju lite klöddigt att de kör med egna namn. Jag ska ha Ergonomix. :)
Gilla

Jojo83

Kvinna ·

25 sep, 2016

Nu är det bara två dagar kvar tjejer! :-D Nu börjar det bli lite pirrigt i magen. Men ser också fram emot det väldigt mycket. Jag är nog mest nervös över smärtan efter. Hoppas att bedövning och smärtstillande biter bra. Narkosen känner jag mig inte så orolig över. Sen är jag väldigt spänd över och se hur storleken kommer att se ut på mig. Hoppas man blir nöjd över storleksvalet! Ska alla ni köpa till kapselförsäkringen? Vet någon om det finns den här speciella tejpen att köpa hos dom?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem