Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Silverstjärnan profilbild

Silverstjärnan

Kvinna ·

07 sep, 2016

Operation L&E 27/9

Bröstförstoring

Nu äntligen har jag lyckats spika operationsdatum :) Efter en del velande fram och tillbaka är det nu bokat 27/9 hos Patrik på L&E. Ser verkligen fram emot detta! Nån mer som ska operera sig där då? :)

58

Sortera efter

Silverstjärnan

Kvinna ·

25 sep, 2016

Jojo83 skrev:

Nu är det bara två dagar kvar tjejer! :-D

Nu börjar det bli lite pirrigt i magen. Men ser också fram emot det väldigt mycket. Jag är nog mest nervös över smärtan efter. Hoppas att bedövning och smärtstillande biter bra. Narkosen känner jag mig inte så orolig över. Sen är jag väldigt spänd över och se hur storleken kommer att se ut på mig. Hoppas man blir nöjd över storleksvalet! Ska alla ni köpa till kapselförsäkringen? Vet någon om det finns den här speciella tejpen att köpa hos dom?

Jag börjar oxå bli lite pirrig :-) men det ska bli så skönt!! Vilken tejp menar du?
Gilla

Jojo83

Kvinna ·

25 sep, 2016

Den man ska ha på stygnet/ärret sen. Har för mig att jag läst att det ska finnas någon i silicon. Men det kanske är långt senare man kan ha den.
Gilla

katta79

Kvinna ·

25 sep, 2016

Menar ni Prosil stift som är som kräm det kan man använda när allt är läkt väldigt bra stift tycker jag själv.
Gilla

Silverstjärnan

Kvinna ·

25 sep, 2016

katta79 skrev:

Menar ni Prosil stift som är som kräm det kan man använda när allt är läkt väldigt bra stift tycker jag själv.

Hur påverkar det?
Gilla

Silverstjärnan

Kvinna ·

25 sep, 2016

Hyacinth skrev:

Åh vad spännande, ska dit på konsultation den 13/9 men känner mig ganska säker redan nu på att jag kommer boka in en operation där på konsultationen. Skulle vara jättekul att följa er och höra hur det går sen :)

Hej! Hur gick det för dig? Sorry, du kanske redan skrivit det, är inte så lätt att scrolla på telefonen tycker jag...
Gilla

tinkerbell20

Kvinna ·

25 sep, 2016

Ska också opereras nu på tisdag, fast på morgonen. börjar bli väldigt nervös men ska bli så skönt att dagen äntligen kommit :D jag funderade på sån där bh man ska ha på sig, köper man det när man kommer ditt till L&E? o samma med kapselförsäkringen? :)
Gilla

Jojo83

Kvinna ·

26 sep, 2016

tinkerbell20 skrev:

Ska också opereras nu på tisdag, fast på morgonen. börjar bli väldigt nervös men ska bli så skönt att dagen äntligen kommit :D jag funderade på sån där bh man ska ha på sig, köper man det när man kommer ditt till L&E? o samma med kapselförsäkringen? :)

Kul att du också ska opereras dör imorgon! Då är vi ett gäng nu. Vad jag förstått så kan man köpa stöd-bh-n där. Men är osäker på om det ingick en i priser. Kapselförsäkringen kan man också köpa till där. Lycka till imorgon!
Gilla

tinkerbell20

Kvinna ·

26 sep, 2016

ok vad bra , tack, Lycka till du med! Sedan måste jag höra med er om ni fått någon mer information /kallelse någon veck innan op ? läst att flera fått det på andra kliniker. lika bra dubbelkolla med er ( vill inte missa nått viktigt)för jag har inte fått det förutom bokningsbekräftelsen när jag bokade operationen:)
Gilla

Hyacinth

Kvinna ·

26 sep, 2016

Silverstjärnan skrev:

Hyacinth skrev:

Åh vad spännande, ska dit på konsultation den 13/9 men känner mig ganska säker redan nu på att jag kommer boka in en operation där på konsultationen. Skulle vara jättekul att följa er och höra hur det går sen :)

Hej! Hur gick det för dig?
Sorry, du kanske redan skrivit det, är inte så lätt att scrolla på telefonen tycker jag...

Heej! Det gick jättebra för mig, tycker Patrik verkar fantastisk och som många andra tjejer så känner jag mig trygg med honom som läkare. Så det blev en operation bokad redan den 5 okt! Så överlycklig tjej hääära :D
Gilla

Etttvåtrebarn

Kvinna ·

26 sep, 2016

Lycka till imorgon tjejer! Spännande :D
Gilla

Silverstjärnan

Kvinna ·

26 sep, 2016

Jag fick ett samtal från nån Jessika idag, inte jättetrevlig direkt..... Fick lite förhållningsorder annars har jag inte hört nå speciellt..
Gilla

Jojo83

Kvinna ·

26 sep, 2016

Silverstjärnan skrev:

Jag fick ett samtal från nån Jessika idag, inte jättetrevlig direkt.....
Fick lite förhållningsorder annars har jag inte hört nå speciellt..

Tror det var samma tjej som ringde mig med. Nu har jag duschat med descutan, packat väska och förberett det mesta. Ska försöka sova lite nu så man är någorlunda utvilad inför morgondagen. Vi kanske syns imorgon. Lycka till tjejer och hoppas att ni blir nöjda!
Gilla

Silverstjärnan

Kvinna ·

27 sep, 2016

Stort lycka till!!
Gilla

tinkerbell20

Kvinna ·

27 sep, 2016

Nu har jag gjort klart operationen o ligger på uppvaket. Förvånansvärt pigg och inför operationen är dom super gulliga. Narkosläkaren är jätte bra. Lycka till nu tjejer! :)
Gilla

Silverstjärnan

Kvinna ·

27 sep, 2016

Åh jag måste ha missat dig precis! Jag är klar nu, har ätit och redo att åka hem ;-)
Gilla

Silverstjärnan

Kvinna ·

27 sep, 2016

Hej allihopa! Nu är jag klar efter operation :-) Känns som träningsvärk, annars rätt ok. Klart att de gör ont, men är helt överkomligt! Nu ligger jag här på uppvaket, har ätit och redo att få åka hem! Men jag får nog snällt vänta lite ;-)
Gilla

tinkerbell20

Kvinna ·

27 sep, 2016

Ja de måste vi ha gjort :D. Vad skönt att det gick bra! Jag sitter i bilen påväg hem o värken har börjat smugit sig på rätt rejält. Heja smärtstillande haha. Mina är dock väldigt svullna åt alla håll och kanter. Känns som de är 3 bröst i ett, haha. Ni får uppdatera senare hur ni mår o svullnad osv. Kul o höra hur det går för er med läkningen o tiden efter
Gilla

Ingise

Kvinna ·

27 sep, 2016

Jag ligger på uppvaket nu & intagit fikat, allt har gått bra & mår bra, svårt att ta djupa andetag och tryck över bröstet/lungorna men pigg och glad:-)
Gilla

Jojo83

Kvinna ·

27 sep, 2016

Nu är jag också hemma (eller hos en vän) och allt har gått jättebra! Känner mig hur pigg som helst och har inte alls särskilt ont. Lär väl vara värre i morgon. Känns redan jättebra med storleken. Så nöjd också med bemötande av alla på L&E. Antar att det var dig Ingise jag pratade med :-)
Gilla

Ingise

Kvinna ·

27 sep, 2016

Jojo83 skrev:

Nu är jag också hemma (eller hos en vän) och allt har gått jättebra! Känner mig hur pigg som helst och har inte alls särskilt ont. Lär väl vara värre i morgon. Känns redan jättebra med storleken. Så nöjd också med bemötande av alla på L&E. Antar att det var dig Ingise jag pratade med :-)

Ja det var det:-) Skönt att allt gick bra för dig med! Är pigg, inte ondare än hanterbart men svullnar mer och mer så kanske får mer smärta. Också nöjd med personalen och fick ju även födelsedagspresent av sköterskan eftersom jag fyller imorgon, det var snällt gjort:-D Blev det storleken ni tänkt innan?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem