Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Silverstjärnan profilbild

Silverstjärnan

Kvinna ·

07 sep, 2016

Operation L&E 27/9

Bröstförstoring

Nu äntligen har jag lyckats spika operationsdatum :) Efter en del velande fram och tillbaka är det nu bokat 27/9 hos Patrik på L&E. Ser verkligen fram emot detta! Nån mer som ska operera sig där då? :)

58

Sortera efter

tinkerbell20

Kvinna ·

28 sep, 2016

Vad gulligt av dom ingise :D För mig blev det den storleken jag tänkt och är super nöjd än så länge bortsätt från att brösten är super svullna. Är det någon av er som också gjorde ett lyft ? :)
Gilla

Silverstjärnan

Kvinna ·

28 sep, 2016

Det måste varit dig jag sa hej då till när jag gick hem :-) Jag mådde bra igår direkt efter och jag mår helt ok idag oxå :-) Hoppas du oxå gör det!
Gilla

Silverstjärnan

Kvinna ·

28 sep, 2016

Ska bli riktigt spännande att se hur det här utvecklar sig :-) Jag mår iaf bra och har inte jätteont. Det stramar under höger bröst, men annars känns det bara som träningsvärk. Hur mår ni andra?
Gilla

Jojo83

Kvinna ·

28 sep, 2016

Grattis på födelsedagen Ingise! Gulligt av dom att du fick present. Natten gick förvånansvärt bra! Sov mellan 12-7 utan att känna någon nämnvärd smärta. Idag är det självklar ömt och svullet, men annars går det bra. Tittade lite på brösten förut och jag blev så glad. De är precis i den storleken jag hade hoppats på. Sen vet jag ju att resultatet bara blir bättre. Hur mår ni andra idag? Har ni tjuvkikat på era bröst?
Gilla

Hyacinth

Kvinna ·

28 sep, 2016

Vad kul att det gått så bra för er allihopa (och framförallt att ni inte verkar ha så ont). Om exakt en vecka idag så är det min tur, wohoo!! :D
Gilla

Silverstjärnan

Kvinna ·

29 sep, 2016

Har kollat så gott det går, men inte tagit av bh:n än. Imorron ska jag ta bort vita tejpen, då får jag passa på att titta ordentligt ;-)
Gilla

Silverstjärnan

Kvinna ·

29 sep, 2016

Nädå den smärta jag har iaf är helt ok. Hade förväntat mig mer. Mest frustrerande att vara så stel, men det släpper nog snart :-) Lycka till nästa vecka :-)
Gilla

Silverstjärnan

Kvinna ·

29 sep, 2016

Jag gjorde lyft och bytte implantat.
Gilla

Silverstjärnan

Kvinna ·

29 sep, 2016

Ingise skrev:

Jojo83 skrev:

Nu är jag också hemma (eller hos en vän) och allt har gått jättebra! Känner mig hur pigg som helst och har inte alls särskilt ont. Lär väl vara värre i morgon. Känns redan jättebra med storleken. Så nöjd också med bemötande av alla på L&E. Antar att det var dig Ingise jag pratade med :-)

Ja det var det:-)
Skönt att allt gick bra för dig med! Är pigg, inte ondare än hanterbart men svullnar mer och mer så kanske får mer smärta. Också nöjd med personalen och fick ju även födelsedagspresent av sköterskan eftersom jag fyller imorgon, det var snällt gjort:-D
Blev det storleken ni tänkt innan?

Grattis i efterskott :-)
Gilla

Ingise

Kvinna ·

01 okt, 2016

Tack tjejer:-) Är så glad över mina nya boobs! Lite öm och stel på mornarna när man legat still men blur bättre och bättre för varje dag, har inte behövt tagit en enda oxynorm-tablett, vilket är skönt.
Gilla

Hyacinth

Kvinna ·

03 okt, 2016

Ingise, du har tagit samma implantat och storlek som jag tänkt. Hur känns dom nu? Känns dom stora eller små?
Gilla

Ingise

Kvinna ·

03 okt, 2016

Hyacinth skrev:

Ingise, du har tagit samma implantat och storlek som jag tänkt. Hur känns dom nu? Känns dom stora eller små?

Sitter ju lite högt än och lite svullet men än så länge är jag jättenöjd:-)
Gilla

Hyacinth

Kvinna ·

03 okt, 2016

Kul att höra, ja, det är väll kanske svårt att avgöra när dom fortfarande är så nya :)
Gilla

tuttkalas

Kvinna ·

03 okt, 2016

Hyacinth skrev:

Hoppar också in här eftersom jag också har 440cc corsé. Än så länge är jag jättenöjd med storleken! De var de största min kirurg rekommenderade och jag är glad att jag inte valde mindre. Sen ser de ju inte kloka ut än, haha men det blir nog bra efterhand. :) Ska ladda upp bilder snart.
Gilla

Hyacinth

Kvinna ·

04 okt, 2016

Min kirurg rekommenderar 440 eller 475 cc utefter vad jag är ute efter, åh jag kan verkligen inte bestämma mig! Tuttkalas, jag ser också astt du har tagit ergonomix, hur kommer det sig att du valt dom? Var det läkaren som rekommenderade dom eller ville du ha dom själv? Jag har själv inte bestämt än, min läkare ska kolla på operationsdagen om han tycker round eller ergonomix passar bäst på mig.
Gilla

tuttkalas

Kvinna ·

04 okt, 2016

Hyacinth skrev:

Min kirurg rekommenderar 440 eller 475 cc utefter vad jag är ute efter, åh jag kan verkligen inte bestämma mig!
Tuttkalas, jag ser också astt du har tagit ergonomix, hur kommer det sig att du valt dom? Var det läkaren som rekommenderade dom eller ville du ha dom själv? Jag har själv inte bestämt än, min läkare ska kolla på operationsdagen om han tycker round eller ergonomix passar bäst på mig.

Det var både och. :) Läkaren sa att det inte var så jättestor skillnad mellan dem, men att ergonomix ger en lite mjukare övergång upptill medan round är bättre om man vill att det ska se lite mer "bolligt" och opererat ut. Det förstnämnda stämmer bäst in på vad jag vill ha, så då tog jag ergonomix.
Gilla

Hyacinth

Kvinna ·

04 okt, 2016

Ja, jag vill ju inte heller att det ska se "bolligt" ut, men jag har fått för mig att ergonomix kan bli hängigare snabbare, kan det stämma?
Gilla

tuttkalas

Kvinna ·

04 okt, 2016

Hyacinth skrev:

Ja, jag vill ju inte heller att det ska se "bolligt" ut, men jag har fått för mig att ergonomix kan bli hängigare snabbare, kan det stämma?

Har också läst att någon skrev det här, men jag tror mer det handlar om den egna vävnaden och inte så mycket om implantaten. Det var även vad min kirurg sa. Själv är jag inte jätteorolig för häng, som man kan se på mina bilder hade jag väldigt små och fasta bröst från början. Sen funderar jag också - den dagen brösten blir hängiga, borde det inte se bättre ut om implantaten är mjuka och följer den nya formen än om de är alltför fasta och liksom inte passar in längre? Men så fasta tror jag inte round heller är iofs, båda ska ju vara relativt mjuka.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem