missk8
Kvinna ·
12 jan, 2020
Operation mars 2020
BröstförstoringÄr det någon som ska operera sig i mars? Tänkte att det kunde vara kul att samlas i en tråd och prata allt som rör operationen. Jag ska byta implantat från 450 cc till 725 cc samt göra en BBL samtidigt. Är ni nervösa redan nu?
Sortera efter
Boobzilla
Kvinna ·
28 apr, 2020
Ratyieta
Kvinna ·
29 apr, 2020
Jag gjorde min förstoring på Bellakliniken (via armhålan) och fick bygelbh o bröstband direkt på kliniken. Fler här som fått samma? Hur länge fick ni gå med bröstbandet? Efter nu fyra veckor sitter mina fortfarande något högt o fick besked idag efter att ha mejlat bilder till kliniken att jag skulle ha bröstband i ytterligare två veckor o att jag skulle spänna det hårdare vilket tyvärr inte går. Jag har än så länge haft bröstbandet i 4 veckor men tycker inte att det hänt så mkt dom senaste två veckorna.
Fler som opererat på Bellakliniken, vad har ni fått för direktiv?
Jag verkligen hatar bröstbandet o skulle kunna elda upp det (!) så hade hoppats på att slippa det nu efter fyra veckor men tydligen inte =(Hej Ratyieta! Jag har tänkt på dig och hur det gått för dig. Som du kanske minns så står ju jag mellan Citadellkliniken och bellakliniken. Skulle du nu efter din bröstförstoring rekommendera bellakliniken? Tyckte du det var ok via armhålan? Jag skrattade så gott åt dig, elda upp bröstbandet.. ?
Hur går det att jobba med det jäkla bandet?? ?❤️Hej! Jo men i det stora hela så är jag nöjd med kliniken o att gå via armhålan kändes för mig som ett självklart val för jag vill inte ha ärr under brösten o rehabtiden verkar kortare.
Första veckan var ett rent helvete i jag kunde inte sova eftersom citodon som jag fick av kliniken visade sig inte bita på mig så smärtan var för stor för att kunna sova med. Här kommer ett av dom minus jag upplevt av kliniken, dom ville inte ge mig något annat smärtstillande ute "det kommer iaf snart gå över", att jag inte sovit en blund på 4 nätter var inget dom såg som ett problem så jag fick ta kontakt med min vanliga vårdcentral o få hjälp därifrån istället så jag fick bättre smärtstillande o även sömntabletter.Ett annat minus som jag upplevt med kliniken är att kirurgen inte kompenserade för den ojämna storleken på mina bröst utan lade in samma storlek i båda så ojämnheter som mina naturliga bröst hade har jag fortfarande kvar, varför han valde att göra så vet jag inte för det var tidigare sagt att det skulle skilja 60cc mellan inplantaten men sen gick jag ner i storlek o då följde inte den skillnaden med. Varför vet jag inte o uppfattade det inte själv för än jag kom hem o läste mina papper, tänkte att jag ska fråga honom när jag är på söutkontroll efter sommaren för på återbesöket fick jag bara träffa en sköterska.
Bortsett från dessa två saker så har jag varit nöjd med kliniken, den är fräch o alla som jobbar där känns proffsiga.
Det var ju tråkigt det där med storleken, glömde han bort? Men sånt får ju inte bara ske! Citodon har jag aldrig hört att man får ens, brukar väl vara morfin, snabb/långtidsverkande? Men du har ingen smärta eller så idag? Fick du betala extra för via armhålan?
Jag gjorde min förstoring på Bellakliniken (via armhålan) och fick bygelbh o bröstband direkt på kliniken. Fler här som fått samma? Hur länge fick ni gå med bröstbandet? Efter nu fyra veckor sitter mina fortfarande något högt o fick besked idag efter att ha mejlat bilder till kliniken att jag skulle ha bröstband i ytterligare två veckor o att jag skulle spänna det hårdare vilket tyvärr inte går. Jag har än så länge haft bröstbandet i 4 veckor men tycker inte att det hänt så mkt dom senaste två veckorna.
Fler som opererat på Bellakliniken, vad har ni fått för direktiv?
Jag verkligen hatar bröstbandet o skulle kunna elda upp det (!) så hade hoppats på att slippa det nu efter fyra veckor men tydligen inte =(