Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
missk8 profilbild

missk8

Kvinna ·

12 jan, 2020

Operation mars 2020

Bröstförstoring

Är det någon som ska operera sig i mars? Tänkte att det kunde vara kul att samlas i en tråd och prata allt som rör operationen. Jag ska byta implantat från 450 cc till 725 cc samt göra en BBL samtidigt. Är ni nervösa redan nu?

322

Sortera efter

lindaaoo

Kvinna ·

28 jan, 2020

missk8 skrev:

Lina90 skrev:

Hej missk8! Undrar hur de kommer sig att du bytte till mindre och nu ska byta till större? Upplevde du 925 jätte stort? :)

Jag upplevde 925 väldigt stort, kände att det var inte riktigt jag. Jag trodde att jag skulle bli nöjd med 450, men kände att det var för litet men 925 för stort. Så lägger mig i mitten denna gång. Och hoppas jag trivs haha :)

Hur kommer det sig att det blev sånt stort glapp mellan storlekarna, varför valde du inte mittemellan från början, eller vid den andra operationen? :)
Gilla

missk8

Kvinna ·

30 jan, 2020

Dafne92 skrev:

Jag har idag bokat tid till 5/3.... Nervös! Nu mest nervös över vilken storlek jag ska ta!

Spännande! Har du kommit fram till storlek ännu? :)
Gilla

Dafne92

Kvinna ·

30 jan, 2020

missk8 skrev:

Dafne92 skrev:

Jag har idag bokat tid till 5/3.... Nervös! Nu mest nervös över vilken storlek jag ska ta!

Nej jag har ju inte det.... Velar fortfarande mellan 380 demi och 310 mini :) Vill ha ett diskret, väldigt naturligt resultat och det är såå svårt att veta hur stort 380 demi blir tycker jag! :) Kanske får boka in en ny tid och prova igen.
Gilla

Edmw

Kvinna ·

30 jan, 2020

Japp jag har en bokad tid den 12 mars på nordiska kliniken! Har inte hunnit blivit nervös än då det inte är spikat och betalat än! Jag har fortfarande några frågor som jag måste få besvarade innan jag verkligen spikar operationen :)
Gilla

Edmw

Kvinna ·

30 jan, 2020

Ser att du också ska operera dig hos Patrik höijer! Jag vill också ha ett väldigt naturligt resultat, själv hade jag tänkt mig ca 245 cc men minimum va tydligen 260cc med tanke på min bredd (12cm). Däremot på min konsultation på art clinic så kunde Anders liss fixa min tänkta storlek.. förstår inte varför det skiljer? Känner mig förvirrad.. måste reda ut det där :)
Gilla

Ellas

Kvinna ·

31 jan, 2020

Dafne92 skrev:

missk8 skrev:

Dafne92 skrev:

Nej jag har ju inte det.... Velar fortfarande mellan 380 demi och 310 mini :) Vill ha ett diskret, väldigt naturligt resultat och det är såå svårt att veta hur stort 380 demi blir tycker jag! :) Kanske får boka in en ny tid och prova igen.

Jag har också en bröstbredd på 13,5cm och velar mellan precis samma implantat! 310 Mini eller 380 Demi :) Ser att vi har ganska lika kroppar också men att du är aningen längre och lättare än mig (jag är 170cm/56 kg ca). Har kollat igenom alla trådar i forumet där både Demi och Mini nämns, kollat igenom alla bilder på medlemmarna som svarat i trådarna osv. Vissa med Mini får lite väl små för min smak medan vissa med Mini får jättestora och runda. Samma sak med Demi, vissa blir små och nätta och vissa blir enorma. Jag vill ha precis som de större Mini eller de mindre Demi blir, frågan är bara vilket av dem det är som ger mig det resultatet med mina förutsättningar... Skulle bli precis lika besviken om jag vaknade upp med för små Mini eller alldeles för stora Demi, så för mig kan jag inte heller göra den uteslutningsmetoden. Skall också operera mig hos Patrik och han säger att båda kommer att bli precis lika bra och fina på min kropp, så det blev jag inte mer klok av heller. Men jag har mailat honom inspobilder och han behöver se mig irl igen för att se vilket av dem som kommer att ge mig närmast det resultatet jag önskar sa han. Så vi tar beslutet på op-dagen, har redan varit på två konsultationer hos honom så vågar inte boka in en till innan haha... Hur går dina tankar? Har du hittat några medlemmar här som har ditt drömresultat? Jag gillar verkligen storleken på dessa som har Mini: nugget, Noa, Rebecca2, Softspot, Diver77, FiaPia, Frökentrubbel, Dot, Orange, Elisaa, Maj95 och Bröstbella. Och dessa som har Demi: Smilla87, Pipilotti, Mariaspång, vicciz, Annie96, Thisisizz, Redbull, Alice11och lillan82. Precis lagom fylliga men ändå ganska låg profil, enkla att dölja i kläder men stora utan kläder. Precis så vill jag ha! Superfina allihop
Gilla

Dafne92

Kvinna ·

01 feb, 2020

Ellas skrev:

Dafne92 skrev:

missk8 skrev:

Dafne92 skrev:

Jag har också en bröstbredd på 13,5cm och velar mellan precis samma implantat! 310 Mini eller 380 Demi :) Ser att vi har ganska lika kroppar också men att du är aningen längre och lättare än mig (jag är 170cm/56 kg ca). Har kollat igenom alla trådar i forumet där både Demi och Mini nämns, kollat igenom alla bilder på medlemmarna som svarat i trådarna osv. Vissa med Mini får lite väl små för min smak medan vissa med Mini får jättestora och runda. Samma sak med Demi, vissa blir små och nätta och vissa blir enorma. Jag vill ha precis som de större Mini eller de mindre Demi blir, frågan är bara vilket av dem det är som ger mig det resultatet med mina förutsättningar... Skulle bli precis lika besviken om jag vaknade upp med för små Mini eller alldeles för stora Demi, så för mig kan jag inte heller göra den uteslutningsmetoden. Skall också operera mig hos Patrik och han säger att båda kommer att bli precis lika bra och fina på min kropp, så det blev jag inte mer klok av heller. Men jag har mailat honom inspobilder och han behöver se mig irl igen för att se vilket av dem som kommer att ge mig närmast det resultatet jag önskar sa han. Så vi tar beslutet på op-dagen, har redan varit på två konsultationer hos honom så vågar inte boka in en till innan haha...

Hur går dina tankar? Har du hittat några medlemmar här som har ditt drömresultat? Jag gillar verkligen storleken på dessa som har Mini: nugget, Noa, Rebecca2, Softspot, Diver77, FiaPia, Frökentrubbel, Dot, Orange, Elisaa, Maj95 och Bröstbella. Och dessa som har Demi: Smilla87, Pipilotti, Mariaspång, vicciz, Annie96, Thisisizz, Redbull, Alice11och lillan82. Precis lagom fylliga men ändå ganska låg profil, enkla att dölja i kläder men stora utan kläder. Precis så vill jag ha! Superfina allihop

Hej Ellas! Misstog mig och trodde du hade op 24/1 :). Jag förstår dig helt, har varit i samma sits. Bokade faktiskt in en till konsultation fast med Mattias Elmér och vi gick igenom allting. Tycker att han var jättebra och vi testade massa olika "looker" (dvs put, storlek osv) för att hitta vad jag gillar och få jämföra. Sen mätte han mina bröst och sa att han rekommenderade ett implantat mellan 10-12 cm, men vi hamnade tillslut på 340 cc demi profil (även datorn rekommenderade mellan 285-380 på mig och då är 340 i mitten). Jag ställde så mycket frågor och han tog sig verkligen tid, var där i 50 minuter (!). Känner mig jättenöjd med hans bemötande och hur han förklarade hur implantaten skulle se ut på mig utifrån mina befintliga bröst osv. Han förklarade att mini mer blir som en "platta" som inte riktigt lyfter ut bröstet utan (enligt honom) vara bra om man tex har lite egen vävnad men vill ha lite till et cetera. Så jag bokade faktiskt en ny tid med honom istället, den 20/2. Jag testade även 300 demi (som tex Pipilotti har tror jag) och det var knappt någon skillnad mot 340. Har iaf spanat in exakt samma bröst (och tjejer) som du! Tror vi vill ha ett liknande resultat båda två. Om du är osäker så boka in en ny konsultation? Jag kände precis den förvirring som du kände och är så tacksam och glad att jag bokade in en till konsultation. Det är ändå din kropp det handlar om! <3
Gilla

Ratyieta

Kvinna ·

01 feb, 2020

hej Jag har precis bokat OP 23/3 så hakar gärna på er tråd =) Jag är mest nojig över vilken storlek jag ska välja, som dom flesta andra. Innan jag gick på konsultationen hade jag en plan att lägga in ca 450 cc men efter att ha provat med implantat i BH så visade de sig att det implantatet jag valde var 650cc(!!!) så paniken blev total! Johan sa att jag inte skulle haka upp mig på siffran utan såg det bar ut när jag provade skulle jag köra på det. men min största skräck är faktisk att dom ska bli för stora. Jag har idag en så gått som obefintlig A-kupa och vill ha ett par bröst som jag kan köpa vilka kläder jag vill till. Idag är problemet att jag inte kan köpa vad jag vill för att dpom är för små så jag vill inte byta det problemet mot att jag inte kan köpa vad jag vill för att dom blir för stora. Dessutom har jag ett fysiskt jobb och en aktiv fysisk fritid så dom måste lixom vara "praktiska" men vill ju inte heller att dom ska bli för små såklart.. Men jag har ju några veckor på mig nu att komma fram till ett förhoppningsvis bra beslut. Känns det enklare för dig nu andra gången eller är du lika nervös som du var inför första gången ? HUr länge sedan är det du gjorde det förra gången ? Taggad är jag iallafall och det ska bli kul att äntligen investera i sig själv =)
Gilla

Mandarin

Kvinna ·

01 feb, 2020

Jag har oxå bokad tid 5/3. Jag är nervös över hundra saker känns det som! Storlek, ärr, smärtan, sjukskrivning, träning osv men tänker att allt löser sig.. kommer man kunna ha bikini i sommar? Eller är det stödbh eller halvår framöver ?
Gilla

Laura84

Kvinna ·

04 feb, 2020

Her blir opertation i mars! Det er sååå svårt att hitta rätt storlek :-( Jag har endel vevnad, och vil operera for att lyfta og fylle ut toppen. Mine brøst er lite "low" efter viktnedgånd och trening. Jag har varit hos 3 kirurger nu som alle vil anvenda mentor implantat. 195-225. 195 kjänns veldig naturlig, och kan bli fint. Men 225 vil være lite mer "boob-job" Jag er jâtteliten og smal, så vil INTE ha glamourbabe looken. Om jag går får lite implantat, så er jag rädd jag ångrar och tenker - I should have done more, haha Om jag veljer 225 - så igjen redd for at jeg tenker. Hva gjør dom två store fotbollorna der.... Jag er 1,60 cm och min vikt från 48-52 Tjejer - någon hjelp att få? ;-)
Gilla

Dafne92

Kvinna ·

04 feb, 2020

Mandarin skrev:

Jag har oxå bokad tid 5/3. Jag är nervös över hundra saker känns det som! Storlek, ärr, smärtan, sjukskrivning, träning osv men tänker att allt löser sig.. kommer man kunna ha bikini i sommar? Eller är det stödbh eller halvår framöver ?

Hej Mandarin! Hade också bokad tid 5/3 hos Patrik precis som du, men ändrade till 20/2 hos Mattias istället :). Är också nervös över allt som du beskriver! Vad jag förstått det som så kan du/vi ha bikini i sommar om den är med bra stöd (typ inte trekantsbikini med bara ett snöre som stöd om du förstår). Enligt Mattias kunde jag (vet inte om det gäller alla) ha stödbh dygnet runt första två månaderna och sen ha vilken bh jag vill under dagarna men fortfarande sova med den i 6 månader. Han sa också att det går bra att bada i stöd-bhn :).
Gilla

Boobzilla

Kvinna ·

05 feb, 2020

Nedräkningen pågår för fullt här. 27 dagar kvar, känns som en evighet typ... Jag vill bara ha dagen med stort d här så jag kan påbörja läkningen och sen förhoppningsvis börja leva och få må bra i mig själv.. Är ni nå nervösa än? :)
Gilla

missk8

Kvinna ·

05 feb, 2020

Boobzilla skrev:

Nedräkningen pågår för fullt här. 27 dagar kvar, känns som en evighet typ... Jag vill bara ha dagen med stort d här så jag kan påbörja läkningen och sen förhoppningsvis börja leva och få må bra i mig själv..

Är ni nå nervösa än?
:)

Vad spännande! Hur länge kommer du vara sjukskriven? Jag har 35 dagar kvar, är SÅÅÅ nervös redan.
Gilla

Emeost4842

Kvinna ·

05 feb, 2020

Hej tjejer ? jag ska med operera mig 4/3 ? va inte tanken riktigt än egentligen men mitt högra implantat har gått sönder och har typ silikon upp i armhålan. Så nu blir det städa upp och göra nytt, hade inte riktigt räknat in denna kostnaden just nu ? taggade? ?
Gilla

missk8

Kvinna ·

05 feb, 2020

Emeost4842 skrev:

Hej tjejer ? jag ska med operera mig 4/3 ? va inte tanken riktigt än egentligen men mitt högra implantat har gått sönder och har typ silikon upp i armhålan. Så nu blir det städa upp och göra nytt, hade inte riktigt räknat in denna kostnaden just nu ? taggade? ?

Gud vad tråkigt att implantatet gått sönder! Har man någon aning om hur? Ska du lägga in nya eller ta ut dem helt? Vad ska du lägga i i så fall? :)
Gilla

Boobzilla

Kvinna ·

05 feb, 2020

missk8 skrev:

Boobzilla skrev:

Nedräkningen pågår för fullt här. 27 dagar kvar, känns som en evighet typ... Jag vill bara ha dagen med stort d här så jag kan påbörja läkningen och sen förhoppningsvis börja leva och få må bra i mig själv..

Är ni nå nervösa än?
:)

Vad spännande! Hur länge kommer du vara sjukskriven?

Jag har 35 dagar kvar, är SÅÅÅ nervös redan.

Kommer vara sjukskriven 4 veckor. Jobbar som truckförare, mycket hoppa i och ur trucken och sen behöver jag sträcka på mig för att nå korten på pallarna som är högst upp. Hur länge blir du hemma? Okey :) jag börjar bli nervös över placerings valet! Men jag känner ändå att jag litar på kirurgen så det blir nog bra!
Gilla

Emeost4842

Kvinna ·

05 feb, 2020

Ja så trist, hade inte riktigt planerat detta just nu dåligt tillfälle. Jag kände knölar i armhålan små redan år 2018 om inte innan men bröstet hade samma form och kändes normalt. vart hos vårdcentralen vid några tillfällen då dom blivit större och har ömmat spec när jag tränat eller blivit förkyld. dom sa att det va mina lymfkörtlar som va svullna och att immunförsvaret jobbade me dom har långsamt blivit ännu större. för 5 veckor sen vaknade jag å då va bröstet i size men en hård vattenmelon varmt, svullet, fick pencillin sen va jag akut på östra dom sa att dom trodde det va en abcesst, blev vidare skickad till Sahlgrenska där som kolla med ulttraljud och konstaterade att det är mkt trasigt och att det är silikonet som ligger fritt. så segt haft nå blödning där nu med blåmärken och ont ner på revbenen men nu har det stillat sig. jag har bokat op igår han sa att det i armhålan måste man ta ut via små snitt i armhålan. lägga in nya implantat är inga problem kan behöva ett dränage på höger bröst ett par dagar. han tyckte att jag skulle ta en storlek större pga av att fickan nog är lite större på höger. lutar mot att lägga in nya dom är ju en del av mig nu =) tror att om jag tar ut dom så kommer jag inte känna mig glad så kändes det innan iaf hade inte mkt fylle kvar efter barnen =) jag har 350 cc runda hög profil nu blir samma fast 375cc eller 400cc. ingen aning om varför det gått sönder =(
Gilla

Emeost4842

Kvinna ·

05 feb, 2020

Nån mer som tränar styrketräning? Funderar på när det är ok att börja sen försiktigt? Tänker kan man köra lite lättare benträning typ i maskin efter ett tag? Herregud abstinensen/ångesten över att inte kunna träna känns tung för mig.
Gilla

Boobzilla

Kvinna ·

05 feb, 2020

Emeost4842 skrev:

Nån mer som tränar styrketräning? Funderar på när det är ok att börja sen försiktigt? Tänker kan man köra lite lättare benträning typ i maskin efter ett tag? Herregud abstinensen/ångesten över att inte kunna träna känns tung för mig.

Jag tränar lite styrketräning. Mest hemma med typ hantlar, band osv. Brukar köra typ helkropp varannan dag (ibland nån dags längre uppehåll) mest fokus ben/rumpa dock. Känner också en viss ångest över det långa uppehållet. Iom att jag ska göra bukplastik också så vet jag inte alls hur jag ska lägga upp allt sen när det är okey att börja igen. Har iofs funderat på att börja på gym så då kanske det blir aningens lättare med maskiner osv... Var väl egentligen inte det du frågade efter men men. Vet att det finns trådar här om just träningen sen får man nog ha en dialog med sin kirurg :)
Gilla

Emeost4842

Kvinna ·

05 feb, 2020

okey :) gött. ja har ju stött på lite hinder här med bröstet så inte fixat träna överkropp nu på fem veckor men kört några benpass och promenader det har funkat. jag tränar på gym, dom rekommenderar ju typ 3 mån, jag kör ju mycket med skivstång mm så förstår ju att det inte är nått vidare och köra axelpressar tex. men funderade på om man kunde köra lite ben tex jag får höra mig för med kirurg. gör man allt vid samma op för din del ? =) spännande. är det på art clinic i Göteborg? men då ligger man väll över va när man gör en så stor operation? har du avlastning med barnen?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem