Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Escan profilbild

Escan

Kvinna ·

09 aug, 2023

Operation september 2023

Bröstförstoring

Blev inspirerad av andra medlemmar som ska operera sig i augusti och tänkte att det kanske finns medlemmar härinne som liksom jag ska operera sig i september?! Jag ska göra en bröstförstoring den 7/9 på plastikkirurgen stockholm. Ska lägga in 500cc I höger bröst och 550cc I det vänstra. Är det fler som opererar sig i september? Var ska ni operera er? Hur mycket ska ni lägga in?

183

Sortera efter

Escan

Kvinna ·

13 aug, 2023

Madriana skrev:

Escan wrote:

Madriana wrote:

Escan wrote:

Madriana wrote:

Ska också operera mig i September. På nordiska kliniken. Planen efter konsultationen var 335 cc och 360 cc men börjar tänk att det kanske känns lite för lite och litar mer mot runt 400cc. Har bokat en till konsultation för att bli mer säker. Är 170 cm och väger 56 kg. Nätt upptill men har ändå rumpa och lår så vill ha det mer symmetriskt. Är en 70A idag och önskar en 70 C eller D.

Du har min målvikt. Jag kämpar som ett as just nu för att försöka nå den innan operationen. Känns som att det kommer att gå sådär men iaf. Haha.

Vad har du valt för implantat? Och när i september ska du operera dig?

Åh, hoppas du når dit du vill med vikten! Jag har operationstid 5/9 :) så inte långt kvar nu! Har valt Motiva ergonomix. Vad har du valt? Blir helt tokig på att välja storlek dock. Ser verkligen fram emot en ytterligare konsultation. Nu är jag mer påläst och har även mer bilder på vad jag gillar och gillar mindre. Hoppas det hjälper!

Har valt exakt samma implantat. Ville ha round men vill samtidigt försöka undvika lyft så kirurgen föreslog då ergonomix.

Ja, det där med storlek är knepigt. Har valt 500 och 550cc men drömmer mardrömmar om att jag vaknar efter OP med supersmå bröst. Haha

Du opererar dig två dagar innan mig. Superspännande !

Haha, samma här! Är mer rädd att dom ska bli för små än för stora. Samtidigt som jag inte vill ha några jättar då jag har rätt liten bröstbredd är jag rädd att det ska se konstigt ut. Som sagt - ska bli riktigt skönt med en till konsultation innan operationen.
Kul att vi har operation så nära! Håller gärna igång den här tråden, vore kul att följa upp närmre och även efter operation om hur allt gått!

Ja. Jag känner lite att när jag ändå ska göra då får jag ju göra liksom. Haha. Men som jag sa på min konsultation, jag vill inte gå fullt påklädd och att folk då ska säga "hon har opererat brösten". Så de får liksom inte bli oproportionerligt stora.
Gilla

Escan

Kvinna ·

13 aug, 2023

Beckusen skrev:

Escan wrote:

Beckusen wrote:

Hallo! Jag opererar mig också den 29e september på Nordiska kliniken hos Patrik Höijer. Var på konsultation i mitten av juli och kände mig väldigt nöjd och bekväm med honom och super proffsig också :)

Jättetaggad, men enda nervositets momentet för mig är narkosen. Aldrig blivit nersövd och det känns lite läskigt!!

Same same. Sjukt läskigt med narkosen. Har en vän som opererat brösten och uttryckte oron för henne. Hon sa "äh, jag tänkte bara att dör jag så dör jag. Jag sover ju så vet ju inte att jag dör". Haha okej, tack för ingenting!

Men jag försöker tänka på statistiken. Hur många som opereras varje dag och som dessutom inte är friska i grunden (det är jag vad jag vet). Så jag försöker tänka logiskt och inte låta rädslan ta över.

Ja, jag tänker att du antagligen har rätt haha men det blir väl lätt så när man har noll koll och kontroll!

Men utöver det så är jag verkligen taggad och helt besatt av detta forum och bröst just nu. När jag läser alla trådar osv så börjar jag nästan tveka på storleken jag valt men jag går på rekommendation från Patrik och antar att han kan sin grej ändå hehe

Ja, det är läskigt oavsett. Jag är likadan. Bröst bröst bröst. Mon man lyssnar men jag tror att han i hemlighet är väldigt trött på mitt tjat om bröst. Haha.
Gilla

Boobies23

Kvinna ·

13 aug, 2023

Beckusen skrev:

Hallo! Jag opererar mig också den 29e september på Nordiska kliniken hos Patrik Höijer. Var på konsultation i mitten av juli och kände mig väldigt nöjd och bekväm med honom och super proffsig också :)

Jättetaggad, men enda nervositets momentet för mig är narkosen. Aldrig blivit nersövd och det känns lite läskigt!!

Åh va spännande! Då kör vi samma dag. =) Har du landat i storlek och alla detaljer? Ju fler berättelser jag läser ju mer lugn blir jag kring själva narkosen. Jag är mest rädd att man vaknar med för små alt för stora. Är även lite rädd för hur lång tid det kommer ta innan man är tillbaka på jobbet. Kan jobba hemifrån en del men någon dag måste man ju tillbaka. Inte så sugen att berätta att jag ska operera brösten.
Gilla

Beckusen

Kvinna ·

14 aug, 2023

Boobies23 skrev:

Beckusen wrote:

Åh va spännande! Då kör vi samma dag. =)
Har du landat i storlek och alla detaljer?
Ju fler berättelser jag läser ju mer lugn blir jag kring själva narkosen. Jag är mest rädd att man vaknar med för små alt för stora. Är även lite rädd för hur lång tid det kommer ta innan man är tillbaka på jobbet. Kan jobba hemifrån en del men någon dag måste man ju tillbaka. Inte så sugen att berätta att jag ska operera brösten.

Jag trodde att jag hade landat i storlek, men insåg att det är ju en djungel av storlekar och former så jag är en enda röra nu i huvudet haha. Jag vill ha väldigt naturliga bröst, men vill ju fortfarande ha en skillnad i storlek liksom och då känns 355cc för litet men å andra sidan har jag inga bröst nu så tänker att det kommer bli en stor skillnad ändå!! Åh Såå svårt det här!! Har du landat i storlek?? Ja, jag förstår! Jag är väl lite lyckligare på den fronten då jag är remote i mitt arbete så inget kontor för min del. Jag tror inte jag kommer berätta att jag gör en bröstopp, känns onödigt. Men förstår så klart i ditt fall ifall du behöver åka in till kontoret!
Gilla

Boobies23

Kvinna ·

14 aug, 2023

Beckusen skrev:

Boobies23 wrote:

Beckusen wrote:

Åh va spännande! Då kör vi samma dag. =)
Har du landat i storlek och alla detaljer?
Ju fler berättelser jag läser ju mer lugn blir jag kring själva narkosen. Jag är mest rädd att man vaknar med för små alt för stora. Är även lite rädd för hur lång tid det kommer ta innan man är tillbaka på jobbet. Kan jobba hemifrån en del men någon dag måste man ju tillbaka. Inte så sugen att berätta att jag ska operera brösten.

Jag trodde att jag hade landat i storlek, men insåg att det är ju en djungel av storlekar och former så jag är en enda röra nu i huvudet haha. Jag vill ha väldigt naturliga bröst, men vill ju fortfarande ha en skillnad i storlek liksom och då känns 355cc för litet men å andra sidan har jag inga bröst nu så tänker att det kommer bli en stor skillnad ändå!! Åh Såå svårt det här!! Har du landat i storlek??

Ja, jag förstår! Jag är väl lite lyckligare på den fronten då jag är remote i mitt arbete så inget kontor för min del. Jag tror inte jag kommer berätta att jag gör en bröstopp, känns onödigt. Men förstår så klart i ditt fall ifall du behöver åka in till kontoret!

Haha, ja jag trodde att jag hade landat i storlek och att jag bara tänkte bekräfta det på operationsdagen. Patrik rekommenderade 360 och 380 men nu när jag läst i tråden och större majoriteten har 400 och uppåt funderar jag på om jag valt "för litet". Är lång men vill heller inte att folk ser två jättemeloner när man är fullt påklädd. Alltid varit nöjd över mina bröst pre-kids men nu är de totalt urammade. Vill att det ska se naturligt ut men vill ändå passa på att fylla på lite extra när man ändå genomgår en operation. Pust va svårt! ?
Gilla

Booobie23

Kvinna ·

20 aug, 2023

Hej alla, hoppar in i tråden då jag också ska op i september. Det har varit jätte svårt med storlek och jag funderar fortfarand. Jag fick prova olika implantat och vi kom överens om 300cc men jag ändrade mig till 335cc. Kanske inte gör så stor skillnad men vill inte ha jätte stora. Någon som också är osäker på storlek?
Gilla

Escan

Kvinna ·

20 aug, 2023

Jag har helt missat den här tråden. Haft supermycket på jobbet. Vad har du för storlek nu @booobie23? Jag blir förvirrad när jag tittar på bilder här p0 forumet. Det finns de som har 300cc som ser bautastora ut och så finns det de som har 500cc och inte alls ser lika stora ut. Även om personerna har iprincip samma vikt och längd. Jag har valt 500 respektive 550cc då ena bröstet är lite mindre än det andra. Jag är trots detta rädd för att de ska bli för små. Haha. Vill verkligen inte göra detta och vakna och ångra att jag inte tog större. När är det du ska operera dig och vart?
Gilla

Mco

Kvinna ·

20 aug, 2023

Hej! Jag ska operera mig i september också men kommer först göra ett bröstlyft + fettransplantation till brösten. Dock har jag och min kirurg diskuterat mycket kring implantat med då planen är att lägga in det i en separat operation 6-12 månader efter denna. Hur kommer det sig att ni valt motiva? Vet att alla läkare föredrar olika men min kirurg är väldigt mycket för mentor så det är vad jag är inställd på just nu att det blir. Hur tänkte ni kring valet av implantat? Lycka till med era operationer och sååå spännande att följa och se hur det går!
Gilla

Booobie23

Kvinna ·

20 aug, 2023

@Escan :D ja, det är som du säger när man googlar före och efter bilder. Ser jätte olika ut även fast det är lika mycket cc. Jag har urammade 75B ich men det fyller inte ut kupan och så har bh med vadd i :D. Jag försökte googla lite på bilder som har likvärdig kroppsbyggd som mig men hitta inga. Jag är ca 162 cm och väger ca 65 kg. Jag op en dag innan dig :). Nu efter man har läst så mycket om att de flesta skulle ta storlek större så undrar jag om 335 är för litet :D men som sagt vill inte ha för stora.
Gilla

Escan

Kvinna ·

20 aug, 2023

Mco skrev:

Hej! Jag ska operera mig i september också men kommer först göra ett bröstlyft + fettransplantation till brösten.
Dock har jag och min kirurg diskuterat mycket kring implantat med då planen är att lägga in det i en separat operation 6-12 månader efter denna.
Hur kommer det sig att ni valt motiva? Vet att alla läkare föredrar olika men min kirurg är väldigt mycket för mentor så det är vad jag är inställd på just nu att det blir. Hur tänkte ni kring valet av implantat?
Lycka till med era operationer och sååå spännande att följa och se hur det går!

Jag har ingen personlig åsikt om vare sig Mentor eller Motiva utan gick på konsultation utan någon egentligen kunskap alls. Sen blev det helt enkelt bara så :)
Gilla

Escan

Kvinna ·

20 aug, 2023

Booobie23 skrev:

@Escan :D ja, det är som du säger när man googlar före och efter bilder. Ser jätte olika ut även fast det är lika mycket cc. Jag har urammade 75B ich men det fyller inte ut kupan och så har bh med vadd i :D. Jag försökte googla lite på bilder som har likvärdig kroppsbyggd som mig men hitta inga. Jag är ca 162 cm och väger ca 65 kg. Jag op en dag innan dig :). Nu efter man har läst så mycket om att de flesta skulle ta storlek större så undrar jag om 335 är för litet :D men som sagt vill inte ha för stora.

Har du kollat bilder här på forumet? Då kan du ju knappa in din vikt och längd och se på ett ungefär. Men tycker det är svårt så också, alla kroppar är verkligen olika oavsett om man är lika lång och väger lika mycket. Mina nuvarande brösg låter ungefär som dina. Jag har B/C kupa, men ska jag vars helt ärlig så vet jag inte exakt då jag liksom bara har gisshandlat BH:ar tidigare. Efter OP ska jag gå och få hjälp så att jag får exakt mått :)
Gilla

Booobie23

Kvinna ·

20 aug, 2023

Glömde svara, jag skall operera mig den 6e september Akademikliniken Göteborg :D. Har 5 barn så dem är urammade. Jag är ny här så kan inte se några bilder :(. Nu har jag ändrat mig från 300 till 335 och fundera om man skulle ta 350 ist :D. Har ni inhandlat sporttop/bh som man ska ha efter Op? Vilken storlek ska man köpa???
Gilla

Escan

Kvinna ·

20 aug, 2023

Booobie23 skrev:

Glömde svara, jag skall operera mig den 6e september Akademikliniken Göteborg :D. Har 5 barn så dem är urammade. Jag är ny här så kan inte se några bilder :(.
Nu har jag ändrat mig från 300 till 335 och fundera om man skulle ta 350 ist :D. Har ni inhandlat sporttop/bh som man ska ha efter Op? Vilken storlek ska man köpa???

Jaha, då förstår jag. Du blir silvermedlem sinom tid. Då kan du titta! Ingen BH här inte. Får det efter OP och den ska man väl ha ganska länge om jag inte minns fel. Därefter går jag och köpet ordentliga BH:ar. Vet att det fanns tips om märken/butiker bland alla papper jag fick.
Gilla

Booobie23

Kvinna ·

20 aug, 2023

@Escan Jag tror att det ingår 1 stödtop eller vad det heter efter operationen men läste någonstans här att det är bra att ha extra om man behöver tvätta den. Jag är "newbie" så jag har ingen aning. Försöker följa olika trådar så man får lite råd, tips och trix :). Det börjar närma sig även fast det är mer än 2 veckor kvar. Börja bli lite nervös :D. Tänkte kolla med angående duschning innan operationen med tvålen man ska köpa på apoteket. Vet inte om det bara jag som är trög men ska man tvätta sig topp till tå inkl håret? Någon som har bättre koll på detta??
Gilla

Escan

Kvinna ·

20 aug, 2023

Booobie23 skrev:

@Escan
Jag tror att det ingår 1 stödtop eller vad det heter efter operationen men läste någonstans här att det är bra att ha extra om man behöver tvätta den. Jag är "newbie" så jag har ingen aning. Försöker följa olika trådar så man får lite råd, tips och trix :). Det börjar närma sig även fast det är mer än 2 veckor kvar. Börja bli lite nervös :D. Tänkte kolla med angående duschning innan operationen med tvålen man ska köpa på apoteket. Vet inte om det bara jag som är trög men ska man tvätta sig topp till tå inkl håret? Någon som har bättre koll på detta??

Hahahaha. Du är Newbie säger du. Själv har jag inte ens tänkt på att man kanske vill tvätta den enda BH man har på sig dygnet runt i en oändlighet. Tack tack tack för att du fick mig att tänka på det! I mina papper står det att jag ska tvätta enbart kroppen med tvålen och håret med schampoo och balsam :)
Gilla

Booobie23

Kvinna ·

21 aug, 2023

Hahaha det är mycket man inte tänker på och därför är det bra att vi har varandra :) som kan hjälpas åt. Ingen aning vilken storlek man ska inhandla. Det går säkert att köpa extra på den klinik man ska op sig på så kan dem hjälpa en med storleken också. Det är säkert olika där med beroende på klinik hur man ska tvätta sig innan op men läser man generellt innan op ska man dubbelduscha dagen innan op och dagen man ska op från topp till tå inkl håret. Sen ska man inte använda vanlig schampoo och balsam och även inte smörja sig med kräm/lotion alls. Ska ringa kliniken och dubbelkolla, vill inte ta några risker. Tvålen ska ju ta bort alla bakterier och hålla i ca 7 dagar stod det. Vet inte om det är överdrift men vill vara så påläst som möjligt hahaha.
Gilla

Bimbi

Kvinna ·

26 aug, 2023

Jag har op 28/9 på Elite clinic. Detta blir min tredje operation så jag hoppas verkligen att jag ska bli nöjd nu. Har bytt implantat varje gång för att jag har tyckt att de är för små. Ser fram emot dagen, känner att jag är i trygga händer då det är samma kirurg som opererat alla ggr.
Gilla

Beckusen

Kvinna ·

26 aug, 2023

Booobie23 skrev:

Hej alla,

hoppar in i tråden då jag också ska op i september.
Det har varit jätte svårt med storlek och jag funderar fortfarand. Jag fick prova olika implantat och vi kom överens om 300cc men jag ändrade mig till 335cc. Kanske inte gör så stor skillnad men vill inte ha jätte stora. Någon som också är osäker på storlek?

Heej! Jag förstår helt vad du menar med storlekar. Har vart så förvirrad men har efter mycket research på olika sidor fått lite klarhet i storlek nu. Det blir antagligen motiva ergonomix 375 cc i high profile (har velat på 355cc eller 375cc). Har förstått att vilken profil man väljer gör väldigt stor skillnad också! Sen så kikade jag även på Antonija Mandirs bröst opp video på youtube där hon visar för och efterbilder och tycker hon har snygga bröst. Vet att vi är lika i längd och kroppsstorlek och hon hade liknande bröst som jag har nu innan opp! Så rekommenderar verkligen att googla runt överallt, TikTok, youtube, Instagram, amerikanska bröstopp sidor osv så kommer du nog hitta rätt till slut :D
Gilla

Larose

Kvinna ·

27 aug, 2023

Åh vad spännande!! Jag ska också operera mig På plastikkirurgen Sthlm med Örjan :) Ska lägga in 625 cc Ej bokat op datum än men siktar på slutet av september ?
Gilla

blueglue

Kvinna ·

27 aug, 2023

Booobie23 skrev:

Hej alla,

hoppar in i tråden då jag också ska op i september.
Det har varit jätte svårt med storlek och jag funderar fortfarand. Jag fick prova olika implantat och vi kom överens om 300cc men jag ändrade mig till 335cc. Kanske inte gör så stor skillnad men vill inte ha jätte stora. Någon som också är osäker på storlek?

Har op i oktober. Planerar lägga in mentor siltex round x-Tra 515cc!! Börjar bli mer och mer taggad och mindre orolig, litar på min kirurg Thomas Jonsson på Dr Molding i uppsala som också tror det kommer passa bäst för min byst. Har lätt häng 70c, är 179 cm lång och väger 60 kg så tror att det kommer bli tuttigt och nice. Men hoppas också att det inte bli för mycket :| :D väljer x-Tra för att slippa rippling. Så kul att följa er och denna tråd <33
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem