Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Escan profilbild

Escan

Kvinna ·

09 aug, 2023

Operation september 2023

Bröstförstoring

Blev inspirerad av andra medlemmar som ska operera sig i augusti och tänkte att det kanske finns medlemmar härinne som liksom jag ska operera sig i september?! Jag ska göra en bröstförstoring den 7/9 på plastikkirurgen stockholm. Ska lägga in 500cc I höger bröst och 550cc I det vänstra. Är det fler som opererar sig i september? Var ska ni operera er? Hur mycket ska ni lägga in?

183

Sortera efter

Booobie23

Kvinna ·

27 aug, 2023

@Beckusen :) vilken tur att man inte är ensam om detta. Jag har kollat runt lite och man blir så inspirerad av alla fina boobies och vill självklart också ha sånna. Nu har inte jag kollat va Antonia har för inlägg men dem är jätte fina. Kommer bli skit snyggt på dig med. Jag har för kort mått mellan brösvårtan och under bröstet så kan inte ha för stora implantat fick jag förklarat och har lite häng efter 5 barn :(. Tack för tipsen!! <3 ska kolla runt på youtube. Man blir nästan helt tuttfixerad innan op. :D som min man brukar säga kollar du på tuttbilder igen hahaha... Spännande nu räknar vi ner, inte så långt kvar för dig med. Tiden går fort.
Gilla

Booobie23

Kvinna ·

27 aug, 2023

@blueglue Åh va spännande! Skönt att du känner dig mindre orolig, det kommer gå bra :). Kul att det är fler som ska opa sig inom det närmsta :). @Larose Hej, Så kul allt fler hoppar in här :) Är det lång väntetid hos Örjan? Ser att det är många som har opat sig hos honom.
Gilla

Rebeccis

Kvinna ·

28 aug, 2023

Hejsan! Operation för mig med den 26 september i Ockelbo på Estetisk plastikkirurgi, längtar som en galning och tycker det är så långt kvar ? För ett år sedan när jag var på konsultation valde jag 350cc och nu när jag var på konsultation igen valde jag 400 ? Men nu är jag så osäker! Jag är rädd att dom blir för stora, att det blir för mycket bröst.. ?
Gilla

Escan

Kvinna ·

30 aug, 2023

Fick min kallelse idag. Ska vara på kliniken den 7/9 klockan 9.30. Nu börjar det bli verklighet ??
Gilla

Operationokt

Kvinna ·

30 aug, 2023

Jag har bokat en tid den 19 september på nordiska kliniken hos Patrik. Lyft + implantat (mentor) vi kom fram till 325/365 men funderar på 365/405 istället. Jätte osäker!!!! Vill inte ha super stora bröst men inte för små heller. Förr var jag en 75D, nu en urammad 75C. Vill väl typ vara en D igen men fyllig! Någon mer som gör lyft oxh implantat?
Gilla

strandenm

Kvinna ·

30 aug, 2023

Operationokt skrev:

Jag har bokat en tid den 19 september på nordiska kliniken hos Patrik. Lyft + implantat (mentor) vi kom fram till 325/365 men funderar på 365/405 istället. Jätte osäker!!!! Vill inte ha super stora bröst men inte för små heller. Förr var jag en 75D, nu en urammad 75C. Vill väl typ vara en D igen men fyllig! Någon mer som gör lyft oxh implantat?

Åh vad roligt för dig! Du kommer inte ångra dig en sekund. Mitt bästa beslut att operera mig! :) Förstår att det är svårt med storleken.. Vad tycker Patrik? Gjorde också mina hos honom och storleken blev alldeles lagom enligt mig. Ville också ha mer fylligt, men inte jättestora, och la in 340 demi runda. Hade en B/C kupa innan. Det verkar vara vanligare att lägga in lite större implantat, än mindre, eftersom en liten del av storleken försvinner när man opererats. Men självklart vill man inte känna att dem är för stora heller..
Gilla

Operationokt

Kvinna ·

30 aug, 2023

Vad roligt att höra att du är nöjd! Vilken storlek är du efter op? Behövde du lyfta också? Patrik tycker jag ska köra på 325/365 så jag lutar absolut mer åt det. Börjar fundera lite på ärr nu också, känns tråkigt att få men ändå värt
Gilla

Biscione

Kvinna ·

30 aug, 2023

Operationokt skrev:

Vad roligt! Jag har också en tid den 19:e september, men hos Mattias :)
Gilla

Operationokt

Kvinna ·

31 aug, 2023

@biscione åh vad spännande! Ska du göra lyft och implantat?
Gilla

roselin

Kvinna ·

31 aug, 2023

Biscione skrev:

Operationokt wrote:

Vad roligt! Jag har också en tid den 19:e september, men hos Mattias :)

Vad tyckte du om Mattias på konsultationen? Hur är dina bröst nu innan operationen och vilka implantat kom ni fram till ?
Gilla

Biscione

Kvinna ·

01 sep, 2023

Jag ska bara göra ett nytt ankarlyft och borttagning av egen vävnad då jag 5 år sedan gjorde lyft + implantat, men nu önskar lyfta mer och ta bort mer egen vävnad (hade väldigt stora och hängiga bröst innan) Jag tycker han är jättetrevlig. Jag kan inte ens räkna hur många konsultationer jag varit på hos honom haha! Jag var så osäker både innan den första open samt innan den här. Mina ärr från förra är knappt synliga och mina implantat sitter fortfarande lika högt upp idag.
Gilla

Madriana

Kvinna ·

03 sep, 2023

Nu börjar det närma sig för mig. I övermorgon är det dags! Idag blir det att tvätta sängkläder och handdukar och laga matlådor. Längtar till tisdag! Men är nog samtidigt lite nervös. Lycka till alla som det snart också är dags för!
Gilla

Escan

Kvinna ·

03 sep, 2023

Madriana skrev:

Nu börjar det närma sig för mig. I övermorgon är det dags! Idag blir det att tvätta sängkläder och handdukar och laga matlådor. Längtar till tisdag! Men är nog samtidigt lite nervös. Lycka till alla som det snart också är dags för!

Tiden bara springer iväg. Min OP är på torsdag. Börjar kännas I magen. Tankarna går upp och ned här. Haha. Lycka till i övermorgon. Du får uppdatera hur det gått sen ?
Gilla

Madriana

Kvinna ·

03 sep, 2023

Escan skrev:

Madriana wrote:

Tiden bara springer iväg. Min OP är på torsdag. Börjar kännas I magen. Tankarna går upp och ned här. Haha.

Lycka till i övermorgon. Du får uppdatera hur det gått sen ?

Skönt man inte är ensam i känslorna! Ja, vi får uppdatera varandra efter operationen :) stort lycka till när det är dags!
Gilla

bambi83

Kvinna ·

03 sep, 2023

Jag har planerad operation 19.9 Akademikliniken, Paolo Montemurro. Ska sätta in 255cc, men är faktiskt rädd för att de ska bli för stora. Identifierar mig som ”småbrödtad” och vill fortsätta känna mig så, men med fylliga sådana. Är väldigt pepp, men också livrädd. Ibland tänker jag äntligen! har tänkt på detta sen jag var 14, och ibland tänker jag, vad håller jag på med??? Hur
Gilla

Escan

Kvinna ·

04 sep, 2023

bambi83 skrev:

Jag har planerad operation 19.9 Akademikliniken, Paolo Montemurro. Ska sätta in 255cc, men är faktiskt rädd för att de ska bli för stora. Identifierar mig som ”småbrödtad” och vill fortsätta känna mig så, men med fylliga sådana.

Är väldigt pepp, men också livrädd. Ibland tänker jag äntligen! har tänkt på detta sen jag var 14, och ibland tänker jag, vad håller jag på med???

Hur

Tankarna går likadant hos mig. Jag försöker därför att inte tänka alls. Jag vet att jag innerst inne vill göra detta och samtidigt är jag en extrem övertänkare. Jag kan vrida och vända på minsta lilla tanke hundra gånger om. Så tänker jag för mycket finns risken att jag avblåser allt och ångrar det i framtiden. Så lättare att bara bestämma sig för att inte tänka alls. Haha. Jag tror att de flesta av oss oroar oss för att det ska bli för stort eller för smått. Det är I vartfall den känslan jag fått när jag surfat runt här på forumet ?
Gilla

Escan

Kvinna ·

04 sep, 2023

Madriana skrev:

Escan wrote:

Madriana wrote:

Tiden bara springer iväg. Min OP är på torsdag. Börjar kännas I magen. Tankarna går upp och ned här. Haha.

Skönt man inte är ensam i känslorna! Ja, vi får uppdatera varandra efter operationen :) stort lycka till när det är dags!

Snaaart dags. Hur känns det i magen?
Gilla

Madriana

Kvinna ·

04 sep, 2023

Escan skrev:

Madriana wrote:

Escan wrote:

Madriana wrote:

Snaaart dags. Hur känns det i magen?

Nervös men samtidigt så är jag förväntansfull! Har velat detta så länge! Har precis tagit första duschen med Descutan. Har op kl 8.00 imorgon så blir upp mitt i natten för att dricka lite och ta ytterligare en dusch. Uppdaterar här så fort jag orkar efter operationen :)
Gilla

blueglue

Kvinna ·

04 sep, 2023

Escan skrev:

bambi83 wrote:

Jag har planerad operation 19.9 Akademikliniken, Paolo Montemurro. Ska sätta in 255cc, men är faktiskt rädd för att de ska bli för stora. Identifierar mig som ”småbrödtad” och vill fortsätta känna mig så, men med fylliga sådana.

Är väldigt pepp, men också livrädd. Ibland tänker jag äntligen! har tänkt på detta sen jag var 14, och ibland tänker jag, vad håller jag på med???

Hur

Tankarna går likadant hos mig. Jag försöker därför att inte tänka alls. Jag vet att jag innerst inne vill göra detta och samtidigt är jag en extrem övertänkare. Jag kan vrida och vända på minsta lilla tanke hundra gånger om. Så tänker jag för mycket finns risken att jag avblåser allt och ångrar det i framtiden.

Så lättare att bara bestämma sig för att inte tänka alls. Haha.

Jag tror att de flesta av oss oroar oss för att det ska bli för stort eller för smått. Det är I vartfall den känslan jag fått när jag surfat runt här på forumet ?

Åh gud va skönt det är att läsa era tankar. Går med liknande och oroar mig/ser fram emot det. Har planerad op 17 okt!! Ska träffa min förälder i veckan och berätta. Hon brukar vara you go girl till det mesta dock. Berättade för fler vänner i helgen och dom pushade på att jag verkligen skulle tänka igenom mitt beslut under en längre tid. Men för mig känner jag detta så starkt i mig att jag inte har någon lust att vänta längre. Tänker på det varje dag och känner att the time har come.
Gilla

Escan

Kvinna ·

05 sep, 2023

blueglue skrev:

Escan wrote:

bambi83 wrote:

Hur

Tankarna går likadant hos mig. Jag försöker därför att inte tänka alls. Jag vet att jag innerst inne vill göra detta och samtidigt är jag en extrem övertänkare. Jag kan vrida och vända på minsta lilla tanke hundra gånger om. Så tänker jag för mycket finns risken att jag avblåser allt och ångrar det i framtiden.

Så lättare att bara bestämma sig för att inte tänka alls. Haha.

Jag tror att de flesta av oss oroar oss för att det ska bli för stort eller för smått. Det är I vartfall den känslan jag fått när jag surfat runt här på forumet ?

Åh gud va skönt det är att läsa era tankar. Går med liknande och oroar mig/ser fram emot det. Har planerad op 17 okt!! Ska träffa min förälder i veckan och berätta. Hon brukar vara you go girl till det mesta dock. Berättade för fler vänner i helgen och dom pushade på att jag verkligen skulle tänka igenom mitt beslut under en längre tid. Men för mig känner jag detta så starkt i mig att jag inte har någon lust att vänta längre. Tänker på det varje dag och känner att the time har come.

Tycker inte det är värsta grejen egentligen. Så att "tänka igenom det i en evighet" tycker inte jag är ett måste. Antingen vill man eller så vill man inte liksom. Är man tveksam så är det enligt mig inte någonting man borde göra. Om du förstår hur jag menar. Man vet innerst inne om det är något man verkligen vill såattsäga. Jag är ganska privat av mig så har inte berättat för så många. Två vänner, min man och så sonens pappa. Men sonens pappa enbart för att jag behöver låna sonen några extra dagar så att han kan hjälpa sin mamma om det behövs ?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem