Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Escan profilbild

Escan

Kvinna ·

09 aug, 2023

Operation september 2023

Bröstförstoring

Blev inspirerad av andra medlemmar som ska operera sig i augusti och tänkte att det kanske finns medlemmar härinne som liksom jag ska operera sig i september?! Jag ska göra en bröstförstoring den 7/9 på plastikkirurgen stockholm. Ska lägga in 500cc I höger bröst och 550cc I det vänstra. Är det fler som opererar sig i september? Var ska ni operera er? Hur mycket ska ni lägga in?

183

Sortera efter

Madriana

Kvinna ·

17 sep, 2023

Escan skrev:

För er som opererade er innan mig. Hur känns det för er att vara nakna? Alltså jag läser om hur folk vill bli av med "tortyr BH:n" men jag avskyr att ta av den. När jag skulle duscha imorse fick det snabbt. Jag tycker det är så extremt obehagligt att ta av mig den. Det känns som om tuttarna väger 10kg och ska ramla ned i golvet och alla rörelser jag gör är sjukt mycket jobbigare utan stöd BH:n.

Opererade mig ju bara ett par dagar innan dig, men känner exakt likadant ?. Känns som att dom ska ramla i golvet typ. Tycker det är skönare med stöd bhn på för stödet. Har suttit ner och duschat och rakat benen. Känns så sjukt obehagligt att stå och böja sig så djupt helt naken ?. Gissar att man vänjer sig med tiden och så kanske det känns bekvämare när svullnaden lagt sig mer.
Gilla

Escan

Kvinna ·

17 sep, 2023

Madriana skrev:

Escan wrote:

För er som opererade er innan mig. Hur känns det för er att vara nakna? Alltså jag läser om hur folk vill bli av med "tortyr BH:n" men jag avskyr att ta av den. När jag skulle duscha imorse fick det snabbt. Jag tycker det är så extremt obehagligt att ta av mig den. Det känns som om tuttarna väger 10kg och ska ramla ned i golvet och alla rörelser jag gör är sjukt mycket jobbigare utan stöd BH:n.

Opererade mig ju bara ett par dagar innan dig, men känner exakt likadant ?. Känns som att dom ska ramla i golvet typ. Tycker det är skönare med stöd bhn på för stödet. Har suttit ner och duschat och rakat benen. Känns så sjukt obehagligt att stå och böja sig så djupt helt naken ?. Gissar att man vänjer sig med tiden och så kanske det känns bekvämare när svullnaden lagt sig mer.

Supertack för svar! Ja, det är verkligen obehagligt. Jag kan utföra de allra flesta rörelser med stöd BH:n på men så fort jag tar av den känns det som typ dagen efter OP. Berättade för min man idag hur ovant det är. Då var hans jämförelse (sådär bra som bara män kan jämföra saker). "Ja men du vet när jag fick smartklockan av dig. Den kändes jättetung och jobbig och ivägen. Men nu har jag ju vant mig vid att alltid ha den runt handleden. Du kommer vänja dig" ?
Gilla

Sandyb

Kvinna ·

18 sep, 2023

Hur mår ni nu ? ?
Gilla

Madriana

Kvinna ·

19 sep, 2023

Sandyb skrev:

Hur mår ni nu ? ?

2 veckor efter operation. Jag mår toppen och lever på som vanligt :) Försöker vara försiktig med att bära dock, inte för att det är obehagligt eller gör ont utan för att jag fick direktiv om att vara försiktig med det ett par veckor till.
Gilla

Madriana

Kvinna ·

19 sep, 2023

Escan skrev:

Madriana wrote:

Escan wrote:

Supertack för svar!

Ja, det är verkligen obehagligt. Jag kan utföra de allra flesta rörelser med stöd BH:n på men så fort jag tar av den känns det som typ dagen efter OP.

Berättade för min man idag hur ovant det är. Då var hans jämförelse (sådär bra som bara män kan jämföra saker).

"Ja men du vet när jag fick smartklockan av dig. Den kändes jättetung och jobbig och ivägen. Men nu har jag ju vant mig vid att alltid ha den runt handleden. Du kommer vänja dig" ?

Otrolig jämförelse ?
Gilla

Escan

Kvinna ·

19 sep, 2023

Sandyb skrev:

Hur mår ni nu ? ?

Jag hade en dålig dag igår (11 dagar efter OP) Hade ont som fasen i revbenen, speciellt på morgonen, och ville bara gråta. Men idag på morgonen var det faktiskt bättre. I övrigt är jag fortfarande livrädd och obekväm när jag tar av mig stöd BH:n men det går ändå framåt. Jag jobbar (äger restaurang) och stressar lika mycket som innan OP. Lyfter dock inget tungt så blir svårt/knepigt ibland när jag måste ropa på personalen för minsta lilla syssla ?
Gilla

Sandyb

Kvinna ·

19 sep, 2023

Åh vad skönt att ni mår bra ❤️ imorgon är det min tur ?
Gilla

Rebeccis

Kvinna ·

19 sep, 2023

Lycka till! Jag får vänt en vecka till ?
Gilla

Sandyb

Kvinna ·

19 sep, 2023

Tack ! Heja oss ??
Gilla

Escan

Kvinna ·

19 sep, 2023

Sandyb skrev:

Oh vad roligt ? jag vill typ uppleva alla de där pirriga, förväntansfulla och nervösa känslorna igen. Jag var så himla rädd för narkosen men samma sekund som jag vaknade tänkte jag "Fasen vad Nice det där var. Vad ska jag göra nästa gång?" Hahahaha. Planerar inga mer operationer dock men alla känslor omkring var verkligen speciella. Glad att det är gjort men är ändå lite avis på er som har det framför er. Lycka till imorgon :)
Gilla

Biscione

Kvinna ·

19 sep, 2023

Idag var det min tur! Operationen gick jättebra, och det som var tänkt att bara bli nytt lyft/förminskning blev även byte av implantat till slut då jag berättade för kirurgen att jag vill ha dem ännu mindre. Så jag var jätteglad att han kunde hjälpa mig med det också. Jag har dock mått skit efter op, vaknade med skakningar i kroppen så som en annan här hade beskrivit. Har inte kunnat öppna ögonen ordentligt utan bara somnat om hela tiden på kliniken, kunde inte äta den otroliga fina brickan med mat de hade fixat, och har haft konstant yrsel och nu även kräkningar. Måste dock säga att personalen på Nordiska var helt underbara, riktiga änglar som tog hand om mig på ett så fint sätt :’). Är så tacksam över det!
Gilla

Hejhejvera

Kvinna ·

19 sep, 2023

Sandyb skrev:

Har op 20/9 på nordiska kliniken ?

Jag ska också operera mig imorgon på nordiska kliniken!
Gilla

Sandyb

Kvinna ·

19 sep, 2023

Åh vilken tid ska du vara där ? Har tid kl 13 ?
Gilla

Hejhejvera

Kvinna ·

19 sep, 2023

Sandyb skrev:

Åh vilken tid ska du vara där ? Har tid kl 13 ?

Jag har tid kl 12! ?
Gilla

Sandyb

Kvinna ·

19 sep, 2023

Då ses vi imorgon ???
Gilla

Operationokt

Kvinna ·

20 sep, 2023

Igår var det min tur! Lyft oxh implantat 325/365cc på nordiska. Vaknade upp och njöt till en början av morfinet! Började med tiden spy mådde rätt så illa vattenhålet jag försökte sätta mig upp. Men wow vilken personal på nordiska, så nöjd. Kände mig trygg och inte stressad vilket jag var rädd för. Har en 1 åring som Inte kan gå hemma och en som är 3,5 år. Det kommer bli tufft, min barnvakt har åkt på ryggskott så jag har lite smått panik men lyckats lösa en annan barnvakt… hur ska man lyckas att inte bära sitt barn på 2-3 veckor ?
Gilla

LINAfina75

Kvinna ·

20 sep, 2023

Så va min operation över (19 september). Kvällen innan op fick jag utslag under brösten, sov inte på hela natten, orolig att det hela skulle ställas in. Kom till Reformkliniken kl 09 fick duscha, ta på stödstrumpor och på med en mysig morgonrock! Jag va sista kvinna ut... Kl 15 kom Tuve in till mig och bekräftade att utslagen inte va någon fara, vanliga värmeutslag (stress?). Tuva klottrade en massa sträck, cirklar och kryss. 16.20 kom narkos och hämtade mig och tjof så sov jag. Vaknade upp igen strax efter kl 19. Mådde hur bra som helst, ingen smärta bad genast om mat och dryck :). Ett dygn utan mat och dryck så va jag vrålhungrig. Tuve kom in till mig och sa att allt gått bra och det såg fint ut. Måste säga att ALLA på Reformkliniken ska ha en stor eloge, kände mig så trygg och omhändertagen från det jag klev in genom dörren tills det jag gick ut igen. Fantastisk personal!! Sömnen gick väl sådär, va tvungen att gå upp ofta för värk i ryggen, är ju van att sova på sidan. Har precis duschat och luftat brösten lite, nu är dom verkligen stenhårda och spänner. Men fortfarande ingen smärta, kan ju vara att det långtidsverkande morfinet fortfarande ger effekt. Ett tips till alla som måste sova på rygg, köp en stor kroppskudde. Det är riktigt skönt stöd och min rygg är nöjd. Hoppas på en god natt i natt och att det fortsätter vara lika lätt som hittills. Har lagt upp lite bilder om någon är intresserad. Lycka till alla som är kvar i september :)
Gilla

Hejhejvera

Kvinna ·

20 sep, 2023

Sandyb skrev:

Då ses vi imorgon ???

Hej igen! Hur har det gått för dig? Jag tror du var i rummet bredvid mig när man skulle byta om. ??
Gilla

Sandyb

Kvinna ·

20 sep, 2023

Det har gått bra ! Hur har det gått för dig ? Känner mig riktig pigg och alert faktiskt ( kommer väl ångra det imorgon ?)
Gilla

blueglue

Kvinna ·

20 sep, 2023

Escan skrev:

Sandyb wrote:

Oh vad roligt ? jag vill typ uppleva alla de där pirriga, förväntansfulla och nervösa känslorna igen.

Jag var så himla rädd för narkosen men samma sekund som jag vaknade tänkte jag "Fasen vad Nice det där var. Vad ska jag göra nästa gång?" Hahahaha. Planerar inga mer operationer dock men alla känslor omkring var verkligen speciella. Glad att det är gjort men är ändå lite avis på er som har det framför er.

Lycka till imorgon :)

Ahh va glad jag blir att höra dig beskriva allt det. Ska verkligen njuta av resan. Nu är det mindre än en månad kvar för mig ?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem