Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Malin88 profilbild

Malin88

Kvinna ·

03 mar, 2011

Plastikdoktor 90210

Bröstförstoring

Mitt favoritprogram! Skulle bara tipsa om det, går på tv11 varje vardag klockan 23.00. Kollar just nu på det jag spelade in igår, är 3 systrar som ska göra bröstförstoring :)

På den kliniken som man spelar in på verkar storleksvalet gå helt fel till. Frågar lixom bara vilken kupstorlek man vill ha. Det går ju inte utgå ifrån.

58

Sortera efter

sassy

Kvinna ·

03 mar, 2011

Följer med det :)

Dom använder sig bara av koksalt med va? undra varför ?!
Och precis, har med tänkt på det... Man väljer ut om man ska ha c eller d... Går ju inte riktigt :)

Fan va stööörande han e den där taffsande dregglande kirurgen som tränar hela tiden hahaha!!!

Gilla

Malin88

Kvinna ·

03 mar, 2011

ah bara koksalt. är ju några år gammalt, sen tror jag de tycker de känns bäst då man pumpar i koksaltet när implatatet är i kroppen o gör de därför genom naveln. men gelehallon känns tusen ggr bättre.

haha ah jag hatar med han, helt ego o bara tänker på karriär :P de gör ju slut sen för han hellre jobbar än är med sin familj.  tycker han verkar väldigt omogen, typ som en 15 åring som aldrig sett bröst :P

Gilla

Elinajohanna

Kvinna ·

03 mar, 2011

Åh vad bra! :D känns som att jag har missat alla program om sådana operationer. Men den här ska jag definitivt följa :D

Gilla

sassy

Kvinna ·

03 mar, 2011

oooooooohhh MY GOOOOD youree BEEEEEEEEEEEUTIFUL :-D
så håller han ju på hela tiden me HAHAHA helt störd, smeker på kinder å pussar m.m....
å alla e helt tända på han me... Mödrar å döttrar :-/
fattar inte varför, kåt jävla omogen tönt e han...
Tur för hans "ex" då att han valde bort henne så hon slipper sin sliskige säkert otrogne make då :) hittar ju nått bättre ! LÄTT

Gilla

Malin88

Kvinna ·

03 mar, 2011

haha vet! han är så besatt av kvinnokroppar :P han är som ett litet barn. men kul o se före o efter operationerna :) såg ett avnitt för ett tag sen, va en i porrbranchen som ville göra om hennes bröst. de satt uppe vid hakan. sen jämförde hon med en annan på jobbet o sa de va fina o fylliga! de va nog de hemskaste bröst jag nånsin sett. de va så gräsliga, o hon tyckte de va fina :O de ena bröstet va nog 5 cm längre ner, 10 cm mellanrum o ute i armhålorna, o formen går inte tala om. så man sa va glad för de man har hehe :P

Gilla

sassy

Kvinna ·

03 mar, 2011

HAHAHAHHA ja veeeet helt sjukt va konstigt att dem tycker gräsliga bröst är snygga i usa...
Sånna som i princip är styypta längst in, å skiiiit bolliga kängst fram! ballonger en mil i från varandra :-D

Dom skulle ju tycka den svenska "fejk looken" är på tok för naturliga skulle ja tro :)

Gilla

optimus

Kvinna ·

03 mar, 2011

Älskar oxå det programmet!! Och stör mej oxå på Dr. Ray hahaha, igår eller när det var satt han med sina hantlar och pumpade precis innan OP, man baah: jippi, men snälla gör det så du blir helt darrig när du ska börja skära i mig 😢

Gilla

Malin88

Kvinna ·

03 mar, 2011

Haha aa USA har nog ett helt annat ideal än här i Sverige. Iaf när de gäller bröst. Fast han ray gillar ju stora bröst så han försöker ju övertala varenda patient o ta större. Finns även såna kirurger i Sverige som går efter sin egen smak före kundens. Storleken ska inte kirurgen påverka. Bara säga vad som passar så formen blir bra. Han jobbar väl så mkt att hm inte hinner träna på fritiden haha. Tycker se ser så töntigt it när han gör armhävningar precis innan op :-P
Gilla

optimus

Kvinna ·

04 mar, 2011

Jaa, han är astöntig.. :P men ja, det är sjukt underhållande iaf!! :P

Gilla

Uniica

Kvinna ·

04 mar, 2011

Har alltid hört att man inte ska opereras i usa och håller faktiskt med.. deras bröst blir inte fina.

Något jag har tänkt på mer ..  är det bara jag som uppfattar deras storlekar större som t.ex 450.. såg jätte stort ut:S

Gilla

Anonym användare

04 mar, 2011

Anledningen till varför det mest är koksalt, är nog idag främst det att de har en åldersgräns för silikon, 20 elr 22 måste man vara för att få det. Dessutom är ju användandet av silikongel tämligen nytt i USA fortf, silikonförbudet lyftes så sent som 2006 om jag inte minns fel, och många kirurger/kvinnor är fortfarande motvilliga/rädda för att jobba/använda sig av silikonimplantat, då koksalt i mångt o mkt fortfarande anses som ett säkrare val. Sen är det ju en del kirurger som jobbar med TUBA (ingång genom naveln), och då är det ju koksalt som gäller rent praktiskt iom att påsen är tom när den förs in, ett fyllt impl kan ju inte föras in hela vägen från naveln till brösten! :O

Gilla

star79

Kvinna ·

04 mar, 2011

Ja det avsnittet såg jag nog, var det hon som var fotograf (svensk) som hade tagit med en tjej till kliniken? Tänkte detsamma hennes bröst ville man väl inte efterlikna!!

Malin88 skrev:

haha vet! han är så besatt av kvinnokroppar :P han är som ett litet barn. men kul o se före o efter operationerna :) såg ett avnitt för ett tag sen, va en i porrbranchen som ville göra om hennes bröst. de satt uppe vid hakan. sen jämförde hon med en annan på jobbet o sa de va fina o fylliga! de va nog de hemskaste bröst jag nånsin sett. de va så gräsliga, o hon tyckte de va fina :O de ena bröstet va nog 5 cm längre ner, 10 cm mellanrum o ute i armhålorna, o formen går inte tala om. så man sa va glad för de man har hehe :P

Gilla

Malin88

Kvinna ·

04 mar, 2011

star79: hm vet inte, tror de filmade henne på deras arbete. hon fick iaf inte opereras för hon slutade inte röka o blev skitförbannad. men de förstår väl vem som helst man inte vill operera en som röker. men de kan inte sänkt bröstvecken på hon som skulle göra om dom, då sitter de under hakan :P

Gilla

Sandrah

Kvinna ·

04 mar, 2011

Har funderat en del på det.... sänker dom aldrig bröstvecken i USA? Många gånger tycker jag att serien visar fula bröst för att dom bara blir större, inte snyggare!?

I Sverge är det nästan standard ju... Eller har jag fel?

Gilla

Anonym användare

04 mar, 2011

Hmm, det programmet har jag missat! :( Kan man se det på nätet någonstans!? 

När det gick en massa sådana program på TV för några år sedan tittade jag inte för jag har svårt att se just när de opererar, plus att det var ju inte av så stort intresse då... ;) Men nu när man är nyfiken och vill se, då finns ju knappt inga program att se, så typiskt ju, haha!

Gilla

Anonym användare

04 mar, 2011

När det gick en massa sådana program på TV för några år sedan tittade jag inte för jag har svårt att se just när de opererar, plus att det var ju inte av så stort intresse då... ;) Men nu när man är nyfiken och vill se, då finns ju knappt inga program att se, så typiskt ju, haha!

Gilla

optimus

Kvinna ·

04 mar, 2011

Tyvärr inte på nätet :(
Gilla

Malin88

Kvinna ·

04 mar, 2011

ja undra om de sänker bröstvecken. de måste man ju göra om amn typ är platt. mina bröst satt väldigt högt upp innan, om jag lagt i 390 utan o sänka hade de sett förjävligt ut :S

Gilla

Malin88

Kvinna ·

04 mar, 2011

fru wahlström skrev:

ne deä r ganska äckligt, speciellt när de gör bukplastik eller näsan :S men då behöver man ju inte kolla, de roligaste är o se före o efte r:)

har du inte tv11? går varje vardag, kollar på det nu, det som gick igår, de roligaste är o se bröstförstoring :)

Gilla

Anonym användare

05 mar, 2011

Malin88 skrev:

fru wahlström skrev:

ne deä r ganska äckligt, speciellt när de gör bukplastik eller näsan :S men då behöver man ju inte kolla, de roligaste är o se före o efte r:)

har du inte tv11? går varje vardag, kollar på det nu, det som gick igår, de roligaste är o se bröstförstoring :)

Jo det har jag! :) Tänkte mest på äldre avsnitt som jag missat :) Men jag får sätta dekodern på inspelning, är oftast inte uppe så sent om kvällarna. Trött småbarnsmamma... hihi.

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem