Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Malin88 profilbild

Malin88

Kvinna ·

03 mar, 2011

Plastikdoktor 90210

Bröstförstoring

Mitt favoritprogram! Skulle bara tipsa om det, går på tv11 varje vardag klockan 23.00. Kollar just nu på det jag spelade in igår, är 3 systrar som ska göra bröstförstoring :)

På den kliniken som man spelar in på verkar storleksvalet gå helt fel till. Frågar lixom bara vilken kupstorlek man vill ha. Det går ju inte utgå ifrån.

58

Sortera efter

Malin88

Kvinna ·

05 mar, 2011

Förstår inte varför man inte ens får testa implantaten :/ de va på proforma du opererades på va? För får inga som opereras där testa? Eller det kanske bara va din kirurg som gör så. Jag hade med velat ha lite större. 485 hade gett liten skillnad men inte jättestor, så det kommer jag nog lägga i nästa gång. Du har iaf väldigt fina bröst :)
Gilla

Anonym användare

05 mar, 2011

tack for tipset :D jag e redan hektat aven om jag aldrig har sett det! ha ha, ar det mest bara brøst eller andre saker ochså?

koksalt --- Villa jag aldrig haft! efter som det e farligt om dom spricker !!😲 Citadellkliniken børjade med gelehallom i 2003 trur jag det va o det ar det sakraste på marknaden, lesde gjennom broskyren idag.

Gilla

Anonym användare

05 mar, 2011

tack for tipset :D jag e redan hektat aven om jag aldrig har sett det! ha ha, ar det mest bara brøst eller andre saker ochså?

koksalt --- Villa jag aldrig haft! efter som det e farligt om dom spricker !!😲 Citadellkliniken børjade med gelehallom i 2003 trur jag det va o det ar det sakraste på marknaden, lesde gjennom broskyren idag.

Gilla

Minanyatuttar

Kvinna ·

06 mar, 2011

Jag har faktiskt INGEN aning hur de andra kirurgerna gör eller hur han gör med andra.

JAg kunde ju inte säga emot heller som inte hade någon aning om hur det funkade och gick till..

Jepp Proforma äre..Tack,du har oxå fina :O)

Gilla

artgecko

Kvinna ·

30 apr, 2011

Julklapp skrev:

vi består till 60% av vatten, så lite salt vatten i kroppen är knappast farligt, det säkraste med gelehallon är att dom inte kan rinna ut i kroppen om dom skulle spricka, det är dock de gamla lösa silikonet som var farligt..

Gilla

artgecko

Kvinna ·

30 apr, 2011

Någon som vet om ngn klinik i sverige använder sig av sånna "seizers" dom brukar ha i usa ? som de fyller med luft för att testa storleken ? 
ingen som frågat sin kirurg varför inte? det är ju mycket lättare att få nöjda kunder om man utgår från en bild (självfallet realistisk) och ger sin patient den storleken som är på bilden, är ju omöjligt att veta i förväg hur 400cc tex kommer se ut :S

Gilla

Malin88

Kvinna ·

30 apr, 2011

Jyborn skrev:

Någon som vet om ngn klinik i sverige använder sig av sånna "seizers" dom brukar ha i usa ? som de fyller med luft för att testa storleken ? 
ingen som frågat sin kirurg varför inte? det är ju mycket lättare att få nöjda kunder om man utgår från en bild (självfallet realistisk) och ger sin patient den storleken som är på bilden, är ju omöjligt att veta i förväg hur 400cc tex kommer se ut :S

jag har inte hört om nån som har det. men nog inte många som frågat heller :) men de är väldigt bra om de har en sån, hade ju varit mkt lättare o se vad som passar bäst då.

Gilla

artgecko

Kvinna ·

30 apr, 2011

ja, så länge kirurgen utgår från vad som är bäst enligt patientens önskemål och inte det han själv föredrar

Gilla

Malin88

Kvinna ·

30 apr, 2011

ne det kan ju skapa problem. om man tex kom fram till ca 300cc så lägger kirrugen i 700cc för de såg bättre ut :P

Gilla

artgecko

Kvinna ·

30 apr, 2011

ja fast isf ska man utgå från ne bild, å då vet man ju inte riktigt hur många cc man vill/kommer ha..
det är nog bättre, tror ja, för många (inkl. mig själv) hakar upp sig rätt mycket på antal cc.. och det är verkligen inte det osm säger allt, kollar man bara här så ser man att 400 på en person kan knappt synas medan en annan kan få bomber.. även fast dom är lika långa och väger lika mycket, det beror ju på hur vikten är fördelad.. man kan ju vara väldigt bred i överkroppen och ha jättesmala ben, s¨å kan den andra ha en bröstkorg på typ 60cm och större lår ..

Gilla

Malin88

Kvinna ·

30 apr, 2011

ah man borde ha med en bild på hur stora man vill ha så får kirurgen hitta den bästa storleken :) är ju svårt för kirurgen och kunden o veta vad som bäst ger det resultatet. man får helt enkelt chansa. fast jag tycker jag fick rätt likt den storleken jag visade på mina drömbröst. men innan op va de nog mest formen ajg föll för med mina drömbröst och inte storleken.

Gilla

artgecko

Kvinna ·

30 apr, 2011

för mig är faktiskt formen viktigare än storleken.. hellre lite för små/för stora med perfekt form än perfekt storlek och lite konstig form

Gilla

Malin88

Kvinna ·

30 apr, 2011

jyborn: jo jag håller med. stora är inte alltid bäst. mkt viktigare o ha en fin form än tvärtom. men helst vill jag ha båda :P

Gilla

tinkerbell1

Kvinna ·

30 apr, 2011

Jag tycker också formen är viktigare än om de blir liiite stora el liiite för små..men det får vara liiiiiite för små då..haft så jäkla nog av det=)

Gilla

Anonym användare

Den här kommentaren har dolts eftersom den inte földe forumets riktlinjer

Anonym användare

Den här kommentaren har dolts eftersom den inte földe forumets riktlinjer

artgecko

Kvinna ·

30 apr, 2011

fast det kan man ju inte veta i förväg, vad som ger perfekt storlek/form. ja har inte tvingats välja ngt, men tror inte att de går att välja vilken form man vill isf skulle faktiskt inte s¨många bli missnöjda med formen i efterhand, för de är knappast ngn som går in och säger "ja vill ha lite deformerade bröst".. utan ja tror utgångsläge är a och o.. :P

men har försökt, tillsammans med kirurgen,  välja de ja hoppas ska ge mig det ja är ute efter..

Gilla

Anonym användare

01 maj, 2011

Helt klart formen som är det viktigaste. Men även den storlek man vill ha, kirurgen gillar kanske c kupor o man själv vill ha pamela anderson bröst. Bilder på vad man önskar är ju alltid bra att ta med och prata om det är möjligt resultat på en själv, så kirurgen förstår vad man vill ha

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem