Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Victoriatuttar profilbild

Victoriatuttar

Kvinna ·

10 mar, 2015

Säljer ett 6000kr presentkort på Victoriakliniken

Bröstförstoring

Hej! För 6 månader sedan opererade jag mig på Victoiakliniken och idag var jag på ett återbesök. Jag fick ett presentkort att ge till en vän på 6000kr för en bröstförstoring som gäller om man bokar konsultation innan 10/4-2015. Jag har ingen vän som vill göra en bröstförstoring och säljer därför iväg detta. 2000kr får Du köpa det för. Du får då alltså 4000 kr rabatt vid en bröstförstoring vid Victoriakliniken. Perfekt för dig som bestämt dig för att göra en operation där innan sommaren! Mejla mig på [email protected] om du vill köpa det så får vi prata om hur vi kan göra bytet. Med vänlig hälsning, Emelie

49

Sortera efter

Ophelia

Kvinna ·

10 mar, 2015

Varför säljer du så billigt?
Gilla

Nellaaan

Kvinna ·

10 mar, 2015

Om du fått det (gratis?!) varför inte bara ge bort det till någon som verkligen skulle behöva den extra skjutsen? Hade aldrig sålt något man fått gratis :p
Gilla

Victoriatuttar

Kvinna ·

10 mar, 2015

Hej Nellan. Vet inte om jag kan säga att jag fått det gratis, har betalat 72 000 för min bröstoperation + bröstlyft och behöver själv den extra skjutsen. Den som tjänar bäst på det är ju personen som köper presentkortet, önskar jag kunde fått 4000 i rabatt på min OP.
Gilla

Linis

Kvinna ·

10 mar, 2015

Gör du rätt i! Skulle aldrig ge bort ett presentkort på 6000kr! Får du igen liiiite för alla utgifter! Hoppas någon nappar. Själv e jag förhoppningsvis färdig op.;)
Gilla

Anonym användare

Den här kommentaren har dolts eftersom den inte földe forumets riktlinjer

Victoriatuttar

Kvinna ·

10 mar, 2015

Tack! Ne det är ju så mycket pengar och nånstans har jag ju själv betalat för att få det så förstår inte vad det är så konstigt med att jag säljer det. Den som köper det får ju i princip 4000 kr av mig, vilket är en grym deal! Lycka till och hoppas du är färdig op! / E
Gilla

Proformatuttar

Kvinna ·

10 mar, 2015

Haha, men herregud, vad fåniga ni är! Kliniken har givit henne presentkortet för att fiska kunder och SJÄLVA tjäna pengar på det. Det är ingen "fin gest" av dem, bara ett sätt för kliniken att locka till sig en till försäljning. Hon har precis gått back 72 000, det är ju bara att se det som att hon själv får 2000 kr rabatt på sin egen operation, plus att någon annan får 4000 rakt ner i fickan.

Gilla

Nellaaan

Kvinna ·

11 mar, 2015

Av vilken anledning är man fånig? Jag ifrågasatte endast. Jag har själv fått "rabatter" vid exempelvis tandblekning att ge till vänner och inte skulle jag ens komma på tanken att sälja det om jag fått det gratis. Är också medveten att det är "reklam" också därför jag funderar ännu mer över varför man vill sälja det.' Men visst vill man tjäna en slant så är det upp till den personen. Men jag själv skulle aldrig sälja. Hade skänkt det till någon som inte har så mycket pengar. Men dete jag det och anser inte vart mantra fjantig i det resonemanget!
Gilla

Nellaaan

Kvinna ·

11 mar, 2015

Ursäkta, skriver från mobil och den autocorrectar av någon anledning. Det skall stå i sista meningen " men det är jag det och jag kan inte se varför man är fånig i det resonemanget!"
Gilla

Ophelia

Kvinna ·

11 mar, 2015

Synd att du inte kan utnyttja det själv. Finns nog någon lite mindre behandling på kliniken som kostar däromkring. Som permanent hårborttagning eller liknande ;-).
Gilla

Anonym användare

Ophelia

Kvinna ·

11 mar, 2015

jen6 skrev:
Ophelia skrev:
Synd att du inte kan utnyttja det själv. Finns nog någon lite mindre behandling på kliniken som kostar däromkring. Som permanent hårborttagning eller liknande ;-).
Poängen är att hon ska ge bort det till ny patient så jag tror inte ens hon kan använda det för eget bruk
Därför jag skrev att det är synd att hon inte kan använda den själv.. Jag vet att hon inte får använda det själv. Men hade varit det optimala.
Gilla

cheeky

Kvinna ·

11 mar, 2015

"Gått back 72 000 kr" som jag förstår det har hon fått en omfattande plastikoperation för 72 000 kr, det är inte att "gå back".
Gilla

Zinya

Kvinna ·

11 mar, 2015

Vill bara säga att jag inte tycker att det är något som helst fel med att du väljer att sälja ditt presentkort. Hoppas någon nappar på ditt erbjudande! :)
Gilla

Anonym användare

Proformatuttar

Kvinna ·

11 mar, 2015

Nellaaan skrev:
Av vilken anledning är man fånig? Jag ifrågasatte endast. Jag har själv fått "rabatter" vid exempelvis tandblekning att ge till vänner och inte skulle jag ens komma på tanken att sälja det om jag fått det gratis. Är också medveten att det är "reklam" också därför jag funderar ännu mer över varför man vill sälja det.' Men visst vill man tjäna en slant så är det upp till den personen. Men jag själv skulle aldrig sälja. Hade skänkt det till någon som inte har så mycket pengar. Men dete jag det och anser inte vart mantra fjantig i det resonemanget!

Jag tycker självklart att man får göra precis hur man vill i den situationen TS befinner sig i, ge bort eller sälja. Det jag menade är att det kan tyckas lite fånigt att börja ifrågasätta hennes val som om det vore moraliskt fel att sälja det. Varför man vill sälja det, ja, någon blir förmodligen superglad över att få 4000 rabatt på sin tuttförstoring. Varför man eventuellt inte bara vill ge bort det? Majoriteten av alla kvinnor har nog ingen närstående som planerar att inom de närmsta månaderna förstora tuttarna på Victoriakliniken, och absolut kan hon ju välja att ge bort det till ngn på forumet som planerar att göra det, det vore ytterst generöst av henne, men 72 000 kan för många lämna ett ganska stort hål i plånboken så det är ju fullt förståeligt om hon känner att hon behöver få in lite extra pengar och säljer kortet! :)

Gilla

Anonym användare

Ophelia

Kvinna ·

11 mar, 2015

Kanske hon inte får. Men det är ju inget som kliniken behöver veta. Byta namn med varandra och säga man är vänner...
Gilla

Pygme

Kvinna ·

11 mar, 2015

Men jösses.. Blir det till och med diskussion om detta? Det tar ju priset. Så utomordentligt fånigt. TS gör väl vad hon vill med sitt presentkort.. Vem bryr sig? Hoppas du hittar nån som vill köpa, är ju win win för båda i så fall.
Gilla

Anonym användare

Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem