Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Victoriatuttar profilbild

Victoriatuttar

Kvinna ·

10 mar, 2015

Säljer ett 6000kr presentkort på Victoriakliniken

Bröstförstoring

Hej! För 6 månader sedan opererade jag mig på Victoiakliniken och idag var jag på ett återbesök. Jag fick ett presentkort att ge till en vän på 6000kr för en bröstförstoring som gäller om man bokar konsultation innan 10/4-2015. Jag har ingen vän som vill göra en bröstförstoring och säljer därför iväg detta. 2000kr får Du köpa det för. Du får då alltså 4000 kr rabatt vid en bröstförstoring vid Victoriakliniken. Perfekt för dig som bestämt dig för att göra en operation där innan sommaren! Mejla mig på [email protected] om du vill köpa det så får vi prata om hur vi kan göra bytet. Med vänlig hälsning, Emelie

49

Sortera efter

Pygme

Kvinna ·

11 mar, 2015

Ja men eller hur..
Gilla

Anonym användare

Den här kommentaren har dolts eftersom den inte földe forumets riktlinjer

Victoriatuttar

Kvinna ·

11 mar, 2015

Haha hur ni som är emot mitt beslut orkar. Vet ni, jag får göra exakt precis vad jag vill med mitt presentkort, jag får använda det själv, sälja det, kissa på det, slänga det i papperskorgen, riva sönder det. Det är min present från dem - som Charles beskrev "Här ska du få en liten present från mig" för att jag betalat så mycket pengar och jag har inga som helst regler att gå från. Presentkortet är opersonligt och kan hamna i vem som helst händer. Och Jen6 nog fan har jag gått back alltid även om jag har något större som hänger på kroppen, annars skulle jag inte vara så ekonomiskt beroende som jag är just nu. Så vad ni som är emot mitt beslut tycker, om ni blir stötta av det bryr jag mig inte om ett dugg. Bara dem som är intresserade av presentkortet med en rabatt på 4000 kr är jag intresserad av. Oavsett om jag säljer det till någon annan eller inte så kommer Victoriaklinikens rabbaterande inte förändras från 6000, bara uppdelningen av deras rabatt mellan patienter innan användandet. Vad bryr sig dem om hur pengarna fördelas bara de själva får en ny kund. Charles skulle nog bara tycka jag var smart som själv får lite pengar tillbaka. Lägg ner er energi på något annat istället och tänk mer positivt, 4000 till någon annan och 2000 till mig! Båda människor i dealen blir glada! :) även om ni blir sura! Förstår ni då vad obetydliga era åsikter är! Förövrigt tycker jag att Victoriakliniken är outstanding! :) Så trevlig och personlig personal, kändes som att man var på SPA och inte en klinik! Jag hade en jättesvåropererad byst med grov assymetri !. Slutade i ett fint slutresultat pjuh:)! Ha det fint!
Gilla

Anonym användare

Victoriatuttar

Kvinna ·

11 mar, 2015

Hoppsan jag ber om ursäkt den meningen var till Cheeky. Det andra var bland annat riktat mot dig. Hoppas det ger dig med flera en liten tankeställare och förenklar ert liv genom att minska på icke existerande problem som ni uppenbarligen vill skapa. Det finns ju så mycket annat att lägga ner energi på i livet :)
Gilla

cheeky

Kvinna ·

11 mar, 2015

Jag har ingen uppfattning om huruvida det är "rätt"/"fel" att sälja något du förvärvat gratis. Det är väl precis som du säger, helt upp till dig. Anser dock fortfarande inte att man "går back" när man erhållit en motprestation som korresponderar med den summan man erlagt, må det så vara en bil, en påse godis, städhjälp eller ett par bröst. Att "gå back" innebär att man förlorat/gått minus/inte fått något tillbaka.
Gilla

Proformatuttar

Kvinna ·

11 mar, 2015

Cheeky, med gått back syftade jag självklart på att hon gått back ekonomiskt. Testat köpa mat på ICA mot att visa tuttarna? Kan nog funka i vissa fall, men allra säkrast är det nog att ha pengar med sig. 

Gilla

Anonym användare

cheeky

Kvinna ·

11 mar, 2015

Jo jag förstod att du menade det men det har hon som sagt inte, har dock säkert mindre pengar pga en inte obetydlig utgift.
Gilla

cheeky

Kvinna ·

11 mar, 2015

Anyways, klart det svider att betala 70 K men har säkert jättefina bröst nu :) Hoppas du hittar någon som vill köpa presentkortet och att operationen inte lämnat allt för stort hål. Godnatt ladies! ;)
Gilla

Victoriatuttar

Kvinna ·

11 mar, 2015

Man kan gå back även om man har fått något tillbaka som korresponderar!:) Det är ju förutsättningen för att gå back, att man utför en handling som man inte har tillräckligt mycket pengar för. "Studenter går back varje månad, de oroar oss" finns det en artikel om. Den handlar om att studenterna erhåller en motprestation som korresponderar med den summan de erlagt, kunskap mat boende etc. Men ändå går dem back varje månad, alltså minus på kontot. Jag går också back varje månad, alltså minus på kontot, pågrund av operationen och dess lån därtill. Peace :)
Gilla

Proformatuttar

Kvinna ·

11 mar, 2015

jen6 skrev:
Proformatuttar skrev:

Cheeky, med gått back syftade jag självklart på att hon gått back ekonomiskt. Testat köpa mat på ICA mot att visa tuttarna? Kan nog funka i vissa fall, men allra säkrast är det nog att ha pengar med sig.

Hahaha, den var bra, tänk om man kunde handla i utbyte mot en nipple slip :D

Om du testar först så får du säga hur det gick, haha. ;)

Gilla

Proformatuttar

Kvinna ·

11 mar, 2015

Ja alltså, köper du en bil så kommer du inte kunna sälja den till samma pris som du köpt den för = Du har gått back.

Köper du tuttar och plockar ut dom så har andrahandsvärdet sjunkit ganska drastiskt = Du har gått back.

Gilla

Ophelia

Kvinna ·

12 mar, 2015

Pygme skrev:
Men jösses.. Blir det till och med diskussion om detta? Det tar ju priset. Så utomordentligt fånigt. TS gör väl vad hon vill med sitt presentkort.. Vem bryr sig? Hoppas du hittar nån som vill köpa, är ju win win för båda i så fall.
Håller med! Ofta folk säljer presentkort till saker, som resor till exempel. Som de vunnit eller fått och inte behöver/kommer kunna nyttja. Vad är det för fel att sälja något man fått? Nobody's business egentligen. Hade jag fått liknande presentkort hade jag nog get bort det om det var en nära vän som behövde det. Annars hade jag nog sålt det.
Gilla

Ophelia

Kvinna ·

12 mar, 2015

jen6 skrev:
Victoriatuttar skrev:
Haha hur ni som är emot mitt beslut orkar. Vet ni, jag får göra exakt precis vad jag vill med mitt presentkort, jag får använda det själv, sälja det, kissa på det, slänga det i papperskorgen, riva sönder det. Det är min present från dem - som Charles beskrev "Här ska du få en liten present från mig" för att jag betalat så mycket pengar och jag har inga som helst regler att gå från. Presentkortet är opersonligt och kan hamna i vem som helst händer. Och Jen6 nog fan har jag gått back alltid även om jag har något större som hänger på kroppen, annars skulle jag inte vara så ekonomiskt beroende som jag är just nu. Så vad ni som är emot mitt beslut tycker, om ni blir stötta av det bryr jag mig inte om ett dugg. Bara dem som är intresserade av presentkortet med en rabatt på 4000 kr är jag intresserad av. Oavsett om jag säljer det till någon annan eller inte så kommer Victoriaklinikens rabbaterande inte förändras från 6000, bara uppdelningen av deras rabatt mellan patienter innan användandet. Vad bryr sig dem om hur pengarna fördelas bara de själva får en ny kund. Charles skulle nog bara tycka jag var smart som själv får lite pengar tillbaka. Lägg ner er energi på något annat istället och tänk mer positivt, 4000 till någon annan och 2000 till mig! Båda människor i dealen blir glada! :) även om ni blir sura! Förstår ni då vad obetydliga era åsikter är! Förövrigt tycker jag att Victoriakliniken är outstanding! :) Så trevlig och personlig personal, kändes som att man var på SPA och inte en klinik! Jag hade en jättesvåropererad byst med grov assymetri !. Slutade i ett fint slutresultat pjuh:)! Ha det fint!
Wtf? Varför referar du till mig! Jag plus ettade på ett redan skrivet inlägg
Därför att du hoppar på folk personligen själv när du citerar de som tycker hon kan sälja med en inte så trevlig ton. Varför +1 om du inte håller med eller tycker hon kunde sälja presentkortet då du senare kritiserar de som tycker hon kan säljs? Blir lite förvirrad :-(. "Nej, det är bara du som reagerar så" tyckte jag du skrev till pygme. Hon har rätt till sin åsikt utan att få mindre snälla kommentarer. Tycket sådant är så trist. Ser så tråkigt ut i tråden. Negativ stämning om du förstår. Men du kanske inte menade något illa..? Jag vet att jag missuppfattat dig tidigare ;-), vi kanske helt enkelt inte pratar " samma språk ". Att sälja presentkortet är väl inte mer "upprörande och hemskt" än att sälja presentkort man vunnit eller sälja saker man fått i present man inte tycker om och inte har något kvitto på. Hade det varit jag hade jag nog gett bort det om det var en nära vän som skulle nyttja det. Annars hade jag nog också sålt det. Bättre de än att det inte används alls. Vi som inte har så mycket pengar gör en bra affär och den som köper gör också en bra affär. Vad är det som stör folk. Att deras klinik inte ger ut presentkort och tycker det är orättvist. Jag missunnar inte TS en slant i alla fall :-) samt den som köper presentkortet får flera tusen i rabatt på sin operation. Lycka till! Men är bara min åsikt. Fritt fram för andra att tycka annorlunda :-)
Gilla

Anonym användare

Victoriatuttar

Kvinna ·

12 mar, 2015

För det första : Jag säljer det för 2000 inte 4000 För det andra: Jag lurar ingen, jag hjälper någon annan att få rabatt. För det tredje: Man får inget presentkort bara sådär. De delas ut personligen, med förhållande till hur mycket man har betalat. De fyller i summan manuellt utefter vem man är. På mitt skrev de i 6000 och kommer att tillhöra innehavaren jag ger det/säljer till. För det fjärde: Vem säger att jag inte får sälja? Du? Vart finns den regeln skriven?
Gilla

Anonym användare

Anonym användare

cheeky

Kvinna ·

12 mar, 2015

Det kan vara en villkorad gåva men då måste det ha framgått när du fick presentkortet. Klininen kan ha ställt muntligt villkor om att det inte får säljas vidare eller t.o.m skrivit det på kortet. Har de bara sagt att du får det i syfte att ge det till någon annan får man helt enkelt tolka vad "ge bort" ska innebära. Rent explicit så har de ju faktiskt inte sagt att det inte får säljas vidare. Men tolkar man det motsatsvis så skulle man kunna säga att du får bara ge bort det och inte sälja det.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem