Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Ugglan1 profilbild

Ugglan1

Kvinna ·

21 jul, 2017

Välja storlek - 255 eller 295?!

Bröstförstoring

Har fruktansvärt beslutsångest även efter två konsultationer. Vid första tillfället tyckte båda jag och kirurgen att 255 var perfekt, men vid andra tillfället så fick han mätt om och har nu ändrat sig till 295 då bredden på implantatet (mentor, anatomiska) passar mig bättre. Men jag är ju så rädd att det ska bli för stort. Är ju till och med rädd för att 255 ska bli stort... Någon som har opererat sig i den storleksklassen och kan guida med råd? Och någon som har någon uppfattning om hur stor visuell skillnad de 40cc gör? Tacksam för svar!

56

Sortera efter

Therese87

Kvinna ·

21 jul, 2017

Jag har Motiva ergonomix 295 och dom är absolut inte stora. Då är jag dessutom ganska kort. 40 cc gör ingen direkt skillnad, ingen synbar skillnad iallafall
Gilla

Addi

Kvinna ·

21 jul, 2017

Jag har med ergonomix, 235cc... Tog ut mina gamla 375 och gjorde ett lyft med. Är nöjd med allt i princip men hade faktiskt önskat jag valt lite mindre och demi profil...!!! Men blir förhoppningsvis nöjd snart!! Tänkte tagit 205, för va såå rädd för för stort men sen velade jag ännu mer att det istället skulle bli för litet.... Kirurgen sa de 30cc är inget du kommer se/känna skillnad på...!! Såå... Så blev det. Men som sagt önskar jag tagit 285 demi! (ej full) Sen beror ju allt på vad man är ute efter för resultat med :)
Gilla

Ugglan1

Kvinna ·

22 jul, 2017

Tack för svar!! Googlar ihjäl mig på bilder och det är så svårt, ibland ser 200cc stort ut och ibland ser 300cc litet ut... Lutar nästan mot lilla för att jag är rädd för att det ska bli för stort. Samtidigt vill jag att resultatet ska bli SNYGGT, inte för smala implantat tex. Therese87, var du platt innan? Är det många i din omgivning som har reagerat på din operation? Och Addi, menar du att du önskar att du hade tagit 205? De känns för stora nu i efterhand?
Gilla

mamma87

Kvinna ·

22 jul, 2017

Ta det större. Det kommer se proportionerligt ut på dig. Kirurgerna vet vad de pratar om. Var också som dig livrädd att det skulle bli för stort, så tog 265 men skulle tagit 315 ist. Tror absolut inte det blir för stort. Gå på magkänslan!
Gilla

Therese87

Kvinna ·

22 jul, 2017

Ugglan1 Jag var helt platt innan och det är ingen som har reagerat över min operation ;) med kläder syns det inte mycket alls. Innan operationen hade jag alltid vadderade bhar och det ser ungefär precis ut som då, med kläder. Såklart är dom lite större naket men ändå inte för stora :) Perfekt stl om man gillar mindre. Jag ska ju dock byta till större för jag tycker att dom är små ;D Så du behöver inte vara orolig över att dom blir för stora :)
Gilla

Addi

Kvinna ·

22 jul, 2017

Ja precis, 205 menar jag såklart :) och det är ju minimal skillnad med 30cc sägs det, men tycker de är framförallt putet som e för mkt så mellan profil hade jag önskat! Sen kanske de inte ser ut för andra som man själv ser/känner det. Blir du silvermedlem kommer du kunna se massa bilder!! Men!! Det är som sagt såå svårt att jämföra med nån annan....
Gilla

Addi

Kvinna ·

22 jul, 2017

Mamma87, men du är ändå nöjd!? Har säkert sagt det förut att det ser superbra ut på dig och du var en av dom jag jag tittade på inför min op för att få hum om storlek och ett resultat jag önskade!! Men trots att jag valde 235 tycker jag mina är större.... Så konstigt det där :)
Gilla

Addi

Kvinna ·

22 jul, 2017

Tänk oxå på att alla har olika syn på vad som är "normalt" "litet" och "inte för stora" och vad det är du är ute efter! :)
Gilla

Matiz

Kvinna ·

22 jul, 2017

Jag var nästan i samma sits. Valde mellan 245, 255 och 280. Valde slutligen 280 men skulle i efterhand ha valt 320 vilket jag inte ens hade en tanke på att välja. Mina syns inte alls i kläder men är okej till kroppen när jag är naken.
Gilla

Addi

Kvinna ·

22 jul, 2017

Therese, tycker det ser fint ut, hur mkt mer ska du lägga in??
Gilla

Therese87

Kvinna ·

22 jul, 2017

Tack :) Jag ska byta till 440 corse eftersom att jag önskar lite mer put.
Gilla

Addi

Kvinna ·

22 jul, 2017

... Och jag önskar mindre put haha tänk så olika preferenser man har :)
Gilla

Therese87

Kvinna ·

22 jul, 2017

Ja, eller hur :)
Gilla

Ajme

Kvinna ·

22 jul, 2017

Var bägge implantaten som kirurgen föreslog mentor anatomiska? Är det bara bredden som skiljer storlekarna åt så är ju övriga mått nsöta samma oavsett storlek. På en sida som heter simply breastimplants.com kan du hitta exakta mått på mentors olika implantat.
Gilla

mamma87

Kvinna ·

23 jul, 2017

Addi skrev:

Mamma87, men du är ändå nöjd!? Har säkert sagt det förut att det ser superbra ut på dig och du var en av dom jag jag tittade på inför min op för att få hum om storlek och ett resultat jag önskade!! Men trots att jag valde 235 tycker jag mina är större.... Så konstigt det där :)

Ja jag är jättenöjd. Inga komplikationer, de passar bra till kroppen osv. Mycket vill ha mer, så är det nog alltid när det gäller mig haha. Skönt med små bröst ändå tycker jag när man tränar och springer. Jaha gjorde du? Vad kul.. Du kan ju ha lite mer bröstvävnad än jag har? Då blir de väl större? Jag har inte så mkt.
Gilla

Addi

Kvinna ·

23 jul, 2017

Ja antagligen är det så enkelt! :) Får jag fråga vilken bh storlek du hamnade på?
Gilla

Ugglan1

Kvinna ·

23 jul, 2017

Är nog också inne på att inte ha för mycket put, det jag är orolig för är att implantaten blir för smala och att klyftan ser onaturlig ut. Var inne på mentors hemsida (båda är mentor anatomiska!) och såg att på bredden skiljer det 0,5cm och på put 0,2mm. Du/ni som har runt 300cc, vilken bh-storlek har ni landat på?:)
Gilla

Matiz

Kvinna ·

23 jul, 2017

Jag som har cc 280 medium profile har provat lite nya bh:ar och märker att det är stor skillnad på stl beroende på märke. 70 C på de flesta bh:ar från Triumph och Small om jag köper sådana storlekar. Mina bröst ser väldigt naturliga ut då jag inte har mycket put men som sagt så syns brösten inte så mycket i kläder istället. Men jag är jättenöjd med form och sånt. Vore bara lite roligare om det kunde se lite större ut i kläder. :)
Gilla

Manizer

Kvinna ·

23 jul, 2017

Vad är skillnaden mellan demi och full? Och vad är coarse? Har det något med texturen på implantatet att göra? Jag är ca 1,82 cm lång och väldigt smal (bär xs eller s och väger ca 55 kg) och är nästan platt just nu (fyller inte ut en a- kupa).. vill verkligen op:a mig nu i höst, har i alla fall råd nu. Funderar mest på antingen 275cc eller 325 cc eller som störst 350cc. Vad tror ni, kommer det se oproportionerligt ut i förhållande till min vikt och längd? Vilken faktisk kupstorlek motsvarar det ungefär? Har tänkt mig placeringen halvt bakom muskeln, osäker på om jag vill ha runda eller anatomiska. Om placeringen är bakom muskeln kanske det måste vara runda? Det är det jag vet just nu. Vad mer borde jag veta innan konsultation/er och operation? Ville helst att Gabriella Wattin Rudbeck skulle op:a men hon verkar vara på semester..
Gilla

Manizer

Kvinna ·

23 jul, 2017

Och jusste ja, önskar också genom armhålan. :-)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem