Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Ugglan1 profilbild

Ugglan1

Kvinna ·

21 jul, 2017

Välja storlek - 255 eller 295?!

Bröstförstoring

Har fruktansvärt beslutsångest även efter två konsultationer. Vid första tillfället tyckte båda jag och kirurgen att 255 var perfekt, men vid andra tillfället så fick han mätt om och har nu ändrat sig till 295 då bredden på implantatet (mentor, anatomiska) passar mig bättre. Men jag är ju så rädd att det ska bli för stort. Är ju till och med rädd för att 255 ska bli stort... Någon som har opererat sig i den storleksklassen och kan guida med råd? Och någon som har någon uppfattning om hur stor visuell skillnad de 40cc gör? Tacksam för svar!

56

Sortera efter

Manizer

Kvinna ·

23 jul, 2017

Nu vet jag vad demi/ full är. Är det Motiva flest brukar välja nuförtiden? Nu har jag läst på lite till och tror att det blir runda då det verkar som att de är mjukare.
Gilla

Addi

Kvinna ·

23 jul, 2017

Tror säkert båda kommer passa rent estetiskt, sen måste du bestämma vad du är ute efter för resultat! Av egen erfarenhet säger jag välj inte för stort :) men Vad menar du med onaturligt? Jag tänker att det även ser onaturligt ut om de sitter för tätt!? (enligt mig) Kan säga att med 375cc hade jag 75e och nu med 235cc 75c.
Gilla

Addi

Kvinna ·

23 jul, 2017

MATIZ, vi borde Gjort tvärtom, du borde tagit full och jag demi, hahaha ;)
Gilla

Softspot

Kvinna ·

23 jul, 2017

Ugglan1 - om du är rädd för att det ska bli för stort så ta det mindre. Det önskar jag att jag hade gjort iaf. Det pratas mkt om att lita på kirurgen osv men det är nog ännu viktigare att gå på den egna magkänslan och välja ngt man är bekväm med. Jag går runt med två bollar som inte känns som en del av mig. Men visst, det är ju uppenbarligen väldigt olika vad man tycker och blir nöjd med - ser ju flera i denna tråd som har drömbröst men som önskar större... Vad har du för längd och vikt?
Gilla

Matiz

Kvinna ·

23 jul, 2017

Addi, haha ja verkligen! :) Men jag hade nog aldrig vågat ta MF 295. Jag var ju så rädd att få stora bröst och jag vet ju att jag hade blivit väldigt ledsen om jag hade fått för stora eftersom jag är ganska petit. Har du mätt dig med måttband runt brösten/bröstkorgen? Jag undrar hur stor skillnad det hade blivit om jag hade tagit full. Men som sagt i övrigt är jag nöjd och ganska skönt att ingen kan se att man har gjort brösten. Möjligtvis i bikini bara. :)
Gilla

Rjsc

Kvinna ·

23 jul, 2017

Vad har du för bröstbredd? På motivas implantat finns det ju rekommendationer beroende på vilken bröstbredd man har och jag antar att det borde finnas även för mentors implantat. Beroende på projektion så blir det ju olika resultat. Jag var inne på mindre implantat men är rädd att de ska inte ska passa bröstkorgen. För mindre cc så måste jag välja en lägre projektion och får då troligen inte resultatet jag önskar. Fråga om kirurgen har möjlighet att göra en 3D-bild till dig så du kan jämföra de olika implantaten på din kropp.
Gilla

Manizer

Kvinna ·

23 jul, 2017

Dina bröst är mina drömbröst Softspot! :-) Så det är ju verkligen olika vilka preferenser man har, känns de för stora eller varför känns de främmande?
Gilla

Softspot

Kvinna ·

23 jul, 2017

Matiz skrev:

Addi, haha ja verkligen! :) Men jag hade nog aldrig vågat ta MF 295. Jag var ju så rädd att få stora bröst och jag vet ju att jag hade blivit väldigt ledsen om jag hade fått för stora eftersom jag är ganska petit. Har du mätt dig med måttband runt brösten/bröstkorgen? Jag undrar hur stor skillnad det hade blivit om jag hade tagit full. Men som sagt i övrigt är jag nöjd och ganska skönt att ingen kan se att man har gjort brösten. Möjligtvis i bikini bara. :)

Var nöjd kvinna😉 supersnyggt! Nä men på allvar så tror jag att känslan av för stora är mkt värre än känslan av för små (OM man är rädd för stora).  Första veckorna tänkte jag bara på uttag och nu på hur jag ska dölja dem för allt och alla - vågar absolut inte räta på ryggen t ex. Och då vet ju de som kikat på min profil att de inte alls är jättestora - men de är det för mig - och alldeles uppenbart sillisar - vilket jag helst inte ville skylta med. Lite för små hade varit lättare att leva med, det hade oavsett varit en stor förbättring och vid önskade tillfällen kunnat ordnas med en bra BH tänker jag.
Gilla

Manizer

Kvinna ·

23 jul, 2017

Ugglan1! Eftersom jag inte har op:at mig ännu så kan jag tyvärr inte guida dig något :-( Är också behov av guidning :D Men jag hade nog följt kirurgens råd eller valt någon cc där emellan 255 och 295. Önskar dig all lycka till och att du kommer fram till något som känns rätt och blir det rätta för dig.
Gilla

Rjsc

Kvinna ·

23 jul, 2017

Ja, de flesta som väljer att förstora har säkert under flera år jobbat med att fixa brösten med vaddering och bra BH, lättare att göra det med lite mer egen fyllning än att dölja för stora.
Gilla

Softspot

Kvinna ·

23 jul, 2017

Manizer skrev:

Dina bröst är mina drömbröst Softspot! :-) Så det är ju verkligen olika vilka preferenser man har, känns de för stora eller varför känns de främmande?

Såg ditt inlägg först nu, tack det värmer. Men de känns för stora för just mig - ca 1 stlk- vilket gör att jag känner mig fejk (haha vet ju att jag är det men hade inte önskat att det syntes - hade typ velat ha mina amningsbröst). Sen känns de inte som en del av min kropp nu utan typ som två äpplen som sitter där. Tror och hoppas att det sista ändrar sig med tiden. Lite less på bröst i största allmänhet nu tror jag...
Gilla

Softspot

Kvinna ·

23 jul, 2017

Manizer - apropå dina egna funderingar. Jag har inte sett ngn som gjort anatomiska via armhålan. Jag var först inne på anantomiska då de tilltalar mig mest rent estetiskt men valde bort bl a pga att jag ville gå via armhålan. Valda motiva ergonomix med låg profil istället men tror såhär i efterhand att jag kanske hade blivit mer nöjd med anatomiska och via bröstveck ändå. Lite tidigt att säga än kanske. Med 360 cc landade jag på 70 D. Har du varit på konsultation?
Gilla

Matiz

Kvinna ·

23 jul, 2017

Softspot, tack så jättemycket! :) Jag tycker som sagt att dina är väldigt fina. Jag förstår dig dock. Jag ville precis som dig att mina skulle se ut som mina amningsbröst, vilket jag tycker att de gör. Bara lite mindre. ;) Så trist att du känner att du inte kan sträcka på ryggen av rädsla för att andra skall se dina bröst. :( De ser absolut inte ut som två äpplen. Tycker att du skall gå med stolt hållning. Tycker precis som dig att det har blivit lite mycket bröst i tankarna på sistone....
Gilla

Redbull

Kvinna ·

23 jul, 2017

Softspot - tog du upp mini med Patrik? Rekommenderade han den profilen och sa att det skulle bli bra? Jag var inne på mini men han tog snabbt bort det när vi kollade på 3D och sa att det blir lite platt mitt på. Jag tyckte dock det såg rätt bra ut. Så nu vet jag inte om jag ska propsa på det cc310 eller ta det han tycker: 300-320 demi.
Gilla

Diver77

Kvinna ·

23 jul, 2017

Jag tycker det är lite märkligt att den där Patrik säger att det blir platt med mini. Well, iofs om man jämför med high profil eller så så blir det ju det, men jag tycker verkligen inte att varken Softspot, jag själv eller andra med minisar är platta!!! Haha! Till sist handlar det ju om vad man vill ha för resultat. Min kirurg ville gärna göra demi och ytterligare någon storlek större på mig eftersom det skulle "göra mig mer kvinnlig". Men jag ville inte ändra på något annat i mitt utseende. Jag ville behålla min "idrottskropp" och inte ha "stora" bröst. Jag ville bara ha bröst(hoppas du förstår). Min kirurg förstod utan övertalning vad jag var ute efter, och det är jag nöjd med idag. I jämförelse med flera andra på forumet ser mina bröst säkert små ut, men det är dom faktiskt inte. 75D, haha! Det hade jag aldrig drömt om innan, för då hade jag SMÅ bröst.
Gilla

Softspot

Kvinna ·

24 jul, 2017

Redbull skrev:

Softspot - tog du upp mini med Patrik? Rekommenderade han den profilen och sa att det skulle bli bra?
Jag var inne på mini men han tog snabbt bort det när vi kollade på 3D och sa att det blir lite platt mitt på. Jag tyckte dock det såg rätt bra ut. Så nu vet jag inte om jag ska propsa på det cc310 eller ta det han tycker: 300-320 demi.

Han sade först att det inte skulle bli bra, men jag ville ha minsta möjliga (som redan kändes stort - och blev det). Men för mig skulle iofs demi blivit rejält mkt mer cc än vad det verkar som för dig. Sen var jag rädd för mer put. Så beror lite på vad du önskar för utseende.
Gilla

Redbull

Kvinna ·

24 jul, 2017

Ni är anledningen till att jag funderar på mini. Måste kanske ta mig iväg på ytterligare konsultation för att räta ut frågetecknen. Vill kunna ha mina blusar i XS som jag har nu och inte göra mig av med halva garderoben för att det putar för mycket. Kan ni ha samma kläder? En annan fråga: ni har båda round? Varför blev det inte ergonomix? Är rädd att jag är för benig för round, men å andra sidan kanske man lättare får rippling med ergonomix.
Gilla

Softspot

Kvinna ·

24 jul, 2017

Jag har ergonomix, men de är ju också runda. Deprimerande dag idag, tortyren ska av så jag har varit och provat BH:ar/bikinis - ingenting passar. Känner mig som ett freak. Får gå förbi alla snygga kupor som jag trånat efter att kunna ha i åratal och liksom söka i den obskyra hörnan med tant-bh-ar som har fyra öglor, stadiga kupor och breda axelband. Stlk 70E, i den osannolika händelsen att den finns, är det som går på. Blää. Kan inte riktigt förstå hur det inte gick att få ngt mellan en tom 75B till detta. Missförstå mig rätt, det finns många med fyllig stor vacker byst - som kanske också är kurviga i övrigt, men det var liksom inte Pamela jag själv ville bli. Oklart hur många av mina gamla kläder som kommer att passa och som jag kommer känna mig bekväm i. Kör på boyfriend-fit tills vidare. Kramar
Gilla

Matiz

Kvinna ·

24 jul, 2017

Softspot, jag hoppas verkligen att du kommer att bli nöjdare om ett tag. Usch vad jobbigt att känna så. :( Kanske du kan prata med din kirurg? Känns som att han valde storlek till dig. Du kanske kan gå till exempelvis min kirurg och kolla om man skulle kunna ha lagt in mindre och sedan gå tillbaka till din och förhandla så att du får byta gratis.
Gilla

Softspot

Kvinna ·

24 jul, 2017

Tack för omtanken. Skulle tro att jag får ta ansvar för mitt val, men man är ju rätt i händerna på deras expertis. Ska låta tiden gå lite innan jag tar upp diskussionen eller fattar några nya beslut.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem