Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Ugglan1 profilbild

Ugglan1

Kvinna ·

21 jul, 2017

Välja storlek - 255 eller 295?!

Bröstförstoring

Har fruktansvärt beslutsångest även efter två konsultationer. Vid första tillfället tyckte båda jag och kirurgen att 255 var perfekt, men vid andra tillfället så fick han mätt om och har nu ändrat sig till 295 då bredden på implantatet (mentor, anatomiska) passar mig bättre. Men jag är ju så rädd att det ska bli för stort. Är ju till och med rädd för att 255 ska bli stort... Någon som har opererat sig i den storleksklassen och kan guida med råd? Och någon som har någon uppfattning om hur stor visuell skillnad de 40cc gör? Tacksam för svar!

56

Sortera efter

Redbull

Kvinna ·

24 jul, 2017

Nej, vad ledsen jag blir att höra, Softspot. Det är ju precis det; att kunna handla fina bh:ar som man inte kunnat innan. Men dina är säkert svullna fortfarande. Ge det lite tid. På Nordiska lät det som man får köpa bh genom dem, att ha efter tortyren. I ett halvår om jag inte minns fel?
Gilla

Diver77

Kvinna ·

24 jul, 2017

Chantelle har fina bh-ar i 70E, även Triumph. Beställ på nätet när du har provat i butik och är säker på din storlek. Det är ju lite olika beroende på märke. Jag kan tex ha allt från 75 c till 70e nu beroende på just det. Jag har även beställt ett par BHs från Victorias Secret. Dom är oftast suuuuper fina allihop både mjuka och eller mer sexiga modeller. Dessa är dock små i kupan så man får gå upp ett steg. Jag blir en DD vilket alltså motsvarar E. Många modeller finns dock upp till DDD :) Ang bikini så kanske du tyvärr får göra som jag gjorde förr (ibland). Lämna den till skräddaren. Min syr in tex för långa band för 100:-
Gilla

Anonym användare

24 jul, 2017

Jag hade tagit det mindre alternativet om du väljer mellan två storlekar. Allt handlar om vad man är ute efter för resultat, jag var mer orolig över att det skulle bli för stort än för litet. Jag har 250cc mentor mellanprofil och de blev större än jag räknat med, är dock väldigt nöjd.
Gilla

Diver77

Kvinna ·

24 jul, 2017

Redbull skrev:

Ni är anledningen till att jag funderar på mini. Måste kanske ta mig iväg på ytterligare konsultation för att räta ut frågetecknen. Vill kunna ha mina blusar i XS som jag har nu och inte göra mig av med halva garderoben för att det putar för mycket. Kan ni ha samma kläder?
En annan fråga: ni har båda round? Varför blev det inte ergonomix? Är rädd att jag är för benig för round, men å andra sidan kanske man lättare får rippling med ergonomix.

Jag har också ergonomix:) och har inte märkt någon rippling ännu i vilket fall. Ang kläder så kan jag ha alla mina kläder, även en tight klänning av lite dyrare märke som jag var lite orolig för. Alla BHs, bikinis och i stort sett alla sporttoppar fick jag dock säga hej då till:)
Gilla

Addi

Kvinna ·

24 jul, 2017

Softspot, jag blir så ledsen när jag läser vad du skriver och hur du känner!... Förstår dock din känsla, men känner att jag ska inte klaga i jämförelse kanske... Men blir så trött på mig själv och storlekar.... Känns som jag behöver M runt om men L i kupa!! Och vissa 75c är lite små... Och jag tänker att om jag inte gått upp (205 till 235)... Kanske är det de 30cc som hade gjort den lilla skillnaden, mellan att allt passar och inget passar.... Men de är kanske inte så stora ändå som jag tror/känner.... Sen som jag sagt förut tror jag, jag tycker oxå det är så konstigt att man måste ta en viss cc för som du säger man skall ju kunna få större men ändå små bröst!!.... Och som sagt ovan der finns fina bh ar i större storlek! Change tex. Plus märkena ovan. Kram!!
Gilla

Softspot

Kvinna ·

24 jul, 2017

Tack för alla snälla ord, vad skulle jag göra utan er! Tror det känns absurt för mig med bokstaven E, ser ju inte så groteskt ut när jag tar bilder... och min man tycker det är rätt fint (fast vad ska han säga som haft en deppig och typ sjukpensionerad fru hela sommaren). Tack för alla tips, ska prova lite fler chantelle etc - så tokigt bara att gå förbi alla dessa fina rader med balconetter och allt vad det är och konstatera att de är för små... och mitt i allt är jag dessutom liiite rädd att de ska bli platta haha (för det verkar ju många kirurger säga om mini). Och ja, man får köpa sportBH på nordiska - har införskaffat två Freya som skall användas i 5 mån. Addi - hade iofs varit sjukt nöjd med 75C men förstår din vånda. Tänker också några tänk-om-tankar om dagen. Men nu ska jag bara gilla läget ett tag. Kram på er!
Gilla

Manizer

Kvinna ·

24 jul, 2017

Softspot- Åh det var verkligen tråkigt att höra. Men precis som någon sade så borde de ju bli mindre när svullnaden lägger sig helt och då kanske du blir riktigt nöjd :-) Angående mina egna funderingar.. Jag är ganska rädd för att få ytterligare missprydande ärr (får väldigt ful ärrbildning o har gjort kejsarsnitt som jag ångrar djupt pga ärret), så därför får det bli runda för min del då om det inte går att lägga anatomiska genom armhålan. Har inte varit på konsultation än, läser just nu på en del och försöker bilda mig en ny uppfattning om var det är bäst just nu och vilka kirurger som har fått bra omdömen. Känner mig lite lost.. finns ju så många kliniker.. och desto fler kirurger...! Motiva Ergonomix tycker jag låter bra men vad innehåller de?
Gilla

Manizer

Kvinna ·

24 jul, 2017

Kram på dig Softspot! :-)
Gilla

Therese87

Kvinna ·

24 jul, 2017

Manizer Motiva ergonomix är runda men blir droppformade när man står upp, ungefär som anatomiska :) dom innehåller ett lite mjukare gel än ex Motiva round som också är runda förvisso men de förblir runda när man står upp pga hårdare gel. Jag har ergonomix och dom är lagom mjuka tycker jag :) de blir dessutom runda när man ligger ned
Gilla

Manizer

Kvinna ·

25 jul, 2017

Okej, jo det är precis det jag tycker låter bra med Motiva Ergonomix, alltså att de blir droppformade när man står upp, då jag gillar anatomiska men samtidigt vill att snittet läggs i armhålan kanske det är det jag borde välja. Är du nöjd?
Gilla

Therese87

Kvinna ·

25 jul, 2017

Manizer Jag är nöjd med ergonomix :) ska dock byta till lite större implantat men fortfarande ergonomix :)
Gilla

Ugglan1

Kvinna ·

27 jul, 2017

Softspot skrev:

Ugglan1 - om du är rädd för att det ska bli för stort så ta det mindre. Det önskar jag att jag hade gjort iaf. Det pratas mkt om att lita på kirurgen osv men det är nog ännu viktigare att gå på den egna magkänslan och välja ngt man är bekväm med. Jag går runt med två bollar som inte känns som en del av mig. Men visst, det är ju uppenbarligen väldigt olika vad man tycker och blir nöjd med - ser ju flera i denna tråd som har drömbröst men som önskar större... Vad har du för längd och vikt?

Där fick jag en god påminnelse om att uppdatera min signatur med längd och vikt! :) jag är 173 lång och väger 61 kg. Mina bröst är olika stora och tanken är att det ska korrigeras för det, är nästan 50cc som skiljer har jag för mig, har det hela uppskrivet någonstans... Jag hoppas du blir nöjd med dina bröst softspot! Verkligen!
Gilla

Ugglan1

Kvinna ·

28 jul, 2017

Lily skrev:

Jag hade tagit det mindre alternativet om du väljer mellan två storlekar. Allt handlar om vad man är ute efter för resultat, jag var mer orolig över att det skulle bli för stort än för litet. Jag har 250cc mentor mellanprofil och de blev större än jag räknat med, är dock väldigt nöjd.

Ja, det lutar åt det mindre... Känns tryggast. Tack Lily! En till fråga, var har ni placerat ärret? Min kirurg vill enbart lägga under bröstet, men funderar lite... eftersom implantaten ändå är relativt små, blir ärret under bröstet väldigt synligt då?
Gilla

Addi

Kvinna ·

28 jul, 2017

Jag tror Inte alls de kommer synas! Är det endast implantat är ärren väldigt korta och Kommer hamna under, ej synligt. Men ankarärr däremot är långa! Längre än vad jag trodde! Så på mig känns det iaf nu som om dom alltid kommer synas.... Men men...
Gilla

Ugglan1

Kvinna ·

03 aug, 2017

Addi skrev:

Jag tror Inte alls de kommer synas! Är det endast implantat är ärren väldigt korta och Kommer hamna under, ej synligt. Men ankarärr däremot är långa! Längre än vad jag trodde! Så på mig känns det iaf nu som om dom alltid kommer synas.... Men men...

Ja det stämmer nog, och man kan ju skydda de bra. Tänker att i armhålan så utsätts de för mer rörelse än precis under bröstet. och blir ju inte alltför många som ska se ärren heller, men vill gärna kunna sola topless utan att det lyser två röda fula streck under. Åh, men din operation är ju så nyligen Addi, de kommer att blekna. Misstänker dock att alla ärr egentligen alltid syns, men vi får bara se efter våra ordentligt så vi får de så bleka och fina som möjligt. Lycka till med din läkning!! :)
Gilla

Humlis

Kvinna ·

02 jul, 2021

Therese har försökt läsa men inte hittat på du skrivit det redan men vad fick du för storlek på bh:ar innan du bytte till större?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem