Tuttfiaa
Kvinna ·
07 nov, 2016
Vi med op januari 2017!
BröstförstoringHar äntligen bokat in op datum!! Bokade in nästa år då jag bestämt mig för att spara mer själv och låna de sista tusenlapparna av pojkvännen. (Istället för medical finance). Är så taggad och förväntansfull! Är inte alls nervös (Ännu.. haha) och är så glad att detta ÄNTLIGEN ska bli av! Dock rätt så lång tid kvar men känner att efter jul med släkt o allt passar bäst då jag inte riktigt vill/vågar berätta för hela släkten om min op, bara närmsta familjen vet. 11/1 är iallafall min stora dag på Laser & Estetik Stockholm och Patrik Höijer! (Som iof står i min signatur haha) Någon mer som bokat eller ska/vill boka op till början av 2017? Hur känner ni? Vilken klinik? Hur ska man förbereda sig? Do's and dont's? (Kan man skriva så?) Åh har så mycket tankar men haka på tråden om ni känner er träffade! Kram!!
Sortera efter
dannii
Kvinna ·
16 jan, 2017
90-tjej
Kvinna ·
16 jan, 2017
mangodoft
Kvinna ·
16 jan, 2017
Jag opereras imorgon tidigt på morgonen. Börjar bli så nerövs nu. Är helt hundra på att jag vill detta, är inte rädd för narkosen men är så orolig över smärtan dagarna efter. Jag är bra på att bita ihop och är inte den som oroar mig men nu är jag så j*vla nervös ;( Behöver lite pepp nu!
90-tjej
Kvinna ·
16 jan, 2017
mangodoft
Kvinna ·
16 jan, 2017
Hahaha tack för peppen :D Oron börjar vända till mer pepp! Jag åker tåg själv ifrån sthlm. Bor på hotellet breved kliniken och ska vara där 7.30 imorgon. Så åker jag tåg hem på onsdag med tåg och det är typ de som gör mig nervös nu. Men det är bara att bita ihop! Min mamma kommer och hämta mig på stationen i sthlm och kör hem mig sen får min pojkvän serva mig i ett par dagar ;) Har inte bestämt mig faktiskt, men tror det blir något runt 350cc runda motiva. Är rädd för att jag ska tycka att dem blir för små eller för stora. Vilka problem va! XD Vad valde du? Är du nöjd med storleken?
Tack snälla du :)
90-tjej
Kvinna ·
17 jan, 2017
mangodoft
Kvinna ·
17 jan, 2017
Vilket tur du hade då med din kompis som hade möjlighet att följa med dig! Alla min närmsta har sina jobb och barn osv .. Så jag får klara mig själv denna gång.. Bara att bita ihop och de kommer nog gå bra :) Nu är jag super taggad. Ska packa ihop mina saker och gå ner strax.
Ja jag känner att jag litar på dem, dem vet vad som ser bäst ut på mig, jag är ganska liten men bredaxlad. Kan tänka mig att dem kommer vilja höja lite på mig med haha. Vi får se, men som sagt så litar jag på dem.
Det är typ det som jag fortfarande är rädd för, hur jag ska reagera när jag ser min svullna bröst direkt efter op. Jag vet att när jag opererade käken så såg jag helt sjuk ut i ansiktet, och efter typ en vecka när jag såg lika dan ut började jag stor böla hemma inför mina föräldrar för jag trodde att jag skulle se ut sådär för alltid XD Hahaha men svullnaden går över och jag längtar så tills det är gjort och man får se slut resultatet :D Hur har du det nu en vecka efter din op? Är du jätte begränsad i rörelser och är brösten fortfarande svullna?
Nä nu börjar jag få bråttom här :D Tack för ditt långa inlägg och peppen, nu kör vi!
Hadmatter
Kvinna ·
17 jan, 2017
mangodoft
Kvinna ·
17 jan, 2017
Blir så taggad när jag läser era inlägg! Skönt att höra att det gått bra för alla, och lycka till idag 90-tjej!!
mangodoft, kan du inte skriva en operationsberättelse? Jag ska själv operera mig hos Johan 30/1 och suger åt mig allt som en svamp just nu :D
90-tjej
Kvinna ·
17 jan, 2017
Tuttfiaa
Kvinna ·
17 jan, 2017
90-tjej
Kvinna ·
17 jan, 2017
stjärnan90
Kvinna ·
17 jan, 2017
Hadmatter
Kvinna ·
17 jan, 2017
Vad kul att höra att du blir peppad av alla inlägg! :D
Joo jag kom igår på mig själv att jag verkligen måste skriva en operationsberättelse med tanke på hur jävla mycket jag kan och vill skriva av mig, hahaha! Finns inte så många nya från just Bellakliniken och Johan så känner att en ny vore på sin plats ;) börjar knåpa på den idag så bjuder jag på den romanen senare i veckan!
åååh va spännade, antar att du längtar lagom mycket?! du får självklart ställa alla frågor som dyker upp till mig så ska jag svara så gott jag kan :D och det får självklart alla ni andra också!
Tuttfiaa
Kvinna ·
17 jan, 2017
happy
Kvinna ·
17 jan, 2017
Nu har det gått en vecka sedan min operation och jag mår betydligt bättre. De första fem dagarna var det en mardröm att ta sig ur sängen på morgonen, jäklar vad det brände i brösten. Det har dock inte varit ett problem igår och idag, vilket är jätteskönt. Jag har slutat med smärtstillande sedan två dagar och mår rätt bra :) jag är dock rätt oflexibel, antar att det beror på svullnaden till stor del. Att få på mig en t-shirt själv är ett projekt. Hur mår ni andra tjejer? Börjar ni repa er? Kram!
Vad skönt att höra att du mår mycket bättre! Verkligen underbart att du har kunnat sluta med smärtstillandet :) Måste ha gjort min operation typ dagen efter dig och jag väntar ivrigt på att min vändning också ska komma! Kändes igår som att den var påväg, men när jag vaknade upp i tårar imorse så insåg jag att jag hade lite fel ...
Är imponerad att du lyckas dra på dig t-shirts ;) jag mår illa av bara tanken, hahahha! och håller mig till morgonrockar och hoodies med dragkedja som jag tycker är nog jobbigt att knöla på mig
happy
Kvinna ·
17 jan, 2017
5e dagen för mig idag. Smärtan var definitivt värst dag 2 & 3 för mig. Just nu känns det som en extrem träningsvärk typ, värst är det på morgonen när man legat still hela natten och ska ta sig upp.
Hunnit bli förstoppad på kuppen också haha :/ min mage har varit STENhård, sett ut som jag är gravid i 7e månaden typ. Men tog laxeringsmedel igår vilket hjälpte. Är så nöjd och kan typ fortfarande inte fatta att jag äntligen har bröst haha! Hoppas det går framåt för alla er andra och lycka till ni som ska opereras snart!!
happy
Kvinna ·
17 jan, 2017
Jag opereras imorgon tidigt på morgonen. Börjar bli så nerövs nu. Är helt hundra på att jag vill detta, är inte rädd för narkosen men är så orolig över smärtan dagarna efter. Jag är bra på att bita ihop och är inte den som oroar mig men nu är jag så j*vla nervös ;( Behöver lite pepp nu!
90-tjej
Kvinna ·
17 jan, 2017
Vad kul att höra att du blir peppad av alla inlägg! :D
Joo jag kom igår på mig själv att jag verkligen måste skriva en operationsberättelse med tanke på hur jävla mycket jag kan och vill skriva av mig, hahaha! Finns inte så många nya från just Bellakliniken och Johan så känner att en ny vore på sin plats ;) börjar knåpa på den idag så bjuder jag på den romanen senare i veckan!
åååh va spännade, antar att du längtar lagom mycket?! du får självklart ställa alla frågor som dyker upp till mig så ska jag svara så gott jag kan :D och det får självklart alla ni andra också!
Ja, längtar som en tok! Är inte det minsta nervös ännu, men det kommer väl när jag rullar in i Helsingborg gissar jag :)
Jag kanske har glömt bort om det nämndes på konsultationen, och det stod inget i kallelsen vad jag kunde se... Men visst får man bh och allt annat man behöver av Bellakliniken? Eller behöver jag handla något sådant innan?
happy
Kvinna ·
17 jan, 2017
Är det någon annan som har op klar som också brukar öppna läkbhn ibland bara för det är så jävla skönt att lätta på trycket??
Mina sår/stygn gör såå ont när bh-n trycker på där..
Har bara av den korta stunder men blir ju nojjig att man förstör något eftersom det trots allt inte gått jättelång tid ännu..
Tankar?