Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Tuttfiaa profilbild

Tuttfiaa

Kvinna ·

07 nov, 2016

Vi med op januari 2017!

Bröstförstoring

Har äntligen bokat in op datum!! Bokade in nästa år då jag bestämt mig för att spara mer själv och låna de sista tusenlapparna av pojkvännen. (Istället för medical finance). Är så taggad och förväntansfull! Är inte alls nervös (Ännu.. haha) och är så glad att detta ÄNTLIGEN ska bli av! Dock rätt så lång tid kvar men känner att efter jul med släkt o allt passar bäst då jag inte riktigt vill/vågar berätta för hela släkten om min op, bara närmsta familjen vet. 11/1 är iallafall min stora dag på Laser & Estetik Stockholm och Patrik Höijer! (Som iof står i min signatur haha) Någon mer som bokat eller ska/vill boka op till början av 2017? Hur känner ni? Vilken klinik? Hur ska man förbereda sig? Do's and dont's? (Kan man skriva så?) Åh har så mycket tankar men haka på tråden om ni känner er träffade! Kram!!

312

Sortera efter

morotstjej

Kvinna ·

08 jan, 2017

Omg! Vad kul! Och nervöst :) Jag har operation den 11:e(onsdag) kl.16! :D asglad
Gilla

madeleinep

Kvinna ·

08 jan, 2017

Gaah 3 dagar kvar :| Så nervös att jag inte vet vad jag ska göra. Jag har 2 träningspass kvar och de får jag panik över. Vill bara att tiden ska gå fort så jag kan träna igen. Hur känner ni tjejer? Nervösa?
Gilla

mamma87

Kvinna ·

08 jan, 2017

Min tid är snart här. Tisdag är det dags. Tränade sista gången idag. Phu.. Typiskt r kände mig i bra form. När får man börja styrketräna typ rumpa och nedre delen av kroppen igen? Känner mig inte nervös än men blir nog det när jag kliver in i op salen... Iiiih
Gilla

JLilly

Kvinna ·

08 jan, 2017

Jag känner mig lugn ensålänge, gjort första Descutan duschen nu
Gilla

TEL

Kvinna ·

08 jan, 2017

Åhh vad spännande, lycka till :-) Vill bara ska bli min tur:-)
Gilla

Therese87

Kvinna ·

08 jan, 2017

Jag ska opereras den 25/1 på citadellkliniken i Landskrona. Äntligen! Kan dock inte bestämma mig ifall jag ska välja 295cc eller 325. Läkaren rekommenderade 295. Så svårt!
Gilla

Tuttfiaa

Kvinna ·

08 jan, 2017

JLilly skrev:

Hur känns det att duscha med enbart descutan? Blir man jättestorr? Har sån ångest o undrar hurfan jag ska få reda på mitt hår utan mina hårprodukter haha!! O mitt ansikte kommer ju smula sönder utan min ansiktskräm :'( haha
Gilla

Therese87

Kvinna ·

08 jan, 2017

Samma här! Det skulle vara så typiskt att bli sjuk lagom tills man ska opereras :/ det är det enda jag är orolig för med
Gilla

Therese87

Kvinna ·

08 jan, 2017

Äntligen någon till som ska till Citadellkliniken :) jag ska opereras där den 25e utav Jens Larsson. Vilken stl har du valt? :)
Gilla

JLilly

Kvinna ·

08 jan, 2017

Tuttfiaa skrev:

JLilly skrev:

Hur känns det att duscha med enbart descutan? Blir man jättestorr? Har sån ångest o undrar hurfan jag ska få reda på mitt hår utan mina hårprodukter haha!!
O mitt ansikte kommer ju smula sönder utan min ansiktskräm :'( haha

Man blir torr tyvärr men om du har möjlighet. Sätt upp håret i en knut och borsta ut det när det torkat, det blir sååååå mycket lättare. Annars känns det som att man sliter av sig halva håret när man ska borsta ut det. Det kommer att gå bra. Tack och lov behöver man inte göra den hemska duschen speciellt ofta
Gilla

dannii

Kvinna ·

08 jan, 2017

madeleinep skrev:

Gaah 3 dagar kvar :| Så nervös att jag inte vet vad jag ska göra.

Jag har 2 träningspass kvar och de får jag panik över. Vill bara att tiden ska gå fort så jag kan träna igen.

Hur känner ni tjejer? Nervösa?

Nervös som fasen! Har blivit förkyld också... Och börjat tvivla på storleken, rädd för att det blir för stort. Haha. Längtar också tills man kan börja träna igen, missar mina sista "träningsdagar" nu pga förkylningen också
Gilla

Tuttfiaa

Kvinna ·

08 jan, 2017

JLilly skrev:

Tuttfiaa skrev:

JLilly skrev:

Hur känns det att duscha med enbart descutan? Blir man jättestorr? Har sån ångest o undrar hurfan jag ska få reda på mitt hår utan mina hårprodukter haha!!
O mitt ansikte kommer ju smula sönder utan min ansiktskräm :'( haha

Man blir torr tyvärr men om du har möjlighet. Sätt upp håret i en knut och borsta ut det när det torkat, det blir sååååå mycket lättare. Annars känns det som att man sliter av sig halva håret när man ska borsta ut det.

Det kommer att gå bra. Tack och lov behöver man inte göra den hemska duschen speciellt ofta

Ja asså Gud va oskönt! Får duscha så man går o lägger sig direkt så man slipper vara vaken o känna öknen på kroppen haha..
Gilla

happy

Kvinna ·

09 jan, 2017

Samma här, idag klockan 12 smäller det. Inte så nervös än men galet förväntansfull! Hur mår du JLilly?
Gilla

JLilly

Kvinna ·

09 jan, 2017

happy skrev:

Samma här, idag klockan 12 smäller det. Inte så nervös än men galet förväntansfull! Hur mår du JLilly?

Det känns bra :) Väntar på att mitt hår ska torka så att jag kan borsta ut det och åka. Hur mår du?
Gilla

happy

Kvinna ·

09 jan, 2017

JLilly skrev:

happy skrev:

Det känns bra :) Väntar på att mitt hår ska torka så att jag kan borsta ut det och åka.

Hur mår du?

Jodå.. 50 minuter kvar :) börjar bli pirrigt nu! Om några timmar har vi tuttar!
Gilla

Tuttfiaa

Kvinna ·

09 jan, 2017

Happy, JLilly, Åh blir helt nervös o pirrig för er skull tjejer! Hoppas allt går bra! Lycka tiill!! Skriv när ni e klara o orkar :D
Gilla

happy

Kvinna ·

09 jan, 2017

Tuttfiaa skrev:

Happy, JLilly, Åh blir helt nervös o pirrig för er skull tjejer! Hoppas allt går bra! Lycka tiill!! Skriv när ni e klara o orkar :D

Taaack Tuttfiaa!! Nu kommer de vilken sekund som helst, jag skriver igen när jag piggnat till och hunnit spana in skönheterna :D
Gilla

dannii

Kvinna ·

09 jan, 2017

Iiih vad spännande, stooort lycka till tjejer! :D
Gilla

nybörjaren

Kvinna ·

09 jan, 2017

Spännande! Lycka till allihop! :-D
Gilla

Tina97

Kvinna ·

09 jan, 2017

Jag funderar starkt på att boka en op nu i januari. Hade tänk art clinic i Uppsala. Har någon av er någon tid där och hos vem? Har beslutångest när det kommer till val av kirurg haha ;)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem