Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Tuttfiaa profilbild

Tuttfiaa

Kvinna ·

07 nov, 2016

Vi med op januari 2017!

Bröstförstoring

Har äntligen bokat in op datum!! Bokade in nästa år då jag bestämt mig för att spara mer själv och låna de sista tusenlapparna av pojkvännen. (Istället för medical finance). Är så taggad och förväntansfull! Är inte alls nervös (Ännu.. haha) och är så glad att detta ÄNTLIGEN ska bli av! Dock rätt så lång tid kvar men känner att efter jul med släkt o allt passar bäst då jag inte riktigt vill/vågar berätta för hela släkten om min op, bara närmsta familjen vet. 11/1 är iallafall min stora dag på Laser & Estetik Stockholm och Patrik Höijer! (Som iof står i min signatur haha) Någon mer som bokat eller ska/vill boka op till början av 2017? Hur känner ni? Vilken klinik? Hur ska man förbereda sig? Do's and dont's? (Kan man skriva så?) Åh har så mycket tankar men haka på tråden om ni känner er träffade! Kram!!

312

Sortera efter

JLilly

Kvinna ·

11 jan, 2017

Lycka till idag tjejer :)
Gilla

Hadmatter

Kvinna ·

11 jan, 2017

Lycka till!! Jag kikar i brevlådan varje gång jag går förbi den (trots att jag redan hämtat posten) i hopp om att min kallelse och betalinfo kommit :D 19 dagar kvar idag!
Gilla

JLilly

Kvinna ·

11 jan, 2017

Jag tog av mitt bandage idag och satte på mig stödbhn jag fick med mig hem och brösten är jättefina :) Det här kommer att bli så bra! Jag ska försöka ta lite bilder sedan
Gilla

Tuttfiaa

Kvinna ·

11 jan, 2017

Halloj girls! Nu har jag nyss vaknat efter opn! Är rött trött, svårt o hålla sig vaken haha! Lite tung i huvudet. Hade rätt ont när jag vaknade så fick en tablett av något slag.. känns bättre nu men smärtan ligger fortfarande på 4-5 nånting, dock så har jag rätt låg smärttröskel hehe.. titsen ser fan fina ut redan! Av det jag sett iaf haha! Har kikat lite ner i klyftan typ :)
Gilla

madeleinep

Kvinna ·

11 jan, 2017

Tuttfiaa skrev:

Halloj girls! Nu har jag nyss vaknat efter opn! Är rött trött, svårt o hålla sig vaken haha! Lite tung i huvudet. Hade rätt ont när jag vaknade så fick en tablett av något slag.. känns bättre nu men smärtan ligger fortfarande på 4-5 nånting, dock så har jag rätt låg smärttröskel hehe.. titsen ser fan fina ut redan! Av det jag sett iaf haha! Har kikat lite ner i klyftan typ :)

Gud vad skönt att allt gick bra! Vad blev de? :) Själv ligger jag på kliniken, färdigritad och väntar bara på min tur :)
Gilla

Tuttfiaa

Kvinna ·

11 jan, 2017

madeleinep skrev:

Tuttfiaa skrev:

Gud vad skönt att allt gick bra! Vad blev de? :)
Själv ligger jag på kliniken, färdigritad och väntar bara på min tur :)

Det blev motiva round, full profil, 355cc bakom muskeln :D Åh känns ändå så bra! Smärtan är ju värt det ändå! Men fy satan va trött man e! Känns som jag inte har sovit på flera dagar haha!
Gilla

dannii

Kvinna ·

11 jan, 2017

Hej tjejer! Är påväg hem nu, allt har gått bra. Var skitnervös inför narkosen och är nålrädd som fan, men det gick hur bra som helst, absolut inget att oroa sig över! Sjuksköterskorna, Patrik och narkosläkaren var så snälla och trevliga :D Vaknade upp på uppvaket av att jag trodde jag låg i hotellrummet i Egypten (kom nyligen hem från semester därifrån, haha!) har ont, mest i vänstra bröstet. Men tuttarna ser redan så fina ut och jag är sååå nöjd so far. nu ska jag hem och lägga mig framför tvn :D Lycka till alla som har op framför sig!
Gilla

marie.

Kvinna ·

11 jan, 2017

Jag gjorde min operation igår. Smärtan i brösten tycker jag ändå inte är så farlig, hade nog tänkt att det skulle bara mer. Men jag var sjukt illamående hela dagen igår och imorse. Har inte tagit några smärtstillande idag ifall det är av de jag mår dåligt. Men känner mig trött och orkeslös.. Just nu ser väl inte brösten så fina ut, mest som två svullna strutar!haha, men det kommer nog se bättre ut snart hoppas jag. Har ni andra något tyg kvar på er bh?. Min är helt sönderklippt så det är inget tyg alls kvar över själva brösten.. Och den ska jag ha i 4veckor, blir fint på jobbet =)
Gilla

Tuttfiaa

Kvinna ·

11 jan, 2017

dannii skrev:

Hej tjejer! Är påväg hem nu, allt har gått bra. Var skitnervös inför narkosen och är nålrädd som fan, men det gick hur bra som helst, absolut inget att oroa sig över! Sjuksköterskorna, Patrik och narkosläkaren var så snälla och trevliga :D

Vaknade upp på uppvaket av att jag trodde jag låg i hotellrummet i Egypten (kom nyligen hem från semester därifrån, haha!) har ont, mest i vänstra bröstet. Men tuttarna ser redan så fina ut och jag är sååå nöjd so far. nu ska jag hem och lägga mig framför tvn :D Lycka till alla som har op framför sig!

Åh men haha då var det ju du som låg mittemot mig idag på upovaket! :)) eller? Hörde dig prata i telefon? Jag tycker också mina nya boobs ser assnygga ut redan! Ska nog ladda upp lite pics :p
Gilla

Tuttfiaa

Kvinna ·

11 jan, 2017

Har lagt upp efterbilder nu om någon är sugen på att kika :)
Gilla

dannii

Kvinna ·

11 jan, 2017

Tuttfiaa skrev:

dannii skrev:

Hej tjejer! Är påväg hem nu, allt har gått bra. Var skitnervös inför narkosen och är nålrädd som fan, men det gick hur bra som helst, absolut inget att oroa sig över! Sjuksköterskorna, Patrik och narkosläkaren var så snälla och trevliga :D

Vaknade upp på uppvaket av att jag trodde jag låg i hotellrummet i Egypten (kom nyligen hem från semester därifrån, haha!) har ont, mest i vänstra bröstet. Men tuttarna ser redan så fina ut och jag är sååå nöjd so far. nu ska jag hem och lägga mig framför tvn :D Lycka till alla som har op framför sig!

Åh men haha då var det ju du som låg mittemot mig idag på upovaket! :)) eller? Hörde dig prata i telefon?
Jag tycker också mina nya boobs ser assnygga ut redan! Ska nog ladda upp lite pics :p

Låg du i sängen mot fönstret? Jag låg längst bak mot fönstret vid hörnet eller hur man ska säga. Jo jag pratade i telefon, det var säkert jag haha. Åh vad kul att höra! Grattis till dina nya kompisar hehe :D
Gilla

happy

Kvinna ·

11 jan, 2017

Vad bra det verkar ha gått för oss allihopa :D fantastiskt att ingen mår särskilt dåligt. Jag har väl 2 av 10 i smärta ungefär, så det är inte alls farligt. Har dock sovit otroligt mycket, helt slut :). Jag hade dock riktigt ont en gång, när jag skulle ta mig ur sängen i morse. Hur klarar ni det, något särskilt trick?
Gilla

madeleinep

Kvinna ·

11 jan, 2017

Tänkte uppdatera lite, gör så ont att jag vill DÖ. Kan inte röra mig haha. Hur mår ni andra som opererats idag? :)
Gilla

marie.

Kvinna ·

11 jan, 2017

Ser jätte fina ut! Kul att du är nöjd. Jag längtar till jag får ta på mig en lika dan bh som du har. Den ligger å väntar.. Konstigt att man får så olika, jag har både hemskt bh och bröstband som trycker.
Gilla

Tuttfiaa

Kvinna ·

11 jan, 2017

dannii skrev:

Tuttfiaa skrev:

dannii skrev:

Åh men haha då var det ju du som låg mittemot mig idag på upovaket! :)) eller? Hörde dig prata i telefon?
Jag tycker också mina nya boobs ser assnygga ut redan! Ska nog ladda upp lite pics :p

Låg du i sängen mot fönstret? Jag låg längst bak mot fönstret vid hörnet eller hur man ska säga. Jo jag pratade i telefon, det var säkert jag haha. Åh vad kul att höra! Grattis till dina nya kompisar hehe :D

Ja precis längst in vid fönstret! :D Grattis du med! Är du nöjd? Hur känns det för sig nu? Jag har jättekonstig känsel mellan brösten och från bröstvårtan och ner! Bränner typ mellan brösten på nått sätt, är som ett tryck över bröstkorgen och tungt att andas typ.. antar att det är pga bh-n lite också!
Gilla

Tuttfiaa

Kvinna ·

11 jan, 2017

happy skrev:

Vad bra det verkar ha gått för oss allihopa :D fantastiskt att ingen mår särskilt dåligt. Jag har väl 2 av 10 i smärta ungefär, så det är inte alls farligt. Har dock sovit otroligt mycket, helt slut :). Jag hade dock riktigt ont en gång, när jag skulle ta mig ur sängen i morse. Hur klarar ni det, något särskilt trick?

Jag kan inte heller resa mig utan att det gör ont! Blir såå nojjig att jag förstör något varje gång jag reser mig lr så! Men jag har kuddar under madrassen i sängen så det e lite högre där, så när jag ska resa mig så kasar jag försiktigt högre upp och sen använder jag magmusklerna för att resa mig, försöker undvika att ta hjälp av armarna så mycket det går..
Gilla

mamma87

Kvinna ·

11 jan, 2017

marie. skrev:

Ser jätte fina ut! Kul att du är nöjd.
Jag längtar till jag får ta på mig en lika dan bh som du har. Den ligger å väntar..
Konstigt att man får så olika, jag har både hemskt bh och bröstband som trycker.

Vad blev det för storlek för dig?
Gilla

stjärnan90

Kvinna ·

11 jan, 2017

JLilly skrev:

stjärnan90 skrev:

Hej alla :)

Jag ska också opereras nu i januari, den 24! Längtar! Känns spännande och nervöst, och vill mest få det överstökat så man kan börja läka :)

Hur har det gått för er som är ny opererade? Hur mår ni?

Jag opererades i måndags och jag mår oförskämt bra tycker jag. Visst jag har lite ont men inte alls så ont som jag trodde att jag skulle ha. Imorgon ska jag få ta av bandaget och sätta på mig en stödbh :)

Vad skönt att höra :) hoppas på samma tur med smärtan ;)
Gilla

dannii

Kvinna ·

11 jan, 2017

Tuttfiaa skrev:

dannii skrev:

Tuttfiaa skrev:

dannii skrev:

Ja precis längst in vid fönstret! :D
Grattis du med! Är du nöjd? Hur känns det för sig nu? Jag har jättekonstig känsel mellan brösten och från bröstvårtan och ner! Bränner typ mellan brösten på nått sätt, är som ett tryck över bröstkorgen och tungt att andas typ.. antar att det är pga bh-n lite också!

:D Jag är jättenöjd, äntligen är det gjort! Jag har också ont mellan brösten, typ på bröstkorgen, och över bröstvårtorna spänner det rätt mycket. Svårt att ta djupa andetag och resa mig upp, ja jag tror också det är lite pga bh-n. Har mamma och syrran som hjälp som tur är, "hjälp mig upp, kan du sätta upp mitt hår, hjälp mig att ta av mina byxor" haha!
Gilla

madeleinep

Kvinna ·

12 jan, 2017

Hur mår ni andra idag? :) Själv känns de som om någon har sulat en flock elefanter på mig haha. Denna gång är nog den värsta av alla. Men nu har jag gjort lite andra saker än bara fixa brösten hehe. :) Ska strax åka hem och funderar på hur jag ska kunna ställa mig upp, svimmar varje gång haha.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem