Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Tuttfiaa profilbild

Tuttfiaa

Kvinna ·

07 nov, 2016

Vi med op januari 2017!

Bröstförstoring

Har äntligen bokat in op datum!! Bokade in nästa år då jag bestämt mig för att spara mer själv och låna de sista tusenlapparna av pojkvännen. (Istället för medical finance). Är så taggad och förväntansfull! Är inte alls nervös (Ännu.. haha) och är så glad att detta ÄNTLIGEN ska bli av! Dock rätt så lång tid kvar men känner att efter jul med släkt o allt passar bäst då jag inte riktigt vill/vågar berätta för hela släkten om min op, bara närmsta familjen vet. 11/1 är iallafall min stora dag på Laser & Estetik Stockholm och Patrik Höijer! (Som iof står i min signatur haha) Någon mer som bokat eller ska/vill boka op till början av 2017? Hur känner ni? Vilken klinik? Hur ska man förbereda sig? Do's and dont's? (Kan man skriva så?) Åh har så mycket tankar men haka på tråden om ni känner er träffade! Kram!!

312

Sortera efter

JLilly

Kvinna ·

12 jan, 2017

madeleinep skrev:

Hur mår ni andra idag? :)

Själv känns de som om någon har sulat en flock elefanter på mig haha. Denna gång är nog den värsta av alla. Men nu har jag gjort lite andra saker än bara fixa brösten hehe. :)
Ska strax åka hem och funderar på hur jag ska kunna ställa mig upp, svimmar varje gång haha.

Jag mår helt ok, lite segstartad på morgonen innan värktabletterna kickat in men annars är det ok. Va skönt att får komma hem för dig
Gilla

Tuttfiaa

Kvinna ·

12 jan, 2017

dannii skrev:

Tuttfiaa skrev:

dannii skrev:

Tuttfiaa skrev:
dannii skrev:

Hej tjejer! Är påväg hem nu, allt har gått bra. Var skitnervös inför narkosen och är nålrädd som fan, men det gick hur bra som helst, absolut inget att oroa sig över! Sjuksköterskorna, Patrik och narkosläkaren var så snälla och trevliga :D

Vaknade upp på uppvaket av att jag trodde jag låg i hotellrummet i Egypten (kom nyligen hem från semester därifrån, haha!) har ont, mest i vänstra bröstet. Men tuttarna ser redan så fina ut och jag är sååå nöjd so far. nu ska jag hem och lägga mig framför tvn :D Lycka till alla som har op framför sig!

Åh men haha då var det ju du som låg mittemot mig idag på upovaket! :)) eller? Hörde dig prata i telefon?
Jag tycker också mina nya boobs ser assnygga ut redan! Ska nog ladda upp lite pics :p

Låg du i sängen mot fönstret? Jag låg längst bak mot fönstret vid hörnet eller hur man ska säga. Jo jag pratade i telefon, det var säkert jag haha. Åh vad kul att höra! Grattis till dina nya kompisar hehe :D

Ja precis längst in vid fönstret! :D
Grattis du med! Är du nöjd? Hur känns det för sig nu? Jag har jättekonstig känsel mellan brösten och från bröstvårtan och ner! Bränner typ mellan brösten på nått sätt, är som ett tryck över bröstkorgen och tungt att andas typ.. antar att det är pga bh-n lite också!

:D Jag är jättenöjd, äntligen är det gjort! Jag har också ont mellan brösten, typ på bröstkorgen, och över bröstvårtorna spänner det rätt mycket. Svårt att ta djupa andetag och resa mig upp, ja jag tror också det är lite pga bh-n. Har mamma och syrran som hjälp som tur är, "hjälp mig upp, kan du sätta upp mitt hår, hjälp mig att ta av mina byxor" haha!

Jag har hjälp på kvällarna men nu på dagarna jobbar alla haha.. sjukt svårt att komma upp ur sängen nu när värktabletterna avtagit! Min teknik med att använda magmusklerna var mindre bra idag haha :/
Gilla

dannii

Kvinna ·

12 jan, 2017

Tuttfiaa skrev:

dannii skrev:

Tuttfiaa skrev:

dannii skrev:
Tuttfiaa skrev:
dannii skrev:

Hej tjejer! Är påväg hem nu, allt har gått bra. Var skitnervös inför narkosen och är nålrädd som fan, men det gick hur bra som helst, absolut inget att oroa sig över! Sjuksköterskorna, Patrik och narkosläkaren var så snälla och trevliga :D

Vaknade upp på uppvaket av att jag trodde jag låg i hotellrummet i Egypten (kom nyligen hem från semester därifrån, haha!) har ont, mest i vänstra bröstet. Men tuttarna ser redan så fina ut och jag är sååå nöjd so far. nu ska jag hem och lägga mig framför tvn :D Lycka till alla som har op framför sig!

Åh men haha då var det ju du som låg mittemot mig idag på upovaket! :)) eller? Hörde dig prata i telefon?
Jag tycker också mina nya boobs ser assnygga ut redan! Ska nog ladda upp lite pics :p

Låg du i sängen mot fönstret? Jag låg längst bak mot fönstret vid hörnet eller hur man ska säga. Jo jag pratade i telefon, det var säkert jag haha. Åh vad kul att höra! Grattis till dina nya kompisar hehe :D

Grattis du med! Är du nöjd? Hur känns det för sig nu? Jag har jättekonstig känsel mellan brösten och från bröstvårtan och ner! Bränner typ mellan brösten på nått sätt, är som ett tryck över bröstkorgen och tungt att andas typ.. antar att det är pga bh-n lite också!

:D Jag är jättenöjd, äntligen är det gjort! Jag har också ont mellan brösten, typ på bröstkorgen, och över bröstvårtorna spänner det rätt mycket. Svårt att ta djupa andetag och resa mig upp, ja jag tror också det är lite pga bh-n. Har mamma och syrran som hjälp som tur är, "hjälp mig upp, kan du sätta upp mitt hår, hjälp mig att ta av mina byxor" haha!

Jag har hjälp på kvällarna men nu på dagarna jobbar alla haha.. sjukt svårt att komma upp ur sängen nu när värktabletterna avtagit! Min teknik med att använda magmusklerna var mindre bra idag haha :/

Haha kände samma imorse, har inte ens räknat hur många kuddar jag har både under madrassen och i sängen. Det spänner jättemycket idag och brösten är mer svullnare idag.
Gilla

Tuttfiaa

Kvinna ·

12 jan, 2017

dannii skrev:

Tuttfiaa skrev:

dannii skrev:

Tuttfiaa skrev:
dannii skrev:
Tuttfiaa skrev:
dannii skrev:

Haha kände samma imorse, har inte ens räknat hur många kuddar jag har både under madrassen och i sängen. Det spänner jättemycket idag och brösten är mer svullnare idag.

Ja för mig med. Speciellt vänster bröst spänner o ömmar, mest på utsidan! Men kan inte sluta klappa på dom haha! Helt otroligt att jag har tits! Måste ta på dom för att fatta det haha!
Gilla

morotstjej

Kvinna ·

12 jan, 2017

Opererades igår vid 17.15. Har fått en massa smärtstillande. Mår skitbra, vart ute på promenad och allt :) känner dock att det bränner lite. Har tagit 2 extra oxykodon, en igår och en imorse. Ska se om jag behöver en till innan jag tar alvedonen vid 16.00.. Så lycklig! Glad för er andra också. Typ en jävligt bra grej att ha gjort :D
Gilla

marie.

Kvinna ·

12 jan, 2017

Jag har lagt in 510/475cc. Bröstet med de större implantatet spänner mer, men det är väl inte så konstigt. Jag äter inga smärtstillande, då jag mådde illa av dem. Vad äter ni, tar det bort trycket oxå? Jobbigt att det känns som att det är svårt att andas.
Gilla

90-tjej

Kvinna ·

12 jan, 2017

Jag gör min OP om 5 dagar på Bellakliniken.. Är SÅ förväntansfull och längtar såååå mycket :D Kan tiden bara gå fortare? Känns som att det är 5 veckor kvar :S Någon mer här som ska göra op på Bellakliniken den 17/1?
Gilla

dannii

Kvinna ·

12 jan, 2017

Fy satan vad ont jag haft ikväll, det stramar och bränner. Försöker vandra runt här hemma så mycket jag kan för att ej bli sängliggandes. Tog den starkaste smärtstillande tabletten precis och hoppas jag kan sova inatt. Meeen! Man får tänka att detta är så värt i slutändan :D
Gilla

Tuttfiaa

Kvinna ·

13 jan, 2017

Jag gick med mamma o syster när dom skulle träna igår bara för att komma ut! För mig ör det absolut värst på morgonen.. fick sån ångest idag när jag vaknade och pojken skulle till jobbet så bad han hjälpa mig upp så jag slapp kämpa ensam senare haha! Så sitter vaken nu o väntar på att tabletterna ska hjälpa.. usch alltså.. Kliar satan på mina bröst också..
Gilla

mamma87

Kvinna ·

13 jan, 2017

Tuttfiaa skrev:

Jag gick med mamma o syster när dom skulle träna igår bara för att komma ut! För mig ör det absolut värst på morgonen.. fick sån ångest idag när jag vaknade och pojken skulle till jobbet så bad han hjälpa mig upp så jag slapp kämpa ensam senare haha! Så sitter vaken nu o väntar på att tabletterna ska hjälpa.. usch alltså.. Kliar satan på mina bröst också..

Jag har också svinont på morgonen. Hoppas det vänder snart. Efter att smärtlindringen kickat in så funkar det bättre men vill bli bra nu!
Gilla

Tuttfiaa

Kvinna ·

13 jan, 2017

mamma87 skrev:

Tuttfiaa skrev:

Jag har också svinont på morgonen. Hoppas det vänder snart. Efter att smärtlindringen kickat in så funkar det bättre men vill bli bra nu!

Ja jag längtar tills man kan börja njuta ordentligt av nya vännerna! :)
Gilla

JLilly

Kvinna ·

13 jan, 2017

Blä jag är så uttråkad.... Ska ge mig på att ta en dusch hade jag tänkt. Jag trodde att jag skulle ha mycket mera ont så jag klättra på väggarna när jag inte "får" göra något. När ska ni tillbaka för att ta stygnen? Jag opererade mig i måndags och ska tillbaka för att ta stygnen på tisdag
Gilla

Tuttfiaa

Kvinna ·

13 jan, 2017

Jag vet inte ens om jag har stygn som ska tas bort? Men har mitt återbesök den 23
Gilla

JLilly

Kvinna ·

13 jan, 2017

Om ni är nyfikna så har jag lagt upp en bild i mitt galleri :)
Gilla

dannii

Kvinna ·

13 jan, 2017

Har precis tagit en dusch och gjort en ansiktsmask, haha det behövdes! ;) ska också på återbesök den 23e
Gilla

Tuttfiaa

Kvinna ·

13 jan, 2017

Hur duschade du? Får ju inte duscha på 7 dagar typ, iaf inte op området?
Gilla

dannii

Kvinna ·

13 jan, 2017

Tuttfiaa skrev:

Duschade magen och ner i duschen. Sen tvättade jag armarna, bröstkorgen och halsen med en tvättsvamp efteråt. Håret hjälpte syrran mig med i handfatet. Haha eeeen aning omständigt men känner mig fräschare och lite piggare nu
Gilla

Miss_Sisi

Kvinna ·

13 jan, 2017

Hej hej, jag är ny här! Gjorde mina bröst i måndags, hos Jonas Lundberg på Akademikliniken i Göteborg. La in 295 anatomiska bakom muskeln! Mår än så länge väldigt bra och har inte ont! @jlilly - såg att vi både gjorde hos Jonas i måndags :)
Gilla

Miss_Sisi

Kvinna ·

13 jan, 2017

Jag opererade mig också i måndags hos Jonas och ska också tillbaka på tisdag! Men för min del tror jag bara att de kommer att kolla stygnen och byta tejp, har för mig att mina stygn trillar bort av sig själv. Är du nöjd än så länge?
Gilla

Tuttfiaa

Kvinna ·

13 jan, 2017

dannii skrev:

Tuttfiaa skrev:

Duschade magen och ner i duschen. Sen tvättade jag armarna, bröstkorgen och halsen med en tvättsvamp efteråt. Håret hjälpte syrran mig med i handfatet. Haha eeeen aning omständigt men känner mig fräschare och lite piggare nu

Haha åh va jag vill duscha! Har verkligen blivit slö o stel idag! Blir galen på läkbhn som trycker hela tiden och speciellt över ärren! Ska kanske försöka mig på en dusch jag med så man piggnar till!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem