Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Camilla profilbild

Camilla

Kvinna ·

24 jun, 2019

Vi som gjort bukplastik 2019

Bukplastik

Vore kul att följas åt med fler som gått igenom bukplastik! Hur går det för er?:) Status för mig: Gjorde op i slutet av maj. Värst var första veckorna dubbelvikt och att jag var så himla svullen. Svårt att se ärren med så duscharna var (och är jobbiga). Nu efter 4 veckor har svullnaden gått ner en hel del. Fortfarande svullen under naveln och har dubbla gördlar. Äter zink + dricker ringblomsthe. Har inte fått börja tejpa än för det är fortfarande en sårskorpa. Naveln kan behöva korras om jag fortfarande vill ha den mindre till hösten/vintern. Vill också trycka tillbaka det i mitten mer, några tips? Har inte orkar göra så mkt, blir helt matt efter ansträngning. Men idag gick jag iaf över 5000 steg så det går lååångsamt framåt:) Idag var iaf första gången på återbesöket som jag kände mig liite fin ändå:) Alltid ngt! Om 2 veckor ska jag få bli av med byxgördeln och bara ha den ”vanliga runtom-gördeln” skönt! Hur går det för er andra?:)

251

Sortera efter

Catrin

Kvinna ·

24 jun, 2019

Jag opereras imorgon. Nervös deluxe.
Gilla

Camilla

Kvinna ·

24 jun, 2019

Catrin skrev:

Wow lycka till! Du har valt en fantastisk klinik :)
Gilla

Camilla

Kvinna ·

24 jun, 2019

Blev faktiskt över 10 000 steg idag. Det trodde jag inte:) Försöker också äta mkt protein och mindre fett & kolhydrater.svårt för mig som älskar mackor. Kör med appen Lifesum och inställd på proteinrik kost.
Gilla

Catrin

Kvinna ·

24 jun, 2019

Åå vad härligt att du är piggare! En fråga vad är bra att ta med sig i klädväg till kliniken? Och vad är bra kläder att åka hem i? Jag hade tänkt en luftig lite större klänning med en kofta över. Är det odugligt eller smart? Får man ha nagellack? Nu låter jag jätte fåfäng, men måste man vara helt avsminkad? För jag ska åka tåg till Stockholm och har ingen lust att åka helt osminkad.
Gilla

Camilla

Kvinna ·

24 jun, 2019

Catrin skrev:

Åå vad härligt att du är piggare!

En fråga vad är bra att ta med sig i klädväg till kliniken? Och vad är bra kläder att åka hem i? Jag hade tänkt en luftig lite större klänning med en kofta över. Är det odugligt eller smart?

Får man ha nagellack?

Nu låter jag jätte fåfäng, men måste man vara helt avsminkad? För jag ska åka tåg till Stockholm och har ingen lust att åka helt osminkad.

En stor klänning tror jag blir kanon. Jag kör mkt luftiga kjolar och icketajta toppar + flip flops (enkla att kliva i). Tror man ska vara helt avsminkad, men har inte så bra koll:)
Gilla

Catrin

Kvinna ·

24 jun, 2019

Jag tänker att jag borde kunna sminka av mig med descutan i ansiktet väl på plats på kliniken hahah, vilket I lands problem.
Gilla

Camilla

Kvinna ·

24 jun, 2019

Catrin skrev:

Jag tänker att jag borde kunna sminka av mig med descutan i ansiktet väl på plats på kliniken hahah, vilket I lands problem.

Går förhoppningsvis bra:-)
Gilla

Camilla

Kvinna ·

24 jun, 2019

Update: Nu fick jag jätteont i benen, trots stödstrumpor! Måste tagit ut mig för mycket idag..
Gilla

Hannypajj

Kvinna ·

24 jun, 2019

Gjorde stor bukplastik 1 maj, var supernöjd i början men har typ börjat lägga På mig? Äter som innan? Rör Kanske inte lika mycket på mig som innan heller! Känns som jag har en ”platta” i magen, hård och öm!
Gilla

Camilla

Kvinna ·

25 jun, 2019

Hannypajj skrev:

Gjorde stor bukplastik 1 maj, var supernöjd i början men har typ börjat lägga
På mig? Äter som innan? Rör Kanske inte lika mycket på mig som innan heller! Känns som jag har en ”platta” i magen, hård och öm!

Kul med fler som gjort bukplastik i år:) Mindre kul med det du beskriver. Det kan inte vara svullnaden som är tillbaka tillfälligt? Min klinik sa att den kan komma och gå iaf de första månaderna om inte ännu längre...
Gilla

Camilla

Kvinna ·

25 jun, 2019

Idag känner jag mig skakig! Kanske tar jag kostråden för bokstavligt..? Hur äter ni som gått igenom bukplastik? Jag försöker hålla nere fett & kolhydrater och äter mycket protein. Ex: frukost idag: proteindryck, två äggvitor , champinjoner sallad & solrosfrön. Känner mig lite darrig. Kanske for att jag tog ut mig mkt igår med..sover inte bra heller. Jag tar sömntabletter men vaknar ändå tidigt och är jättetrött hela dagen. Hur mår ni?
Gilla

Camilla

Kvinna ·

25 jun, 2019

Catrin skrev:

Hur har det gått? Hoppas du mår bra!:)
Gilla

Catrin

Kvinna ·

25 jun, 2019

Nu är operationen klar. Wow vilket fantastiskt bemötande. Helt underbara allihopa på Nordiska kliniken. Jag hade en magmuskeldelning på 8cm. Jag mår jättebra nu, men har å andra sidan inte varit uppe och gått ännu. Dem fettsög 4liter och tog bort 1.1kg hud.
Gilla

Marina

Kvinna ·

25 jun, 2019

Hård i vävnaderna är det normalt att vara. Mjuknandet kan påskyndas med LPG eler bara egen hemma-vibrationsmassage (typ sportmassageapparat a la Clas Ohlson), men hör med kliniken när ni får börja, så ni inte är för tidigt ute.
Gilla

Hannypajj

Kvinna ·

26 jun, 2019

Jo! Skrev och frågade men min ”platta är konstant där” är du nöjd änsålänge? :)
Gilla

Camilla

Kvinna ·

26 jun, 2019

Catrin skrev:

Nu är operationen klar. Wow vilket fantastiskt bemötande. Helt underbara allihopa på Nordiska kliniken.

Jag hade en magmuskeldelning på 8cm.
Jag mår jättebra nu, men har å andra sidan inte varit uppe och gått ännu.

Dem fettsög 4liter och tog bort 1.1kg hud.

Vad skönt att höra!:) Har du fått komma hem? Nu finns bild uppe efter 4 v:)
Gilla

Catrin

Kvinna ·

26 jun, 2019

Spännande. Ska gå in och kika. =) Vet ni om 8cm delning av muskler är mycket?
Gilla

Camilla

Kvinna ·

26 jun, 2019

Catrin skrev:

Spännande. Ska gå in och kika. =)

Vet ni om 8cm delning av muskler är mycket?

Det låter mycket! Skönt att det är fixat!
Gilla

Eno

Kvinna ·

27 jun, 2019

Jag har också gjort bukopratipn för 2 veckor sedan. Jag är inte nöjd med naveln Vet inte om det blir bättre sedan eller inte. Min läkare så att de kommer ser bra ut men är tveksam. Visst borde man se mera platt i magen direkt efter operationen ????? Det ser inte så på mig. Vet inte vad jag ska göra??? Mår inte bra av att se detta just nu.
Gilla

Marina

Kvinna ·

27 jun, 2019

Eno skrev:

Jag har också gjort bukopratipn för 2 veckor sedan. Jag är inte nöjd med naveln
Vet inte om det blir bättre sedan eller inte.
Min läkare så att de kommer ser bra ut men är tveksam.
Visst borde man se mera platt i magen direkt efter operationen ????? Det ser inte så på mig.

Vet inte vad jag ska göra??? Mår inte bra av att se detta just nu.

Du är fortfarande rejält svullen och det bidrar till att det inte ser så platt ut. Naveln blir säkert finare sen när suturen (tråden) har lösts upp, för just nu är det ju trådoch knutar och lite för mycket hud som sen brukar anpassa sig, så försök ha lite is i magen och vara vid gott mod. Du behöver din energi till att läka och ta dig igenom vardagen nu, och att "noja" har en tendens att äta energi.😇
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem