Camilla
Kvinna ·
24 jun, 2019
Vi som gjort bukplastik 2019
BukplastikVore kul att följas åt med fler som gått igenom bukplastik! Hur går det för er?:) Status för mig: Gjorde op i slutet av maj. Värst var första veckorna dubbelvikt och att jag var så himla svullen. Svårt att se ärren med så duscharna var (och är jobbiga). Nu efter 4 veckor har svullnaden gått ner en hel del. Fortfarande svullen under naveln och har dubbla gördlar. Äter zink + dricker ringblomsthe. Har inte fått börja tejpa än för det är fortfarande en sårskorpa. Naveln kan behöva korras om jag fortfarande vill ha den mindre till hösten/vintern. Vill också trycka tillbaka det i mitten mer, några tips? Har inte orkar göra så mkt, blir helt matt efter ansträngning. Men idag gick jag iaf över 5000 steg så det går lååångsamt framåt:) Idag var iaf första gången på återbesöket som jag kände mig liite fin ändå:) Alltid ngt! Om 2 veckor ska jag få bli av med byxgördeln och bara ha den ”vanliga runtom-gördeln” skönt! Hur går det för er andra?:)
Sortera efter
Catrin
Kvinna ·
24 jun, 2019
Camilla
Kvinna ·
24 jun, 2019
Jag opereras imorgon. Nervös deluxe.
Camilla
Kvinna ·
24 jun, 2019
Catrin
Kvinna ·
24 jun, 2019
Camilla
Kvinna ·
24 jun, 2019
Åå vad härligt att du är piggare!
En fråga vad är bra att ta med sig i klädväg till kliniken? Och vad är bra kläder att åka hem i? Jag hade tänkt en luftig lite större klänning med en kofta över. Är det odugligt eller smart?
Får man ha nagellack?
Nu låter jag jätte fåfäng, men måste man vara helt avsminkad? För jag ska åka tåg till Stockholm och har ingen lust att åka helt osminkad.
Catrin
Kvinna ·
24 jun, 2019
Camilla
Kvinna ·
24 jun, 2019
Jag tänker att jag borde kunna sminka av mig med descutan i ansiktet väl på plats på kliniken hahah, vilket I lands problem.
Camilla
Kvinna ·
24 jun, 2019
Hannypajj
Kvinna ·
24 jun, 2019
Camilla
Kvinna ·
25 jun, 2019
Gjorde stor bukplastik 1 maj, var supernöjd i början men har typ börjat lägga
På mig? Äter som innan? Rör Kanske inte lika mycket på mig som innan heller! Känns som jag har en ”platta” i magen, hård och öm!
Camilla
Kvinna ·
25 jun, 2019
Camilla
Kvinna ·
25 jun, 2019
Jag opereras imorgon. Nervös deluxe.
Catrin
Kvinna ·
25 jun, 2019
Marina
Kvinna ·
25 jun, 2019
Hannypajj
Kvinna ·
26 jun, 2019
Camilla
Kvinna ·
26 jun, 2019
Nu är operationen klar. Wow vilket fantastiskt bemötande. Helt underbara allihopa på Nordiska kliniken.
Jag hade en magmuskeldelning på 8cm.
Jag mår jättebra nu, men har å andra sidan inte varit uppe och gått ännu.
Dem fettsög 4liter och tog bort 1.1kg hud.
Catrin
Kvinna ·
26 jun, 2019
Camilla
Kvinna ·
26 jun, 2019
Spännande. Ska gå in och kika. =)
Vet ni om 8cm delning av muskler är mycket?
Eno
Kvinna ·
27 jun, 2019
Marina
Kvinna ·
27 jun, 2019
Jag har också gjort bukopratipn för 2 veckor sedan. Jag är inte nöjd med naveln
Vet inte om det blir bättre sedan eller inte.
Min läkare så att de kommer ser bra ut men är tveksam.
Visst borde man se mera platt i magen direkt efter operationen ????? Det ser inte så på mig.
Vet inte vad jag ska göra??? Mår inte bra av att se detta just nu.
Du är fortfarande rejält svullen och det bidrar till att det inte ser så platt ut. Naveln blir säkert finare sen när suturen (tråden) har lösts upp, för just nu är det ju trådoch knutar och lite för mycket hud som sen brukar anpassa sig, så försök ha lite is i magen och vara vid gott mod. Du behöver din energi till att läka och ta dig igenom vardagen nu, och att "noja" har en tendens att äta energi.😇