Camilla
Kvinna ·
24 jun, 2019
Vi som gjort bukplastik 2019
BukplastikVore kul att följas åt med fler som gått igenom bukplastik! Hur går det för er?:) Status för mig: Gjorde op i slutet av maj. Värst var första veckorna dubbelvikt och att jag var så himla svullen. Svårt att se ärren med så duscharna var (och är jobbiga). Nu efter 4 veckor har svullnaden gått ner en hel del. Fortfarande svullen under naveln och har dubbla gördlar. Äter zink + dricker ringblomsthe. Har inte fått börja tejpa än för det är fortfarande en sårskorpa. Naveln kan behöva korras om jag fortfarande vill ha den mindre till hösten/vintern. Vill också trycka tillbaka det i mitten mer, några tips? Har inte orkar göra så mkt, blir helt matt efter ansträngning. Men idag gick jag iaf över 5000 steg så det går lååångsamt framåt:) Idag var iaf första gången på återbesöket som jag kände mig liite fin ändå:) Alltid ngt! Om 2 veckor ska jag få bli av med byxgördeln och bara ha den ”vanliga runtom-gördeln” skönt! Hur går det för er andra?:)
Sortera efter
Camilla
Kvinna ·
28 jun, 2019
Camilla
Kvinna ·
28 jun, 2019
FruSam
Kvinna ·
28 jul, 2019
FruSam
Kvinna ·
28 jul, 2019
Camilla
Kvinna ·
28 jul, 2019
Jag gjorde full bukplastik i fredags 26/7. Har inte sett resultatet än, så nu oroar jag mig för det. Har idiotont i magen oxå men det är jag väl inte ensam om.
FruSam
Kvinna ·
28 jul, 2019
FruSam
Kvinna ·
29 jul, 2019
KSK
Kvinna ·
07 aug, 2019
Camilla
Kvinna ·
07 aug, 2019
Hej, ni som redan gjort. Jag undrar om någon haft för lite överskott av hud så det blir ett ärr kvar efter gamla naveln under nya? Hur ser det ut? Tid 27/8 stor buk då jag vill sy ihop magmuskler. Har en hög navel å inte tillräckligt med häng.
Camilla
Kvinna ·
07 aug, 2019
Är det någon mer som gått upp i vikt av operationen? Jag opades i fredags och nu 3 dagar senare visar vågen 2 kg + ?
FruSam
Kvinna ·
10 aug, 2019
Cess
Kvinna ·
25 aug, 2019
Camilla
Kvinna ·
26 aug, 2019
Opererades 6/8 så har snart gått 3 veckor. Ikväll hade jag så fruktansvärt ont... mår bra när jag vaknar men em /kvällar är jobbiga. Borde det inte kännas bättre nu? Är rejält svullen och hård i midjan efter fettsugningen . Tycker det mesta känns ganska jobbigt nu. Borde väl vara glad ?!
Cawo
Kvinna ·
26 aug, 2019
FruSam
Kvinna ·
26 aug, 2019
FruSam
Kvinna ·
26 aug, 2019
Cawo
Kvinna ·
26 aug, 2019
FruSam
Kvinna ·
27 aug, 2019
Cawo
Kvinna ·
27 aug, 2019
Camilla
Kvinna ·
28 aug, 2019
Gud va tacksam jag är för den här tråden!
Jag håller just nu på att leta rätt på kliniken som är rätt just för mig och ska genomgå full buk + bröstförstoring. Och med ingen erfarenhet eller nån bekant i min närhet som gjort detta så va det här en trygghet.
Jag som undersköterska borde ha tålamod och veta vad som händer med kroppen under påfrestning och man kan tycka att jag borde ha tålamod men icke sa Nicke.
Jag är livrädd att jag kommer vara besviken första tiden pga svullnad osv. Och jag tänker också att de är lätt att gå upp i vikt efter både pga svullnaden samt att man faktiskt inte kan röra på sig som man ska, vilket bidrar att man lägger på sig. Så smart av dig Camilla, att tänka på kosten :) protein bidrar mycket till musklerna läkande när man tränar och då sliter sönder dom , så du behöver kanske inte äta överdrivet med just de men tänka på att ändå äta fettsnålt och mindre kolhydrater som är snabba. Dvs pasta, ris , nudlar osv ..
Har nån av er gjort eran op i Örebro eller Karlstad?
Jag har också gjort bukopratipn för 2 veckor sedan. Jag är inte nöjd med naveln
Vet inte om det blir bättre sedan eller inte.
Min läkare så att de kommer ser bra ut men är tveksam.
Visst borde man se mera platt i magen direkt efter operationen ????? Det ser inte så på mig.
Vet inte vad jag ska göra??? Mår inte bra av att se detta just nu.