Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Camilla profilbild

Camilla

Kvinna ·

24 jun, 2019

Vi som gjort bukplastik 2019

Bukplastik

Vore kul att följas åt med fler som gått igenom bukplastik! Hur går det för er?:) Status för mig: Gjorde op i slutet av maj. Värst var första veckorna dubbelvikt och att jag var så himla svullen. Svårt att se ärren med så duscharna var (och är jobbiga). Nu efter 4 veckor har svullnaden gått ner en hel del. Fortfarande svullen under naveln och har dubbla gördlar. Äter zink + dricker ringblomsthe. Har inte fått börja tejpa än för det är fortfarande en sårskorpa. Naveln kan behöva korras om jag fortfarande vill ha den mindre till hösten/vintern. Vill också trycka tillbaka det i mitten mer, några tips? Har inte orkar göra så mkt, blir helt matt efter ansträngning. Men idag gick jag iaf över 5000 steg så det går lååångsamt framåt:) Idag var iaf första gången på återbesöket som jag kände mig liite fin ändå:) Alltid ngt! Om 2 veckor ska jag få bli av med byxgördeln och bara ha den ”vanliga runtom-gördeln” skönt! Hur går det för er andra?:)

251

Sortera efter

Tabita

Kvinna ·

27 jan, 2020

Sonia skrev:

Tabita skrev:

Sonia skrev:

Det närmar sig med stormsteg, bara 10 dagar till op.
Jag har läst igenom hela tråden och lärt mig en hel del, det jag verkligen ska försöka ta till mig och jobba på är tålamod!
Jag nojar över Fragminsprutorna, hur i hela världen ska jag lyckas ta dem själv? Jag har köpt hem Emlaslava för att det inte göra ont, men ändå... Och sedan dränage... Usch :(. Jag undrar verkligen om jag pallar det här. Det är försent att ändra sig rent ekonomiskt, jag får inga pengar tillbaka och jag vill verkligen göra en bukplastik, men jag har ångest ändå :(.

Mitt bästa tips för fragminsprutorna är att inte over think. Nyp tag i ett bra ställe, typ ridbyxlår eller insida lår, och hugg in nålen (ok, läs instruktionerna först). Den är så himla tunn, så jag tyckte knappt det kändes med lite fart. Det svider lite efteråt bara.

Dränaget var äckligt, men man får försöka låta bli att tänka på det. Det är antagligen bara en vecka du ska ha det, och bättre det än att all vätska samlas i buken.

Alltså jag älskar din forumlering "hugg in nålen" - väldigt pedagogiskt - lol, nu är jag heeelt lugn :D.
Jag försökte få maken att överväga att hjälpa mig med sprutorna, men jag är nog on my own här ^^.
Alltså, dränage, bara känn på ordet, drääänaaage...

Haha, sorry! Men tänk lite som plåster eller vaxremsa (för hårdingarna som gör sånt), snabbt och bestämt utan att grubbla för mycket. Och så kan du få nån belöning efteråt tycker jag: Godis eller fotmassage? ?‍♀️ Ja jag vet, hela ordet är äckligt! Men jag tycker tanken på TÖMNING är ännu värre. Brrr.... Det kommer gå bra, de där grejerna slipper man ju på 7-10 dagar. ?
Gilla

Sonia

Kvinna ·

28 jan, 2020

Tabita skrev:

Sonia skrev:

Tabita skrev:

Sonia skrev:

Det närmar sig med stormsteg, bara 10 dagar till op.
Jag har läst igenom hela tråden och lärt mig en hel del, det jag verkligen ska försöka ta till mig och jobba på är tålamod!
Jag nojar över Fragminsprutorna, hur i hela världen ska jag lyckas ta dem själv? Jag har köpt hem Emlaslava för att det inte göra ont, men ändå... Och sedan dränage... Usch :(. Jag undrar verkligen om jag pallar det här. Det är försent att ändra sig rent ekonomiskt, jag får inga pengar tillbaka och jag vill verkligen göra en bukplastik, men jag har ångest ändå :(.

Mitt bästa tips för fragminsprutorna är att inte over think. Nyp tag i ett bra ställe, typ ridbyxlår eller insida lår, och hugg in nålen (ok, läs instruktionerna först). Den är så himla tunn, så jag tyckte knappt det kändes med lite fart. Det svider lite efteråt bara.

Dränaget var äckligt, men man får försöka låta bli att tänka på det. Det är antagligen bara en vecka du ska ha det, och bättre det än att all vätska samlas i buken.

Alltså jag älskar din forumlering "hugg in nålen" - väldigt pedagogiskt - lol, nu är jag heeelt lugn :D.
Jag försökte få maken att överväga att hjälpa mig med sprutorna, men jag är nog on my own här ^^.
Alltså, dränage, bara känn på ordet, drääänaaage...

Haha, sorry! Men tänk lite som plåster eller vaxremsa (för hårdingarna som gör sånt), snabbt och bestämt utan att grubbla för mycket. Och så kan du få nån belöning efteråt tycker jag: Godis eller fotmassage? ?‍♀️

Ja jag vet, hela ordet är äckligt! Men jag tycker tanken på TÖMNING är ännu värre. Brrr....

Det kommer gå bra, de där grejerna slipper man ju på 7-10 dagar. ?

Ja, eeww, tömning av dränaget - var ju inte vidare trevligt det heller ^^. Hua, om en vecka är jag nyopererad och ligger och kvider.
Gilla

Sonia

Kvinna ·

02 feb, 2020

Snart är det dags, den 5/2 är det min tur. Jag är så galet nervös och förväntasfull och livrädd i en salig blandning.
Gilla

Camilla

Kvinna ·

02 feb, 2020

Sonia skrev:

Snart är det dags, den 5/2 är det min tur. Jag är så galet nervös och förväntasfull och livrädd i en salig blandning.

Spännande, stort lycka till!?
Gilla

Camilla

Kvinna ·

08 feb, 2020

Hur går det för er?? Här har jag äntligen fått sluta med stora gördeln efter dem kompletterande minibukplastiken! Så skönt. Får lite ont i magen efter en heldag, promenerar med ryggsäck totalt en timme om dagen, vet inte om det har något med saken att göra eller att man blir stel efter att ha suttit mycket.. Magen känns mycket bättre, är mycket plattare än innan korrigeringen och kläder sitter snyggt äntligen. Är man petnoga så är jag ju inte totalt platt som ett rakt streck från sidan men det borde jag inte räknat med heller så här i efterhand ?
Gilla

Mina1970

Kvinna ·

12 maj, 2020

Hej. Jag gjorde min bukplastik i oktober 2019. Var supernöjd i början såret läkte fint. Hade plattmage. Men nu har jag gått upp 4 kg och det sitter bara på magen märks när jag sitter . Någon mer ? Försöker gå ner i vikt nu.Men att få fett på magen känns inte kul.
Gilla

Mina1970

Kvinna ·

20 maj, 2020

Hej! Någon mer här som har valkar sittandes efter op. Det har jag. Ser fint platt ut stående men inte när jag sitter ner.
Gilla

Pilutta

Kvinna ·

20 maj, 2020

Jag har det men är inte platt ståendes heller.
Gilla

Mina1970

Kvinna ·

20 maj, 2020

Pilutta hur var det efter operationen ? Eller har du gått upp i vikt ?
Gilla

Pilutta

Kvinna ·

20 maj, 2020

Efter op var den jätte fin. Den har börjat puta mer och mer efter 2 månader. Har inte gått upp i vikt, har gått ned 1 kg. Hur var det för dig?
Gilla

Camilla

Kvinna ·

21 maj, 2020

Mina1970 skrev:

Hej! Någon mer här som har valkar sittandes efter op. Det har jag. Ser fint platt ut stående men inte när jag sitter ner.

Jag hade så innan vi gjorde en kompletterande mini-bukplastik. Har berättat om mer om det i mina trådar,, bla tidigare i denna om du vill kika:)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem