Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vivalaboobs profilbild

Vivalaboobs

Kvinna ·

22 dec, 2013

Vi som gör bröstförstoring februari 2014

Bröstförstoring

Hej tjejer! Jag har inte hittat nån tråd för oss som ska göra en bröstförstoring i februari 2014 ännu, så nu kunde jag inte hålla mig Längre! Jag opererar mig den 3/2 på Art clinic, hos Per windh. Bor ner mot Malmö så det blir en lång resa, men de kommer de vara värt! Hur har de gått för andra som pendlar långt till kliniken? Per vill stt jag sover första natten i Gbg så jag är nära kliniken om nåt händer, är bara rädd att smärtan är värre dagen efter när man inte är lika "hög" från narkosen och tabletterna. Nån som har erfarenhet? Så, är de någon mer som opererar sig i februari!? Hade varit skönt att bolla lite tankar med varandra och längta tillsammans

573

Sortera efter

micha_92

Kvinna ·

22 dec, 2013

Hejsan! jag har också väntat på denna tråden!! :D Jag ska opereras 12 februari på Proforma i Shlm! Lääängtar som bara tusan! :):)

Jag ska övernatta på kliniken, jag är rädd för att de blir någonting första natten, så de känns tryggt att få stanna kvar en natt... Jag kommer åka från långt nere i värmland, som TUR ÄR så kör min syster dit oss plus pojkvännen, dagen innan så vi sover på hotell Alexandra, som ligger jätte nära kliniken! :D Jag kan inte tänka mig hur det kan va att åka tåg eller buss från open dagen efter... Jätte nervös för smärtan...(jag är en sån mes, så kommer va heelt grinfärdig, garanterat! :P)
Får gärna bolla lite tankar med mig! Blir gaalen av all väntan!!! :)
Gilla

L4c0st3

Kvinna ·

22 dec, 2013

Jag har ganska nyss opererat mig och hade 30 mil att åka från kliniken, pojkvännen kom och hämtade. Mådde otroligt bra redan när jag vaknade ur narkosen så hade kunnat åka hem samma dag men på proforma så övernattar man ju. Kände mer smärta dagen efter vid hemgång, hade iofs inte fått nga morgontabletter men efter att de var uthämtade var det inga problem alls i bilen, satt så skönt att jag nästan inte ville att vi skulle komma fram. Så det kommer nog gå fint för er båda, oroa er inte :)

Gilla

micha_92

Kvinna ·

23 dec, 2013

Okej! Åh va jag hoppas jag har sån ''tur'' som du hade angående smärtan :) en del som man läser om, har haft sån otrolig grym smärta! De vill jag inte uppleva... :( Ja jag hoppas att allt går bra :)) Kram och god jul, och lycka till med nya rattarna! :)
Gilla

sandstrm

Kvinna ·

23 dec, 2013

Jag ska göra ett implantatbyte på Proforma den 13e februari! =)

Gilla

Sockervadd

Kvinna ·

23 dec, 2013

Den 6e februari är det min tur! :D
Gilla

Beslut9

Kvinna ·

23 dec, 2013

Den 4/2 ska jag byta ut mina pip mot mentor på proforma :) längtar :) Sandstrm vad gör du för byte?
Gilla

Beslut9

Kvinna ·

23 dec, 2013

Jag opererade mig också på proforma hos Calle 2009 och den 4/2 blir det Calle igen:) han är väldigt duktig tycker jag, jag hade jätte ont när jag vaknade från operationen men dagen efter var det inga problem om jag bara satt ner, det gjorde bara ont om jag tex försökte lyfta armarna. Men det kommer gå bra :) resultatet var värd smärtan :)
Gilla

Vivalaboobs

Kvinna ·

23 dec, 2013

Vad kul att vi blev lite fler tjejer som ska OP'a oss i februari!! Micha_92 vi ska nästan ha lika stora implantat! Ska du ha runda? Ja hoppas verkligen inget att jag kommer må dåligt av narkosen.. Det gjorde min syster, och fy vad dåligt hon mådde.. Opades 7.30 på morgonen och vi kom inte från kliniken förän efter 18 på kvällen för hon reagerade på narkosen också. Ang. Resesätt så ver jag inte än om de blir tåg eller bil. Hade könts bättre med bil men vet inte om jag har någon som är ledig och kan köra :/ FY VAD JAG LÄNGTAR!
Gilla

Vivalaboobs

Kvinna ·

23 dec, 2013

Sockervadd skrev:
Den 6e februari är det min tur! :D
Jaa!! Vad kul!!
Gilla

Annaas

Kvinna ·

24 dec, 2013

Jag ska göra bröstförstoring den 7 februari hos Mattias Elmer på Laser och Estetik! Efter mycket funderade ska det äntligen bli av! Längtar verkligen! :)
Gilla

Soleros

Kvinna ·

24 dec, 2013

6e februari är det min tur! Lääängtar så mycket men är rädd för smärtan och nervös att något ska hända under narkosen.,
Gilla

micha_92

Kvinna ·

24 dec, 2013

Vivalaboobs Jaså, va kul, ja jag fråga Calle om vilken storlek som skulle se naturligt ut och då sa han direkt att jag skulle testa 350 mot kroppen innanför en vit t-shirt och de såg bra ut :) Yes, runda texturerade 350cc blir de :) Ja de blev att en del som ska opas i februari, gud va kul! Får utbyta lite upplevelser vi kommer ha dom första dagarna :) Hur allt känns och så! Kram och god jul på er brudar :)
Gilla

sandstrm

Kvinna ·

25 dec, 2013

Ska byta till större implantat! =)

Gilla

Vivalaboobs

Kvinna ·

27 dec, 2013

Micha_92: åh ja det ska bli jättekul att kunna "dela" upplevelsen ned nån som själv går igenom precis samma sak :) Jag ska ha anatomiska implantat! Sandstrm: ska du byta för att du tyckte de blev för små eller för att du fått nån komplikation?
Gilla

sandstrm

Kvinna ·

28 dec, 2013

Ska byta till större då jag tycker dem blev för små, har klarat mig väldigt bra från komplikationer så håller tummarna att det går lika bra på nästa operation! =)

Gilla

Lillan

Kvinna ·

28 dec, 2013

Om allt går vägen lägger jag mig under kniven 5/2!

Stefan Modin på KKAB är den som får den stora äran :)
Ska träffa honom 7/1 för att diskutera minilyft eller ej...
Sköterskan jag träffade första gången trodde ev. det skulle bli så 
så Stefan ska få ta sig en titt själv innan så får vi se vad han anser.
OM han säger att jag måste lyfta så hoppas jag av tillsvidare o funderar lite till...
Runt 350 cc mentor mellan delvis bakom blir det, kanske något mindre om det alls
funkar med mellanprofil i mitt utgångsläge... annars får det kanske bli hp?
Som ni märker har jag långtifrån bestämt ... skönt att ha tid på sig att fundera
inför ett så stort beslut! 
Gilla

Virva

Kvinna ·

28 dec, 2013

Vivalaboobs: vi opar samma dag, samma klinik och samma kirurg. :) Jag reser också en bit. Sover antagligen på hotell ett par nätter.
Gilla

Vivalaboobs

Kvinna ·

28 dec, 2013

Lillan skrev:

Om allt går vägen lägger jag mig under kniven 5/2!

Stefan Modin på KKAB är den som får den stora äran :)
Ska träffa honom 7/1 för att diskutera minilyft eller ej...
Sköterskan jag träffade första gången trodde ev. det skulle bli så 
så Stefan ska få ta sig en titt själv innan så får vi se vad han anser.
OM han säger att jag måste lyfta så hoppas jag av tillsvidare o funderar lite till...
Runt 350 cc mentor mellan delvis bakom blir det, kanske något mindre om det alls
funkar med mellanprofil i mitt utgångsläge... annars får det kanske bli hp?
Som ni märker har jag långtifrån bestämt ... skönt att ha tid på sig att fundera
inför ett så stort beslut! 
Välkommen:) håller tummarna för att du slipper lyft då :)! Ja, de är bra att ha lite tid stt fundera. Det är ett stort beslut!
Gilla

Vivalaboobs

Kvinna ·

28 dec, 2013

Virva skrev:
Vivalaboobs: vi opar samma dag, samma klinik och samma kirurg. :) Jag reser också en bit. Sover antagligen på hotell ett par nätter.
Men ÅH vad kul!! Var reser du ifrån? Jag ska sova på hotell sön-tis, per ville inte att jag skulle åka hem samma dag om det skulle vara så att jag får en blödning eller nåt. Ser att ci ska ha nästan lika stora implantat också. Ska du ha mentor?
Gilla

Hallonbananen

Kvinna ·

28 dec, 2013

Inbokad hos Örjan den 25/2 men ska på konsultation hos Patrik Höijer den 4/1 så vi får se vem de blir i slutändan! :)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem