Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vivalaboobs profilbild

Vivalaboobs

Kvinna ·

22 dec, 2013

Vi som gör bröstförstoring februari 2014

Bröstförstoring

Hej tjejer! Jag har inte hittat nån tråd för oss som ska göra en bröstförstoring i februari 2014 ännu, så nu kunde jag inte hålla mig Längre! Jag opererar mig den 3/2 på Art clinic, hos Per windh. Bor ner mot Malmö så det blir en lång resa, men de kommer de vara värt! Hur har de gått för andra som pendlar långt till kliniken? Per vill stt jag sover första natten i Gbg så jag är nära kliniken om nåt händer, är bara rädd att smärtan är värre dagen efter när man inte är lika "hög" från narkosen och tabletterna. Nån som har erfarenhet? Så, är de någon mer som opererar sig i februari!? Hade varit skönt att bolla lite tankar med varandra och längta tillsammans

573

Sortera efter

Fyrtornet

Kvinna ·

19 mar, 2014

Nu har det gått 30 dagar sedan min operation och jag kan inte vara mer nöjd! Ska på återbesök idag hos Art Clinic (bad om ett till besök) hade lite svullnad på ena sidan för ett tag sen men det har lagt sig. Phew! Så idag ska jag mest bara kolla så att allt ser bra ut och fråga lite frågor. Bland annat när man kan prova bhar haha. Är så nyfiken på vilken storlek jag kommer ha :') Brösten blir mjukare för varje dag, och jag och min sambo kan klämma på dom utan att det känns konstigt. Känner inte implantaten alls faktiskt, haha. Åh så glad jag är! Kram till er alla, hoppas allt går lika bra för er!
Gilla

Vivalaboobs

Kvinna ·

19 mar, 2014

Åh vad kul, snälla skrov här efteråt hur ÅB gick och vad de sa om att prova BHar ;) hahaha har inte vågat än..
Gilla

Issa1975

Kvinna ·

19 mar, 2014

Fyrtornet! När blev dina bröst mjukare eller har de varit det hela tiden? Vi har sammakirurg och samma typ av implantat fast mina är lite mindre. Mina är tre veckor nu och gör ff ont och är hårda. Är som jättemöjlighet i huden också. Undrar om det är normalt? Är nöjd med form och allt läker som det ska. Så kul att du är nöjd och att dina är mjuka:-) Då finns det kanske hopp för mina med;-)
Gilla

Fyrtornet

Kvinna ·

19 mar, 2014

Hej igen alla goingar. Återbesöket gick kanonbra, hon klämde lite och kollade ärren. Allt var jättefint. Frågade när man kunde ha bh utan bygel, det fick jag snällt vänta med 4 veckor till haha. Så otååålig. Jag glömde dock helt av att fråga om man kunde prova bh-ar hahaha (är så glömsk!!), men det borde ju inte vara någon fara tycker man att bara prova, så ska nog ge mig ut på bh provning om nån vecka.
Gilla

Fyrtornet

Kvinna ·

19 mar, 2014

Issa1975 skrev:
Fyrtornet! När blev dina bröst mjukare eller har de varit det hela tiden? Vi har sammakirurg och samma typ av implantat fast mina är lite mindre. Mina är tre veckor nu och gör ff ont och är hårda. Är som jättemöjlighet i huden också. Undrar om det är normalt? Är nöjd med form och allt läker som det ska. Så kul att du är nöjd och att dina är mjuka:-) Då finns det kanske hopp för mina med;-)
Mina bröst var hårda fram tills för ca en vecka sen, så dina borde också mjukna snart! :) Det hände över en natt typ kändes det som, haha.
Gilla

Soleros

Kvinna ·

21 mar, 2014

Hur mår ni och hur mår brösten nu när det gått några veckor?
Gilla

snuffa

Kvinna ·

21 mar, 2014

Kan man hänga på här? Opererades den 5 feb och har mått rätt bra men haft besvär på sistorne av tejpen som retat huden runtom ärret ordentligt. Jag har opererat in 400 cc i båda bakom muskeln med medel profil och ångrar lite att jag inte bad om en hög profil. Men dom ser väldigt naturliga ut, men hade velat ha mer put på dom ;)

Gilla

Lillan

Kvinna ·

21 mar, 2014

snuffa skrev:

Kan man hänga på här? Opererades den 5 feb och har mått rätt bra men haft besvär på sistorne av tejpen som retat huden runtom ärret ordentligt. Jag har opererat in 400 cc i båda bakom muskeln med medel profil och ångrar lite att jag inte bad om en hög profil. Men dom ser väldigt naturliga ut, men hade velat ha mer put på dom ;)

Skulle vara kul att se bilder om du vill visa när du blivit silvermedlem!
Vi är väldigt lika i kroppen du och jag.
Jag la in 375 cc mp+ och jag har bilder i mitt galleri.
Ska snart ta nya bilder o visa igen.
Allt har gått jättebra för mig, de börjar runda till sig mer och jag är helnöjd.
Visst undrar jag hur det sett ut med hög profil men jag är ändå nöjd
eftersom jag sluppit komplikationer så här långt o slapp lyft!

Gilla

snuffa

Kvinna ·

21 mar, 2014

Lillan skrev:

snuffa skrev:

Skulle vara kul att se bilder om du vill visa när du blivit silvermedlem!
Vi är väldigt lika i kroppen du och jag.
Jag la in 375 cc mp+ och jag har bilder i mitt galleri.
Ska snart ta nya bilder o visa igen.
Allt har gått jättebra för mig, de börjar runda till sig mer och jag är helnöjd.
Visst undrar jag hur det sett ut med hög profil men jag är ändå nöjd
eftersom jag sluppit komplikationer så här långt o slapp lyft!

Jag har lagt upp bild som finns att titta på så fort jag blir silvermedlem.

Kollade dina bronsbilder och dom ser jättefina ut!

Mina har oxå rundat till sig men är rädd för att dom ska sjunka mer så jag får BO. Nu ska dom väl inte sjunka mer väl?

Sen är mitt vänstra fylligare än mitt högra... men det kan ju vara jag som synar dom mer nu än vad jag gjorde innan ;)

Gilla

Fyrtornet

Kvinna ·

21 mar, 2014

Hej igen, har nu lagt upp bild som jag tog i onsdags då det gått 30 dagar. Är så nöjd med mitt naturliga resultat. Var till en början missnöjd med storleken, men nu känner jag bara att dom är perfekta. Dom kanske inte är estetiskt symmetriska, men det var dom ju inte innan operationen heller. Huvudsaken är att dom nu är mjuka och goa men ändå fasta! Och att dom passar min kropp. Längtar tills jag ska köpa min första bh.
Gilla

snuffa

Kvinna ·

21 mar, 2014

Fyrtornet skrev:
Hej igen, har nu lagt upp bild som jag tog i onsdags då det gått 30 dagar. Är så nöjd med mitt naturliga resultat. Var till en början missnöjd med storleken, men nu känner jag bara att dom är perfekta. Dom kanske inte är estetiskt symmetriska, men det var dom ju inte innan operationen heller. Huvudsaken är att dom nu är mjuka och goa men ändå fasta! Och att dom passar min kropp. Längtar tills jag ska köpa min första bh.

Kan ju tyvärr inte se bilder ännu, men ska bli spännande att se när jag väl blir silvermedlem. Hur mycket har du fyllt ut med?

Jag längtar oxå efter en riktig bh. Vad använder du nu, bygellös bh eller top? Jag tycker det är jättesvårt att hitta bygellöst som passar så jag kör oftast med top.

Gilla

Fyrtornet

Kvinna ·

21 mar, 2014

snuffa skrev:

Fyrtornet skrev:

Kan ju tyvärr inte se bilder ännu, men ska bli spännande att se när jag väl blir silvermedlem. Hur mycket har du fyllt ut med?

Jag längtar oxå efter en riktig bh. Vad använder du nu, bygellös bh eller top? Jag tycker det är jättesvårt att hitta bygellöst som passar så jag kör oftast med top.

Det är jobbigt att vara bronsmedlem men vilja vara silver ^^ men går ju rätt fort att bli silver bara man är aktiv :) Jag har fyllt med 410 g Anatomiska Allergan fx. Bakom muskeln. Jag kör med toppen fortfarande, ska ha den i 4 veckor till. Sen får jag köpa bygellösa bhar. Så då får man väl gå på jakt. Har du letat på internet? Men då är ju nackdelen att man inte kan prova dom först.
Gilla

snuffa

Kvinna ·

21 mar, 2014

Det är jobbigt att vara bronsmedlem men vilja vara silver ^^ men går ju rätt fort att bli silver bara man är aktiv :) Jag har fyllt med 410 g Anatomiska Allergan fx. Bakom muskeln. Jag kör med toppen fortfarande, ska ha den i 4 veckor till. Sen får jag köpa bygellösa bhar. Så då får man väl gå på jakt. Har du letat på internet? Men då är ju nackdelen att man inte kan prova dom först.

Haha jag får hoppas att jag blir silver snart :)

När kommer du få börja med vanlig bh? Det är ju så olika direktiv från dom olika klinikerna på hur man ska göra efter op. Jag får ha vanlig bh med bygel efter 3 månader. Jag har inte kikat runt så mycket på internet då jag vill som du säger prova först och sen föredrar jag bh med bygel. Har ju haft dessa supervadderde bh:arna i så många år så det känns lustigt att inte ens ha bygel.

Gilla

Fyrtornet

Kvinna ·

21 mar, 2014

snuffa skrev:

Haha jag får hoppas att jag blir silver snart :)

När kommer du få börja med vanlig bh? Det är ju så olika direktiv från dom olika klinikerna på hur man ska göra efter op. Jag får ha vanlig bh med bygel efter 3 månader. Jag har inte kikat runt så mycket på internet då jag vill som du säger prova först och sen föredrar jag bh med bygel. Har ju haft dessa supervadderde bh:arna i så många år så det känns lustigt att inte ens ha bygel.

Jag får också vänta 3 månader tills jag kan ha med bygel. Man är ju så otålig, iallafall jag haha. Vill kunna ha allt nuuu ^^ Men finns ju trådar om bra bhar här på forumet. Man får nog kolla några varv där efter tips.
Gilla

Lillan

Kvinna ·

22 mar, 2014

Har uppdaterat med nya bilder på mina 7 veckor gamla bröst nu :).

Får inte ha bygel förrän efter 6 månader!
Har letat som en idiot efter nån mjukbh som är lätt vadderad så bröstvårtorna inte lyser igenom...
Har hittat några mjuk-bhar som är ok och köpt en bygelbh i 70 E där jag sprättade bort bygeln.
Men detta är småsaker i sammanhanget, är sjukt nöjd!
Mina trötta urammade bröst har fått volym igen o ändå skriker det inte silikon om dem :)

Gilla

snuffa

Kvinna ·

22 mar, 2014

Lillan skrev:

Har letat som en idiot efter nån mjukbh som är lätt vadderad så bröstvårtorna inte lyser igenom...
Har hittat några mjuk-bhar som är ok och köpt en bygelbh i 70 E där jag sprättade bort bygeln.
Mina trötta urammade bröst har fått volym igen o ändå skriker det inte silikon om dem :)

Oj, 6 månader! Att det kan vara så olika från klinik till klinik.

Jag hittade bygellös bh hos change men tycker att den blir obekväm efter någon timme och sen är den inte vadderad. Jag har oxåå testat att ta ut bygeln från vanlig bh men slutar oftast med att jag tar på mig min top iaf.

Ska bli kul att se hur dina urammade bröst blev efter op, så fort jag blir silver :)

Jag har bara en bronsbild än så länge där du kan se, tycker dom blev rätt naturliga och då är dom ändå bara 4 veckor på bilden.

Gilla

snuffa

Kvinna ·

23 mar, 2014

Var precis inne på Lindex och såg att dom hade fått in rätt många bh:ar i större kupor. Hittade en i 70F för bara 179:- så den fick följa med mig hem :) Funderar på om jag ska ta ut byglarna och använda den redan nu, för då måste den väl klassas som bygellös, eller?

Gilla

Lillan

Kvinna ·

23 mar, 2014

snuffa skrev:

Var precis inne på Lindex och såg att dom hade fått in rätt många bh:ar i större kupor. Hittade en i 70F för bara 179:- så den fick följa med mig hem :) Funderar på om jag ska ta ut byglarna och använda den redan nu, för då måste den väl klassas som bygellös, eller?

Jag köpte en på Lindex i storlek 70 E förra veckan o tog ur byglarna på den.
Den funkar även om man märker att det inte ger samma stöd som med byglarna i.
Bhtyget ligger ju inte tajt mellan brösten utan byglarna i.
Men eftersom jag inte behöver ha supertajt stöd enligt kliniken så räknar jag med att den ok.
Har varit noga med att kontrollera att det inte bildas jack/veck av bh:n o det gör det inte med den från Lindex.
Köpte en annan mjukbh utan bygel o den var aaaaningens för liten antagligen för det
bildades jack under brösen där bh:n suttit åt... Försvann efter natten men kändes skumt!
Känns ovant att ha bh som klämmer åt överhuvudtaget nu tycker jag efter att ha använt 
mjuktoppar i snart 2 månader....
Gilla

snuffa

Kvinna ·

23 mar, 2014

Lillan skrev:

Blev silver nu... så nu har jag kikat på dina bilde och dom är ju superfina!!!

Jag har bara en bild än så länge men den finns där i mitt galleri :)

Gilla

snuffa

Kvinna ·

23 mar, 2014

Fyrtornet skrev:

Kollade precis dina bilder och måste säga att du fått ett jättefint resultat!!!

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem