Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Vivalaboobs profilbild

Vivalaboobs

Kvinna ·

22 dec, 2013

Vi som gör bröstförstoring februari 2014

Bröstförstoring

Hej tjejer! Jag har inte hittat nån tråd för oss som ska göra en bröstförstoring i februari 2014 ännu, så nu kunde jag inte hålla mig Längre! Jag opererar mig den 3/2 på Art clinic, hos Per windh. Bor ner mot Malmö så det blir en lång resa, men de kommer de vara värt! Hur har de gått för andra som pendlar långt till kliniken? Per vill stt jag sover första natten i Gbg så jag är nära kliniken om nåt händer, är bara rädd att smärtan är värre dagen efter när man inte är lika "hög" från narkosen och tabletterna. Nån som har erfarenhet? Så, är de någon mer som opererar sig i februari!? Hade varit skönt att bolla lite tankar med varandra och längta tillsammans

573

Sortera efter

Soleros

Kvinna ·

23 mar, 2014

Vad har ni haft för mjuka toppar innan ni började använda bh? Jag vill hitta någon skön mjuk topp som ger lite stöd utan att trycka, pusha eller spänna mot brösten.
Gilla

Lillan

Kvinna ·

23 mar, 2014

Quote=Soleros]Vad har ni haft för mjuka toppar innan ni började använda bh? Jag vill hitta någon skön mjuk topp som ger lite stöd utan att trycka, pusha eller spänna mot brösten.

Har använt en mjuktop från Kappahl o "geniebra" köpt på ebay.

Har dem båda samtidigt :)

Jätteskönt o med lagom mkt stöd.

Gilla

Frallz

Kvinna ·

23 mar, 2014

Lillan skrev:

Har uppdaterat med nya bilder på mina 7 veckor gamla bröst nu :).

Får inte ha bygel förrän efter 6 månader!
Har letat som en idiot efter nån mjukbh som är lätt vadderad så bröstvårtorna inte lyser igenom...
Har hittat några mjuk-bhar som är ok och köpt en bygelbh i 70 E där jag sprättade bort bygeln.
Men detta är småsaker i sammanhanget, är sjukt nöjd!
Mina trötta urammade bröst har fått volym igen o ändå skriker det inte silikon om dem :)

Freya deco är jättebra! Jag har lagt upp en bild på den i mitt galleri :) väldigt skön och vadersd så bröstvårtorna syns inte igenom :)

Gilla

Fyrtornet

Kvinna ·

23 mar, 2014

Soleros skrev:
Vad har ni haft för mjuka toppar innan ni började använda bh? Jag vill hitta någon skön mjuk topp som ger lite stöd utan att trycka, pusha eller spänna mot brösten.
Rekommenderar den jag fick från kliniken, köpte tillomed en extra på återbesöket. Swegmark, superskön topp som inte trycker eller känns jobbig. Men ger ändå bra stöd och funkar under det mesta. Nackdelen är väl att mina bröstvårtor ibland petar ut hahah så man kan ju inte ha för tunna toppar över om man är frusen.
Gilla

snuffa

Kvinna ·

23 mar, 2014

Fyrtornet skrev:
Soleros skrev:
Rekommenderar den jag fick från kliniken, köpte tillomed en extra på återbesöket. Swegmark, superskön topp som inte trycker eller känns jobbig. Men ger ändå bra stöd och funkar under det mesta. Nackdelen är väl att mina bröstvårtor ibland petar ut hahah så man kan ju inte ha för tunna toppar över om man är frusen.

Jag fick oxå en från Swegmark efter min op och den är jätteskön. Gillar att den har hyskor så man inte behöver dra den över huvudet. Fick en vit men köpte en svart likadan på Hööks för 299:-

Gilla

Lucan87

Kvinna ·

23 mar, 2014

Whaaat har Lindex så stora strl nu??? shiiit varför gick jag ej in där o köpte min första bh som ja nu bara skulle ha tills dom mjuknat upp lite... betalade en för 400kr lite tantig men den uppfyllde alla kriterier med att vara låg i mitten osv så ja får ihop min klyfta

Ska in där i veckan och kolla o prova lite då.. men får ej använda nån push förräns om 2 månader

Mina är strax över 3 veckor nu och de börjar bli fina och jag e såå nöjd med strl de e stora utan kläder tycker jag men med kläder så ser man att jag iaf har bröst *YAY*

Har landat på strl F ena tortyren är G som jag sover i 1 vecka till sen slipper jag sova med den :)

Gilla

Soleros

Kvinna ·

24 mar, 2014

Frallz skrev:

Lillan skrev:

Har letat som en idiot efter nån mjukbh som är lätt vadderad så bröstvårtorna inte lyser igenom...
Har hittat några mjuk-bhar som är ok och köpt en bygelbh i 70 E där jag sprättade bort bygeln.
Mina trötta urammade bröst har fått volym igen o ändå skriker det inte silikon om dem :)

Freya deco är jättebra! Jag har lagt upp en bild på den i mitt galleri :) väldigt skön och vadersd så bröstvårtorna syns inte igenom :)

Är det den svarta du har lagt upp, den senaste? Vart köpte du den och vad kostade den? Hur är det med brösten nu? Mina gör inte ont men bränner fortfarande lite då och då på undersidan. Tror dom börjar mjukna liiiite om jag inte bara inbillar mig :P
Gilla

Frallz

Kvinna ·

24 mar, 2014

Soleros skrev:
Frallz skrev:

Lillan skrev:

Är det den svarta du har lagt upp, den senaste? Vart köpte du den och vad kostade den? Hur är det med brösten nu? Mina gör inte ont men bränner fortfarande lite då och då på undersidan. Tror dom börjar mjukna liiiite om jag inte bara inbillar mig :P

precis det är den svarta :) köpte den på grstaf mellibin i sthlm, men den finns att beställa på vissa sidor också. Tror den kostade 550 kr.

Mina mår äntligen bra! känner bara av liiiite smärta i vänstra bröstet om jag ligger på konstigt vis. mina börjar med att mjukna lite, (tycker jag), alla andra tycker att de e stenhårda! haha

Gilla

snuffa

Kvinna ·

24 mar, 2014

Lucan87 skrev:

Whaaat har Lindex så stora strl nu??? shiiit varför gick jag ej in där o köpte min första bh som ja nu bara skulle ha tills dom mjuknat upp lite... betalade en för 400kr lite tantig men den uppfyllde alla kriterier med att vara låg i mitten osv så ja får ihop min klyfta

Ska in där i veckan och kolla o prova lite då.. men får ej använda nån push förräns om 2 månader

Mina är strax över 3 veckor nu och de börjar bli fina och jag e såå nöjd med strl de e stora utan kläder tycker jag men med kläder så ser man att jag iaf har bröst *YAY*

Har landat på strl F ena tortyren är G som jag sover i 1 vecka till sen slipper jag sova med den :)

Dubbelkollade med kliniken i morse och det var ok att ha om jag tog ut byglarna och använda. Så skönt att ha en riktig bh som inte påminner om Agda 85 eller en top som begränsar tröjvalet.

Gilla

Fyrtornet

Kvinna ·

08 apr, 2014

Jag var i London från 2-6 April nu och passade på att gå in i riktig bh-affär och prova ut bhar. Landade på 34D (75D). Finns inte ord för hur glad jag är. Var den storleken jag ville ha. Köpte med mig 2 st fina (och dyra) bhar som jag kan använda om 5 veckor. Lääängtar! Köpte även bhar utan bygel som jag får använda om 6 dagar.
Gilla

Lucan87

Kvinna ·

09 apr, 2014

Tänk på att brösten kommer ändras med tiden o kan gå upp 1 strl brukar de säga, min jag köpte börjar redan bli för liten :/ 

Gilla

Lillan

Kvinna ·

09 apr, 2014

Har varit på tvåmånaderskontroll idag!

Fortsatt tejpning 2 månader.
Ska fortsätta massera en tid till för att få lite mer skidbacke, sen kan jag sluta när jag är nöjd.
Och då får jag använda bygelbh!!! Trodde jag skulle vänta längre på det :)
Konstaterade att mitt gamla bröst rör sig lite ovanpå de nya... det stör mig inte särskilt-
bara det inte blir värre eller börjar hänga under brösten....
Får hålla tummarna att jag klarar mig utan komplikationer när jag annars är så nöjd!
Gilla

Fyrtornet

Kvinna ·

11 apr, 2014

Lucan87 skrev:

Tänk på att brösten kommer ändras med tiden o kan gå upp 1 strl brukar de säga, min jag köpte börjar redan bli för liten :/ 

Jag tror väl att det är som med allt annat - dvs väldigt individuellt. Växer dom en storlek så gör dom det. Då får jag bara sälja bharna och köpa nya :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem