Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
POFbrons profilbild

POFbrons

Kvinna ·

04 mar, 2013

Vi som gör bröstförstoring i juni 2013

Bröstförstoring
Tråd för er som skall göra bröstförstoring i juni 2013

Använd gärna Operationskalendern för att se vilka som opar sig i juni också.
Den finns i POF-menyn i vänstra spalten.
568

Sortera efter

Latina_77

Kvinna ·

03 jul, 2013

Jag sover i Proformas bh. Använder min Deco Soft fr Freya när jag gå ut och dubbla sportbh när jag är ute går på PW.
Gilla

Mallan82

Kvinna ·

03 jul, 2013

Ok.. För proformas bh e ju egentligen inget vidare stöd, både känner jag, samt vet jag att en kirurg på proforma också sa att deras topp inte e det optimala?!
Gilla

Latina_77

Kvinna ·

03 jul, 2013

Jag vet att deras bh inte ger ngt vidare stöd men, jag kan inte sova i ngn annan typ av bh då jag känner att det skulle störa min sömn.  Förut tog av mig bh:n så fort jag kom hem, nu känner jag att jag behöver detn för att ge mina nya tuttar stöd. Men jag kan tyvärr inte sova i ngt som sitter så hårt åt. Det funkar på dan men ej på natten. 
Gilla

Magnolia81

Kvinna ·

03 jul, 2013

Jag funderar på att börja med sportbh istället, frågan är om man utsätter sig för några risker?! Försöker googla men det är otroligt svårt. Ni som har sportbh vad har ni? Har ni den på 24h/ dygn? Och hur länge ska ni bära den? Tack för att ni finns!!! Kram till er
Gilla

Mallan82

Kvinna ·

03 jul, 2013

Tror Inte det finns några risker , det var ju Ditt val enl kirurgen va? Det handlar väl mer om vilken form man vill ha va? Jag har haft Proformas sporttop dygnet runt i orick 1 v.. Idag köpte jag bättre stödbh på Twilfit ( Abecita kimberky soft cup), den e också lite "sport bh", men sjuukt mkt bättre stöd! Jag tänker nog ha den här nya nu dygnet runt tills min Freya deco soft cup kommer med posten (beställde igår).. Sen kommer jag ha Freya:n på dagtid och Abecitan på natten/promenader o sånt.. Kramis!
Gilla

Latina_77

Kvinna ·

03 jul, 2013

Just nu använder jag mina gamla sportbh men jag använder två st samtidigt när jag ger mig ut på promennad, en lite mjukare och en som sitter hådare åt. Funderar på att skaffa en s.k. shock absober, som jag har läst lite om. 
Gilla

flamsa

Kvinna ·

03 jul, 2013

Är med sugen på att gå över till sportbh på natten då jag vaknar varje timme som det är nu och har gjort sedan dag 1 börjar slita på mig. Har ju två barn att ta hand om på dagarna. Gått utan min bh nu ett par timmar. Testade mina tubtops klänningar och de sitter så jävla fint nu :)
Gilla

flamsa

Kvinna ·

03 jul, 2013

Men frågan är om citadell och andra kliniker opererar olika med tanke på att vi måste ha bygel för att skapa vårt bröstveck och inte ni andra?
Gilla

Mallan82

Kvinna ·

03 jul, 2013

Ja vafan, tubtoppar o sånt sitter såå jävla shysst nu alltså ;)
Gilla

flamsa

Kvinna ·

03 jul, 2013

Tog på mig ett gammalt negligé nu hihi aldrig använt men nu kommer det nog användas mer ;)
Gilla

Mallan82

Kvinna ·

03 jul, 2013

Härligt ;)
Gilla

flamsa

Kvinna ·

03 jul, 2013

Mallan82 skrev:
Härligt ;)

Nu är tortyren på igen =)

Men du, vill beställa en bh,, hur gör jag.. mätte nyss och jag har 73cm under och 99,5cm runt bysten.
Vilken sida ska jag beställa ifrån?
Jag vill ha en fin bh, som inte täcker hela brösten som ger en fin klyfta utan att vara push up haha finns det?
Jag har endast köpt bh på hm och ullared innan =P 
Gilla

Mallan82

Kvinna ·

03 jul, 2013

Oj dålig på det där med hehe.. Men finns väl typ: www.feminint.se www.freyalingerie.com www.bravissimo.com www.figleaves.com www.bh-butiken.se www.nelly.com www.uppercut.se www.timarco.com/se Typ... :) Jag beställde min freya på bravissimo.com Storlekarna e dock skitsvåra, jag har inte helt kommit underfund med dom, men här är en strl-guide: http://storlekar.se/bh-storlekar.html Sen e det en del som säger att den sidan inte e bra, jag vette sjutton haha.. Det har väl med att göra att typ många butiker använder sig av egna strl ?! Fattar inte varför det e så :/ men nen... Fråga Harley; hon hjälpte mig mkt så att min Freya-bh skulle bli rätt strl (då jag brställde från England) Kram!
Gilla

Mallan82

Kvinna ·

03 jul, 2013

Ja jag var också (för säkerhetsskull) i butik o mätte.. Har 65 G nu, sen får man ju omvandla det till UK strl :)
Gilla

Latina_77

Kvinna ·

03 jul, 2013

Jag har 70G/70FF, UK strl blev 32FF.
Gilla

Latina_77

Kvinna ·

03 jul, 2013

Jag tycker att det bästa är att gå till en affär o ber de att kolla vad man har för storlek. Sen så tror jag också att man har väl lite olika storlekar beroende på vad det är för typ av bh/märke. När jag köpte min Freya förra veckan så fick jag tack o lov hjälp med att hitta rätt storlek, annars vet Gud om jag hade lyckats hitta den rätta bh:n själv.
Sen så var tjejen på butiken så gullig att hon hjälpte mig att omvandla till engelsk storlek så att jag skulle kunna beställa själv fr nätet sen. 
Gilla

Anonym användare

03 jul, 2013

32FF uk-size är 70H i eur-storlek som används i sverige.. 
Gilla

flamsa

Kvinna ·

04 jul, 2013

Ja jag hade planerat det men så är jag så sugen :) Får göra det till helgen när maken är hemma. Vill inte ha med ungarna på denna stora stund haha
Gilla

Samba

Kvinna ·

04 jul, 2013

Bad_xx hur känndes det? kunde du röra armarna utan problem? ja ska gööra bukplastik oxå men enligt doktor P så fyra veckor.... undrar allt ja :-/
Gilla

Magnolia81

Kvinna ·

04 jul, 2013

Mallan82 skrev:
Tror Inte det finns några risker , det var ju Ditt val enl kirurgen va? Det handlar väl mer om vilken form man vill ha va? Jag har haft Proformas sporttop dygnet runt i orick 1 v.. Idag köpte jag bättre stödbh på Twilfit ( Abecita kimberky soft cup), den e också lite "sport bh", men sjuukt mkt bättre stöd! Jag tänker nog ha den här nya nu dygnet runt tills min Freya deco soft cup kommer med posten (beställde igår).. Sen kommer jag ha Freya:n på dagtid och Abecitan på natten/promenader o sånt.. Kramis!
Inte risker så, tänkte mer på risken att jag just nu går efter peter cosmos teknik med cosmo tuttar. Vad händer om jag på egen hand går över till sport bh istället? Vill ju inte riskera att det blir fel på brösten för att jag exprementerar på egen hand. Man vill ju rådfråga en kirurg först, men nu kan ju inte jag det. Ska ringa citadellkliniken sen och kolla med dem hur jag ska gå till väga nu. Måste ju kunna vända mig till någon. Kollade på stöd bhn du köpt på twilfit, den såg skön ut :-) Tack för tipset!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem