Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
POFbrons profilbild

POFbrons

Kvinna ·

04 mar, 2013

Vi som gör bröstförstoring i juni 2013

Bröstförstoring
Tråd för er som skall göra bröstförstoring i juni 2013

Använd gärna Operationskalendern för att se vilka som opar sig i juni också.
Den finns i POF-menyn i vänstra spalten.
568

Sortera efter

Mallan82

Kvinna ·

03 jul, 2013

Puuuh! Nu sitter jag på bussen mot mitt centrum (konstigt att inte köra bil).. Har för första ggn tagit av proformas topp och har just nu bara en lösare topp under mitt linne, och det känns SÅ jäkla konstigt! Som om de trillar av när som helst! Plus att det e tungt o ovant för ryggen, kan inte gå helt upprätt :/ haha! Men nu ska jag iaf in i centrum och jaga mjuk bh/sporttopp, för nu e det dags för det :D
Gilla

sextiofem lax

Kvinna ·

03 jul, 2013

Mallan - när ska du på återbesök? Hur ser dina sår/ärr/tejp ut? Är sjukt nervös inför fredag då min tejp ska bytas...tänk om det spricker upp...om det liksom fastnar sårskorpor i tejpen när dom tar av den....har sett massa läskiga bilder på ankarlyft som inte läker ordentligt :/ variga sår, nekroser och hål.... Jag va precis på apoteket o köpte c-vitamin och multivitamin kvinna (som innehåller zink b.la) har hört att det ska underlätta sårläkningen....att ärren inte blir fina i slutändan struntar jag i (hellre fula är än mina f.d tuttar..) men just det där med att såren/ärren spricker upp och att det ska bli infekterat skrämmer mig...!! Underlättar ju inte att det ärssommar och varmt, baktetier trivs ju i varma och fuktiga klimat.... Hur går läkningen för er tjejer som opats i juni?
Gilla

flamsa

Kvinna ·

03 jul, 2013

Mendes78 skrev:
flamsa, ja jäklar! Nu händer det grejer! :D Skitfint. ;) Ja, jag tror att dom kommer att bli jättefina oavsett den där jäkla BHn.
Åh bra du såg med :) ja skit bh till att jobba sig. Natten har varit över jävlig har konstant ont nu. Men min snälla morfar ska komma med starkare värktabletter för nu har jag bara alvedon kvar.
Gilla

flamsa

Kvinna ·

03 jul, 2013

Jag har bara ärr i armhålan men de har stängt sig fint. Har ingen tejp alls det behövdes inte där längre.
Gilla

Mallan82

Kvinna ·

03 jul, 2013

Sextiofem lax: Nu har jag köpt en Abecita soft top, eller vad den heter (På Twilfit), den e lite mer åt sporttopp-hållet, men e ju riktig bh-knäppning bak. Dock hade jag velat haft kupor som brösten "vilar" emot, men det e väl detta man ska ha (läst många som köpt sporttoppen från Abecita). Såren vet jag inte hur de ser ut, tejpen från Open sitter så bra, så.. Men såren känns väl rätt bra. Dock e jag orolig för mitt vänstra bröst e ännu mer stenhårt än mitt högra, sitter högre upp, samt så ser hela det bröstet större ut än det högra, samt kantig form på det :( Har mailat bilder till Örjan, och jag hoppas han svarar fort!! Blir ju orolig :(
Gilla

Mallan82

Kvinna ·

03 jul, 2013

(Återbesök på måndag) men vill helst dit NU...
Gilla

Magnolia81

Kvinna ·

03 jul, 2013

Till er som masserar brösten. Känner/kände ni att de ömmar och blir lite "hårdare" de första dagarna? Jag började massera i måndags och tycker de känns ömma och lite hårdare sedan jag började med det. Dunkar/sticker även runt det vänstra bröstet emellanåt.
Gilla

flamsa

Kvinna ·

03 jul, 2013

Jag skulle bara trycka mina bröst in mot klyftan och nypa till i skinnet under brösten. Resten verkade se bra ut. Spänner lite när jag trycker in dom men bara just då inte när jag släpper. Ska trycka in 3ggr varje gång 3ggr om dagen.
Gilla

Magnolia81

Kvinna ·

03 jul, 2013

Lustigt att man får så många olika direktiv på hur man skall gå till väga med sina bröst :-)
Jag skulle trycka både inåt, utåt, uppåt, neråt :-/ 2 ggr om dagen.
Ringde citadellkliniken och pratade med sjuksystern där, de ger ju en ett svar iaf. Peter struntar helt i att svara på mina mail. Man kan bli väldigt öm och hårdare i bröstet när man börjar massera sa hon.
Så precis när allt börjar kännas bra så är det något nytt som dyker upp, ångrar så att jag gjorde denna Op :-( 

Har noll stöd i min läkare när jag har en massa frågor, vet inte längre om naturliga bröst är någonting jag vill ha eller om jag faktikst vill att de ska se lite bulliga ut.
Men har ingen aning om hur jag ska gå till väga då, så många tankar och ingen som kan svara mig ordentligt.
Tycker man behöver sin läkare en hel del efter en sådan här sak då man undrar massor, men när han skiter i att svara tillbaka eller är nonchalant snorkig i sitt mail när han väl svarar så blir man bara så ledsen och vilsen.
Jag har skickat 3 mail på 9 dagar och fått svar på 1. 

Känner mig mest trött om dagarna och vill bara sova bort allt, trodde jag skulle bli gladare och må bättre men känns precis tvärtom 😢
Gilla

flamsa

Kvinna ·

03 jul, 2013

Magnolia81 skrev:
Lustigt att man får så många olika direktiv på hur man skall gå till väga med sina bröst :-)
Jag skulle trycka både inåt, utåt, uppåt, neråt :-/ 2 ggr om dagen.
Ringde citadellkliniken och pratade med sjuksystern där, de ger ju en ett svar iaf. Peter struntar helt i att svara på mina mail. Man kan bli väldigt öm och hårdare i bröstet när man börjar massera sa hon.
Så precis när allt börjar kännas bra så är det något nytt som dyker upp, ångrar så att jag gjorde denna Op :-( 

Har noll stöd i min läkare när jag har en massa frågor, vet inte längre om naturliga bröst är någonting jag vill ha eller om jag faktikst vill att de ska se lite bulliga ut.
Men har ingen aning om hur jag ska gå till väga då, så många tankar och ingen som kan svara mig ordentligt.
Tycker man behöver sin läkare en hel del efter en sådan här sak då man undrar massor, men när han skiter i att svara tillbaka eller är nonchalant snorkig i sitt mail när han väl svarar så blir man bara så ledsen och vilsen.
Jag har skickat 3 mail på 9 dagar och fått svar på 1. 

Känner mig mest trött om dagarna och vill bara sova bort allt, trodde jag skulle bli gladare och må bättre men känns precis tvärtom 😢
Fan va tråkigt =(
Bröstbandet är det som styr formen på bröstet sa tuve till mig, vill man ha skidbacke skall man ha bandet man skall ha bandet till man känner att man är nöjd med formen, men det kan räcka om man har det på natten eller kanske bara när man är hemma. Vissa vill ju ha bulligheten och då behöver man inte bandet sa han. Bhn är till förr att skapa bröstvecket sa han.
Nag massagen så tror jag det är olika beroende på hur bröstet ser ut. Mina sticker ut lite på sidorna så därför ska jag nog inte trycka dom utåt och mina är redan ganska långt ner.
tror det är utgångsläget som avgör vilken massage.
Men jag bara gissar.
Tråkigt att du är missnöjd med din läkare, Tuve svarade inte de första dagarna men sedan när han väl börjat svara så svarade han ganska snabbt, vi mailade fram och tillbaka på lördagen flera gånger..Jag kände så förut fy fan det är inte värt det har så himla ont idag, men jag vet att jag kommer tycka det om ett par veckor när det börjar ge med sig. 
Den skarpa smärta jag haft i högerbröst är borta nu iallafall.
Men jag kände nej faan nu köper jag en sportbh i stället allt är bättre en denna skit bhn
Gilla

flamsa

Kvinna ·

03 jul, 2013

Men tuve sa inget om när man får använde push up.. tittat lite på bhar och de ända jag gillar är ju dessa om man inte vill täcka hela bröstet med tyg dvs
Gilla

Magnolia81

Kvinna ·

03 jul, 2013

Tack flamsa!! Jag mailade nyss Peter och sa vad jag tyckte och tänkte om hans sätt. Mailade honom igår eftersom min tejp kring brösten börjat lossna och behövde veta hur jag skulle gå till väga. Inget svar! Mailade honom idag ang bröstbandet och om jag ville ha bulligare bröst ifall jag skulle sluta använda det då. Fick då tillbaka "ja det stämmer" INGET mer, inte ett ljud om tejpen. Det var liksom allt! Mailade honom ju onsdagen efter op och har fortf inte fått svar på det ens. I måndags när jag var på återbesök och det var min tid att komma in, då sticker han ut huvudet och säger "där sitter ju du, jag är jätte hungrig och måste äta något så jag kommer snart" Så jag fick vänta lite längre innan jag kom in. När jag väl kom in var det bara pang, pang, pang så färdigt...tack och hej' Mailade honom på kvällen för han hade spänt min bh så mycket att jag grät av smärta. Fick då ett mail tillbaka att den tonen hade jag inte några timmar innan. Han är TOTALT okänslig och så fruktansvärt nonchalant, så nu mailade jag ett argt mail till honom. Men tack Flamsa för din hjälp, du är en stjärna!!
Gilla

Mallan82

Kvinna ·

03 jul, 2013

Men fyy! Det där låter Inte bra! Nej gud vilket dåligt förhållningssätt ifrån ens egna kirurg!! Fy vad oprofissionellt!
Gilla

Samba

Kvinna ·

03 jul, 2013

Ja lägger mig oxå i här då. ja ska op i augusti o maila honom härom dagen för o kolla när ja kunde sitta i sadel igen o börja träna sen ville ja dubbelkolla m implantatet o modellen han svara snabbt men bara fyra veckor så ja fick inte svar på mer än en fråga. det gör ju att man känner sig väldigt osäker o ja som är nervös redan. ja menar han ska ha så mycket pengar för op så lite trevlig tycker ja han va. (ja ska till Peter Cosmo ja oxå)
Gilla

Magnolia81

Kvinna ·

03 jul, 2013

Mellan - ja verkligen :-( Samba - förstår din osäkerhet. Som sagt som kirurg är han ju bra men jag personligen tycker inte han är lika bra på att finnas där för en efteråt när man verkligen behöver honom. Jag får känslan av att pengarna har trillat in och op:n e klar så nu kan jag klara mig bäst jag vill. Finns säkert många andra som tycker han är toppen även efteråt men jag har absolut inte den uppfattningen direkt. Tyvärr :-( Får ju hoppas att du får ett bättre bemötande :-)
Gilla

Latina_77

Kvinna ·

03 jul, 2013

Bytte ut tejpen igår och det gick jättebra. Först var jag rädd att stygnen skulle följa med när jag drog bort den, men icke :-). Ärret såg bra ut också. Nästa gång kan jag nog byta ut själv utan hjälp. Fast det enda jag undrar är hur stygnen ska försvinna/ramla bort om man använder tejpen hela tiden? 
Gilla

Sandra90s

Kvinna ·

03 jul, 2013

Vad tråkigt att ni inte får bra respons på era mail :( Min kirurg svarar nästan på en gång (allra högst har det gått en dag och det var för jag mailade på en söndag) och har mailat han ca 6-7 gånger efter opn. Förstår att det är jobbigt att inte få svar eller att få korta svar!!! Men tur att vi kan prata med varandra här och så. Dock så är det ju olika från klinik till klinik vad som gäller..... 
Gilla

Latina_77

Kvinna ·

03 jul, 2013

Jaaa...verkligen! Super bra att vi har varandra här! De flesta har ju samma typ av funderingar ju! Love you girls! 
Gilla

Bad_xx

Kvinna ·

03 jul, 2013

Samba jag satt upp på hästen igår dock för bara en lugn skrittur barbacka. Är 4 veckor sen på fredag för mig.. min kirurg sa att man kunde börja rida 4-6 veckor efter op med dubbla sportbhs.
Gilla

Mallan82

Kvinna ·

03 jul, 2013

Tjejer!! Sover ni även i Acecita kimberly? Alltså, bör jag göra det eller ska jag sova i Proformas topp?!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem