Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
POFbrons profilbild

POFbrons

Kvinna ·

04 mar, 2013

Vi som gör bröstförstoring i juni 2013

Bröstförstoring
Tråd för er som skall göra bröstförstoring i juni 2013

Använd gärna Operationskalendern för att se vilka som opar sig i juni också.
Den finns i POF-menyn i vänstra spalten.
568

Sortera efter

flamsa

Kvinna ·

06 jun, 2013

hej!
Blev nyss medlem, ska operera mig den 25de juni på citadellkliniken i Landskrona.
Tuve ska operera mig, var på konsultation igår och jag är så jäkla spänd nu. har längtar efter detta i 14 år och nu ska det äntligen ske. 
Gilla

Anonym användare

06 jun, 2013

Om en vecka vid den här tiden kommer jag vara på väg hem med nyopade tuttar. Nojjat lite idag eftersom det helt plöstligt känns verkligt, har väntat på den här korren i flera månader. 

Hur känns det för er? Nervösa? :)
Gilla

Sandra90s

Kvinna ·

06 jun, 2013

17 juni på Akademikliniken!! :D
Gilla

Lizalotta

Kvinna ·

07 jun, 2013

Det är riktigt nervöst! Vill bara få vakna upp se på mina nya bröst :) Det är snart dags! Hur är det för dig, tin? Du ska snart in också :)
Gilla

Anonym användare

07 jun, 2013

Känslan när man kollar ner och ser brösten för första gången är oslagbar. Jag började gråta av lycka :)

Är inte nervös, har trots allt redan gått igenom två operationer så vet hur allt går till det enda är att jag är orolig över hur resultatet ska bli. Det har skitit sig två gånger nu och är rädd för att det inte ska bli bra den här gången heller. Det måste vara tredje gången gillt :/
Gilla

Lizalotta

Kvinna ·

07 jun, 2013

Låter underbart! :) Jaha, så tråkigt :( Gick in på din profil och läste om dina tidigare operationer. Får hålla tummen för dig över att denna blir kanon! :) 
Gilla

Freedom

Man ·

07 jun, 2013

Kul Virre85! Vi ska opa oss på samma dag och nästan samma strl, fast jag ska opa mig på Bella i Hbg :) Jag ska ha 560cc. Har du fått operations tid än? Jag fick mina papper idag och nu är allt betalt och klart! Ska bara fylla i min hälso deklaration  :) Ohh vad man längtar                                                                                                                                                                                                          
virre85 skrev:
hej!
Blev nyss medlem, ska operera mig den 25de juni på citadellkliniken i Landskrona.
Tuve ska operera mig, var på konsultation igår och jag är så jäkla spänd nu. har längtar efter detta i 14 år och nu ska det äntligen ske. 
Gilla

flamsa

Kvinna ·

07 jun, 2013

Freedom skrev:
Kul Virre85! Vi ska opa oss på samma dag och nästan samma strl, fast jag ska opa mig på Bella i Hbg :) Jag ska ha 560cc. Har du fått operations tid än? Jag fick mina papper idag och nu är allt betalt och klart! Ska bara fylla i min hälso deklaration  :) Ohh vad man längtar                                                                                                                                                                                                          
virre85 skrev:

Jag ska vara där 25 juni kl 11 =) =) 
Allt är färdig betalt här med, tågbiljett bokad och betald och hämtat ut antibiotikan jag ska börja med kvällen innan.
Jag längtar så jag tror jag dör. 
Blev ganska chockad när han sa vilken storlek det var på inlägget jag valde. Men han förklarade att jag har så bred bröstkorg så jag måste ha lite större inlägg för att få det resultat jag vill ha. Han sa att det kommer ändå att vara svårt för utomstående att se om de är opererade eller inte.
Kan inte dagarna gå lite snabbare!! =P
Jag jobbar fram till 23 juni sedan går jag på semester i 5 veckor så då går tiden lite snabbare iallafall och jag kan få läka utan sjukskrivning.

Gilla

Sarabara

Kvinna ·

08 jun, 2013

Jag hade tänkt 350 men valde 410 och ångrar inte det en sekund, det generella rådet brukar bara att gå på den större storleken om man väljer mellan två. Köp en stor BH och gör ristestet hemma med lite olika outfits, testa också gärna ännu större med ristestet. När jag bestämde mig för 410 så testade jag 500 i rispåsar, och bestämde att om inte ens 500 kändes för stort så var 410 en bra storlek.
Gilla

socker1

Kvinna ·

09 jun, 2013

Två dagar kvar för mig! Har haft jättesvårt att välja implantat, har velat mellan 325-400 och mellan hp och mp sen första konsultationen i januari. Nu har jag beslutat 350 mp i alla fall.

Jag är ganska nätt byggd med liten bröstkorg och midja och bredden på mina egna bröst är ca 10,5 cm. Jag tycker stora hp-bröst är skitsnygga och på de bilder jag skickat till Gribbe har han sagt att det är såna implantat jag bör välja. Men samtidigt har jag svårt att komma på vad jag egentligen vill, det är ju inte bara jag och pojkvännen som ska kolla på dem utan jag vill också kunna gå på stranden utan att bli stirrad på, inte behöva berätta berätta för släkten osv. Jag skulle vantrivas om de kändes oproportionerligt stora eller om de var svåra att dölja när jag vill det. Samtidigt som de flesta tjejer på POF säger att man ska ta lite större än man tror. 

Hoppas det blir bra såhär, jag kan inte låta mig att noja då jag är obotlig perfektionist... men jag tänker som så att jag är hellre lite besviken över för små, än obekväm med för stora. 
Gilla

flamsa

Kvinna ·

09 jun, 2013

Åh jag önskar att jag oxå bara hade två dagar kvar!! Jag måste vänta i hela 16 dagar, kan knappt tänka på annat =)

Gilla

Bad_xx

Kvinna ·

09 jun, 2013

Soltråle, vilken läkare har du på carlanderska? Gjorde ett ankarlyft samt inlägg nu i fredags den 7/6 och är förväntansfull på hur de ser ut där under allt ;)
Gilla

solstråle

Kvinna ·

09 jun, 2013

Bad_xx skrev:
Soltråle, vilken läkare har du på carlanderska? Gjorde ett ankarlyft samt inlägg nu i fredags den 7/6 och är förväntansfull på hur de ser ut där under allt ;)
Jag ska opereras av Peter Tarnow om 3 dgr! På onsdag morgon! Jag är så fruktansvärt nervös så att jag har ont i magen...!! Gick din operation bra? :) Grattis!
Gilla

Lolita77

Kvinna ·

09 jun, 2013

Nära nära nu... På tisdag morgon kl 8 ska jag vara på kliniken!!!
Jobbar halv dag imorgon, sen ska jag hem o förbereda hemmet, så allt är nära till hands.
Inte nervös ett dugg än, men det är jag i ett nötskal :)
Gilla

socker1

Kvinna ·

09 jun, 2013

Lolita77 skrev:
Nära nära nu... På tisdag morgon kl 8 ska jag vara på kliniken!!!
Jobbar halv dag imorgon, sen ska jag hem o förbereda hemmet, så allt är nära till hands.
Inte nervös ett dugg än, men det är jag i ett nötskal :)

Vi kommer nog opereras samtidigt! Jag ska också vara där kl 8 på tisdag, men på Proforma. Spännande! Lycka till, det kommer bli grymt:)

Gilla

Bad_xx

Kvinna ·

10 jun, 2013

Ja den gick bra. Har inte jätte ont och är uppe och rör på mig rätt så mycket Va jätte nervös på vägen dit men det släppte sen när jag väl va där :) Lycka till! :)
Gilla

Samba

Kvinna ·

10 jun, 2013

Hur har det gått efter op? Ja ska på konsultation på tors är nervös för det oxå men spänd ändå =) va Peter bra? har du mycket ont? Lycka till m dina nya vänner :)
Gilla

solstråle

Kvinna ·

10 jun, 2013

Tack så mkt bad-xx :hoppas också kunna va rätt så mkt uppe och röra mig. Vill ju kunna va med mina gosiga barn :)
Gilla

Sivu

Kvinna ·

10 jun, 2013

Jag opererades i tisdags, så nu har jag haft mina nya fina bröst i nästan en vecka! Måste säga att det hittills har gått bättre än jag förv'ntat mig, trodde att jag skulle vara mer eller mindre sängliggande hela första veckan. Jag halvsov bort operationsdagen (efter lite illamående, huu..) och vilade väl en hel del dagen efter. Men efter det har jag varit uppe och mått bra! Självklart med en del begränsningar i rörelserna, och energin har ju inte varit på topp, men har ändå mått så mycket bätter än jag trott att jag skulle göra. Det största problemet har varit att komma ur sängen, då man inte kunnat tynga kroppen mot armarna något alls. Håller tummarna att det inte kommer några bakslag nu med infektioner eller komplikationer..
Gilla

Lolita77

Kvinna ·

11 jun, 2013

D dagen idag! Sitter i sängen 5 min innan vi ska köra. Att duscha i "sprit" är lika hemskt varje gång - lagom torr hehe... Snart bär det av mot nya booooobies! Lycka till alla :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem