Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
POFbrons profilbild

POFbrons

Kvinna ·

04 mar, 2013

Vi som gör bröstförstoring i juni 2013

Bröstförstoring
Tråd för er som skall göra bröstförstoring i juni 2013

Använd gärna Operationskalendern för att se vilka som opar sig i juni också.
Den finns i POF-menyn i vänstra spalten.
568

Sortera efter

Lolita77

Kvinna ·

02 jun, 2013

Menade Sebbzis :)
Gilla

Sebbzis

Kvinna ·

02 jun, 2013

Ja precis, vart lite förvirrad där med efternamnet! Ja hon verkar jättebra, har gjort massa snygga bröst! Fick se en del bilder på konsultationen och även en del Marybröst här!
Gilla

Lolita77

Kvinna ·

02 jun, 2013

Har inte sett så många. Kan du länkabilder  här, el nåt? Jag ska lägga 500 i ena, 600 i andra. Också bakom som du. I bröstvecket :) Jag är inte liten rent kroppsmässigt, så jag tror det är lagom på mig. Shit bara en vecka kvar hehe... Spännande!
Gilla

Anonym användare

02 jun, 2013

Gjorde nu i torsdags (30maj) Örjan Gribbe
Gilla

Sebah

Kvinna ·

03 jun, 2013

Idag var jag på konsultation på kkab för att mitt vänstra bröst krånglar, imorgon byter jag mina 765 inplantat till 550. Känns sååå skönt. Haft mina i 6 år ev har det ena gått sönder. Gjorde min första bröstförstoring mitt i sommaren -06 under en stark bröstmuskel var inte kul, det tog 4 veckor innan brösten ens kom fram haha tejpade och var på stranden i linne. Lycka till tjejer!
Gilla

Lupo

Kvinna ·

03 jun, 2013

2 dgr.. Sjukt nervös nu!!:) men det ska bli härligt!!
Gilla

Lolita77

Kvinna ·

03 jun, 2013

Fick några tips av en väninnan igår, som jag tänkte dela med mig. När hon opade så hade hon mjukiskläder, samt istället för en t-shirt el top, så hade hon en munkjacka. Så hon slapp lyfta armarna, och bara kunde trä i den. Sen hjälpte en sköterska henne att dra dragkedjan. Sen när hon kom hem lånade hon en "tantbh" av sin mamma, utan byglar och hade utanpå gördeln. Då tyngden i brösten också framkallar det onda. Så det blev ett mjut stöd. Annars så sprang hon med kudde under tuttarna, och höll upp dem :)

Ville bara dela med mig :)
Gilla

Kittykatten

Kvinna ·

04 jun, 2013

Aaaa imorn e det dags!! ska bli så skönt att äntligen bli av med de tomma skinnpåsarna. Hoppas Peter sköter sig extra perfekt imorgon!

Gilla

JollyGood

Kvinna ·

04 jun, 2013

Operationstid bokad till den 28 juni, börjar bli nervös...
Gilla

Mendes78

Kvinna ·

05 jun, 2013

Lolita77, sjukt bra tips! Man tackar! :)
Gilla

Kittykatten

Kvinna ·

05 jun, 2013

Ligger här med dropp och närsom ska vidare in på op!! Hungrig!!!!!!
Gilla

Mspgirl1

Kvinna ·

05 jun, 2013

Lycka till nu :)
Gilla

Citruz

Kvinna ·

05 jun, 2013

Lolita77 skrev:
Fick några tips av en väninnan igår, som jag tänkte dela med mig. När hon opade så hade hon mjukiskläder, samt istället för en t-shirt el top, så hade hon en munkjacka. Så hon slapp lyfta armarna, och bara kunde trä i den. Sen hjälpte en sköterska henne att dra dragkedjan. Sen när hon kom hem lånade hon en "tantbh" av sin mamma, utan byglar och hade utanpå gördeln. Då tyngden i brösten också framkallar det onda. Så det blev ett mjut stöd. Annars så sprang hon med kudde under tuttarna, och höll upp dem :)

Ville bara dela med mig :)
Bra tips inför operationen :)
Gilla

Lizalotta

Kvinna ·

05 jun, 2013

Igår var det två veckor kvar till min op. Jag tror jag börjar förstå att jag faktiskt ska operera mina bröst! Shit, är sjukt taggad och jäkligt nervös! Det är ingen annan här som ska ha op på Proforma den 18 också? :)
Gilla

Sarabara

Kvinna ·

05 jun, 2013

Hej tjejen!

Jag har precis opererat mig hos Peter och kan svara på detta utifrån min erfarenhet. Det har idag gått 2 veckor och jag känner mig väldigt pigg. Dock ska jag säga att tortyren är lite bökig och gör ganska ont, men inte alls så man blir "handikappad" på något sätt. Och det är ju förhoppningsvis bara två veckor kvar. 
Jag har varit lite trött och medtagen fram tills nu faktiskt, inte jättesugen på att hitta på saker osv. Det är först nu kan man traska runt på stan utan att vara helt slut efteråt, innan gjorde det rätt ont att gå för att det liksom guppar, så jag försökte undvika rörelse fram tills bara för några dagar sen. Har fortfarande lite svårt att resa mig upp om jag ligger på golvet, armarna stramar fortfarande men det börjar bättra sig så att jag utan problem kan tvätta håret, sätta upp det i tofs osv.
Får också nu på mig kläder som man måste dra över huvudet, vilket har varit svårt ungefär fram till dag 10.

Det har också diskuterats tidigare i tråden gällande "tortyren", och jag kan säga att det är rätt svårt att dölja den under linnen osv. (Och även om man gör det med höghalsade linnen, så har brösten ingen direkt smickrande profil under linnet eftersom bandet trycker ner dom)
Så hade man tänkt sola och se snygg ut inom en månad efter operationen så kanske man får tänka om, men kan man härda ut, så go for it! 
Gilla

Sarabara

Kvinna ·

05 jun, 2013

Några tips inför operationen, behovet är givetvis individuellt
(Vissa kliniker rekommenderar stretch och då kan man göra mer, medans andra inte gör det)

Tröja med knappar är ett måste
Byxor som inte är för svåra att knäppa (tighta jeans är svårt t.ex.)
Ha gärna lösa toppar som är LÄTTA, jag hade Onepiece med mig men tyckte den kändes för "tung" emot brösten så jag hoppade över den.
Skor som man bara kan stoppa ner fötterna i utan att böja sig ner
Halstabletter eftersom man kan bli lite torr i halsen efter operationen
Godis att äta på kvällen efter op. var en räddning för mig, eftersom man är hungrig efter fastan
Någon som tar hand om en första VECKAN, men gärna kan passa upp även efter om det behövs! Jag hade inte klarat mig själv första veckan, man är väldigt trött. 
Ansiktsrengöring i servettform var bra att ha.
Massor med färdigrätter i frysen och mellanmål som är lätta att ta fram, de första dagarna kan det t.o.m vara för jobbigt att lyfta ett yoghurtpaket.
Ställ alla saker inom räckhöjd i köket (glas, tallrikar osv).
Se till att tvätta och städa innan, för det kommer ni inte vilja/kunna göra på ett tag.
Färga håret om ni hade tänkt göra det själv inom de närmsta tre veckorna
Häng upp och preparera duschmunstycket hemma i bra höjd och "inställning" så att det bara är att vrida på duschen när ni vill duscha. Ni kommer behöva hjälp med att tvätta håret de första dagarna.
Jag hade ispåsar när det brände som värst dag 4, tyckte det hjälpte mot smärtan.

Gilla

Mammamarie

Kvinna ·

05 jun, 2013

Operationen flyttad till 12/6 istället, en vecka kvar! :-)
Gilla

Kittykatten

Kvinna ·

05 jun, 2013

Aj som fan!
Gilla

backtoboobs

Kvinna ·

05 jun, 2013

På fredag är det dags för mig!
Gilla

Nervöös

Kvinna ·

05 jun, 2013

Jag ska göra bröstförstoring hos örjan den 27/6, men börjar bli nervös angående storleken. Valde 325 bakom muskeln när jag va där, men nu undrar jag om det inte kommer bli för litet. Har mailet örjan om att höja till 350, men fortfarande inte fått svar trotts att de gått över 2 veckor :/ Och nu börjar jag även fundera på om jag ska köra 375 istället. Såg en tjej som hade ungefär samma längd och vikt som mig som la in 400 och det är precis så som hennes resultat blev som jag är ute efter. Nu vet jag inte vad jag ska välja! Någon som har förslag på vad som kan va bäst? Har mailet örjan igen, men fortfarande inget svar. Gjorde precis betalningen idag också så är extra nervös nu! De är inte operationen i sig som skrämmer mig då jag har vant mig vid att bli sövd och gått igenom större operationer, men de är resultatet jag oroar mig över! Vill inte att de blir för litet eller för stort! Help!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem