Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
newme profilbild

newme

Kvinna ·

27 dec, 2012

Vi som gör bukplastik i jan/feb 2013!!

Bukplastik
Tänkte att vi som ska operera oss i jan / feb kunde stötta varandra här i tråden! Jag ska göra full bukplastik och bröstlyft hos Dr Magnus Hober på Improva kirurgcentrum den 19/2-13. Längtar sååå mycket samtidigt som det är väldigt nervöst!! :)
550

Sortera efter

Lovely Lily

Kvinna ·

27 dec, 2012

Åh vad roligt! Full bukplastik på sophiahemmet i slutet av januari. :)
Gilla

newme

Kvinna ·

27 dec, 2012

Tiden går fort och snart är vi där!! Hur gamla är dina barn? Har du gjort brösten eller blir det senare? Såg att det stod om det i din sign!
Gilla

Sherif

Kvinna ·

02 jan, 2013

Hejsan! Har min bukplastik planerad till den 7/1.. Blev förkyld i jul här å är fortfarande snuvig å har fått rethosta.. :( är fruktansvärt orolig att min op måste bli framflyttad :( vill inte! Har ju längtat, planerat å fixat så länge nu! Hur går det för er? Går allt planenligt?
Gilla

SandrisL

Kvinna ·

02 jan, 2013

Halloj, Spännande att följa varandra :) Min operation är planerad till 15/1 på Art Clinic i Gbg. Sitter just nu o läser o tittar på,allt jag kommer över på nätet.
Gilla

lindarichardt

Kvinna ·

02 jan, 2013

För mig är det dags på måndag ! 👍 7/1.. :) Lycka till allihopa!! :)
Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

02 jan, 2013

Avis på er som har op 7/1 ville oxå ha det datumet men får snällt vänta till 22 ;) Får ni gördel på kliniken direkt? Vad har dom sagt till er om återhämtning? När tar dom dränen på er? Kul att jämföra. Jag ska köpa egen gördel att ta på dagen efter hemma. Ingen gördel förrän typ 30 h senare alltså, dränen dras dagen efter op. Återhämtning sa dom 1 vecka till Max 3, om inget tillstöter och träna efter 4 veckor om det känns bra.. Som sagt kul att jämföra.
Gilla

Sherif

Kvinna ·

02 jan, 2013

Jag får gördel på kliniken, som jag ska ha dygnet runt i fem veckor sedan om dagen i ytterligare fem veckor å dränen tar de bort dagen efter. Kommande tre veckor efter op ska jag ta det lugnt å inte bära eller liknande.. Får väl höra mer på måndag :) Väntar mig att det ska kännas ungefär som vid kejsarsnitt!?! Får se :) Lycka till med era operationer!
Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

02 jan, 2013

Du måste uppdatera sen om hur det går m allt och ta bilder! Jättekul att se andra :)
Gilla

caroline76

Kvinna ·

02 jan, 2013

Lycka till allesammans! Jag gjorde min för snart 2 år sedan och ångrar mig inte en sekund. Mer om den finns att läsa på minnyakropp.blogspot.com Jag råkade ut för en del svullnad efter operationen men den la sig efter hand. Än en gång, lycka till!
Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

02 jan, 2013

Caroline, tittat på dina bilder och wow! Men din rumpa förstår jag inte? Du har ju inte gjort hela vägen runt? Eller fattar jag fel? Jag är nervös över hur länge man är svullen, ska ta bort hud och inget annat men känner att man ska räkna med att vara svullen läääänge! Hur länge var du svullen ich när började det lägga sig?
Gilla

Sherif

Kvinna ·

02 jan, 2013

Ska uppdatera sen! Med bilder och allt :)
Gilla

lindarichardt

Kvinna ·

03 jan, 2013

Lovely Lily; Jag får gördel från kliniken, två olika om jag inte minns fel.. :o Dom drar dränen dagen därpå, innan jag åker hem! Och jag blir sjukskriven 4-6 veckor, 4 garanterat.. Jaaa, det är kul att se hur olika det är för alla! :)) Vi får följas åt här! :) Lär bli mycket tankar och annat som dyker upp, med svullnader och gördlar och kuddar hit och dit.. Spännande.. :))

Caroline76, jag ska definitivt läsa din blogg! Lusläser alla bukplastikbloggar jag kommer åt.. :)

Jag kmr också uppdatera mke i min blogg sen med bilder o sånt, här med.. Det kommer vara roligt att gå tillbaka till sen! :D

Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

03 jan, 2013

Herregud, jag läste bloggar till två inatt... Sitter nu här i skolan och gäspar stort (tröstar mig med att i princip ingen annan är här och att jag pluggar frivilligt idag) Linda, 4-6 v sjukskrivning... oj oj oj och jag som räknar kallt med att vara på plats i skolan efter en vecka... Tänka om och tänka rätt kanske? =/ Men den som lever får se =)
Längtar så mycket men är smatidigt så rädd för svullnaden, för att något ska bli fel, för att naveln blir ful, för att snittet blir för högt, för att det ska vara lös hud kvar sen när allt läkt och då kommer det inte vara värt det, för serom, för vävnadsdöd, för... Ja ni märker ju... Ska inte sy eller suga fett och det gör mig oxå nervös, tänk om min mage inte blir lika fin som era pga att den inte sys... Jag har en liten delning men inte så stor och då tycker kirurgen det är bättre att jag får en naturlig mage... Ska träffa honom på måndag igen så jag ska ta upp detta med oron. Åh vad jag längtar!!! Vill bara ha det överstökat och facit i hand och sen spoooola fram 6 månader i tiden. =)

Gilla

newme

Kvinna ·

03 jan, 2013

Åh va jobbigt jag kommer vara sist av alla er att opa.... Kommer längta ihjäl mig!!!!! :) det känns jättebra att vi är ett gäng så man kan bolla tips och idéer och få stöd! Ja man gör inget annat än läser och kollar bilder! Jag kommer få gördel på kliniken och får ta drän nån dag efter. Förhoppningsvis stannar jag två dagar, kan vara skönt med två söta glada barn hemma! Sjukskrivning sa han 3v minst, jag jobbar på akutmottagning så det är rätt tuff miljö, men han sa vanligtvis 3v för de flesta. Jag har nog oxå föreställt mig smärtan som vid snitt fast lite mera.. Jag står varje dag framför spegeln och drar i huden hit och dit för att försöka föreställa sig hur det kommer se ut :) gissar att fler gör det? :) haha
Gilla

SandrisL

Kvinna ·

05 jan, 2013

Hua...... Nu har jag kollat på alla Bronsbilder som jag kommer åt, och inser att det finns många bukplastikers resultat som jag INTE vill ha..... Jisses, man har ju ingen aningen om slutresultatet. Vill inte se gravid ut, inte ha trosöverhäng, inte hundöron..... Öskar så att operationen går bra, och att mitt resultat blir fab:) Och era med så klart ;)
Gilla

newme

Kvinna ·

06 jan, 2013

Lycka till imorgon nu "sherif" och "lindarichardt" gissar att det är mycket pirr i magen nu!! Det kommer gå kanon! Uppdatera när ni orkar!! :)
Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

06 jan, 2013

Lycka till!!!!
Gilla

perlan

Kvinna ·

06 jan, 2013

caroline76 skrev:
Lycka till allesammans! Jag gjorde min för snart 2 år sedan och ångrar mig inte en sekund. Mer om den finns att läsa på minnyakropp.blogspot.com Jag råkade ut för en del svullnad efter operationen men den la sig efter hand. Än en gång, lycka till!

Tusen tack Caroline76!!!!

Gilla

perlan

Kvinna ·

06 jan, 2013

När ska du opereras? jag ska oxå göra en full bukplastik på citadell 12/2:) längtar ,men lite rädd
Gilla

Lovely Lily

Kvinna ·

09 jan, 2013

Tjiihooo!!! Betalat operationen nu på  morgonen (mycket pengar att se försvinna...) all antibiotika, smärtstillande, tejp, laktulos för magen, leggings etc inhandlat. Jag har även köpt en "finare" gördel att byta med efter tips från kliniken. Kan rekommendera varmt! Butiken finns i sthlm och eskilstuna och dom provar ut gördeln för dig och sen syr dom in den vid behov medan svullnaden lägger sig. Finns i vitt och svart och kändes jätteskön! 900:- för den. Jag köpte en vit men ska köpa en svart också tror jag, man ska ju ändå bo i denna ett tag... Pirrigt iallafall!
Doktorn sa att han inte trodde att han skulle behöva sy magmuskler (men gör det vid behov)och jag ska inte fettsugas. Han trodde jag skulle "funka" efter en vecka men inte fullt ut förrän efter kanske fyra.
Träning ska jag börja med succesivt och lyssna på kroppen och endast lugna promenader till v 4, sen utöka försiktigt.
Jag frågade om jag skulle komma ner i vikt innan op och han sa bestämt nej, innan en sån r op behöver man ladda.
22 smäller det, någon annan den dagen?
Kram
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem