newme
Kvinna ·
27 dec, 2012
Vi som gör bukplastik i jan/feb 2013!!
BukplastikTänkte att vi som ska operera oss i jan / feb kunde stötta varandra här i tråden! Jag ska göra full bukplastik och bröstlyft hos Dr Magnus Hober på Improva kirurgcentrum den 19/2-13. Längtar sååå mycket samtidigt som det är väldigt nervöst!! :)
Sortera efter
newme
Kvinna ·
09 jan, 2013
Åh spännande då känns det att det är nära, när allt praktiskt är fixat!! Smart att köpa en extra gördel, jag har inte fått så mycket praktisk info ännu, men hoppas på lite bra tips! Man lär ju bo i leggings o linne ett bra tag! :-) hur mycke betalar du för stor bukop? Är lactulos något dom rekommenderade dig inför op? Man är ju nervös för det där med att sköta magen efteråt... Hur långt innan ska man börja med det? Oj va med frågor det blev... :)
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
09 jan, 2013
Laktulos har jag läst mig till här att det e bra att ha hemma, samt proviva drycker etc. Och dessutom äta probiotika (börja nu) för att motverka de dåliga effekterna av penicillin (jag ska äta TVÅ sorter samtidigt!) sen gördeln tipsade kliniken om.
Jag betalade 42000
Gilla
SandrisL
Kvinna ·
10 jan, 2013
Nervositeten är påtaglig nu! Är x-tremt orolig för komplikationer.
Gilla
newme
Kvinna ·
10 jan, 2013
När är det din tur sandrisL? Vart gör du den? Ja man vet ju inte vad man vaknar upp till!!! Livrädd och förväntansfull på samma gång...!! :)
Gilla
Sherif
Kvinna ·
11 jan, 2013
Nu har jag skrivit op berättelse, kanhända jag glömt nåt :) har inga bilder ännu, men det kommer sen! Har ännu inte ens sett min mage, får duscha idag, så då tar jag mig en titt :) smärta känner jag, mest i magmusklerna och efter fettsugningen, det kliar till tusen! Tar mina smärtstillande så det funkar och märker oxå att rörligheten blir bättre då! Försöker vila å sova mkt! Men, gördeln tycker jag är otroligt obekväm :(
Gilla
newme
Kvinna ·
11 jan, 2013
Åh va kul att läsa!! Va skönt att du mår bra och att allt gått bra! :) hoppas du blir nöjd nu när du får en första titt på magen! :) spännande! många säger att det kliar massa, men vad beror det på? Läkningen? Har du fått gördel som är på låren och upp mot brösten eller en som bara är mitt på magen? Jättenyfiken på bilderna sen! :)
Gilla
lindarichardt
Kvinna ·
11 jan, 2013
Tips till er som väntar på eran op! Morfin osv kan ju som tidigare känt sakta ner magen till noll, så man inte får "Igång" den.. Var med om en oooordentlig nedsaktning vid min förra op, och det är jäkligt smärtsamt.... Jag har nu hittat den perfekta lösningen, som gör det lätt, utan konstigheter
Laxoberal, finns på apoteket att köpa receptfritt.. Droppa 10 droppar på kvällen, och dagen därpå är det bara att "gå".. Man behöver inte använda musklerna, och det är inga magsmärtor osv.. Och magmusklerna är ju det sista man vill använda efter en bukplastik! :P
Så ni vet! :)
Gilla
SandrisL
Kvinna ·
11 jan, 2013
Newme- ska operas av Peter Zachrisson på Art Clinic i Göteborg. Är så väldigt nervös nu, fattar inte detta?
Sherif-läste din op berättelse, gick ju bra. Hoppas du mår toppen fortfarande?
Gilla
newme
Kvinna ·
11 jan, 2013
SandrisL- vilket datum?? :-))
Gilla
SandrisL
Kvinna ·
11 jan, 2013
Oooooo på tisdag 15/1......
Gilla
newme
Kvinna ·
11 jan, 2013
Ojojoj nära nu!!!! :-))
Gilla
Sherif
Kvinna ·
11 jan, 2013
Newme: Jag har gördel som man bara har över magen, med kardborreband. lite obekvämt men det blir väl bättre å man har den ju av nån anledning :) Pallade inte med att duscha.. blev svimfärdig så fort gördeln åkte av :S så då tyckte jag att det kändes rätt med gördel ändock! Så det tar nog ett tag till innan jag får se min mage ståendes, nu har jag ju iaf sett den liggandes :) å det ser bra ut men svullet, så jag hoppas det blir bättre med tiden! Kliandes beror nog på läkning å att blodet cirkulerar igen?!? Kanske!? ;)
SandrisL: jag mår bra :) lite svullen å det kliar å drar! Lycka till på tisdag :))
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
11 jan, 2013
Varför är det läskigt att ta av gördeln?
Gilla
Sherif
Kvinna ·
12 jan, 2013
Lovely Lily: för mig känns det som om jag knappt vågar andas : S det känns "svagt"!! Men det gick bättre idag!
Gilla
SandrisL
Kvinna ·
14 jan, 2013
Nu är det inte ånga timmar kvar till incheckning på Art Clinic o jag är skitnervös..... Tagga Bukplastik ;)
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
14 jan, 2013
Lycka till! Jag om en v...
Gilla
Sherif
Kvinna ·
14 jan, 2013
SandrisL :)) Spännande! Hoppas att allt går toppen och att du får må bra! Ska bli kul att höra din story :) Stort lycka till!!
Gilla
newme
Kvinna ·
14 jan, 2013
Ja lycka till nu SandrisL!!! :)
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
14 jan, 2013
Lycka till sandris!!!!
Gilla
Lovely Lily