newme
Kvinna ·
27 dec, 2012
Vi som gör bukplastik i jan/feb 2013!!
BukplastikTänkte att vi som ska operera oss i jan / feb kunde stötta varandra här i tråden! Jag ska göra full bukplastik och bröstlyft hos Dr Magnus Hober på Improva kirurgcentrum den 19/2-13. Längtar sååå mycket samtidigt som det är väldigt nervöst!! :)
Sortera efter
domdamen1
Kvinna ·
20 mar, 2013
Magdalena skrev:
Hej alla, jag är ny här och var på konsultation igår för bukplastik, op blir förmodligen i slutet på april, väntar på att de ska ringa idag för att boka datum. Hur mår ni alla idag som genomfört operation? Var ni svullna länge och har även läst att vissa blev svullna i låren, förstår att det är individuellt. Jag ska även göra bröstlyft m implantat så snart magen läkt. Är det fler som även behövt "renovera" bröstenJag opererades på ART-clinik i Uppsala och gjorde stor bukplastik med fettsugning o sydda magmuskler och bröstlyft på samma gång, varför vill de inte göra det i samma seans på dig ???????
Lika bra att göra bägge på samma gång när man ändå är sövd tyckte jag .
Om jag var som du skulle jag kontakta fler kliniker för att höra vad dom säger..
Lycka till
😇 D1
Gilla
domdamen1
Kvinna ·
20 mar, 2013
eve skrev:
gick inte o ta bort skenorna utan o ta sönder den.. men det kanske det är värt :)
Men hallåj: det finns ju en toppen gördel på Lindex utan skenor som man kan dra upp ända till under bysten siter kanon bra och lagom tajt
kostar 199
😇 D1
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
20 mar, 2013
Magdalena
Opade bröst förra året, fullt lyft och inlägg för att puffa upp ;)
Sen för åtta v sen gjorde jag magen ich svällde upp som en tunna. Mage, lår och snippa. Magen svullnade ytterligare pga blödning men svullen var jag innan oxå. Verkar ha anlag dör detta.
Spännande att ha det framför sig, återkom här i tråden om när det blir :)
Gilla
Anonym användare
20 mar, 2013
Hej, tack för alla svar, vad glad jag blir. Känns tryggt att ha er att ventilera med som genomgått samma op som jag komma skall. Jag har idag bokat 24 april
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
20 mar, 2013
Tagga 24april!!! :)
Gilla
perlan
Kvinna ·
25 mar, 2013
Lagt upp nya bilder! kram på er!
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
25 mar, 2013
En fråga till er alla, drar ni in magen/sträcker på er när ni tar era bilder?
Gilla
Anonym användare
25 mar, 2013
En "konstig" fråga kanske, men eftersom de ska snitta en nere vid venusberget undrar jag om de rakar bort det hår som är ivägen för snittet eller är det ngt som de kommer att tala om innan att man ska göra? Jag har inte fått så mkt info än mer att en sköterska kommer att ringa ngr dgr innan op.
Gilla
domdamen1
Kvinna ·
26 mar, 2013
Hej Magdalena!!! Det är ingen konstig fråga; Ja man skall raka sig om det inte är gjort så rakar dom på kliniken, Men det bästa är att raka sig några/någon dagar innan för man får alltid lite skador på huden (microsmå). Så mitt råd som OP-syrra raka dig långt ner. Lycka till 😇 D1
Gilla
domdamen1
Kvinna ·
26 mar, 2013
perlan skrev:
Lagt upp nya bilder! kram på er!
Gilla
domdamen1
Kvinna ·
26 mar, 2013
Lovely Lily skrev:
En fråga till er alla, drar ni in magen/sträcker på er när ni tar era bilder?Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
26 mar, 2013
domdamen1 skrev:
Lovely Lily skrev:
En fråga till er alla, drar ni in magen/sträcker på er när ni tar era bilder?Gilla
perlan
Kvinna ·
26 mar, 2013
Hej Lovely L! Nej ingen indragen mage,men tog kortet på morgonen,innan det börjar svälla;) jag kan inte dra in min mage där nere snittet ligger ,hur mycket än jag velat,på min bild,svankar jag lite fortfarande till o med!Hoppas att det försvinner,när allt är färdigt🤭 Man svankar ju mycket för viktens skull,tror jag,jag svankade inte alls ,när jag vägde 50kg,,,2mån innan op vägde jag 70kg👎
Gilla
perlan
Kvinna ·
26 mar, 2013
TACK DOMDAMEN!👍
Gilla
Anonym användare
26 mar, 2013
Tack Domdamen1 för tipset:)
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
26 mar, 2013
Perlan, jag har lös hud som hänger ner över naveln samt som en påse av hud när jag lutar mig fram (endast ovanför naveln...) hoppades att det skulle bli bättre men nu har två mån gått... :( Därav min fråga :( Di är jättefin btw :)
Gilla
domdamen1
Kvinna ·
26 mar, 2013
Magdalena skrev:
Tack Domdamen1 för tipset:)Gilla
Annie87
Kvinna ·
31 mar, 2013
Så skönt att kunna läsa om era "resor"
Min vän gjorde en stor buk samt sydde ihop musklerna osv på art C här om dagen.
Hon låg kvar i 2 dagar sen åkte hon hem men nu ligger hon inlagd på sjukhuset pga smärtorna hon spyr och har fruktansvärt ont :-(
Ska jag vara helt ärligt skrämmer det mig, ska det verkligen vara så eller :-(
Visst alla har olika smärtgränser men hon har gjort några operationer innan och tycker hon själv har hög smärtgräns men detta klarade hon inte av..
Åh fy tusan är glad att läsa att ni har haft det lättare iaf hehe... Även att höra hur hennes smärtor är så längtar jag så jag döööör :-)
Gilla
newme
Kvinna ·
09 apr, 2013
Nu har det gått 7 veckor sen min bukis. Jag har varit utan gördel 1ve nu!! Underbart skönt!!! :)) idag har jag varit på gymet första gången, hade då en tunn shape byxgördel, tunn dra på modell! Sen blev det en liten löprunda med vovven. Det kändes konstigt att springa men gjorde inte ont alls. Känns som att man bara är väldigt svag i bålen! Sen jag tog av gördeln så har jag inte varit särskilt svullen, jag är nöjd redan med hur jag ser ut fast det är lång väg kvar! :) verkligen det bästa jag gjort! All smärta och obekvämlighet är värt det! Jag ska hänga på stranden med min underbara familj i sommar, INTE i vassen! :)
Hur går det för er andra? :)
Gilla
Lovely Lily
Kvinna ·
09 apr, 2013
Härligt att du är nöjd. Jag har överflödig hud och är inte nöjd alls. Ska på åb om två veckor ich får se vad dom säger. Hoppas ju naivt att det e vätska eller nåt :/ (11v efter op) har oxå precis börjat träna med sjuk träningsvärk till följd, även magträning. :)
Gilla