POFbrons
Kvinna ·
04 mar, 2013
Vi som gör bukplastik maj 2013
BukplastikTråd för er som gör bukplastik maj 2013
Se operationskalendern i vänstra spalten.
Sortera efter
Kandela
Kvinna ·
25 jun, 2013
Jag gjorde det också en gång på ak men jag märkte inget utav att springa och kissa efter det. Är också sugen på att gå och göra det fler ggr då jag är svullen på vänstersida och har hårda ställen på magen på vissa partier. Köpte du något paket?
Gilla
rockbitchen1
Kvinna ·
25 jun, 2013
Jag kände verkligen skillnad.. men jag mådde illa efteråt (har aldrig mått så mycket illa som nu) =)
Så jag ville testa en gång först, men jag ska göra som de rekomenderar och köpa paketet, så jag har en tid bokad
den 2/7 för nästa (2:a) gång.. Jag är hård mitt på magen, har inte så mycket känsel där..lite skum känsla =).
Okej, om 2v kan man börja med den då, sa de något om hur länge man skulle ha trosgördeln?
Var det 6 månader?
Gilla
Kandela
Kvinna ·
25 jun, 2013
rockbitchen1 skrev:
Jag kände verkligen skillnad.. men jag mådde illa efteråt (har aldrig mått så mycket illa som nu) =)
Så jag ville testa en gång först, men jag ska göra som de rekomenderar och köpa paketet, så jag har en tid bokad
den 2/7 för nästa (2:a) gång.. Jag är hård mitt på magen, har inte så mycket känsel där..lite skum känsla =).
Okej, om 2v kan man börja med den då, sa de något om hur länge man skulle ha trosgördeln?
Var det 6 månader?
Gilla
Kandela
Kvinna ·
25 jun, 2013
Jag har också en rejäl känselnedsättning och hoppas på att det blir bättre! Tycker fortfarande att det känns skumt i magen, hårt och blir svullen över Venus och på vissa delar av magen
Gilla
rockbitchen1
Kvinna ·
25 jun, 2013
Ja det är ju lite pengar, men som min man sa: Det är väl som att göra en operation som kostar en hel del, och sen strunta i gördeln.. Och ja, det kanske är så, de tycker ju att det är bra och jag tror inte att de behöver hitta på ngt för att dra in pengar..Gör man då som de rekomenderar, då har man ju gjort sitt bästa för att det ska bli så bra som möjligt..
Ja jag tycker det är skitskumt att från förra veckan kunna sova naken igen..känns som jag "tappat" något, haha.. Men jag är osäker på om det var 6 mån med trosan, måste kolla upp det. Vad sa de till dig?
Känseln kommer väl tillbaka inom de närmsta 18 mån., lite i taget..=)
Gilla
Mich
Kvinna ·
25 jun, 2013
@rockbitchen1, lite nyfiken på vad för sorts "dammsugning" du pratar om?
Har du något namn på den så kanske jag kan kolla min klinik om det skulle va nåt för mej :)
Gilla
rockbitchen1
Kvinna ·
26 jun, 2013
Ska se vad det heter Mich, kommer inte ihåg det.. =)
Du sätter på dig en kroppsstrumpa, lägger dig på sängen och hon har en "dammsugare" som hon drar tre ggr i olika lägen
över hela kroppen. Den första är lite "grövre", den andra lite mjukare och den tredje känns som om hon fönar kroppen.
Återkommer =)
Gilla
Kandela
Kvinna ·
29 jun, 2013
Lpg heter det vi gjort:)
Gilla
Mich
Kvinna ·
29 jun, 2013
Aha tack :)
Gilla
rockbitchen1
Kvinna ·
03 jul, 2013
Jag var där igår igen och frågade vad det hette... Precis som Julia skrev LPG =)
De är bindvävsmassage som drar igång cirkulationen i kroppen, som sedan får igång nya celler. =)
Julia: Har du gjort fler än en gång?
Gilla
rockbitchen1
Kvinna ·
03 jul, 2013
Nu har jag köpt Klippkortet, men ska inte dit förrän den 2:a Aug då de har semesterstängt nu.
Frågade henne om min svullnad under brösten och hon sa att detta brukar ge med sig efter tag, men att det är "helt normalt" =)
Jag kommer inte ihåg vad de sa ang. trosgördeln, bara att jag ska tejpa ärret i 6 mån. Någon annan som fått info ang trosan?
Gilla
Kandela
Kvinna ·
05 jul, 2013
rockbitchen1 skrev:
Jag var där igår igen och frågade vad det hette... Precis som Julia skrev LPG =)
De är bindvävsmassage som drar igång cirkulationen i kroppen, som sedan får igång nya celler. =)
Julia: Har du gjort fler än en gång?
Gilla
BellaH
Kvinna ·
24 jul, 2013
Hur har det gått för er tjejer? Har konsultation bokad för bukplastik den 26:e augusti hos Carl Bremer. Är så nojjig och nervös inför komplikationer, tiden efter op och när man sen återgår till arbetet och träning.
Gilla
Kandela
Kvinna ·
30 jul, 2013
Hej alla gamla och nya i denna tråd!
Hur går det för er?:), det var ju ett tag sedan.
Jag undrar lite över svullnad, speciellt över venusberget.. Är det normalt?, det är inget som lägger sig över natten heller utan jag är svullen där sedan dag 1 och har fortsatt varit det. Har även lite hårda partier år sidorna (vid höftbenen. Svullnar även upp övre delen av magen på dagtid... Annars är allt bra:). Vill gärna veta hur ni har det:)
Gilla
rockbitchen1
Kvinna ·
02 aug, 2013
Hej alla..
Här går det framåt..tror jag :-D
Jag är fortfarande svullen under brösten och mot magen, men sist jag var på AK sa de att det var fullt normalt
och att det skulle ge med sig med tiden. Jag är också lite svullen där du är Julia3, men inte så att det stör.
De säger ju att det tar minst 6 mån innan man är "färdig", så det är väl bara att bita ihop.
Jag blir inte klok på dessa trosor man ska ha, har köpt ett gäng olika från H&M & Lindex, men de från Lindex rullar
bara ner där jag fortfarande är svullen. Vad har ni för några? Har aldrig fått ett vettigt svar om dessa så jag känner
mig smått förvirrad.. =)
Hoppas att ni haft en bra sommar =)
Gilla
Noob
Kvinna ·
02 aug, 2013
Här går det fint, är i princip precis dom vanligt och märker inte av nån svullnad heller :) haft en fin bikinisommar ;)
Gilla
Kandela
Kvinna ·
03 aug, 2013
rockbitchen1 skrev:
Hej alla..
Här går det framåt..tror jag :-D
Jag är fortfarande svullen under brösten och mot magen, men sist jag var på AK sa de att det var fullt normalt
och att det skulle ge med sig med tiden. Jag är också lite svullen där du är Julia3, men inte så att det stör.
De säger ju att det tar minst 6 mån innan man är "färdig", så det är väl bara att bita ihop.
Jag blir inte klok på dessa trosor man ska ha, har köpt ett gäng olika från H&M & Lindex, men de från Lindex rullar
bara ner där jag fortfarande är svullen. Vad har ni för några? Har aldrig fått ett vettigt svar om dessa så jag känner
mig smått förvirrad.. =)
Hoppas att ni haft en bra sommar =)
Gilla
Kandela
Kvinna ·
03 aug, 2013
Noob skrev:
Här går det fint, är i princip precis dom vanligt och märker inte av nån svullnad heller :) haft en fin bikinisommar ;)Gilla
Noob
Kvinna ·
04 aug, 2013
Jag har dubbeltejpat sen täcker bikinitrosan ganska bra också :) frågade sköterskan och det var allt jag behövde göra för att skydda ärret :) har till och med vågat mig på att bada i år ;) hur ofta byter ni eran tejp?
Gilla
Kandela
Kvinna ·
05 aug, 2013
Noob skrev:
Jag har dubbeltejpat sen täcker bikinitrosan ganska bra också :) frågade sköterskan och det var allt jag behövde göra för att skydda ärret :) har till och med vågat mig på att bada i år ;) hur ofta byter ni eran tejp?Gilla