Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
POFbrons profilbild

POFbrons

Kvinna ·

04 mar, 2013

Vi som gör bukplastik maj 2013

Bukplastik
Tråd för er som gör bukplastik maj 2013
Se operationskalendern i vänstra spalten.
242

Sortera efter

Noob

Kvinna ·

22 apr, 2013

Nej nu är det inte långt kvar, :) jag skulle få med mig oxynorm hem sa dom :) hoppas de här tre veckorna flyger förbi! Ska betala in op kostnaden nu i veckan också! Har dock åkt på en förkylning så hoppas jag blir kvitt hostan tills op nu bara!
Gilla

Chanida

Kvinna ·

22 apr, 2013

Jag ska betala 60000. Kändes rimligt, tom billigt eftersom jag inte har koll på vad det brukar kosta, så jag har inget att jämföra med, men sjuksköterskan sa att det var ett bra pris med rabatt.
Gilla

Noob

Kvinna ·

22 apr, 2013

Ja jag betalade in 92000 idag, kändes nervöst och blev mycket verkligare helt plötsligt!
Gilla

blomman78

Kvinna ·

26 apr, 2013

Ååååå är bra avis.... Hade oxå velat göra brösten samtidigt :( jajaja man kan inte få allt! Ja nu e det snart dag så bara hoppas på att tiden flyger iväg just nu..... Lycka till nu men vi lär väl hörs veckan innan hehehe å prata av oss lite :) Chanida när ska du opa dig och hos vem?
Gilla

Noob

Kvinna ·

26 apr, 2013

Ja men Gud ja, just nu känns det långt borta men är ju faktiskt bara 17 dagar kvar! Fokuserar nu på att fylla år nästa vecka ett delmål i taget ;) och snart ligger vi på operationsbordet! Blir nervös bara av att tänka på det! Gör ni några speciella inköp innan op?
Gilla

rockbitchen1

Kvinna ·

26 apr, 2013

Hur länge har ni fått vänta från konsultation tills operation?
Lycka till =)
Gilla

Noob

Kvinna ·

26 apr, 2013

Hade konsultation i mars, fick tid 1 maj men söt fram den till 13 maj istället :)
Gilla

rockbitchen1

Kvinna ·

27 apr, 2013

Åh, då var det inte allt förlång väntan.. =)
När man väl har bestämt sig, vill man ju att det ska gå undan.. =)
Gilla

blomman78

Kvinna ·

27 apr, 2013

Oj nä inga köp jag kommit på men smart fråga.... Va ska man tänka på? Ska man shoppa nå spec innan?? Gaaaaaa va jag längtar!!!!!!!
Gilla

Noob

Kvinna ·

27 apr, 2013

Jag tänkte köpa hem mepiform, magdroppar och eventuellt lite zinktabletter som tydligen ska vara bra för läkningen :) annars är det kanske inte så mycket mer att tänka på! Färdiga proteindrinkar tänkte jag köpa hem med!
Gilla

rockbitchen1

Kvinna ·

30 apr, 2013

Sådär ja.. Var idag och träffade sköterskan Birgitta på AK, supertrevlig!
När vi hade pratat ett tag så undrade jag vilken kirrurg hon hade i åtanke när det gällde mig och vem hon ansåg att jag skulle syna med.
Det var klockrent Jonas. Hon rinde honom och han kom ner innan han var på väg hem. Kände direkt att vi pratade samma språk och hade samma inställning. Det var en oerhörd lättnad för min del, tänk om det kommit någon som inte alls haft samma inställning och ser ur samma perspektiv som jag själv..hade blivit ett jobbigt läge. Hur som helst, vi skämtade och garvade en hel del..och han hajade att jag hade hyfsad koll på läget och har gjort andra operationer tidigare, dock inga kosmetiska utan knä, hals & gallsten.. Så detta med bukplastik var "ingen stor" sak ang, rehab.
När han hade gått kollade vi hur det såg ut med Op-tider, och jag fick ett förslag på den 28:Maj.
Behövde givetvis kolla av lite först men kände att Nej, varför tveka.. det kändes så rätt. Så nu har jag mailat henne och talat om att jag tar den tiden.. =) 85.000:- går kalaset på.. men då kan jag räkna av alla kläder som hänger med prislapparna kvar hemma. =)
Spännande värre! :-D

Gilla

rockbitchen1

Kvinna ·

30 apr, 2013

Mehh... SYNKA med heter det väl :-D
Gilla

blomman78

Kvinna ·

01 maj, 2013

Rockbitchen1 va kul att det kändes så bra! Är skit viktigt att det känns bra. Vad ingår i 85000???? Lät mycket.... Själv gör jag buk op nu den 14 Maj :) längtar men e sjukt nervös å inte bli nöjd..... Funderar på om jag inte skulle tagit fettsugning OXÅ!!!! Hmm jajaja går väl å göra efter nångongång om det behövs....eller? Nervösa Linda
Gilla

Noob

Kvinna ·

01 maj, 2013

Nu börjar det närma sig på riktigt och jag har precis tillfrisknat ifrån magsjuka :( är dock tacksam för att det var denna veckan och inte nästa! Men nu börjar jag bli nervös på riktigt när jag tänker på operationen!
Gilla

Kandela

Kvinna ·

07 maj, 2013

Jag ska också göra en full bukplastik i maj:)
Gilla

Noob

Kvinna ·

07 maj, 2013

Välkommen :) vilket datum? Själv börjar jag bli riktigt nervös och har börjat drömma mardrömmar om op.
Gilla

blomman78

Kvinna ·

07 maj, 2013

Oj va kul Julia3 :) har du fått nå datum? Ja snart e det vår tur Noob... Drömde oxå mardröm inatt om op. Jag hade glömt ta bort nagellack på tårna och det förstörde hela min op....hahahahaha!!!! Jag är såååå nojig att något ska gå fel :( och att jag inte kommer kunna tanig hem....Ska ju ta tåget hem till Sthlm där min man hämtar mig....måtte smärtan va någorlunda så man pallar gå mellan tågen.....Lär ju knappt ha någon packning med mig....Hua Hua!!!! Ja vi ses väl kanske i receptionen Noob :) jag checkar in å du checkar ut.....
Gilla

Noob

Kvinna ·

07 maj, 2013

Ja det gör vi nog, tänker be om en rejäl cocktail för bilresan hem ;) är ju 20 mil! Hoppas verkligen att du är fit nog att klara tågresan ja! Är så förväntansfull och samtidigt väldigt nervös nu när det inte ens är 1 vecka kvar, förstår inte hur jag ska kunna fokusera på jobbet i helgen!
Gilla

Kandela

Kvinna ·

08 maj, 2013

Hej allihopa, nu ligger jag här nyopererad ;) allt gick toppen:)
Gilla

Noob

Kvinna ·

08 maj, 2013

Åhh va roligt! Hur mår du? Ont?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem