Neva
Kvinna ·
02 feb, 2020
Vi som har/ska göra bukplastik 2020
BukplastikHej! Nytt år och jag tänker mig att vi kör en ny tråd för oss som ska eller redan hunnit göra bukplastik 2020. Själv har jag äntligen bokat op och det blir i Mars hos Mattias på Nordiska kliniken. Är det någon som hunnit operera sig i år? Hur har det gått och hur mår ni?
Sortera efter
Grönblå
Kvinna ·
30 okt, 2020
Anonym användare
30 okt, 2020
Är så trött på det här dränaget.. stopp i tisdags så det var bara att åka till kliniken på onsdag.. ikväll tycker jag att det rinner dåligt igen, trots att jag gjort enligt instruktionerna med vakuumet (skruvat ett kvarts varv).
Tack och lov så ska jag på återkoll imorgon, så jag behöver inte åka extra för det här. Tyvärr så befarar har att jag inte får ta bort dränaget på grund av det här (imorgon är det 9 dagar sen operationen). Är sååå trött på det här nu. Någon mer som fått stopp och fått förlängd tid med dränaget?
Sofie44
Kvinna ·
31 okt, 2020
Monstera81
Kvinna ·
01 nov, 2020
Pingpong0000
Kvinna ·
02 nov, 2020
Pingpong0000
Kvinna ·
02 nov, 2020
mias84
Kvinna ·
02 nov, 2020
Monstera81
Kvinna ·
02 nov, 2020
Neprome
Kvinna ·
02 nov, 2020
Neprome
Kvinna ·
02 nov, 2020
Neprome
Kvinna ·
02 nov, 2020
mias84
Kvinna ·
02 nov, 2020
Jag började räta på mig efter 1 vecka och då va jag på första återbesöket. Min ssk va då nöjd och jag frågade om jag fick köra till kliniken v 2, vilket jag fick om jag mådde bra (1tim i bil) körde ner v 2 och då kunde jag gå ganska upprätt om jag gått en stund. Dvs just när jag reste mig så gick jag något framåtböjd, men ju mer jag använde mina övningar fick det bättre o bättre. Tredje återbesöket va jag helt rak.
mias84
Kvinna ·
02 nov, 2020
Jag är lite mer än 10 v post op. Jag går en timma Pw varje dag nu. Är i stallet 4 dagar i veckan. Mocka började jag med i helgen. Har testat rida, lite obehagligt i magmusklerna, men gjorde inte ont. Måste vänta med trav/galopp till jag får springa då jag gjort en bröst operation samtidigt. Längtar verkligen tills dess.
Har varit på gymmet och gått på löpband med lutning och lite annat, mest kondition. Nu fick vi hårdare restriktioner i torsdags, så något gym blir det inte nu. Bara gilla läget.
Neprome
Kvinna ·
03 nov, 2020
Sofie44
Kvinna ·
03 nov, 2020
Till Sofie44: efter hur många dagar fick du klartecken att gå upprätt? Håller på att få spader på ryggmärken! Mitt dränage funkar fint än så länge och kan köpa att ha det längre bara jag får räta på mig :)
Pingpong0000
Kvinna ·
03 nov, 2020
Pingpong0000
Kvinna ·
03 nov, 2020
Till Sofie44: efter hur många dagar fick du klartecken att gå upprätt? Håller på att få spader på ryggmärken! Mitt dränage funkar fint än så länge och kan köpa att ha det längre bara jag får räta på mig :)
Hej! Jag hade återbesöker 9 dagar efter operationen, så då fick jag klartecken! Jag hade kunnat rest mig tidigare men vågade inte. Nu hade iaf snittet läkt superbra, så då fick jag räta upp mig:)
Grönblå
Kvinna ·
06 nov, 2020
mias84
Kvinna ·
07 nov, 2020
Jag har gördel på mig under dagarna. Jag har börjat göra mer nu sen v 5-6 och svullnaden mer. I torsdags förra veckan va jag som mest svullen och såg typ lite bukig ut, men ssk på kliniken sa att a
Eftersom jag är "liten" i kroppen så syns det tydligt på mig när vävnaden svullnar. Då det typ blir så centrerat. Sen i måndags har det gått ner väldigt bra. Går ju varje dag, vilket hon va tydlig med att påpeka att jag borde testa mig fram. Är inte farligt att bli lite svullen. Ska gå över till de avancerade magövningarna i helgen. Tycker inte vävnaden är lika stum nu som förra veckan. Är nog det jag upplevde som mest obehagligt när man blev svullen.. hur stum man blev. Gjorde inte ont. Men tror man ska höra med sin klinik om man svullnar. Allt är ju relativt. Och är beroende på kroppen. Min svullnad va ju enbart vävnad, medans andra får massa vätska. Man ska ta det lugnt i början, för tidigt påfrestande fysiskt arbete kan absolut försämra återhämtningen.
Jag ska lägga in nya bilder i brons, på före och efter i samma byxor. Bilden är från idag har gått en timma innan fottot är taget. En liten, liten bula syns.
Jo, en sak till.. man kan ju vara svullen 6mån eller ibland 12 mån efter. Man måste ha tålamod.
mias84
Kvinna ·
07 nov, 2020
Nu i vecka 4 mår jag äntligen jättebra. Pigg, inte ont, står bra, är aktiv med mina barn. Ärren läker fint. Jag kommer lägga upp bilder snart igen. Detta är över min förväntan. Med andra ord: det var såååå värt det! :)