Neva
Kvinna ·
02 feb, 2020
Vi som har/ska göra bukplastik 2020
BukplastikHej! Nytt år och jag tänker mig att vi kör en ny tråd för oss som ska eller redan hunnit göra bukplastik 2020. Själv har jag äntligen bokat op och det blir i Mars hos Mattias på Nordiska kliniken. Är det någon som hunnit operera sig i år? Hur har det gått och hur mår ni?
Sortera efter
Cherry Davis
Kvinna ·
17 feb, 2020
Trebarnsmamman84
Kvinna ·
17 feb, 2020
Tabita
Kvinna ·
17 feb, 2020
Sonia
Kvinna ·
17 feb, 2020
Hej!
Jag ska göra stor bukplastik samt fettsugning mage, rygg samt bröstlyft (utan implantat). Jag ska opereras på Reformkliniken om snart 4 veckor. Börjar kännas lite pirrigt och är så förväntansfull :-)
Behöver planera för lite praktiska saker som hur jag ska inreda sängen, böcker att läsa, filmer att titta på osv. Jag brukar sällan vara sysslolös så det blir nog en utmaning att inte få tråkigt......Sedan vilka kläder jag skall ha efter operationen osv.
Rimpan
Kvinna ·
17 feb, 2020
12 dagar postop och jag har fått duscha hela kroppen för första gången! Heeelt slut nu, haha. Bukärret ser fint ut, bara naveln som är lite läskig. Fortfarande blåslagen efter fettsugningen, men även det ser fint ut även om jag är svullen och hård ff.
Hej,
Jag hoppas jag gör rätt nu...helt ny här :)
Jag måste fråga, får man inte duscha på så länge?? Jag är galet nervös för just naveln eftersom dom ska göra en ”ny” under op, varför är naveln läskig? Ser det obehagligt ut efteråt? Vågar inte googla bilder heller, då kanske man blir ännu mer rädd inför op nu :)Välkommen till ett trevligt forum :).
Ja, du ska ju inte duscha innan ditt första återbesök så det har blivit många kattatvättar mha tvättlappar (köpte en 10-pack på IKEA) och hårtvätt separat. Det har varit förvånansvärt ok faktiskt, men sedan är inte jag en person som duschar varje dag normalt heller ^^. Min navel har också blivit flyttad och rekonstruerad och ja den ser lite läskig ut eftersom den inte klar sas. Lite svullet och så.
Hehe, du ska aldrig googla sånt får bara upp massa skräckbilder. Lyssna på ÖNH-läkaren (och ja han är läkare på riktigt): https://www.youtube.com/watch?v=rkV6m-chLM8
Fråga på om det är mer du undrar över :).Tack snälla för att du orkade svara :) Alltså till mig sa dom att jag måste duscha på dag tre ? Känns ju dö läskigt med påse och allt!! Ska försöka kolla det där klippet :) Sjukt nervös idag... bara timmar kvar nu ju... ?
Rekommendationerna verkar variera kraftigt mellan olika kliniker.Jag vet när blivit snittad tidigare då har jag typ fått dusch dagen efter. Men på min klinik var de tydliga med att inte duscha innan återbesöket.
Stort lycka till idag!
sälis
Kvinna ·
17 feb, 2020
Sonia
Kvinna ·
17 feb, 2020
Hej tjejer!
Vad kul att jag hittade denna tråden. Och kul att lösa era positiva erfarenheter.
Jag har bokat tid för att sy ihop magmusklerna och laga ett navelbråck den 24/3 på Victoriakliniken. Jag har gjort 3 kejsarsnitt innan så jag inbillar mig att smärtan efteråt är någorlunda snarlik, hehe, men fortfarande sååå nervös. Ska göra en bröstförstoring för första gången samtidigt också så kommer säkert vara lagom mörbultad.
Ska bli kul att få följa er och dela med mig av min erfarenhet sen :)
sälis
Kvinna ·
18 feb, 2020
Hej tjejer!
Vad kul att jag hittade denna tråden. Och kul att lösa era positiva erfarenheter.
Jag har bokat tid för att sy ihop magmusklerna och laga ett navelbråck den 24/3 på Victoriakliniken. Jag har gjort 3 kejsarsnitt innan så jag inbillar mig att smärtan efteråt är någorlunda snarlik, hehe, men fortfarande sååå nervös. Ska göra en bröstförstoring för första gången samtidigt också så kommer säkert vara lagom mörbultad.Ska bli kul att få följa er och dela med mig av min erfarenhet sen :)
Välkommen :)!
Trebarnsmamman84
Kvinna ·
18 feb, 2020
sälis
Kvinna ·
18 feb, 2020
Hej Sälis,
Va kul, vi gör nästan samma operation, jag är inbokade den 11/3 på Akademikliniken.
Ska till kliniken imorgon igen för att testa implantaten, då jag testade en annan form, för ca 1,5 år sedan. Det lutar åt 265 cc mini, round.
Trebarnsmamman84
Kvinna ·
18 feb, 2020
Cherry Davis
Kvinna ·
18 feb, 2020
Hej!
Jag ska göra stor bukplastik samt fettsugning mage, rygg samt bröstlyft (utan implantat). Jag ska opereras på Reformkliniken om snart 4 veckor. Börjar kännas lite pirrigt och är så förväntansfull :-)
Behöver planera för lite praktiska saker som hur jag ska inreda sängen, böcker att läsa, filmer att titta på osv. Jag brukar sällan vara sysslolös så det blir nog en utmaning att inte få tråkigt......Sedan vilka kläder jag skall ha efter operationen osv.
Hej :)
Jag är inne på dag 12 postop och sitter ff i mjukiskläder :). Fettsugningen är det som är värst, känner inte av någonting från buksnittet. Många sköna kuddar så du ligg-/sitter så bra som möjligt. Massor av serier att binge:a. Jag har inte kunnat koncentrera mig på att läsa, har varit för trött för det.
Anonym användare
18 feb, 2020
Sonia
Kvinna ·
18 feb, 2020
Hej! Jag ska göra en stor bukplastik och sy ihop magmusklerna nu på torsdag på Proforma Clinic. Har gjort en bröstförstoring där även år 2015.
Jag börjar bli SJUKT nervös nu, har till och med även funderat på att avboka hela operationen ? fast att det här är verkligen något jag vill göra efter 3 graviditeter och en ständigt putande mage. Men känns läskigt ändå att sövas ner så länge, och sen oroar jag mig över smärtan!
Trebarnsmamman84
Kvinna ·
18 feb, 2020
Micdah
Kvinna ·
18 feb, 2020
Neva
Kvinna ·
19 feb, 2020
Sonia
Kvinna ·
19 feb, 2020
Tänk att det var jag som startade den här tråden när jag bokade min op men har varit så nervös sen dess att jag knappt vågat logga in här. Har varit rädd för att läsa skräckhistorier och se massa läskiga bilder haha. Så skönt att det gått bra för er som opererats!
Sonia, jag kommer göra som du tror jag det blir. Fettsugning mage och rygg plus stor bukplastik. Är så sjukt nervös, framförallt över hur man ska må efteråt samt hur navel och ärr kommer se ut.
Förresten, det här med sprutor i magen efter op, är det nått som alla tar?
sälis
Kvinna ·
19 feb, 2020
Förhoppningsvis är man människa igen efter två veckor. Jag har planerat tre hemma och jag hoppas att det räcker. Min oro är att kunna ta hand om familjen under dessa veckor. Mina yngsta kommer bo borta den första veckan så jag kan vara sängliggandes om det behövs!
Hur länge planerar du att vara hemma?
Anonym användare
19 feb, 2020