Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Ximena profilbild

Ximena

Kvinna ·

22 maj, 2015

Vi som opererar oss i Juli 2015

Bröstförstoring

Hej, jag tänkte kolla om det är några fler som opererar sig i Juli 2015. Det vore kul med en tråd, där vi kan bolla lite vad som helst innan operationen. Känner själv att jag, likt många andra POFare, är både lite nervös och velig beträffande storlek =)

381

Sortera efter

Mittilivet

Kvinna ·

15 jul, 2015

Vinna skrev:
Mittilivet skrev:
Jag har lagt ut en bild på mina efter op nu :) om någon vill titta ?
Oj vilken skillnad! Lite mörk bild dock! Hur kom det sig att du la framför?
Jag tränar mycket, och hade lite häng, så bo tyckte framför och jag också, vill inte riskera att inte kunna träna riktigt sen !!!!
Gilla

madelenew

Kvinna ·

17 jul, 2015

Hej i det fina vädret! Är det någon som solat redan? Eller är det något man ska vänta med?
Gilla

Ximena

Kvinna ·

17 jul, 2015

Hellu! Täck ärren och sola på bara :)
Gilla

Vinna

Kvinna ·

21 jul, 2015

Godmorgon! Hur går det för er tjejer?! Jag har fått små finnar i klyftan :/ är vanligt men lite tråkigt.. Längtar tills brösten mjuknar mer och muskeln släpper. Har hänt en del men vill gärna att det ökar på lite ;) Lever som vanligt fast utan lyft och träning. Tänkte köpa mig en till läk-bh för min börjar tappa formen tycker jag. Ska kolla med kliniken ang sort! Kram
Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

21 jul, 2015

Vinna skrev:
Godmorgon! Hur går det för er tjejer?! Jag har fått små finnar i klyftan :/ är vanligt men lite tråkigt.. Längtar tills brösten mjuknar mer och muskeln släpper. Har hänt en del men vill gärna att det ökar på lite ;) Lever som vanligt fast utan lyft och träning. Tänkte köpa mig en till läk-bh för min börjar tappa formen tycker jag. Ska kolla med kliniken ang sort! Kram
Jag frågade om det där med bh och då rekommenderade de abecitas kimberly, den var ok att börja använda direkt sa sköterskan så den ska jag köpa iallafall :) Jag har rätt ont ännu faktiskt. Segt, men bara att härda ut.
Gilla

Ximena

Kvinna ·

21 jul, 2015

Blondabelles skrev:
Vinna skrev:
Jag frågade om det där med bh och då rekommenderade de abecitas kimberly, den var ok att börja använda direkt sa sköterskan så den ska jag köpa iallafall :) Jag har rätt ont ännu faktiskt. Segt, men bara att härda ut.
Vinna kan inte annat än hålla med om att man längtar tills dem mjuknar och ramlar ner. För tillfället får man ju nästan ångest :) Mina är så fula att jag skrattar varje gång jag ser dem. Tyvärr tror jag oavsett när de ramlat ned eller ej, så blev mina alldeles förstora. Vad än värre är, är att jag för tillfället (även innan op), väger ca 5 kg mer än vanligt för mig. Detta späder på nojan lite :) Ang finnarna, använder du olja? För sånt kan ju såklart driva fram finnar, jag kan ha lite tendens. Vet inte om detta är någon quick-fix eller ekonomivänlig variant men jag använder cleanser och toner från Murad (eg ansiktsrengöring), heeeelt fantastiska! Sedan jag började med dessa har jag i princip aldrig finnar eller pormaskar! Dyra produkter men de räcker läääänge. Kan med fördel köpas från uk på exvis lookfantastic.com eller Beautyexpert.com. Ha det gött brudar :-*
Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

21 jul, 2015

Ximena: Hur många cc la du in? Tycker du att svullnaden gått ner ännu? Vore spännande att se bild :) Jag tycker också att mina är lite för stora än och har förhoppningar om att de ska minska något (men nu har svullnaden i princip lagt sig helt så det kommer nog inte hända..)

Snett från sidan ser det sjukt bra ut men framifrån tycker jag att det ser enormt ut, haha. Pojkvännen säger att jag har de snyggaste bröst han sett men han bekräftar också att de är väääldigt stora ;) Får se om de minskar något.

Vinna, jag vill se nya bilder på vad som hänt med dina tuttar! De har ju varit sjukt snygga innan så kan tänka mig att det bara blir bättre och bättre :D
Gilla

Ximena

Kvinna ·

21 jul, 2015

Blondabelles skrev:

Ximena: Hur många cc la du in? Tycker du att svullnaden gått ner ännu? Vore spännande att se bild :) Jag tycker också att mina är lite för stora än och har förhoppningar om att de ska minska något (men nu har svullnaden i princip lagt sig helt så det kommer nog inte hända..)

Snett från sidan ser det sjukt bra ut men framifrån tycker jag att det ser enormt ut, haha. Pojkvännen säger att jag har de snyggaste bröst han sett men han bekräftar också att de är väääldigt stora ;) Får se om de minskar något.

Vinna, jag vill se nya bilder på vad som hänt med dina tuttar! De har ju varit sjukt snygga innan så kan tänka mig att det bara blir bättre och bättre :D
Jag lade in 335/355, så det är väl knappast den häftigaste mängden här på pof ;-) Men det blev lite för mkt för mig, dock får jag nog skylla mig själv för jag önskade en viss fyllnad i överpolen och avstod anatomiska eller ergonomix implantat. Hoppas dock detta dämpar sig iaf att de slutar vara två hårda bollar. Men gör det inte det så kan jag alltid dölja dem i kläder :) Ska lägga upp bilder men det har tagit emot lite efter som jag knappt kollar på dem själv :D
Gilla

Vinna

Kvinna ·

21 jul, 2015

Blondabelles skrev:
Vinna skrev:
:D Jo jag läste det i din nya tråd! Struntade i att kolla med kliniken och köpte som sagt ändå. Tack för att du upplyste om sorten!
Gilla

Vinna

Kvinna ·

21 jul, 2015

Ximena skrev:
Blondabelles skrev:
Vinna skrev:
Vinna kan inte annat än hålla med om att man längtar tills dem mjuknar och ramlar ner. För tillfället får man ju nästan ångest :) Mina är så fula att jag skrattar varje gång jag ser dem. Tyvärr tror jag oavsett när de ramlat ned eller ej, så blev mina alldeles förstora. Vad än värre är, är att jag för tillfället (även innan op), väger ca 5 kg mer än vanligt för mig. Detta späder på nojan lite :) Ang finnarna, använder du olja? För sånt kan ju såklart driva fram finnar, jag kan ha lite tendens. Vet inte om detta är någon quick-fix eller ekonomivänlig variant men jag använder cleanser och toner från Murad (eg ansiktsrengöring), heeeelt fantastiska! Sedan jag började med dessa har jag i princip aldrig finnar eller pormaskar! Dyra produkter men de räcker läääänge. Kan med fördel köpas från uk på exvis lookfantastic.com eller Beautyexpert.com. Ha det gött brudar :-*
Mina ser stora ut ffa framifrån, i kläder syns knappt någon skillnad alls! Däremot känns det bättre hela tiden, de har både sjunkit och mjuknat. Aningen mer känsel också tycker jag. Nej ingen olja! Använder bara Exuviance sen 15 år tillbaka! Finnar i klyftan får vissa maa det blir en stor hormonomställning iom operation. En del har kvar det i flera månader och får även i ansiktet. Descutantvätten samt tvätten de gör på op-bordet är uttorkande så efter det producerar huden extra fett. Därför man är lite extra glansig och kanske fet i hårbotten efteråt. Jag har små plitor bara så det är överkommligt. Det lägger sig såsmåningom! Kram på er!
Gilla

madelenew

Kvinna ·

21 jul, 2015

Jag har inte haft så ont dom senaste dagarna men idag känns dom väldigt ömma, jag började även jobba idag så kan ju bero på att jag stått upp i åtta timmar (butik). Jag har lagt upp före och efter bilder! Jag är så himla nöjd redan :D väldigt trött på bröstbandet & läkbhn efter att man fått lite skavsår..
Gilla

hej87

Kvinna ·

21 jul, 2015

Hej! :)

Spännande. Jag har själv också bestämt mig för att göra en bröstförstoring, tycker dock det är svårt att vet vilken klinik man ska välja osv :)

Hur upplever du Laser & estetik, är du nöjd? :)

Gilla

Hilda01

Kvinna ·

21 jul, 2015

Mittilivet skrev:
Jag har lagt ut en bild på mina efter op nu :) om någon vill titta ?
Ser ju jättefina ut! :)
Gilla

Vinna

Kvinna ·

21 jul, 2015

madelenew skrev:
Jag har inte haft så ont dom senaste dagarna men idag känns dom väldigt ömma, jag började även jobba idag så kan ju bero på att jag stått upp i åtta timmar (butik). Jag har lagt upp före och efter bilder! Jag är så himla nöjd redan :D väldigt trött på bröstbandet & läkbhn efter att man fått lite skavsår..
Vilken skillnad! Fint! Kommer ju även bli ännu bättre med tiden! Hoppas det funkar bra att jobba! Kram
Gilla

Vinna

Kvinna ·

21 jul, 2015

Blondabelles skrev:

Haha! Ok jag har lagt upp några nya! Är faktiskt mer Safe att ha bilderna här än i mobilen om den skulle bli stulen (hemska tanke!) Tycker det hänt rätt mycket nu sista veckan i utvecklingen. De har frtf fakelook men struntsamma jag gillar dem! Dags för dig att bättra på bildbanken också tycker jag! Nyfiken! :D
Gilla

Vinna

Kvinna ·

22 jul, 2015

Rosako!? Hur går det för dig?!
Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

23 jul, 2015

Är det någon av er som börjat sova på sidan ännu? I mina papper står det att man ska vänta med det tills svulllnad och ömhet lagt sig, jag är inte svullen längre men har fortfarande en viss ömhet i brösten så jag har inte vågat ligga på sidan ännu.. Så himla obekvämt att sova på rygg en hel natt bara!! Har för övrigt köpt Abecitas Kimberly, snacka om bättre stöd än den där sladdriga läkbh:n som man fick från min klinik.. Har även beställt hem en Shock Absorber max, hört att den ska vara ganska hård så får se hur den är att ha på sig. Ingen av dessa bh:ar finns dock i mindre underband än 70 så jag får nog tyvärr sy in dem för att få rätt stöd. Ingen som hittat en bra sportbh med ett underband på 65?? Ska googla och se om jag finner något men slänger ut frågan iallafall, kanske någon som stter på ett bra tips.
Gilla

Vinna

Kvinna ·

24 jul, 2015

Blondabelles skrev:
Är det någon av er som börjat sova på sidan ännu? I mina papper står det att man ska vänta med det tills svulllnad och ömhet lagt sig, jag är inte svullen längre men har fortfarande en viss ömhet i brösten så jag har inte vågat ligga på sidan ännu.. Så himla obekvämt att sova på rygg en hel natt bara!! Har för övrigt köpt Abecitas Kimberly, snacka om bättre stöd än den där sladdriga läkbh:n som man fick från min klinik.. Har även beställt hem en Shock Absorber max, hört att den ska vara ganska hård så får se hur den är att ha på sig. Ingen av dessa bh:ar finns dock i mindre underband än 70 så jag får nog tyvärr sy in dem för att få rätt stöd. Ingen som hittat en bra sportbh med ett underband på 65?? Ska googla och se om jag finner något men slänger ut frågan iallafall, kanske någon som stter på ett bra tips.
Jag kunde sova på sidan från dag 2,3 nåt. Men har undvikit det för jag tror mer på ryggsovning i detta läge! Nu däremot vaknar jag på morgonen att jag ligger på sidan alt halvt sidan. Känns helt ok! Frtf grymt nöjd med Abecitan! Har en från Svegmarks också den är liten i storleken i underbandet. Vet ej namnet dock! Chansade och köpte den på Nelly outleten innan op ;) Tänkte beställa shockabsorber run nästa vecka! Men måste nog testa den IRL ! Så nöjd med brösten nu Btw, verkar som muskeln släppt. Hur går det med din hud som ömmade? Kram
Gilla

Tootie

Kvinna ·

25 jul, 2015

Jag opererade mig 11 juli. Har haft så sjukt ont, och även varit smått deprimerad över att jag tyckte storleken blev alldeles för liten. Men nu 2 veckor senare börjar jag känna mig som människa igen, och börjar även bli nöjd med storleken. Är ganska liten i kroppen så större haft väll sett onaturligt ut, men än så länge är det ingen som reagerat på att Jag ens opererat mig. Hur går det för er andra med smärta osv?
Gilla

Hilda01

Kvinna ·

25 jul, 2015

Jag har börjat sova lite på sidan senaste dagarna! Känns helt ok :) brösten känns väldigt bra också! Nöjd med storleken :D och det stramar mest lite i dom och får lite ont om jag anstränger mig. Har inte köpt någon mer riktig bh än, ett par sport på rea bara till senare :) kanske ska kolla upp den abecita ni tipsar om!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem