Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Ximena profilbild

Ximena

Kvinna ·

22 maj, 2015

Vi som opererar oss i Juli 2015

Bröstförstoring

Hej, jag tänkte kolla om det är några fler som opererar sig i Juli 2015. Det vore kul med en tråd, där vi kan bolla lite vad som helst innan operationen. Känner själv att jag, likt många andra POFare, är både lite nervös och velig beträffande storlek =)

381

Sortera efter

Hilda01

Kvinna ·

11 jul, 2015

Mittilivet skrev:
Hilda01 skrev:
Mittilivet skrev:
Vinna skrev:
Mittilivet skrev:
Ximena skrev:
Härligt! Grattis
Tack :) hemma nu och sitter å surfar lite,,, tagit smärtstillande fast jag inte hade värst ont, men bra för kroppen att få läka utan smärta :)
Låter bra det! Skönt att ha det avklarat! Nu är det bara att vila och ladda med is i magen :) Kram!
Jag har lika lite ont i dag också ...:) ..... Det är helt otroligt, men jag har ju utanpå muskeln ... Glad för det ... Ska titta sen när jag tar bort stora tejpen runt magen och bröst
Ja kan det vara för att vi har ovan muskel vi verkar komma så "lindrigt" undan hittills?! ;) har du mycket känsel i brösten? Kanske kollar sen när du tar bort kompresserna... Mitt högra är mer ont och känner i såret pga att vänstra fortfarande är väldigt bedövat, får se sen när det släpper mer men idag har jag ännu inte tagit ens Alvedon! Får se hur det fortlöper under dagen :)
Ja det måste vara det,,, jag sitter ute med linne på i solen , det är inte för varmt idag :) Jag har känsel överallt förutom under bröstvårtan över såret... Jätte förvånad...!!! Jag kunde inte sova knappt i natt, var både glad och spänd ..ska bli spännande å kolla sen när kompresserna försvinner :)
Nästan för bra för att vara sant! :D Jag är också förvånad trodde ju det skulle vara ett rent smärthelvete. Värsta nu är att sova på natten, jag får så ont i ryggen av att inte kunna sova på sidan! Och det har blivit värre och värre för varje natt men hoppas kanske man kan ligga lite halvt på sidan snart. Hur är det för er andra med det?
Gilla

madelenew

Kvinna ·

11 jul, 2015

Jag är fruktansvärt svullen i mellan måste ju kolla varje dag känner jag! :p Tramadolen är ett problem för mig med blir snurrig och jätte jätte trött! Hoppas det blir bättre snart!
Gilla

Vinna

Kvinna ·

11 jul, 2015

Ximena skrev:
Jag har under muskeln, men har nästan ingen smärta alls! Liknar mest träningsvärk, jag är väldigt förvånad hur lite smärta jag upplevt B-)
Skönt!! Jag tror lokalbedövningen (sprutorna) sitter i ett bra tag också! Tack för det! :) Jag är också överväldigad hur bra jag klarat mig! Kram
Gilla

Vinna

Kvinna ·

11 jul, 2015

Hilda01 skrev:
Mittilivet skrev:
Hilda01 skrev:
Mittilivet skrev:
Vinna skrev:
Mittilivet skrev:
Ximena skrev:
Härligt! Grattis
Tack :) hemma nu och sitter å surfar lite,,, tagit smärtstillande fast jag inte hade värst ont, men bra för kroppen att få läka utan smärta :)
Låter bra det! Skönt att ha det avklarat! Nu är det bara att vila och ladda med is i magen :) Kram!
Jag har lika lite ont i dag också ...:) ..... Det är helt otroligt, men jag har ju utanpå muskeln ... Glad för det ... Ska titta sen när jag tar bort stora tejpen runt magen och bröst
Ja kan det vara för att vi har ovan muskel vi verkar komma så "lindrigt" undan hittills?! ;) har du mycket känsel i brösten? Kanske kollar sen när du tar bort kompresserna... Mitt högra är mer ont och känner i såret pga att vänstra fortfarande är väldigt bedövat, får se sen när det släpper mer men idag har jag ännu inte tagit ens Alvedon! Får se hur det fortlöper under dagen :)
Ja det måste vara det,,, jag sitter ute med linne på i solen , det är inte för varmt idag :) Jag har känsel överallt förutom under bröstvårtan över såret... Jätte förvånad...!!! Jag kunde inte sova knappt i natt, var både glad och spänd ..ska bli spännande å kolla sen när kompresserna försvinner :)
Nästan för bra för att vara sant! :D Jag är också förvånad trodde ju det skulle vara ett rent smärthelvete. Värsta nu är att sova på natten, jag får så ont i ryggen av att inte kunna sova på sidan! Och det har blivit värre och värre för varje natt men hoppas kanske man kan ligga lite halvt på sidan snart. Hur är det för er andra med det?
Har kunnat sova på sidan från start, men vågar inte! Tänker fortsätta sova halvsittande mot mitt kuddberg ett tag till! Tänker att fickorna blir bäst då :) har ingen aning om det spelar nån roll men det känns bäst så. Jag halvsitter och har huvudet åt sidan, ibland sätter jag en kudde el saccosäck mellan brösten och tiltar lite :)
Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

11 jul, 2015

Jag sittsover också fortfarande, i soffan. Jag tänkte fortsätta med det så länge som jag känner mig öm/svullen. Vi har vår 10-månaders bebis i sängen och man kan liksom vakna kl 04 av att hon klättrar på en (ingen höjdare med nygjorda tuttar liksom...) Behöver iallafall inga smärtstillnde längre så det är skönt! Mitt vänstra bröst har åkt ner mer än det högra, och är mer svullet så det ser lite lustigt ut för tillfället. Men de är ju bara 9 dagar än så länge så mycket kommer hända såklart ;)
Gilla

Hilda01

Kvinna ·

12 jul, 2015

madelenew skrev:
Jag är fruktansvärt svullen i mellan måste ju kolla varje dag känner jag! :p Tramadolen är ett problem för mig med blir snurrig och jätte jätte trött! Hoppas det blir bättre snart!
Kollade vid duschen igår och nu är min svullnad mellan helt borta! 5e dagen så det kommer säkert gå ner snart för dig också :) känns bra när det händer saker!
Gilla

Hilda01

Kvinna ·

12 jul, 2015

Vinna skrev:
Ximena skrev:
Jag har under muskeln, men har nästan ingen smärta alls! Liknar mest träningsvärk, jag är väldigt förvånad hur lite smärta jag upplevt B-)
Skönt!! Jag tror lokalbedövningen (sprutorna) sitter i ett bra tag också! Tack för det! :) Jag är också överväldigad hur bra jag klarat mig! Kram
Men vad härligt! Det är alltså väldigt individuellt med smärtan, verkar ändå som de flesta som opererat sig nyligen inte haft så ont! :) Juli är kanske en bra tid att operera sig helt enkelt ;) skönt att det inte varit så jättevarmt än. Tog första duschen igår och det som kändes mest konstigt var att armarna tog i brösten på sidan! Märklig känsla jag aldrig känt innan ;)
Gilla

madelenew

Kvinna ·

12 jul, 2015

Jag hoppas verkligen det! Ska öntligen fp duscha imorgon ska bli underbart! ;D
Gilla

Hilda01

Kvinna ·

12 jul, 2015

madelenew skrev:
Jag hoppas verkligen det! Ska öntligen fp duscha imorgon ska bli underbart! ;D
Däremot har jag kvar ett brutalt stort blåmärke (gult) mellan brösten! Ser inget vidare ut än ;P
Gilla

madelenew

Kvinna ·

12 jul, 2015

Jag är fortfarande jätte svullen, men inga blåmärken som tur är! :D än..... Peppar, peppar.
Gilla

Hilda01

Kvinna ·

12 jul, 2015

madelenew skrev:
Jag är fortfarande jätte svullen, men inga blåmärken som tur är! :D än..... Peppar, peppar.
Jaså inte? Jag har även stora gula blåmärken på båda sidorna...
Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

12 jul, 2015

Jag upplever att svullnaden i princip försvunnit (dag 10), jag har inte speciellt ont på dagarna men är dortfarande stel när jag vaknar på morgonen och ska sätta mig upp. Försöker ta små promenader men det är fortfarande obehagligt och gör ont när jag går "längre" sträckor.
Gilla

madelenew

Kvinna ·

13 jul, 2015

Nej ingenting, var konstigt nog lite blå i armhålan men det var jätte lite! Idag är det äntligen dags för dusch! :D
Gilla

Vinna

Kvinna ·

13 jul, 2015

Godmorgon! Har ett lila märke kvar under ena bröstet. Gult blåmärke mellan brösten försvann runt 1 vecka. Har knappt ont alls, ibland när jag böjer mig ner liksom drar det i bröstvecket. Ibland lite ont i bröstbenet. Har haft asont i revbenen på ena sidan men har läst på sidan nedan som jag tycker är bra iom att detär en kirurg som svarar! http://www.plastikoperationer.net/fraga/broestfoerstoring/1170-muskelont-tre-veckor-broestfoerstoring-ha-en-inflammation-i-muskeln.html Har knappt ont i revbenen alls nu! Väldigt rörlig, lever som vanligt men lyfter inget tyngre än ett mjölkpaket. Ska på återbesök imorgon, spännande att se ärren och höra vad som tycker! Mina nipplar är konstant styva efter op, nån mer som har det så?! Fått lite mera känsel undertill, men bara lite. Känner att jag kan leva med det med dessa schyssta boobsen! Min kompis fick tvärtom - överkänsliga nipplar så det går inte att ta på dom.. Hoppas ni ännu mera nyopererade har det bra!
Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

13 jul, 2015

Vinna skrev:
Godmorgon! Har ett lila märke kvar under ena bröstet. Gult blåmärke mellan brösten försvann runt 1 vecka. Har knappt ont alls, ibland när jag böjer mig ner liksom drar det i bröstvecket. Ibland lite ont i bröstbenet. Har haft asont i revbenen på ena sidan men har läst på sidan nedan som jag tycker är bra iom att detär en kirurg som svarar! http://www.plastikoperationer.net/fraga/broestfoerstoring/1170-muskelont-tre-veckor-broestfoerstoring-ha-en-inflammation-i-muskeln.html Har knappt ont i revbenen alls nu! Väldigt rörlig, lever som vanligt men lyfter inget tyngre än ett mjölkpaket. Ska på återbesök imorgon, spännande att se ärren och höra vad som tycker! Mina nipplar är konstant styva efter op, nån mer som har det så?! Fått lite mera känsel undertill, men bara lite. Känner att jag kan leva med det med dessa schyssta boobsen! Min kompis fick tvärtom - överkänsliga nipplar så det går inte att ta på dom.. Hoppas ni ännu mera nyopererade har det bra!
Tack för länken, har precis som dig haft ont i revbenen innan men det är i princip borta nu, kommer och går ibland. Jag lever också som vanligt, jag lyfter inga tunga grejer men har tagit emot dottern och hållt henne vid något tillfälle och det kändes inte obehagligt (dock kan jag inte lyfta upp henne själv från marken ännu utan det får gå någon vecka till iallafall). Mina bröstvårtor är halvstyva hela tiden, det var de inte innan. Jag har läst att det kan bero på att implantatet liksom trycker ut dem, men jag vet inte om det stämmer. Har ingen känsel alls i bröstvårtorna, superobehagligt faktiskt.
Gilla

Hilda01

Kvinna ·

13 jul, 2015

Jag önskar att känseln snart kommer tillbaka i vänsterbröstet! Det är fortfarande mycket mer svullet än högra, otrevligt när man inte har känsel :/ mina bröstvårtor ser precis ut som innan faktiskt men dålig känsel även där, det bara sticker till lite när man tar på dom...det är svårt när man har småbarn som vill upp till en, har inte lyft än och måste låta bli en vecka till iallafall.
Gilla

Vinna

Kvinna ·

15 jul, 2015

Blondabelles!! Hur gick det för dig att klippa stygnen byta tejp fota osv? Jag var på återbesök igår! Gick jättebra! Hon sa att allt såg superfint ut, både ärr och tuttar. Mina ärr kommer hamna precis i vecket verkar det som. Hon sa att Patrick gör så himla fina små ärr :) Han skrev ju att med Motiva blir ärren mindre, men jag tror inte det rör sig om så mycket! Tog försäkringen också, likabra att inte chansa :) I övrigt går allt bra nu tycker jag! Lyfter inget tungt, drar ibland under brösten. Misstänker att det är kroppen som tar hand om stygnen och nerver som spökar. Jag känner inte den där pirrande känslan ut i armarna längre, skönt! Med känseln i brösten får man nog ha is i magen :) Kram, hoppas allt är väl!
Gilla

Mittilivet

Kvinna ·

15 jul, 2015

Jag har lagt ut en bild på mina efter op nu :) om någon vill titta ?
Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

15 jul, 2015

Vinna skrev:
Blondabelles!! Hur gick det för dig att klippa stygnen byta tejp fota osv? Jag var på återbesök igår! Gick jättebra! Hon sa att allt såg superfint ut, både ärr och tuttar. Mina ärr kommer hamna precis i vecket verkar det som. Hon sa att Patrick gör så himla fina små ärr :) Han skrev ju att med Motiva blir ärren mindre, men jag tror inte det rör sig om så mycket! Tog försäkringen också, likabra att inte chansa :) I övrigt går allt bra nu tycker jag! Lyfter inget tungt, drar ibland under brösten. Misstänker att det är kroppen som tar hand om stygnen och nerver som spökar. Jag känner inte den där pirrande känslan ut i armarna längre, skönt! Med känseln i brösten får man nog ha is i magen :) Kram, hoppas allt är väl!
Skönt att allt såg bra ut, att liksom få det bekräftat från kliniken :) Jag ska fota, byta tejp och ta stygnen imorgon, fast det var bar någon tråd på sidn som skulle klippas så nära huden som möjligt sa hon? Jag har ju inte sett hur det ser ut under tejpen ännu.. Ja har man försäkringen händer det nog inget, men hade man inte tagit den hade man garanterat fått problem, så tänker jag ;) Alltid skönt att ha OM något nu händer. För mig går det bra att bära ettåringen korta stunder, typ när hon är jätteledsen. Jag sätter mig på huk och håller henne nära mig på sidan så hon hamnar på min höft, jag lyfter liksom med benen och inte armar/rygg. Det gör inte ont eller så men jag gör det bara när det är nödvändigt. Hon går själv som tur är så man behöver inte känna allt för uselt samvete över att inte kunna bära lika mycket som vanligt. Det är väl som du säger bara att ha is i magen med känseln.. Där jag har känsel (ovansidan) känns det obehagligt när man rör. Hoppas det blir bättre. Jag upplever även att det kliar/bränner i brösten en del. Kram!
Gilla

Vinna

Kvinna ·

15 jul, 2015

Mittilivet skrev:
Jag har lagt ut en bild på mina efter op nu :) om någon vill titta ?
Oj vilken skillnad! Lite mörk bild dock! Hur kom det sig att du la framför?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem