Ximena
Kvinna ·
Vi som opererar oss i Juli 2015
Hej, jag tänkte kolla om det är några fler som opererar sig i Juli 2015. Det vore kul med en tråd, där vi kan bolla lite vad som helst innan operationen. Känner själv att jag, likt många andra POFare, är både lite nervös och velig beträffande storlek =)
Sortera efter

Hilda01
Kvinna ·
Mittilivet skrev:
Hilda01 skrev:
Mittilivet skrev:
Vinna skrev:
Mittilivet skrev:
Ximena skrev:
Härligt! GrattisGilla

madelenew
Kvinna ·
Jag är fruktansvärt svullen i mellan måste ju kolla varje dag känner jag! :p
Tramadolen är ett problem för mig med blir snurrig och jätte jätte trött! Hoppas det blir bättre snart!
Gilla

Vinna
Kvinna ·
Ximena skrev:
Jag har under muskeln, men har nästan ingen smärta alls! Liknar mest träningsvärk, jag är väldigt förvånad hur lite smärta jag upplevt B-)Gilla

Vinna
Kvinna ·
Hilda01 skrev:
Mittilivet skrev:
Hilda01 skrev:
Mittilivet skrev:
Vinna skrev:
Mittilivet skrev:
Ximena skrev:
Härligt! GrattisGilla

Blondabelles
Kvinna ·
Jag sittsover också fortfarande, i soffan. Jag tänkte fortsätta med det så länge som jag känner mig öm/svullen. Vi har vår 10-månaders bebis i sängen och man kan liksom vakna kl 04 av att hon klättrar på en (ingen höjdare med nygjorda tuttar liksom...) Behöver iallafall inga smärtstillnde längre så det är skönt! Mitt vänstra bröst har åkt ner mer än det högra, och är mer svullet så det ser lite lustigt ut för tillfället. Men de är ju bara 9 dagar än så länge så mycket kommer hända såklart ;)
Gilla

Hilda01
Kvinna ·
madelenew skrev:
Jag är fruktansvärt svullen i mellan måste ju kolla varje dag känner jag! :p
Tramadolen är ett problem för mig med blir snurrig och jätte jätte trött! Hoppas det blir bättre snart!Gilla

Hilda01
Kvinna ·
Vinna skrev:
Ximena skrev:
Jag har under muskeln, men har nästan ingen smärta alls! Liknar mest träningsvärk, jag är väldigt förvånad hur lite smärta jag upplevt B-)Gilla

madelenew
Kvinna ·
Jag hoppas verkligen det! Ska öntligen fp duscha imorgon ska bli underbart! ;D
Gilla

Hilda01
Kvinna ·
madelenew skrev:
Jag hoppas verkligen det! Ska öntligen fp duscha imorgon ska bli underbart! ;DGilla

madelenew
Kvinna ·
Jag är fortfarande jätte svullen, men inga blåmärken som tur är! :D än..... Peppar, peppar.
Gilla

Hilda01
Kvinna ·
madelenew skrev:
Jag är fortfarande jätte svullen, men inga blåmärken som tur är! :D än..... Peppar, peppar.Gilla

Blondabelles
Kvinna ·
Jag upplever att svullnaden i princip försvunnit (dag 10), jag har inte speciellt ont på dagarna men är dortfarande stel när jag vaknar på morgonen och ska sätta mig upp. Försöker ta små promenader men det är fortfarande obehagligt och gör ont när jag går "längre" sträckor.
Gilla

madelenew
Kvinna ·
Nej ingenting, var konstigt nog lite blå i armhålan men det var jätte lite! Idag är det äntligen dags för dusch! :D
Gilla

Vinna
Kvinna ·
Godmorgon!
Har ett lila märke kvar under ena bröstet. Gult blåmärke mellan brösten försvann runt 1 vecka.
Har knappt ont alls, ibland när jag böjer mig ner liksom drar det i bröstvecket. Ibland lite ont i bröstbenet.
Har haft asont i revbenen på ena sidan men har läst på sidan nedan som jag tycker är bra iom att detär en kirurg som svarar!
http://www.plastikoperationer.net/fraga/broestfoerstoring/1170-muskelont-tre-veckor-broestfoerstoring-ha-en-inflammation-i-muskeln.html
Har knappt ont i revbenen alls nu!
Väldigt rörlig, lever som vanligt men lyfter inget tyngre än ett mjölkpaket. Ska på återbesök imorgon, spännande att se ärren och höra vad som tycker!
Mina nipplar är konstant styva efter op, nån mer som har det så?! Fått lite mera känsel undertill, men bara lite. Känner att jag kan leva med det med dessa schyssta boobsen! Min kompis fick tvärtom - överkänsliga nipplar så det går inte att ta på dom..
Hoppas ni ännu mera nyopererade har det bra!
Gilla

Blondabelles
Kvinna ·
Vinna skrev:
Godmorgon!
Har ett lila märke kvar under ena bröstet. Gult blåmärke mellan brösten försvann runt 1 vecka.
Har knappt ont alls, ibland när jag böjer mig ner liksom drar det i bröstvecket. Ibland lite ont i bröstbenet.
Har haft asont i revbenen på ena sidan men har läst på sidan nedan som jag tycker är bra iom att detär en kirurg som svarar!
http://www.plastikoperationer.net/fraga/broestfoerstoring/1170-muskelont-tre-veckor-broestfoerstoring-ha-en-inflammation-i-muskeln.html
Har knappt ont i revbenen alls nu!
Väldigt rörlig, lever som vanligt men lyfter inget tyngre än ett mjölkpaket. Ska på återbesök imorgon, spännande att se ärren och höra vad som tycker!
Mina nipplar är konstant styva efter op, nån mer som har det så?! Fått lite mera känsel undertill, men bara lite. Känner att jag kan leva med det med dessa schyssta boobsen! Min kompis fick tvärtom - överkänsliga nipplar så det går inte att ta på dom..
Hoppas ni ännu mera nyopererade har det bra!Gilla

Hilda01
Kvinna ·
Jag önskar att känseln snart kommer tillbaka i vänsterbröstet! Det är fortfarande mycket mer svullet än högra, otrevligt när man inte har känsel :/ mina bröstvårtor ser precis ut som innan faktiskt men dålig känsel även där, det bara sticker till lite när man tar på dom...det är svårt när man har småbarn som vill upp till en, har inte lyft än och måste låta bli en vecka till iallafall.
Gilla

Vinna
Kvinna ·
Blondabelles!!
Hur gick det för dig att klippa stygnen byta tejp fota osv?
Jag var på återbesök igår! Gick jättebra! Hon sa att allt såg superfint ut, både ärr och tuttar.
Mina ärr kommer hamna precis i vecket verkar det som. Hon sa att Patrick gör så himla fina små ärr :)
Han skrev ju att med Motiva blir ärren mindre, men jag tror inte det rör sig om så mycket!
Tog försäkringen också, likabra att inte chansa :)
I övrigt går allt bra nu tycker jag! Lyfter inget tungt, drar ibland under brösten. Misstänker att det är kroppen som tar hand om stygnen och nerver som spökar. Jag känner inte den där pirrande känslan ut i armarna längre, skönt!
Med känseln i brösten får man nog ha is i magen :)
Kram, hoppas allt är väl!
Gilla

Mittilivet
Kvinna ·
Jag har lagt ut en bild på mina efter op nu :) om någon vill titta ?
Gilla

Blondabelles
Kvinna ·
Vinna skrev:
Blondabelles!!
Hur gick det för dig att klippa stygnen byta tejp fota osv?
Jag var på återbesök igår! Gick jättebra! Hon sa att allt såg superfint ut, både ärr och tuttar.
Mina ärr kommer hamna precis i vecket verkar det som. Hon sa att Patrick gör så himla fina små ärr :)
Han skrev ju att med Motiva blir ärren mindre, men jag tror inte det rör sig om så mycket!
Tog försäkringen också, likabra att inte chansa :)
I övrigt går allt bra nu tycker jag! Lyfter inget tungt, drar ibland under brösten. Misstänker att det är kroppen som tar hand om stygnen och nerver som spökar. Jag känner inte den där pirrande känslan ut i armarna längre, skönt!
Med känseln i brösten får man nog ha is i magen :)
Kram, hoppas allt är väl!Gilla

Vinna
Kvinna ·
Mittilivet skrev:
Jag har lagt ut en bild på mina efter op nu :) om någon vill titta ?Gilla